Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2007, 06:09   #21
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik heb echter ook al gehoord dat de man in de straat in Belgrado "de pot op met Kosovo!" durft roepen en om zich andere zaken bekommerd maakt.
Niet dat ik zeg dat de kwestie niet belangrijk is, integendeel, maar klopt jouw beeld wel dat elke Serviërs bereid is tot het uiterste te gaan om de provincie te behouden?
Ik ben er al een tijdje niet meer geweest, maar heb nog regelmatig contact via email of msn. In 1999 waren er veel Serviërs tegen Milosevic maar bijna iedereen vond dat hij Kosovo niet zomaar mocht opgeven. Nu nog zeggen de meeste Serviërs die ik sprak dat onafhankelijkheid geen optie is en dat ServiË iets moet doen. Die teneur wordt trouwens ook bevestigd door de verkiezingen, de ultra-nationalisten, die tot het uiterste willen gaan om kosovo te redden, werden veruit de grootste partij, en zelfs de pro-westerse liberalen zijn radicaal tegen onafhankelijkheid voor Kosovo. Het nationalisme van die mannen zeker niet onderschatten. Mladic wordt trouwens beschermd omdat bijna alle Serviërs vinden dat het tribunaal een pro-Albanees pro-NAVO stuk propaganda is. Als hij ooit wordt uitgeleverd zal het in ruil voor iets serieus zijn, zoals bvb. EU-lidmaatschap of westerse steun voor Servië in het Kosovo-vraagstuk. Maar dat ziet er niet naar uit.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2007, 06:11   #22
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Amai, gij rebelse linkse!
Linksen zijn altijd voor wereldvrede geweest en tegen etnische spanningen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be