![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik kom ook uit een straatarm gezin en heb méér zwarte sneeuw gezien in mijn jeugd dan dat ge U kunt voorstellen, maar ik heb zoals vele anderen in dezelfde of vergelijkbare situatie, altijd mijn preeke verdiend door zelf voor kansen te zorgen en te WERKEN!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 11 december 2007 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Zo ver is het gekomen.
Dat men niet eens meer buiten kan komen en geld kan afhalen. Dé grap is, dat men dit 'kleine criminaliteit' durft te noemen. Voor mensen, die in een normaal gezin zijn opgegroeid, is het in elkaar slaan van iemand voor wat geld, een traumatische gebeurtenis. Als de ordediensten doen wat ze horen te doen, zou dit soort waarschuwingen nutteloos zijn. Wat is de volgende stap ? Iedereen een revolver ? Lang leve de multiculturele waanzin ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Heel onnozel. De politie doet z'n best om misdaden en misdrijven te verhinderen maar kan ze natuurlijk niet voor 100% voorkomen. Waarschijnlijk heeft de politie wel wat belangrijker werk te doen dan achter de dieven, die 's avonds uw €50 die u per se op dat tijdstip in de duisternis wou afhalen, te gaan.[/quote] Citaat:
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 december 2007 om 22:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben opgegroeid met de leuze : als je iets wil, moet je er voor werken. Om eerlijk te zijn, begin ik stilaan te twijfelen aan die zegswijze. ALs je iets wil, moet je het nemen. Da's blijkbaar de nieuwe trend. Ons gerechtsapparaat is niet in staat om de 'kleine' (sic.) criminaliteit in te dijken. Uiteraard niet. Verkeersboetes zijn veel belangrijker en staan als hoogste prioriteit. Het waarom is duidelijk. Het zijn makkelijke inkomsten. Onze veiligheid is van secundair belang. Wat een hypocriet stel idioten aan de macht. Ze hebben geluk dat het merendeel van onze bevolking te laks is om te protesteren. Met z'n allen naar de slachtbank. Zonder zeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een (off-topic) gezever, zeg. Niemand gaat u tegenhouden om toch 's avonds na het invallen van de duisternis uw geld te gaan afhalen. De politie waarschuwt gewoon dat u dan meer kans heeft om bestolen te worden. Dat is alles, ondankbare burger.[/quote]
Als ik morgen een bodyguard inhuur die me verteld dat ik het best de hele dag en nacht binnen blijf, gaat die naar zijn loon kunnen fluiten. Wat een onzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een onzin.[/quote] En? Wat heeft dat met de politie te maken? Die zegt toch niet dat u 'binnen' moet blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die mens daar die is neergeschoten, wat voor tip geven ze die?
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige échte goede raad die de politie zou kunnen geven si de volgende: "gesteld dat wij ons job niet kennen, en/of mogen doen zoals het hoort, zorg ervoor allemaal gewapend te zijn en als men u aanvalt, knal ze omver. Ook voor dit zullen wij dan onze ogen sluiten." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u iemand op straat aanvalt om hem te beroven: "ja maar, hij heeft mij uitgelokt hem aan te vallen!" -"Hoezo? Uitgelokt? op welke manier? " -"Wel, hij ziet er veel minder sterk uit als ik. Dan kom je toch niet alleen de straat op zeker?! Vooral als het donker is!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in een donker steegje om 3u 's nachts als 80-jarige wijveke in een rolstoeleke alleen en verlaten staan wapperen met 5000 euro in uw handen, d�*t is 'het lot' tarten. allez, 'het lot', eerder de gulzigheid en het egoïsme van bepaalde individuen tarten. anderzijds, moest ik om 3u 's nachts een 80-jarige wijveke in een rolstoeleke zien wapperen met 5000 euro, ik zou een hinderlaag vermoeden. en de politie bellen en vragen of ze het wijveke even naar een veiliger onderkomen willen rollen. maar goed.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een tip, dat is bijv. 'doe uw achterdeur toe als je weggaat' of 'laat je handtas niet open als je aan het shoppen bent'. Een tip is niet 'blijf binnen voor de rest van de winter tussen 5u 's avonds en 8u 's ochtends. Je ziet hopelijk het verschil. Het ene gaat over 'hoe kun je veilig de dingen doen die je wil doen', het ander is 'doe maar liever niets en sluit uzelf op'.
Een tip zou kunnen zijn: 'vermijd compleet verlaten plaatsen om geld af te halen'. Altijd een goed idee, ook in de zomer, trouwens. Of vergelijk bijv. 'leg je handtas niet op de passagierszetel' met 'rijd niet met de auto'.
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Gelukkig heb ik al 6 jaar twee honden. Zeer brave dieren welke ik steeds meeneem als ik bv. naar de bank ga. Geeft een veilig gevoel en iedereen gaat zonder problemen uit de weg.
Ik was in 1998 zelf het slachtoffer van een inbraak hier thuis door 2 jonge gasten, een neger en een Turk die nog niet meerderjarig waren. Geld kwijt, met mes op de keel mij bedreigen om de code van mijn bankkaart te vragen enz... Mijn honden worden enkel gevaarlijk als iemand naar mij toekomt (vooral bij duisternis). Zelf laat ik iedereen met rust en verwacht van anderen hetzelfde. Tegenwoordig is dit bijna niet meer mogelijk in een stad en een wapen heb ik niet. Messen heb ik nooit op zak gehad. Mijn handen heb ik niet gekregen om anderen iets aan te doen maar om ze te gebruiken voor wat ze dienen (bv. werken). Aangezien ik zelf PC's herstel en nieuwe systemen samenstel hier thuis heb ik hier tamelijk wat dure onderdelen liggen. (Zowat alle onderdelen die in een PC zitten en andere apparatuur waarvan de schermen het duurst zijn). Honden zijn voor mij het beste middel om mensen met slechte gedachten wat af te schrikken. Dat de politie waarschuwt om op te letten is voor mij écht niet nieuw. Als ge één keer overvallen wordt weet ge wel hoe laat het is. Dus als ze mij willen overvallen in een bank 's avonds moeten ze eerst mijn honden doodsteken of neerknallen en dan mij om mijn geld te bemachtigen. Tegenwoordig moet ge alleen op uzelf rekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een aantal jaar geleden heeft de politie ons aangeraden in de mogelijkheid te voorzien ons zelf te kunnen "beschermen". Een agent, met een drietal strepen, heeft ons dit letterlijk aangeraden aangezien ze voor het ganse grondgebied slechts 1 patrouille beschikbaar hebben in de w-e en 's nachts..... Dezelfde week hebben we ons beiden lid laten maken in de schietclub...en ligt Glokje ondertussen op wacht 's nachts... 't Is ver gekomen als je als individu dergelijke stappen, op aanraden van "de ordediensten" nota ben, moet ondernemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |