Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 december 2007, 10:19   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hihihi...Knuppeltje op dreef...schitterend...en krek derop...

Dit jaar heb ik op dit forum geraporteerd over de schitterende organisatie van de katorswiètviering te Liège waar ik bevoorrecht getuige van ben gewest...welnu: stel U voor dat wij hier met evenveel bombarie oranje prinsjesdag (de Hollandse) zouden vieren...het kot zou te klein zijn...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=92453

Geen enkele Waal, Brusselaar of belgicist die zich daarbij onbehaaglijk voelt. Integendeel.
Oud 14 december 2007, 10:21   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Vandermeersch heeft er een goed antwoord op gegeven, maar ik vind het niet meer.
Oud 14 december 2007, 10:24   #23
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
En gevoel van onbehagen bekruipt me.

Citaat:
Toch blijken er ook regionale verschillen te bestaan. Daarbij valt op dat de laagste pensioenen in Vlaanderen uitbetaald worden. Met gemiddeld 1.006 euro krijgt een Vlaamse gepensioneerde 5,2 procent minder dan zijn Waalse en zelfs 8,2 procent minder dan zijn Brusselse collega.

Het onderzoek bevat geen analyse van de oorzaken van die verschillen. Een deel van de verklaring moet mogelijk worden gezocht in het feit dat in het verleden hogere lonen werden uitbetaald in Wallonië en Brussel dan in Vlaanderen.
Het is altijd hetzelfde.
Degenen die de staatskas het meeste spekken krijgen er het minste uit terug.
Oud 14 december 2007, 10:31   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vandermeersch heeft er een goed antwoord op gegeven, maar ik vind het niet meer.
Citaat:
Een jaar geleden, na de uitzending van de RTBF-nepdocumentaire Bye Bye Belgium, schreef Peter Vandermeersch onder de titel 'Nous en avons marre' een vlammende aanklacht tegen sommige praktijken van de Franstalige Belgische pers. 'De media in het zuiden van het land schetsen een karikaturaal beeld van Vlaanderen', fulmineerde hij. 'Zijn ze bereid mensen en middelen in te zetten voor goede en diepgravende journalistiek?' Béatrice Delvaux kaatste meteen de bal terug ('Wij hebben ook genoeg van de clichés over de luie Walen') en lanceerde het voorstel om De Standaard en Le Soir een tijdlang te laten samenwerken om een beter beeld van elkaar en elkaars regio te krijgen. De Noordzuid-reeks liep een maand in beide kranten.

Een jaar later en na een half jaar formatieperikelen, pikken ze de draad weer op. Is er sprake van beterschap? 'Nee, het is alleen maar erger geworden', schrijft Vandermeersch. 'De Vlaamse pers is niet minder militant dan de Franstalige', vindt Delvaux.
Oud 14 december 2007, 10:33   #25
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Collega's van de Franstalige pers in dit land, met stijgende verbazing heb ik het afgelopen jaar gekeken hoe jullie het begrip 'journalistieke onafhankelijkheid' hebben toegepast. Net een jaar geleden heb ik mij, naar aanleiding van Bye Bye Belgium, bijzonder boos gemaakt in De Standaard. 'Nous en avons marre', heb ik toen geschreven. Het gevoel is er een jaar later niet minder op geworden. De boosheid over RTBF-journalisten die zich lieten gebruiken in een zogenaamde 'docu-fiction' die bewust dwaze clichés over Vlaanderen wilde rondstrooien en versterken, is niet minder groot dan een jaar geleden. De frustratie over de slechte en ongenuanceerde journalistiek die sommigen bedrijven, is zo mogelijk nog groter.

Zien wij de splinter in jullie oog, maar niet de balk in dat van ons? Ik betwijfel het. Ongetwijfeld zijn ook wij de kinderen van onze eigen gemeenschap. Ongetwijfeld maken ook wij dagelijks fouten. We betrappen er ons zelf wel eens op dat de Vlamingen 'het been stijf houden' en de Franstaligen 'halsstarrig neen zeggen'. Over Brussel-Halle-Vilvoorde zeggen we te snel dat dat kiesarrondissement moet gesplitst worden volgens het Grondwettelijk Hof, en 'vergeten' we dat er ook andere oplossingen mogelijk zijn. We vereenzelvigen misschien al te veel het onwrikbare 'non' van Joelle Milquet met de visie van de hele Franse gemeenschap.

De Vlaamse politici verwijten ons, de Vlaamse pers, dat we hen in de voorbije zes maanden 'ononderbroken gematrakkeerd' (Bart De Wever) hebben. Yves Leterme was woest toen deze krant drie weken voor hij de handdoek in de ring gooide, het vertrouwen in de formateur en zijn oranje-blauwe project opzegde ('Het project van Leterme is dood. Het moet nu nog worden begraven'). Vlaamse politici zeggen mij dat ze ronduit jaloers zijn op de manier waarop de Franstalige media hun politici steunen. Geen enkel Vlaams medium heeft stickers uitgedeeld, voorpagina's gemaakt met de 'Tien leugens van Brussel en Wallonië', reconstructies uitgezonden die maar de helft van het verhaal vertellen. Niet één Vlaamse Wetstraat-journalist zou er ook maar aan denken om zijn job te verwarren met die van cabaretier. Kortom, zonder dat ik het cijfermatig hard kan maken, ben ik ervan overtuigd dat de afstand tussen journalistiek en politiek in Vlaanderen een stuk groter is.

Waarmee ik overigens niet wil gezegd hebben dat Yves Leterme een gelukkige vergelijking maakte tussen de RTBF en Radio Mille Collines. Dat was ronduit dwaas van de ex-formateur.

Is er dan niks goed aan de Franstalige pers? Natuurlijk wel. De manier waarop Le Soir verschillende keren in analyses en commentaren duidelijk maakte dat immobilisme geen optie is, dat er wel degelijk moet gezocht worden naar nieuwe evenwichten, was voor mij een verademing. Het feit dat diezelfde krant Laurette Onkelinx tegen de muur spijkerde toen ze de Vlamingen met 'zwammen' vergeleek, was zonder meer moedig. De manier waarop RTBF Guy Verhofstadt verschalkte - die niet wist waarom 21 juli de nationale feestdag is - en Yves Leterme zijn intussen wereldberoemde Marseillaise liet zingen, was wel degelijk goede tv-journalistiek. Dat het Leterme vier dagen kostte voor hij zich (in het Nederlands en koppigweg niet in het Frans) verontschuldigde, zegt veel over het ontbrekende fingerspitzengefühl van het CD&V-boegbeeld.

Eén jaar na Bye Bye Belgium blijf ik dus bijzonder droevig gestemd over hoe de media in Franstalig België over Vlaanderen berichten. In dat alles is er voor mij één belangrijk lichtpunt geweest. De manier waarop De Standaard en Le Soir hebben samengewerkt. Het mag op deze plaats worden herhaald dat de uitnodiging tot deze samenwerking uitging van de redactie van Le Soir. De uitzonderlijke wijze waarop we vele weken lang samen naar dit land, zijn instellingen en zijn inwoners hebben gekeken, is een van de mooiste journalistieke projecten die ik ooit heb mogen helpen opzetten.

Dat uit een kleine enquête bleek dat slechts driekwart van de lezers van De Standaard de samenwerking met Le Soir 'een goede zaak' noemden, heeft me in al mijn enthousiasme niet enkel verbaasd, het heeft me ook gekwetst. Vreesde dat laatste kwart politieke recuperatie, een belgicistisch manoeuvre of Franstalige indoctrinatie? Ik weet het niet. Soms krijg ik brieven van lezers die me precies dat verwijten. Zelf blijf ik ervan overtuigd dat goede journalistiek begint met nieuwsgierigheid. Daarom zullen we ook in de volgende weken, maanden en jaren onze kolommen breed blijven openstellen voor de visies van onze Franstalige landgenoten.

Peter Vandermeersch is de algemeen hoofdredacteur van De Standaard.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=J51LAHKF
Oud 14 december 2007, 10:42   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(Een vergif genaamd N-VA), stond niet zo lang geleden in vette letters op de voorpagina van Le Soir.'Les dix mensonges de la Flandre'

(De tien leugens van Vlaanderen), blokletterde Le Vif/L'Express onlangs op zijn cover.

La Dernière Heure schreeuwde enkele maanden geleden op de voorpagina 'Aidez-nous �* sauver la Belgique' en deelde gratis tricolore stickers uit.

De RTBF zond vorige week in Questions �* la une een zogenaamde reconstructie uit van zes maanden regeringsonderhandelingen waarin (op enkele gesprekken met Yves Leterme na) de onderhandelaars van Open VLD en CD&V/N-VA niet eens aan het woord kwamen, laat staan dat ze hun visie konden uiteen zetten...

Straks gaan tienduizenden Franstalige landgenoten kijken naar de theatershow Sois belge et tais-toi, een politiek cabaret, waarin de draak gestoken wordt met de politieke wereld in het algemeen en Yves Leterme in het bijzonder.

Pittig detail: de teksten zijn geschreven door de man die ook de rol van Yves Leterme speelt: Baudouin Remy, in het gewone leven... Wetstraatjournalist bij de RTBF. Kunt u het zich voorstellen dat niet komiek Geert Hoste maar wél journalist Ivan De Vadder door Vlaanderen trekt met een show waarin hij de draak steekt met de politieke wereld?

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=J51LAHKF

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 december 2007 om 10:43.
Knuppel is offline  
Oud 14 december 2007, 10:54   #27
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
... Remy ...
Die vind ik er zo ver over dat er geen woorden meer voor zijn.
Objectief... my ass...
sjarel is offline  
Oud 14 december 2007, 10:56   #28
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Een gevoel van onbehagen overvalt mij als ik Béatrice Delvaux hoor en lees...

Tijdens zijn bezoek aan onze redactieverwonderde Yves Leterme zich over de gebrekkige tweetaligheid van de Franstaligen. We hebben hem geantwoord dat er inspanningen werden gedaan: onderdompelingscholen, voorstel van tweetalige scholen… Ik heb benadrukt dat ik op interviews systematisch in het Nederlands antwoord en dat ik een vervolmakingscursus volgde. Zijn antwoord: 'Het is toch ongelofelijk dat u op uw leeftijd nog lessen moet volgen!' Nooit goed, nooit genoeg, altijd te laat? Net als het project noord-zuid van De Standaard en Le Soir, waarvoor uit de mond van CD&V'ers nooit echt een compliment werd gehoord, net alsof het in volle verkiezingsstrijd een bepaalde agenda in de war stuurde

Tja, de ene Franstalige verwacht verontschuldigingen, de andere complimenten van de Vlamingen...

In plaats om zich te verontschuldigen voor het feit dat haar krant het nooit nodig achtte de taal van de boerkes te leren, verwachtte madam complimenten omdat de hoofdredacteur van waarschijnlijk de belangrijkste Franstalige krant van dit land op late leeftijd Nederlands leert…

Zelden zoveel arrogantie gelezen...

Waarschijnlijk is Yves Leterme de eerste Vlaamse politieker die die arrogante Franstalige pers daarop attent durfde maken...
Volgens mij zit mevr Delvaux gewrongen door haar eigen privé-situatie . Zij is zelf een "vlaming " want woont al vele jaren in Dilbeek - al voelt ze zich wellicht niet aangesproken door het devies van de gemeente "waar vlamingen thuis zijn ".....
Ze is wel waalse van afkomst en werkt voor een heel "francofone " krant .
Als je weet dat ze al vele jaren in vlaanderen woont , dan begrijp je dat de opmerking van Leterme uiteraard daarop slaat .
Op die manier begrijp je ook dat ze de uitbreiding van Brussel samen met haar krant met hand en tand zal verdedigen en elke actie van vlaanderen die daar tegenin gaat zal afbranden : de splitsing van BHV , de strenge voogdij op de vlaamse faciliteiten gemeenten en hun incivieke burgemeesters , de onderwijsinspectie in de vlaamse faciliteitenscholen enz ....
Er is voor haar geen sprake van om zich in vlaanderen te integreren en zeker niet om de vlaamse belangen te verdedigen ....want dan verliest ze haar job .
Dus liever dan zich te integreren , te vuur en te zwaard strijden voor de annexering van de vlaamse rand bij Brussel .....

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 14 december 2007 om 11:02.
Luc Bekaert is offline  
Oud 14 december 2007, 11:05   #29
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
die weigert om het mooier te vinden dan het volkslied van het gewest dat zich wil emanciperen,
smaak en kleuren ...

feit dat YL (op de belangrijke zender Ketnet nota bene) een 'foute' smaak heeft qua muziek ... maakt hem ongeschikt als premier ...

een volgens het regime foute esthetiek ... dat is geleden van onder AH ... niet meer, niet minder.

voor mij een belangrijke illustratie van :

-de ronduit kwade wil van de Franstaligen (media + politici)
-de schrijnende totalitaire toestand waarin Wallonië zich blijkbaar bevindt (essence de totalitarisme, parfum de fascisme soit fascisette ...)
Anna List is offline  
Oud 14 december 2007, 11:10   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Volgens mij zit mevr Delvaux gewrongen door haar eigen privé-situatie . Zij is zelf een "vlaming " want woont al vele jaren in Dilbeek .
Als je weet dat ze al vele jaren in vlaanderen woont , dan begrijp je dat de opmerking van Leterme uiteraard daarop slaat .
Op die manier begrijp je ook dat ze de uitbreiding van Brussel samen met haar krant met hand en tand zal verdedigen en elke actie van vlaanderen die daar tegenin gaat zal afbranden : de splitsing van BHV , de strenge voogdij op de vlaamse faciliteiten gemeenten en hun incivieke burgemeesters , de onderwijsinspectie in de vlaamse faciliteitenscholen enz ....
Er is voor haar geen sprake van om zich in vlaanderen te integreren en zeker niet om de vlaamse belangen te verdedigen ....want dan verliest ze haar job .
Dus liever dan zich te integreren , te vuur en te zwaard strijden voor de annexering van de vlaamse rand bij Brussel .....
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Wel veelzeggend dat Madam Delveaux h�*�*r regio een kwetsbare Franstalige regio durft noemen, die zeker is van zijn Belgische karakter.... zonder alternatieve identiteit.
Oud 14 december 2007, 11:14   #31
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Omdat deze madam al aanheft met een leugen? Haar 'verrassing' is immers niet gebaseerd op de realiteit maar op haar emotionaliteit. Geen enkel 'Vlaamse' partij, behalve deze die om uitgerekend deze reden werd uitgesloten van de macht, wil 'scheiden'. Ook de 'belangrijke separatische tak' die wél aan de bak mag heeft haar separatistisch discours omgebogen naar een independentistisch. En dat probeert ze bereiken via een halfslachtig confederalisme.

Leterme's 'blunders' worden met opzet nog maar eens op zijn 'Zuiders' geïnterpreteerd. Hun eigen 'Bye, bye, Belgium daarentegen wordt geminimaliseerd.

Deze madam erkent halvelings dat er een staatshervorming nodig is. De vraag is: wat bedoelt zij met een staatshervorming vermits er het verwijt aan voorafgaat dat de Vlamingen, �*ls ze al niet willen scheiden, toch de federale staat tot niets willen herleiden.

Madam hemelt de kranten De Morgen, HLN en de Standaard op omdat ze de Franstaligen tegemoet komen. Zijzelf komt de Vlamingen al voldoende tegemoet omdat ze Nederlands leert en een project opzet via kranten aan beide kanten des lands om de Belgen opnieuw tot dat éne, ondeelbaar volk te smeden van weleer.....

Madam beseft wel dat Vlaanderen 'cultureel' bloeit. Hoezo? Bestaat er dan zoiets als Vlaamse cultuur?
Ze beseft tegelijkertijd dat Vlaanderen economisch dominant is en haar eigen regio de economisch 'kwetsbare'.
Daarom vindt ze het zo paradoxaal dat Vlaanderen de arrogantie en de vernederingen van de Franstaligen 'uit het verleden' nog altijd niet vergeten is. Hoezo, vernederingen uit het verleden? Willen de Franstaligen dan niet vandaag de Vlaamse rand annexeren omdat ze hem, na Brussel, dominant Franstalig willen maken en houden?

Het weze nog maar eens genoteerd dat madam tegen een confederalistisch Belgique is. D�*t verwijt ze immers de CD&V. Het staat voor haar gelijk met separatisme. Madam is zeker vergeten dat de VLD, voor ze 'open' was, evengoed voor het confederalisme koos? Althans op haar congres. Verhofstadt en De Croo hebben, gelukkig voor madam, met hun tweetjes meer in de pap te brokkelen dan het hele congres.

Madam zoekt begrip voor de wantrouwige houding van haar eigen Franstalig volk. Van enig begrip voor de reacties van het (op dit ogenblik nog economisch en politiek sterke) �*ndere volk, de Vlamingen, op 177 jaar Franstalige arrogantie zie ik echter geen spoor.

Geen spoor!
All hail Knuppel!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 december 2007, 11:44   #32
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

Wel veelzeggend dat Madam Delveaux h�*�*r regio een kwetsbare Franstalige regio durft noemen, die zeker is van zijn Belgische karakter.... zonder alternatieve identiteit.
Terwijl "haar" regio de facto Vlaanderen is ...mevr Delvaux heeft dus duidelijk een identiteitsprobleem , zoals zoveel 'immigranten' overal ter wereld .

Eigenaardig ook dat ze Brussel automatisch indeelt bij de franstalige regio . Ik dacht dat in de "belgische" grondwet Brussel als een tweetalige hoofdstedelijke regio staat gedefinieerd ...
Sommigen hebben blijkbaar zo hun eigen interpretatie van wat dit "belgisch" karakter inhoudt ....
Oud 14 december 2007, 13:14   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terwijl "haar" regio de facto Vlaanderen is ...mevr Delvaux heeft dus duidelijk een identiteitsprobleem , zoals zoveel 'immigranten' overal ter wereld .

Eigenaardig ook dat ze Brussel automatisch indeelt bij de franstalige regio . Ik dacht dat in de "belgische" grondwet Brussel als een tweetalige hoofdstedelijke regio staat gedefinieerd ...
Sommigen hebben blijkbaar zo hun eigen interpretatie van wat dit "belgisch" karakter inhoudt ....

Het strafste van al is dat madam vol overtuiging beweert dat de franstalige arrogantie tot het verleden behoort. Meer nog. Ze claimt dat ze er alles aan doet om de verstandhouding tussen het, op cultureel en financieel bloeiende Vlaanderen en de economisch kwetsbare Franstalige regio te bevorderen. Ze doet dat door bij deze dus door het gevoel van van kwetsbaarheid van h�*�*r volk tienmaal versterkt te noemen en dit door ONS discours, onze posities en onze gedragingen.

Ja wadde!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 december 2007 om 13:32.
Knuppel is offline  
Oud 14 december 2007, 14:21   #34
Luc Bekaert
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het strafste van al is dat madam vol overtuiging beweert dat de franstalige arrogantie tot het verleden behoort. Meer nog. Ze claimt dat ze er alles aan doet om de verstandhouding tussen het, op cultureel en financieel bloeiende Vlaanderen en de economisch kwetsbare Franstalige regio te bevorderen. Ze doet dat door bij deze dus door het gevoel van van kwetsbaarheid van h�*�*r volk tienmaal versterkt te noemen en dit door ONS discours, onze posities en onze gedragingen.

Ja wadde!
ze doet dat in ieder geval niet door de franstaligen die in vlaanderen komen wonen op te roepen zich te integreren .
Oud 14 december 2007, 18:36   #35
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze doet dat in ieder geval niet door de franstaligen die in vlaanderen komen wonen op te roepen zich te integreren .
Zolang alle Vlamingen frans leren en spreken dan hoeft dat niet.
I amsterdam is offline  
Oud 14 december 2007, 19:21   #36
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volgens mij zit mevr Delvaux gewrongen door haar eigen privé-situatie . Zij is zelf een "vlaming " want woont al vele jaren in Dilbeek - al voelt ze zich wellicht niet aangesproken door het devies van de gemeente "waar vlamingen thuis zijn ".....
Ik denk dat ze er prat op gaat dat ze in Dilbeek altijd (helaas nog geen perfect) Nederlands spreekt.
Tenzij ze een Franstalige vriendin tegenkomt natuurlijk.
straatrue is offline  
Oud 14 december 2007, 22:06   #37
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

In dit stukje van Delvaux is vooral datgene opvallend wat er NIET staat.

Laten we de gorilla van 800 pond nog maar eens noemen:

Ieder Vlaams gezin betaalt elk jaar, daartoe met geweld gedwongen door de belgische staat, enkel duizenden euro's aan de PS-zone van Delvaux.

Waarom zegt die Delvaux niet gewoon: OK, laat ons die transfers stoppen, en alles komt goed?

In teksten als deze moet men naar het negatief kijken. Om te weten wat zo'n tekst eigenlijk betekent, dient men te lezen wat er niet wordt gezegd. De informatie zit niet in het positief, maar in het negatief.

http://www.wisegeek.com/what-do-peop...nd-gorilla.htm
Oud 16 december 2007, 23:13   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
If people continue to leave a serious issue unresolved because of fear or the risk of social embarrassment, the figurative 800 pound gorilla will only grow larger.
Oud 16 december 2007, 23:18   #39
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
In dit stukje van Delvaux is vooral datgene opvallend wat er NIET staat.

Laten we de gorilla van 800 pond nog maar eens noemen:

Ieder Vlaams gezin betaalt elk jaar, daartoe met geweld gedwongen door de belgische staat, enkel duizenden euro's aan de PS-zone van Delvaux.

Waarom zegt die Delvaux niet gewoon: OK, laat ons die transfers stoppen, en alles komt goed?

In teksten als deze moet men naar het negatief kijken. Om te weten wat zo'n tekst eigenlijk betekent, dient men te lezen wat er niet wordt gezegd. De informatie zit niet in het positief, maar in het negatief.

http://www.wisegeek.com/what-do-peop...nd-gorilla.htm
Ze is ook slachtoffer want ze woont in Dilbeek.
straatrue is offline  
Oud 17 december 2007, 03:34   #40
Leven
Vreemdeling

Standaard

De woorden van de franstaligen.
Het zweet van de vlamingen.
Leven is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be