![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien waarom zou dit een probleem zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet goed wat Ducarme nu precies wil. Van Brussel en klein België maken en daarna aansluiting zoeken bij Frankrijk? Wallonië hoor ik niet vernoemen. Wat is Ducarme daarmee van plan?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 december 2007 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En probleem? Neen, ze doen maar. Alleen moet men dat dreigen met Frankrijk in de juiste weegschaal leggen: ze menen het gewoon niet, het is slechts een onhandige poging de Vlamingen weer in het gareel te krijgen. Daarom ook dat ze dreigen met, zoals Eerdekens: "Frankrijk zal aan de poorten van Brussel liggen." Dan denk ik: "Och, en dan?" |
|
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is of Frankrijk Frans Belgique wil als er niet eens een corridor is tussen Brussel en Wallonië. Of gaat Ducarme er als vanzelfsprekend van uit dat de Vlaamse rand al van hen is?
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Ze paaien een beetje de Walen nu door zgz een Wallonbru te maken , en ze denken de Vlamingen te bedreigen door hen de begrenzing door Frankrijk voor te spiegelen!!
Ik vraag mij wel af waar de stem van de Walen blijft in dit discours; ik hoor en lees alleen Brusselaars of rattachistische Walen! Zouden de goedmenende Walen aan het werk zijn en geen tijd hebben om zich te laten horen?? |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Brussel bij Frankrijk betekent de ondergang van de EU samenwerking. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is er mis aan een onafhanklijk Vlaanderen dat grenst aan Frankrijk? Laatst gewijzigd door I amsterdam : 15 december 2007 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Waarom zou ik nu schrik krijgen dat Frankrijk plots op 20 km van mijn deur zou liggen? We leven in straks in 2008, die Belgicistische bangmakerij maakt dan ook niet de minste indruk op mij.
|
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() DE duitse bondsrepubliek is binnen de EU bij mijn weten het enige echt "federale land" - bij de andere staten zijn er diverse vormen van semi-autonomie & gebieden met taalmindeheden, die een of andere speciale bescherming genieten (zoals de friezen in Nederland..) bovendien zijn er nog min of meer "warme" konfliktzone's zoals Turks Cyprus, Baskenland, Corsika
en in steeds mindere mate Noord-Îerland. Belgie = Vlaanderen, Wallonië, Duitstaligh Ostbelgien, Letzemburgischtalig midden Luxemburg .. heeft als eigenaardigheid dat de numerieke meerderheid er als een minderheid voor autonomie opkomt en de 2de grootste gemeenschap zonder een numerieke meerderheid te hebben er sinds jaar en dag zich kon doen gelden als "meerderheid" (dit verklaart de grote reserve t.o.v. het europese minderheden verdrag vanwege de meerderheid/minderheid).. Overal is er bovendien een grote vermenging van de minderheden in de meerderheid.. In Catalnië spreekt slechts 50% van de bevolking Catalaans (de Spaanse bijna-meerderheid van ca. 2 miljoen mensen bestaat voornamelijk uit immigranten vanuit Zuid-Amerika). Het is overigens in het algemeen zo dat het taalaspect van het autonomiestreven meestal slechts de allereerste aanleiding (of zichtbaarste) is, men eist eigenlijk het recht op een maximaal eigen beslissingsmacht (bij het uitoefenen van dergelijke macht merkt men na een tijd, dat die in veel zaken niet zo vreselijk verschillend is van wat de naaste buren doen). In feite is dit een pleidooi voor een reflextie op het huidige europese systeem van "nationale staten" en een oproep om dit om te vormen in een federatie van "optimale deelstaten" die een zo groot mogelijk subsidiaire beslissingsmacht moeten hebben over culturele, onderwijs, ruimtelijke ordening publiek transport en belastingen moeten hebben. Een federale overheid moet de hefbomen in de hand houden van de macro-economische zaken, de munt, landsverdediging, klimaat- en buitenlandse politiek en tevens een bekwaam rechter zijn van de eventuele konflikten tussen de deelnaties (republieken, monarchieën..)
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is aan de politici om dit te erkennen en in goed banen te leiden. |
|
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() Leuk, frans gebied zoals bijv. Frans Polinesie. Wat wordt het dan een DOM( departement Outre Mer) of TOM ( Territoire Outre Mer). Polinesie is een Territoire Outre Mer, en dit heeft een statuut dat volledig anders is;dan de DOM's zoals La Reunion, Martinique, Guadeloupe e.a.. De DOM's behoren tot Europa en een I.K. is dan voldoende, ook voor belgen, en de euro is daar de munt. In een TOM is dit een aparte munt en de verblijfsvergunningen zijn er heel anders. Zo ontmoette ik op La Reunion een franse lerares die 4 jaar les had gegeven in Tahiti. Ze was verhuisd naar La Reunion omdat ze in Tahiti maar maximum 4 jaar kon verblijven en er werken. e, ze in een DOM zonder problemen kan blijven. Zo zijn er nog vele andere verschillen.
Dus DUCARME weet niet waarover hij spreekt. Of willen ze Waalse munt gaan drukken in de Waalse bank. Eventjes dacht ik dat het 1 april was.... |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Troost u, op 11 juli hangen er ook zeer weinig vlaggen in Vlaanderen. Nu, op de Belgische feestdag hangen er tevens weinig vlaggen. Behalve in Brussel. Overlaatst was ik in Sint-Lambrechts-Woluwe. Veel huizen met (permanent) Belgische vlaggen. Alleen vraag ik me af, hoeveel van die huisgezinnen nu Nederlands kunnen spreken. Het wordt hoog tijd dat onze Franstalige broeders en zusters gaan beseffen dat ze geen ministers meer zullen kunnen leveren indien ze niet een aanvaardbaar Nederlands spreken. En vice versa natuurlijk. Ik hoop dat u er het hier mee eens bent.
Laatst gewijzigd door system : 15 december 2007 om 19:16. |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Joëlle Milquet is dan ook 'non-ministeriabel'.
Laatst gewijzigd door system : 15 december 2007 om 20:25. |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Het zou Sarkozy zelf geweest zijn... Of het waar is weet ik niet maar het gaat wel samen met zijn verzekering dat Frankrijk in geen geval zou tussenkomen. Dat wil dus zeggen op ons moet je niet rekenen om jullie te depanneren en ruikt meer naar rustig wachten tot de rijpe appel hun in de schoot valt...
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
![]() |