Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 16:56   #21
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Echt mee vieren doen we niet, maar we genieten mee met onze christelijke broeders die kerst vieren, en daar hoort ook het toezeggen van gelukswensen bij !!!

Prettige kerstfeest voor alle gelovige christenen die de kerst traditie lief een loyaal hebben.
Dank je Lincoln. Dat is ontroerend. Ik zou je ook een prettig offerfeest willen toewensen, maar ik hou nu éénmaal niet van dieronvriendelijke slachtingen die enkel gebaseerd zijn op godsdienstige overwegingen. Dus wens ik je ook maar een prettig kerstfeest toe. Join the fun and warmth! Toon een teken van goede wil en verspreid deze boodschap onder je moslim broeders. En indien je geen prettig kerstfeest toegewenst wil krijgen, dan wens ik je nog een prettige dag verder.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 16:59   #22
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Christelijke BROEDERS....We ervaren dat alle dagen van jullie broeders en zusters te zijn.Van zolang het maar opbrengt nietwaar.Bende hypocrieten.
Oud 17 december 2007, 17:03   #23
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Waarom niet bij moslims in Europa?
Christendom is niet zozeer inherent aan europa maar wel aan palestina en beitlehem !

Europa is de bakermat van barbaarse(germanen, visigoten, vandalen galiers etz), grieks, en romeinse tradities,. Het christendom, het jodendom en de islaam zijn pas later gekomen !
Oud 17 december 2007, 17:05   #24
Lincoln

Standaard

Citaat:
Dank je Lincoln. Dat is ontroerend. Ik zou je ook een prettig offerfeest willen toewensen, maar ik hou nu éénmaal niet van dieronvriendelijke slachtingen die enkel gebaseerd zijn op godsdienstige overwegingen. Dus wens ik je ook maar een prettig kerstfeest toe. Join the fun and warmth! Toon een teken van goede wil en verspreid deze boodschap onder je moslim broeders. En indien je geen prettig kerstfeest toegewenst wil krijgen, dan wens ik je nog een prettige dag verder.
Oud 17 december 2007, 17:24   #25
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik vraag me altijd af waarom men vrede toewenst aan de mensen van goede wil bij Kerstmis. Zoiets moet men op elke dag van het jaar toewensen aan iedereen van goede wil en niet alleen met Kerstmis.

Laatst gewijzigd door system : 17 december 2007 om 17:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:28   #26
Groentje-18

Standaard

In Libië zijn volledige dorpen "Moslims" zo atheïstisch als wat (als ons eigenlijk) en ze zijn ook grote voorstanders van een democratie, maar ze zijn daar wel realistischer in dan ons. Ze beseffen dat het, democratie of niet, toch altijd de sterksten zijn die de macht in handen zullen hebben (en dus niet de zwaksten, die die macht eigenlijk het meeste nodig hebben).
Ze dromen hardop van een grote oversteek, van onze westerse cultuur naar daar, of van zij naar het westen.

Scheer niet iedereen over dezelfde kam, dat is mijn boodschap.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 december 2007 om 17:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:40   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want niemand verplicht je te consumeren met kerst en velen doen hier dan ook niet aan mee. Kwestie van kerst beter maken. Mag altijd. Dat is nog niet hetzelfde als de ganse boel afschrijven.
Ik zie niet in waarom ik (of anderen) kerstmis zou moeten vieren. Het lijkt mij veel logischer om iedereen daar vrij in te laten. Welke last heb jij er in hemelsnaam van dat iemand het niet viert? Kerstmis betekent nu eenmaal niets voor mij. Ik geloof trouwens nooit dat jij alle feestdagen hier viert!

(en natuurlijk ben je niet verplicht tot consumeren, maar dat is relatief: zoveel mensen durven er niet tegen de stroom in te zwemmen)
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:41   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het staat bovenal in het teken van consumptie. Voor mij hoeft het dus ook niet... Ik heb zo'n opgeklopte toestanden niet nodig om gezellig met de familie samen te komen. Sta ik nu ook afkerig tegenover onze cultuur? Isoleer ik me nu ook van de gemeenschap?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Ik zie niet in waarom ik (of anderen) kerstmis zou moeten vieren. Het lijkt mij veel logischer om iedereen daar vrij in te laten. Welke last heb jij er in hemelsnaam van dat iemand het niet viert? Kerstmis betekent nu eenmaal niets voor mij.
Nou gelukkig maar dat jij je dan beter hebt kunnen amuseren tijdens de Ramadan op het Sint Jansplein. Wel op kosten van de Antwerpse belastingbetaler natuurlijk, dan is het niet "zo commercieel".

Hoe heette het alweer? Sultan der Maanden? Knap hoor voor de Edina's ... o zoo multi... heu multi.. enfin islamitisch! Helemaal iets anders dan het o zo commerciele Kerstmis of Joelfeest! Bah! daar doe je toch niet aan mee zeker hé?

Raar toch dat de Pètrick nu geen gratis KERSTbuurtmaaltijd aanbiedt hé? Geen buren meer over die KERST vieren of zo Pètrick?

Of zou het niet zo'n grandioos m'as tu vu spektakel zijn geweest zoals de Ramadan voor mensen zoals "kerstmis betekent niks voor mij"-Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 december 2007 om 17:46.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:41   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het staat niet enkel in het teken van consumptie, hoewel een aantal groepen dat er wel van proberen te maken. Persoonlijk vind ik zo'n kerstdagen wel een aangename traditie, je ziet je hele familie nog eens en de meeste steden zijn dan zo leuk versierd.
Het is inderdaad een persoonlijke kwestie en daar is alles mee gezegd.
Oud 17 december 2007, 17:56   #30
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nou gelukkig maar dat jij je dan beter hebt kunnen amuseren tijdens de Ramadan op het Sint Jansplein. Wel op kosten van de Antwerpse belastingbetaler natuurlijk, dan is het niet "zo commercieel".

Hoe heette het alweer? Sultan der Maanden? Knap hoor voor de Edina's ... o zoo multi... heu multi.. enfin islamitisch! Helemaal iets anders dan het o zo commerciele Kerstmis of Joelfeest! Bah! daar doe je toch niet aan mee zeker hé?

Raar toch dat de Pètrick nu geen gratis KERSTbuurtmaaltijd aanbiedt hé? Geen buren meer over die KERST vieren of zo Pètrick?

Of zou het niet zo'n grandioos m'as tu vu spektakel zijn geweest zoals de Ramadan voor mensen zoals "kerstmis betekent niks voor mij"-Edina?
LOL! De Ramadan kan je idd moeilijk commerciëel noemen.

Maar als het je kan gerust stellen: ook de Ramadan betekent niets voor mij hoor! Ik verschijn overigens ook op kerstfeestjes als ik gevraagd wordt hoor... en dat kan dan best gezellig zijn. Maar daarom betekent Kerstmis nog niets voor mij, laat staan dat ik het zelf ga vieren. Blijkbaar is dat verschil een beetje te moeilijk voor jou.

En er is in Antwerpen een gratis nieuwjaarsreceptie voor iedereen hoor Circe. Maar daar zal je ongetwijfeld ook wel bezwaren tegen hebben, veronderstel ik.

Voel je toch eens niet permanent verongelijkt en gefrustreerd, mens!

Laatst gewijzigd door Edina : 17 december 2007 om 18:03.
Oud 17 december 2007, 18:03   #31
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Duh ? de trauma nog niet vergeten circe ?
Oud 17 december 2007, 18:24   #32
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In de Westerse wereld en vele andere landen wordt binnenkort kerst gevierd. Traditioneel staat dit in het teken van de geboorte van Christus. Maar heden ten dage is het vooral bedoeld als een gezellige bijeenkomst van de familie waarbij lekker gegeten wordt en geschenkjes overhandigd worden. Het staat eerder in het teken van vrede, vrijgevigheid en samenzijn, dan de geboorte van Jezus.

Moslims in de Westerse wereld vinden dit maar niets. Ze doen er liever niet aan mee en isoleren zich op die manier maar weeral eens van de rest van de gemeenschap. Op die manier wordt de kloof maar weer eens duidelijk in de verf gezet.

Maar waarom willen die moslims hier geen kerst vieren? Zijn daar redenen voor? Of is het werkelijk een manifestatie en uiting van hun afkeer van de cultuur die hen onthaald heeft?

Moslims geloven in Jezus. Moslims beweren te houden van hun familie. Moslims beweren zich niet af te keren van de gastcultuur.
Zijn dit dan niet de ideale ingrediënten om zich aan te sluiten bij dit warme feest?
En zijn dat zo de dingen waar je 's nachts van wakker ligt?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 18:28   #33
Neptunus
Gouverneur

Standaard

OMDAT MOSLIMS IN EUROPA RADICALISEREN: steeds meer geven ze door een 'speciale kledij' zoals onder meer hoofddoek en shadors aan er niet bij te willen horen en geven ze duidelijk aan dat ze zich tégen deze maatschappij keren, waaraan ze niet deelnemen en zich apart opstellen.

Europeaniseren wij de islam of islamiseren de moslims Europa?’, dat is de vraag die GuidoHayen zich verder stelt.

Aan de hand van uitspraken van diverse imams in Nederland laat hij zien hoezeer een vorm van intolerantie wordt gepropageerd. Zo keren ze zich tegen homoseksuelen die erger zouden zijn dan varkers, tegen het huwelijk van moslims met ‘ongelovigen’, voor het stenigen van diegenen die overspel plegen en zelfs voor de doodstraf voor moslims ‘die jood, christen, communist of atheïst worden’, zeg maar voor afvalligen. De auteur ergert zich hierover en vraagt hoelang we dergelijke uitspraken nog kunnen tolereren? De enigen die in het verweer komen zijn volgens hem net die ‘afvallige allochtonen’ zoals Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian of een Samira Bellil, terwijl autochtone politici en prominenten zwijgen. Dat laatste klopt niet echt. Denk aan Frits Bolkestein, Paul Cliteur, Michiel Hegener, August Hans Den Boef, Ciska Dresselhuys en anderen die zich tegen het cultuurrelativisme verzetten. Maar het klopt dat nog heel wat Nederlandse prominenten er alles aan doen om het probleem te minimaliseren of zelfs staalhard te ontkennen. Misschien kwam de gevaarlijkste uitspraak wel van gewezen minister van Justitie Piet Hein Donner die ooit verklaarde “als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?” Want de meerderheid telt zo stelt Donner. “Dat is nou namelijk juist de essentie van democratie.” Deze uitspraak van een van de hoogste gezagvoerders in Nederland was verkeerd, dom en gevaarlijk. Fundamentele grondrechten mogen nooit veranderd worden. Een democratie houdt rekening met de wil van de meerderheid, zonder evenwel afbreuk te doen aan de onvervreemdbare rechten van elk individu.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 17 december 2007 om 18:30.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 18:32   #34
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
OMDAT MOSLIMS IN EUROPA RADICALISEREN: steeds meer geven ze door een 'speciale kledij' zoals onder meer hoofddoek en shadors aan er niet bij te willen horen en geven ze duidelijk aan dat ze zich tégen deze maatschappij keren, waaraan ze niet deelnemen en zich apart opstellen.

Europeaniseren wij de islam of islamiseren de moslims Europa?’, dat is de vraag die GuidoHayen zich verder stelt.

Aan de hand van uitspraken van diverse imams in Nederland laat hij zien hoezeer een vorm van intolerantie wordt gepropageerd. Zo keren ze zich tegen homoseksuelen die erger zouden zijn dan varkers, tegen het huwelijk van moslims met ‘ongelovigen’, voor het stenigen van diegenen die overspel plegen en zelfs voor de doodstraf voor moslims ‘die jood, christen, communist of atheïst worden’, zeg maar voor afvalligen. De auteur ergert zich hierover en vraagt hoelang we dergelijke uitspraken nog kunnen tolereren? De enigen die in het verweer komen zijn volgens hem net die ‘afvallige allochtonen’ zoals Ayaan Hirsi Ali, Afshin Ellian of een Samira Bellil, terwijl autochtone politici en prominenten zwijgen. Dat laatste klopt niet echt. Denk aan Frits Bolkestein, Paul Cliteur, Michiel Hegener, August Hans Den Boef, Ciska Dresselhuys en anderen die zich tegen het cultuurrelativisme verzetten. Maar het klopt dat nog heel wat Nederlandse prominenten er alles aan doen om het probleem te minimaliseren of zelfs staalhard te ontkennen. Misschien kwam de gevaarlijkste uitspraak wel van gewezen minister van Justitie Piet Hein Donner die ooit verklaarde “als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?” Want de meerderheid telt zo stelt Donner. “Dat is nou namelijk juist de essentie van democratie.” Deze uitspraak van een van de hoogste gezagvoerders in Nederland was verkeerd, dom en gevaarlijk. Fundamentele grondrechten mogen nooit veranderd worden. Een democratie houdt rekening met de wil van de meerderheid, zonder evenwel afbreuk te doen aan de onvervreemdbare rechten van elk individu.
Blaaat, blaaat ,blaaat, mekker, mekker ,mekker....
Oud 17 december 2007, 18:33   #35
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
LOL! De Ramadan kan je idd moeilijk commerciëel noemen.

Maar als het je kan gerust stellen: ook de Ramadan betekent niets voor mij hoor! Ik verschijn overigens ook op kerstfeestjes als ik gevraagd wordt hoor... en dat kan dan best gezellig zijn. Maar daarom betekent Kerstmis nog niets voor mij, laat staan dat ik het zelf ga vieren. Blijkbaar is dat verschil een beetje te moeilijk voor jou.

En er is in Antwerpen een gratis nieuwjaarsreceptie voor iedereen hoor Circe. Maar daar zal je ongetwijfeld ook wel bezwaren tegen hebben, veronderstel ik.

Voel je toch eens niet permanent verongelijkt en gefrustreerd, mens!

Raar bende die moslims,als er iets te rapen valt zijn ze de eersten.
En jullie verschijnen,wahahahahahahahaha,kan je aub niet verdwijnen,vooral uit ons straatbeeld ! ! ! !

Laatst gewijzigd door Gargamel : 17 december 2007 om 18:36.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 18:36   #36
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Lincolm, het gaat over HET trauma van edina.
Leer eens deftig Nederlands schrijven en je uitdrukken in een menselijke taal, in plaats van je uit onkunde uit te drukken in gebrekkige dierentaal.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 17 december 2007 om 18:44.
Oud 17 december 2007, 18:39   #37
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Op die nieuwjaarsreceptie op de Grote Markt zijn geen moslims te bespeuren, ze isoleren zich gewillig, want er worden, naast fruitsap ook pintjes gedronken, haram voor middeleeuwse moslims.....
Oud 17 december 2007, 18:46   #38
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Juist,en de dag erna krijg je gans de familie op bezoek om je multicultureel te verrijken.

Je dochter krijgt dan haar eerste sexuele inwijding en je zoon een mes tussen de ribben.De pa een kopstoot en de ma een ijzeren staaf op de ribben.
Glo-ooooo-ooooo-oooooriaaa in excelsis.....
en vrede op aarde aan mensen van goeie wil.
Oud 17 december 2007, 18:50   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als het je kan gerust stellen: ook de Ramadan betekent niets voor mij hoor! Ik verschijn overigens ook op kerstfeestjes als ik gevraagd wordt hoor... en dat kan dan best gezellig zijn.
ha! je bent zo'n tafelschuimster? Overal waar gratis eten en/of drank te verkrijgen is zie je die binnenglippen.
Schuim je ook de vernissages af? Zo van eerst kijken welke "naam" er al is en dan in koor netjes mee afbreken of bejubelen...

Krabbel nu maar niet terug Edina, je vond die Ramadantoestand
G R A N D I O O S....

en met kerst? Zijn er nog mensen die je uitnodigen dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 december 2007 om 18:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 21:17   #40
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet bij moslims in Europa?
Omdat moslims geen christenen zijn. Bij vele mensen heeft kerstmis ook maar een relatieve betekenis. De commercie buit dit allemaal uit. De religieuze connotatie is vaak weg en ik vraag me soms af waarom mensen dat nu eigenlijk vieren. Nieuwjaar ja, daar kan me iets bij indenken.

Laatst gewijzigd door system : 17 december 2007 om 21:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be