Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 21:14   #21
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Wel als je veel van die NDE 's met hel ervaring bekijkt lijkt het er toch op.
Waarom niet? Alles is mogelijk.
Op dat gebied reikt de menselijke kennis ongeveer even ver als een steenworp in het heelal.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 01:00   #22
Marlientje
Banneling

Standaard

Professoren en parapsychologen hebben reeds vele keren gebruikt gemaakt van tesla 3 en 7 scanners waarbij helderzienden, mensen die overleden waarnemen, communiceren via mediums,... en de activiteiten
zijn aantoonbaar en ze moesten toegeven dat er iets was... de gave bestaat.

even op youtube en google surfen en zoeken naar medium Lisa Williams

en heb al veel van die dingen gehoord,maar patienten zwijgen voor familie, dokters en verzekeringen om niet gek verklaard te worden...
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 01:34   #23
Pies Descalzos
Burgemeester

Pies Descalzos's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pies Descalzos
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje Bekijk bericht
Professoren en parapsychologen hebben reeds vele keren gebruikt gemaakt van tesla 3 en 7 scanners waarbij helderzienden, mensen die overleden waarnemen, communiceren via mediums,... en de activiteiten
zijn aantoonbaar en ze moesten toegeven dat er iets was... de gave bestaat.

even op youtube en google surfen en zoeken naar medium Lisa Williams

en heb al veel van die dingen gehoord,maar patienten zwijgen voor familie, dokters en verzekeringen om niet gek verklaard te worden...
Ja mediums bestaan, al zijn de overgrote meerderheid wss fakers. Ik ging met mijn partner eens mee naar de grootmoeder in Thailand. Dat mens is ongelooflijk. Ze zit een paar minuten stil in kleermakerszit en plots veranderd haar gelaatsuitdrukking en begint ze te spreken.
Naar gelang van de persoon die in haar komt spreekt ze een andere taal.
Echt ongelofelijk, dat mens is nooit naar school geweest, leeft op het thaise platteland waar totaal geen toerisme is en is toch in staat alle talen van de wereld te spreken.
In normale staat spreekt ze enkel thais. Nu ik weet dat het menselijk brein in sommige gevallen onbewust een taal kan aanleren. Maar zij spreekt werkelijk alle talen accentloos. Ik denk wel niet dat het werkelijk overleden mensen zijn, ik geloof persoonlijk dat ze op een bepaalde manier stemmen uit de ether kan halen. Het is maar dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb, ander zou ik het als zever afdoen.
Oud 20 december 2007, 22:54   #24
Marlientje
Banneling

Standaard

Amazing

http://www.youtube.com/watch?v=lbPBkvn_JLU

Laatst gewijzigd door Marlientje : 20 december 2007 om 22:55.
Marlientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 23:01   #25
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Dat filmpje is wel enorm gefaket hoor. Dat is gewoon computer, zie je zo.
Oud 21 december 2007, 20:29   #26
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Sommigen zien Maria, Krishna of Buddha. Of het nu echt of niet echt is, ik denk dat er zoiezo, zoals system reeds zei, een soort van zelfprojectie mee samengaat. Misschien is dit ook een manier van het brein om iets geheel onbekends op te slaan, dat eigenlijk pas tijdens het herbeleven van de ervaring die zaken worden ingevuld met dingen die men kent.
Vanuit bijbels perspectief is het zo dat de mens eens uit zijn lichaam, dood dus, in de geestelijke wereld terechtkomt en daar kan ook misleiding zijn. De aanklager,de oude draak, de satan, heeft nog altijd toegang tot die wereld.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 21:07   #27
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pies Descalzos Bekijk bericht
Ja mediums bestaan, al zijn de overgrote meerderheid wss fakers. Ik ging met mijn partner eens mee naar de grootmoeder in Thailand. Dat mens is ongelooflijk. Ze zit een paar minuten stil in kleermakerszit en plots veranderd haar gelaatsuitdrukking en begint ze te spreken.
Naar gelang van de persoon die in haar komt spreekt ze een andere taal.
Echt ongelofelijk, dat mens is nooit naar school geweest, leeft op het thaise platteland waar totaal geen toerisme is en is toch in staat alle talen van de wereld te spreken.
In normale staat spreekt ze enkel thais. Nu ik weet dat het menselijk brein in sommige gevallen onbewust een taal kan aanleren. Maar zij spreekt werkelijk alle talen accentloos. Ik denk wel niet dat het werkelijk overleden mensen zijn, ik geloof persoonlijk dat ze op een bepaalde manier stemmen uit de ether kan halen. Het is maar dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb, ander zou ik het als zever afdoen.
Niet alle 'mediums' zijn fake. Mensen die beweren dat alle mediums 'fake' zijn, die mensen zijn vermoedelijk 'fake' op dit punt.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 21:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 23:41   #28
Pies Descalzos
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niet alle 'mediums' zijn fake. Mensen die beweren dat alle mediums 'fake' zijn, die mensen zijn vermoedelijk 'fake' op dit punt.
Niet alle mediums zijn fake nee, heb ik ook niet gezegd.
En er zijn zelfs veel helderzienden (nog iets anders) die werkelijk belangrijke details kunnen vrijgeven.
Zo heeft een helderziende ooit eens na het overlijden van een tante weten te vertellen waar een juwelendoos verstopt zat. Ze beschreef er zelfs bij hoe het doosje eruitzag. Het was een oud Congolees doosje uit donker hout uit de koloniale tijd met 4 negerinnen eruit gesneden.
Niemand wist daarvan, blijkbaar had ons tante een geheime stash juwelen die ze nooit aandeed nog vanuit de Congo.
Oud 21 december 2007, 23:46   #29
mtiadj
Banneling

Standaard

Het stond toch ik de krant enkele dagen geleden? Men kan bijna dood ervaringen simuleren, het zit in de hersens van mensen die zwaar ziek waren of een zware opratie hebben ondergaan
mtiadj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:06   #30
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Iemand die film "flatliners" gezien? Best de moeite, als je je interesseert in bijna dood ervaringen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:23   #31
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Vanuit bijbels perspectief is het zo dat de mens eens uit zijn lichaam, dood dus, in de geestelijke wereld terechtkomt en daar kan ook misleiding zijn. De aanklager,de oude draak, de satan, heeft nog altijd toegang tot die wereld.

Die eerste zin is dus ONZIN een mens kan niet uit zijn lichaam treden...de geest (wat je ook daarbij denkt) is een andere zaak.

De mens alszodannig is een lichaam dat niet kan uittreden!
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:33   #32
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Iemand die film "flatliners" gezien? Best de moeite, als je je interesseert in bijna dood ervaringen.
ja die heb ik gezien.... dacht er net ook aan toen ik die post van mtiadj las
best een aanrader
'k weet niet in hoeverre het allemaal berust op waarheid... maar toch voldoende accuraat om erover te gaan denken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 00:35   #33
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja die heb ik gezien.... dacht er net ook aan toen ik die post van mtiadj las
best een aanrader
'k weet niet in hoeverre het allemaal berust op waarheid... maar toch voldoende accuraat om erover te gaan denken
De film op zich kon eigenlijk beter, maar het idee op zich is op z'n minst origineel te noemen
Oud 22 december 2007, 00:37   #34
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Die eerste zin is dus ONZIN een mens kan niet uit zijn lichaam treden...de geest (wat je ook daarbij denkt) is een andere zaak.

De mens alszodannig is een lichaam dat niet kan uittreden!
neem het nu niet al te letterlijk....
bovendien .... in zekere zin kan dat wel... als je 'geest' uit zou treden of laat het dan nog een denkbeeld simmulatie zijn vlak voor je dood gaat.... al wat je ervaart met die 'geest' is net zo reëel als voordien
er kan dus evengoed sprake zijn van een (astraal) lichaam in die optiek
Oud 22 december 2007, 00:38   #35
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De film op zich kon eigenlijk beter, maar het idee op zich is op z'n minst origineel te noemen
euhmzzz... ja zeker want dat is/was de eerste in die genre en ik denk dat het daarbij ook gebeleven is ( dat weet ik niet zeker )
Oud 22 december 2007, 00:41   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

één ding vond ik sneu.... de truuk om niet meer achtervolgd te worden was dat je vrede moest vinden met die bepaalde overleden persoon...en 't ging net ietske verder .... er werd gesuggereerd dat die persoon hem dan vergiffenis bood
dat vond ik er net iets over met een zekere hunker naar dat christelijk spiritualisme
Oud 22 december 2007, 01:10   #37
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja. Het spijt me. Ik hou niet zo van Amerikaanse films. Maar goed, het was een 'amerikaanse' poging tot.

Laatst gewijzigd door system : 22 december 2007 om 01:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 01:17   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
één ding vond ik sneu.... de truuk om niet meer achtervolgd te worden was dat je vrede moest vinden met die bepaalde overleden persoon...en 't ging net ietske verder .... er werd gesuggereerd dat die persoon hem dan vergiffenis bood
dat vond ik er net iets over met een zekere hunker naar dat christelijk spiritualisme
Die hele manier van vergiffenis vragen om zo al je zonden weg te vegen zag er mij iets te simplistisch uit. Je kan toch moeilijk verwachten dat met een simpele "I'm sorry' alles vergeven is. En je ineens niet naar de hel moet gaan.
Oud 22 december 2007, 01:18   #39
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. Het spijt me. Ik hou niet zo van Amerikaanse films.
Dat zijn nochtans de beste

Laatst gewijzigd door Savatage : 22 december 2007 om 01:18.
Oud 22 december 2007, 01:24   #40
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Het spijt me. Ik hou niet zo van Amerikaanse films. Maar goed, het was een 'amerikaanse' poging tot.
de vermeende effecten die zich manifesteren als je bijna-dood bent... in de film gaan ze tot over de grens van theoretisch hersendood
een aantal medische studenten brengen zichzelf kunstmatig tot die staat in de hoop er onderzoek naa te doen.... al gauw blijken er ook andere persoonlijke mothieven in mee te spelen waardoor het hele wetenschappelijke discours ondergeschikt wordt aan de loutere ervaring

die effecten zijn dus tweeërlei.... eerst de 'hallucinaties' tijdens die fase
en nadat ze 'terug tot leven zijn gewekt' blijken er regelmatig hallucinate flashes zich te manifesteren bij zo'n testpersoon waarin een overleden persoon hem/haar achterna zitten
achteraf blijkt dat de personen die hun achterna zitten allen éénzelfde eigenschap bezitten... ze zijn min of meer schuldig aan hun dood

zover ik me dus nog kan herinneren
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be