Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2007, 20:59   #21
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat kunnen en willen ze niet. Het zijn dan ook nationalisten.
Hallo, medenationalist!
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:10   #22
doubled
Burgemeester

doubled's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je elitaristische visie druipt er werkelijk vanaf. "Het plebs is dom en ik ben slim." Is dat je eigen karaktertrek of louter een logisch gevolg van je belgicisme?
bedankt voor het erkenen van de juistheid van mijn stelling.
ik ben geen voorstander van belgie of vlaanderen of wallonie of Mozambique ik ben realistisch en zeker niet vooringenomen zoals gij.
echte flamingate bestaan niet er is trouwens een gezegde die zegt
Canis timidus vehementius latrat quam mordet noto bene ook komend van een volk dat door zijn eigen hebzucht ten onder is gegaan o ironie.
doubled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:18   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
bedankt voor het erkenen van de juistheid van mijn stelling.
Ik zal je met alle pleizer in die waan laten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doubled Bekijk bericht
er is trouwens een gezegde die zegt
Canis timidus vehementius latrat quam mordet noto bene ook komend van een volk dat door zijn eigen hebzucht ten onder is gegaan o ironie.
Dan mag je mij nu even komen uitleggen welke hebzuch ik propageer. Ik wacht vol spanning op je antwoord.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 19 december 2007, 21:21   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
..........
Dan mag je mij nu even komen uitleggen welke hebzuch ik propageer. Ik wacht vol spanning op je antwoord.
Hij denkt waarschijnlijk dat je een Waalse bent.
Oud 19 december 2007, 21:28   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Hij denkt waarschijnlijk dat je een Waalse bent.
Oud 19 december 2007, 21:32   #26
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door potato Bekijk bericht
Heeft er iemand al nagedacht over wat er van "vlaanderen" nog zou overschieten mocht er een splitsing komen?

- Wat betekent vlaanderen op internationaal gebied? Kent een gemiddelde wereldburger 'flanders'?
- Wat met alle vlamingen die in brussel of wallonie werken? Werkloos?
- Wat in slechte tijden? Steun van ergens?

Ik nodig iedereen dat ijvert voor een splitsing eens uit om wat verder te gaan denken dan zijn neus lang is.
joepie, dit forum is weer een belgicist rijker nee serieus, welkom, beste potato

- Vlaanderen betekent niets internationaal, en de gemiddelde wereldburger kent vlaanderen niet. ter vergelijking: België betekent niets internationaal, en de gemiddelde wereldburger kent België niet.
- werk stopt niet aan grenzen. net als er hier grote aantallen fransen werken, kunnen hier best grote aantallen walen komen werken na een splitsing, of omgekeerd.
- in slechte tijden: waarschijnlijk steun van de EU, of in elk geval toch geen transfers meer aan een wallonië dat mogelijk nóg slechtere tijden meemaakt. Maar misschien moeten we maar een eigen vlaamse politiek voeren om te voorkomen dat die slechte tijden er komen.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:38   #27
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijgt wallonie europese subsidies? Eerste dat ik ervan hoor.

Weet je eigenlijk wel alle subsidies tussen vlaanderen en wallonie? Of enkel deze dat het vlaams belang naar boven haalt?
ja, wallonië krijgt Europese subsidies. erg veel zelfs. De EU heeft een speciaal fonds voor zwakkere regio's, en daarnaast een tweede fonds voor regio's met grote jongerrenwerkloosheid, en met name Henegouwen ontvangt veel uit beide potten.

Wat de financiering daarvan betreft: als europese lidstaat zou vlaanderen ook moeten betalen, maar bijlange zoveel niet als nu het geval is. de last van wallonie wordt in dat geval verdeeld over de schouders van alle rijkere EU-lidstaten.
Rogge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:47   #28
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
Wat de financiering daarvan betreft: als europese lidstaat zou vlaanderen ook moeten betalen, maar bijlange zoveel niet als nu het geval is. de last van wallonie wordt in dat geval verdeeld over de schouders van alle rijkere EU-lidstaten.
U gelooft toch niet dat er ook maar één lidstaat is die vrijwillig meer zou betalen gewoon omdat Vlaanderen niet langer over de brug wil komen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 19 december 2007 om 21:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2007, 21:49   #29
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
U gelooft toch niet dat er ook maar één lidstaat is die vrijwillig meer zou betalen gewoon omdat Vlaanderen niet langer over de brug wil komen?
Wie zegt dat Vlaanderen niet over de brug wil komen?
Oud 19 december 2007, 21:49   #30
Geert C

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat Vlaanderen niet over de brug wil komen?
Hij stelt dat de transfers aanzienlijk zouden verminderen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 19 december 2007, 21:56   #31
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mijn part mogen die transfers tijdelijk fors opgetrokken worden, als België maar verdwijnt.

Want transfers in een Belgische context, is dweilen met de kraan open. België belet de economische ontwikkeling van Wallonië. De Belgische elite heeft immers meer te winnen met een arm en afhankelijk Wallonië, dan met een welvarend Wallonië dat op eigen benen kan staan.
Oud 19 december 2007, 22:27   #32
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Academische vraag, indien Wallonië zou worden toegelaten tot de EU.
Oud 19 december 2007, 22:28   #33
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Uiteraard geen transfers naar een buitenland.
Oud 19 december 2007, 23:09   #34
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik zal je met alle pleizer in die waan laten.

ja wat kan ik zeggen gij zijt gewoon dom ofwel erg dom want je weet gewoon niet wat je aan het verkondigen bent.
Oud 19 december 2007, 23:28   #35
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik stel voor dat je een nieuw topic opstart " Scheld je tegenstander de huid vol als je geen argumenten hebt". Dan kan je mij daar uitmaken voor het vuil van de straat.
Maar dan kunnen we deze draad proper houden, en on-topic blijven.

Als ik mij niet vergis, ging jij mij komen uitleggen waar ik precies hebzucht propageer. Ik wacht nog steed op een antwoord.
Oud 20 december 2007, 00:16   #36
doubled
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je een nieuw topic opstart " Scheld je tegenstander de huid vol als je geen argumenten hebt". Dan kan je mij daar uitmaken voor het vuil van de straat.
Maar dan kunnen we deze draad proper houden, en on-topic blijven.

Als ik mij niet vergis, ging jij mij komen uitleggen waar ik precies hebzucht propageer. Ik wacht nog steed op een antwoord.
als je nationalisme propagandeerd komt daar altijd hebzucht bij kijken
dat is een argument zo klaar als water dat ik trouwens hier niet moest zetten normaal want dat weet iedereen zelfs de grootste nationalist in zijn achterhoofd.
daarom ben jij dom
Oud 20 december 2007, 00:19   #37
Hashiwokakero
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft er iemand al nagedacht over wat er van "vlaanderen" nog zou overschieten mocht er een splitsing komen?

- Wat betekent vlaanderen op internationaal gebied? Kent een gemiddelde wereldburger 'flanders'?
- Wat met alle vlamingen die in brussel of wallonie werken? Werkloos?
- Wat in slechte tijden? Steun van ergens?

Ik nodig iedereen dat ijvert voor een splitsing eens uit om wat verder te gaan denken dan zijn neus lang is.
In het buitenland IS belgië al gesplitst, ik nodig u eens uit de internationale magazines te lezen. Volgens Time is België DOOD, en the Economist roept op het land te splitsen, duidelijk?
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 00:34   #38
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedoel je vlaams belang ofzo? en waarom zou er dan geen geld meer naar hen gaan?

Claes & co zijn nooit lid geweest van het VB.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 00:52   #39
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vergeef mij dat ik blijf aandringen, doubled. Maar wat is er hebzuchtig aan het pleiten voor emancipatie van volkeren? Wat is er hebzuchtig aan het erkennen van het recht op zelfbeschikking? Wat is er hebzuchtig aan het in vraag stellen van een staat die stelselmatig de kant van de elite gekozen heeft? Wat is er hebzuchtig aan het vragen van respect voor je culturele identiteit?

Wat is daar hebzuchtig aan? En gelieve argumenten aan te brengen ipv een nieuwe scheldtirade. Waar maak ik mij -als nationalist- schuldig aan hebzucht?
Oud 20 december 2007, 01:10   #40
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hashiwokakero Bekijk bericht
In het buitenland IS belgië al gesplitst, ik nodig u eens uit de internationale magazines te lezen. Volgens Time is België DOOD, en the Economist roept op het land te splitsen, duidelijk?
Werkelijk? Een artikel van die aard meen ik toch niet te hebben gelezen in Time.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be