![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal uit betreffende stuk uit de samenvatting even kopieren om het u makkellijk te maken. Citaat:
Laatst gewijzigd door Tavek : 19 december 2007 om 23:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een efficent lopende motor kan dit niet goedmaken puur door verschillende versnellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan ? dan hefft ie welliswaar zijn steentje al bijgedragen bij de aanschaf van die wagen maar het verbruik ( relatief van zijn wagen dus ) blijft hoger bij hogere snelheden... niks aan te doen al heb je 20 versnellingen dat gaat weinig veranderen aan de verhoogde weerstand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Voor Adrian: de Euro normen en hun effect.
European emission standards are sets of requirements defining the acceptable limits for exhaust emissions of new vehicles sold in EU member states. The emission standards are defined in a series of European Union directives staging the progressive introduction of increasingly stringent standards. De overheid doet het niet slecht he. bron: dezelfde als in mijn andere posts hier. Ik ben gewoon op de hoogte van het onderzoek dat ze daar doen....en ik kan dus gericht zoeken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoe gekker hoe beter.
Eigenlijk zouden ze ons nu 150 moeten laten rijden. Sneller rijden => meer wind => meer circulatie in de luchtlagen => betere luchtkwaliteit. Enfin, het flitsen zal weer ferm opbrengen, goed voor de eindejaarsbalans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() misschien moet de douane maar eens al het fijn stof afkomstig van het ruhrgebied, gaan tegenhouden
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt. En inderdaad, het gros van het wagenpark beschikt weliswaar niet over 6 versnellingen, maar ook dan blijven dergelijke maatregelen dubieus. Je hangt immers van veel te veel variabelen af (wie zegt dat het gros de juiste rijstijl heeft, om dergelijke maatregelen te laten werken). Wil je effectief iets bereiken, verplicht roetfilters en haal alle oude wrakken van de baan; dat zal veel meer effect hebben en doeltreffender zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wist je trouwens dat het huidig consumentisme - en de bijbehorende vervuiling - veroorzaakt wordt door overheidsingrepen? Centrale bank? Boom-structuren? Geen duurzame groei?
Neen? Natuurlijk niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk hebben rijstijl, roetfilter ed ook een impact. Maar dat houdt niet in dat een lagere snelheid geen grote rol speelt in de verlaging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() De vraag is eerder: hoe werken die boordcomputers ? Ik heb hun donkerbruin vermoeden dat ze hun verbruik direct afleiden uit de toerentallen. En ja, als je in 5de op 90km/h hetzelfde toerental hebt als op 130 in 6de, kan het goed zijn dat dat apparaat dus hetzelfde verbruik aangeeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Neen dat wist ik niet. En als je niet de moeite doet om het uit te leggen, geloof ik het ook niet. Ik ben maar een simpele techneut. Ik zie dat overheidsmaatregelen ons wagenpark serieus milieuvriendelijk heeft gemaakt. En dat is niet enkel en alleen het economische argument van verbruik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, baat het niet, dan schaadt het niet; de staatskas kan er maar bij varen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |