![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Minister
|
Interims kunnen dag op dag (of op het einde van de week) worden ontslagen. Niks vergoeding.
|
|
|
#22 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Proefperiode, ancienniteit, ... zorgen dat iemand niet onder het rekensysteempje Claeys valt. (onkostennota's weetjewel?) etc... Nee, echt... in vergelijking met -pakweg- Nederland kunnen we hier heel makkelijk mensen buitenbonjouren zonder opgaaf van redenen. Eén uitzondering: de vakbondparasieten in grote ondernemingen. D�*t kan een dure aangelegenheid worden. Héél duur zelfs... Maar ook daar bestaan wel wat truukjes voor. Zeldzaam zijn de onomkoopbaren !
|
|
|
|
#23 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
inderdaad bullshit !
|
|
|
|
#24 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door alberto : 20 december 2007 om 14:00. |
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het voordeel van werknemer is, dat je eender wanneer kan opstappen bij je werkgever om bij de concurentie te beginnen. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Minister-President
|
Personen die iedereen van hun geaardheid op de hoogte willen brengen, met een gayparade, een poeperkesdag, zullen intieme vragen op een interimkantoor toch zeker geen bezwaar zijn hé. Of vinden ze na de twee voorbeelden waar ze uiting kunnen geven aan hun holibi zijn, vragen met betrekking op sexualiteit ineens schending van de privacy?
Voor personen die niet te koop lopen met hun geaardheid oké, voor de andere laat ons stellen dikke hypocrieten.
|
|
|
#27 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ach ja, "interim"kantoren... Ik ging mij ooit eens aanmelden in een uitzendkantoor te Boom op basis van een vacature voor een vertaalopdracht. Ik kreeg daar na wat gedraai te horen dat ik "niet zou passen in het betrokken bedrijf". Het waarom bleef een raadsel. Ik was verzorgd gekleed en al, weliswaar geen socializer, maar een uitstekend vertaler. Naar dat laatste werd niet gepeild. Wat moet een vertaler zoal doen in zo'n bedrijf? Sexy gekleed gaan? Goeie moppen tappen aan de toog van de cafetaria?
Zieke bedoening. En dan maar zeuren over vacatures die niet ingevuld geraken... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
Medische gegevens lijken me nog niet al te onredelijk, ik kan me voorstellen dat in bepaalde sectoren je werkgever daarvan op de hoogte moet zijn. Maar het vragen naar de seksuele geaardheid kan de bedoeling hebben het hun klanten makkelijker te maken holebi's die solliciteren te weigeren, en als dat zo is zou dat onaanvaardbaar zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banneling
|
Je bent niet verplicht om het in te vullen, maar dan zul je ook niet in de bovenste schuif liggen. Wat mij ENORM stoorde was de attitude van de geïntervieuwde. (een of ander lokaal managerke van accent) Mensen worden opgedeeld in categoriën. En diegene die volgens dat "profiel" (ook al moet je die test niet invullen ehrm) er uitsteken, waren supermensen. Ze waren jong, mooi en ambitieus. Dat managerke noemde die mensen "Athena" naar Griekse mythology. Sorry maar dat doet me echt denken aan fascisme in zen zuiverste vorm. Daar bedachten ze ook termen als "übermenschen".
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Trouwens ik heb al heel wat kereltjes aangenomen en wanneer ik twijfels had belde ik steeds naar vorige werkgevers, die zijn altijd heel vrijgevig met informatie en je weet heel snel welk vlees je in de kuip hebt. Ik wil maar zeggen mogelijkheden voor bazen genoeg om iemand te screenen. |
|
|
|
|
|
|
#34 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb ook iets in die aard meegemaakt. Ik moest een papier invullen voor een vakantiejob en ondertussen zaten de twee bedienden van het kantoor op een tamelijk degoutante toon te praten over andere 'kanditaten', alsof zij hun meerderen waren en dat recht hadden. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
Dat hangt m.i. wel af van de functie die men moet uitoefenen, anders gaat dit ten koste van heel wat bekwaam talent. Niet iedereen is even sociaalvaardig aangelegd en men kan zoiets (van sommigen) moeilijk eisen. Persoonlijk vind ik niet dat bv. een vertaler (van teksten) even sociaalvaardig moet zijn als een tolk.
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 20 december 2007 om 22:43. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lokaal Raadslid
|
Blijkbaar is er bij dit interim kantoor toch wel iets ZEER fout aan de gang.
Als je vandaag de krantenartikelen hierover leest : 1) de sexueel expliciete vragen werden niet enkel gesteld aan personen die soliciteren voor interim arbeid, maar ook aan personen die als vaste werknemer voor een job bij dit interim kantoor soliciteren. 2) een vrouw die als vast personeelslid soliciteerde, werd tijdens een gesprek met de directeur gevraagd naar haar "favoriet standje" ? 3) dames die werden aangenomen als vast personeelslid, werden (met de nodige zachte dwang) uitgenodigd op een "ontgroening" waarbij ze tequilla moesten drinken uit de navel van hun manager, of een citroen eten die op de gulp van de manager lag ? In ons bedrijf worden de nieuwe personeelsleden toch op een andere manier ontvangen ... Laatst gewijzigd door ynneb : 21 december 2007 om 10:48. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Parlementslid
|
Interimkantoren moesten bij wet verboden zijn. Het zijn de gieren van onze slabakkende werkgelegenheid, en ze hanteren technieken die me onwillekeurig doen denken aan de lijfeigenschaptoestanden van de donkere middeleeuwen. Bovendien zijn de meeste bevolkt door platvloerse strebers zonder scrupules die op de eerste plaats hun omzet en hun commissie voor ogen hebben.
|
|
|
#40 |
|
Burger
|
|
|
|
|