Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2007, 13:49   #21
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
In België toch niet?
Enfin: 'ge moet een vergoeding betalen' telt voor mij niet als 'ten allen tijde kunnen'.
Interims kunnen dag op dag (of op het einde van de week) worden ontslagen. Niks vergoeding.
Oud 20 december 2007, 13:50   #22
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
In België toch niet?
Enfin: 'ge moet een vergoeding betalen' telt voor mij niet als 'ten allen tijde kunnen'.
Die vergoeding is minimaal.
Proefperiode, ancienniteit, ... zorgen dat iemand niet onder het rekensysteempje Claeys valt. (onkostennota's weetjewel?) etc...

Nee, echt... in vergelijking met -pakweg- Nederland kunnen we hier heel makkelijk mensen buitenbonjouren zonder opgaaf van redenen.

Eén uitzondering: de vakbondparasieten in grote ondernemingen. D�*t kan een dure aangelegenheid worden. Héél duur zelfs... Maar ook daar bestaan wel wat truukjes voor. Zeldzaam zijn de onomkoopbaren !

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 13:52   #23
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
'Ze' kunnen u te allen tijde ontslaan.
Hou dat vooral in uw achterhoofd.

De rest is bullshit.
Dat is zeer juist ! "Ze" kunnen alles . "Ze" vinden altijd een reden , of een oorzaak , om iemand te ontslaan . Want "ze" zijn baas . En al de rest is
inderdaad bullshit !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 13:56   #24
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Adres, telefoonnr. burgerlijke staat... zijn geen beschermde gegevens. Het interimkantoor moet, net zoals elke werkgever, ook wel weten hoeveel personen je ten laste hebt (voor berekening van de voorheffing en zo).
Dat weet ik nog zo maar niet, er is de wet op de privacy, ik ben al een heel tijdje met mijn stamboom bezig en als je inzage wil hebben in documenten die minder als 100 jaar oud zijn dan weigert men die op gemeentehuizen te geven, bij sommige gemeentehuizen is dan een bewijs van de provinciegouverneur voldoende om toch inzage te krijgen maar er zijn gemeenthuizen die zelfs dat naast zich neerleggen.

Citaat:
Vragen naar politieke overtuiging of seksuele geaardheid mag niet, of men mag je in ieder geval niet dwingen om er waarheidgetrouw op te antwoorden.

Als je een spaarrekening opent, vraagt men je tegenwoordig ook of je politiek actief bent. Geen idee waarom.
Ik vind vragen staat vrij, evenzo met de antwoorden die je er op geeft of niet op geeft.

Laatst gewijzigd door alberto : 20 december 2007 om 14:00.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 14:00   #25
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Dat is zeer juist ! "Ze" kunnen alles . "Ze" vinden altijd een reden , of een oorzaak , om iemand te ontslaan . Want "ze" zijn baas . En al de rest is
inderdaad bullshit !
Dat is het voordeel van werkgever te zijn.
Het voordeel van werknemer is, dat je eender wanneer kan opstappen bij je werkgever om bij de concurentie te beginnen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 14:00   #26
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Personen die iedereen van hun geaardheid op de hoogte willen brengen, met een gayparade, een poeperkesdag, zullen intieme vragen op een interimkantoor toch zeker geen bezwaar zijn hé. Of vinden ze na de twee voorbeelden waar ze uiting kunnen geven aan hun holibi zijn, vragen met betrekking op sexualiteit ineens schending van de privacy?

Voor personen die niet te koop lopen met hun geaardheid oké, voor de andere laat ons stellen dikke hypocrieten.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 14:33   #27
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, "interim"kantoren... Ik ging mij ooit eens aanmelden in een uitzendkantoor te Boom op basis van een vacature voor een vertaalopdracht. Ik kreeg daar na wat gedraai te horen dat ik "niet zou passen in het betrokken bedrijf". Het waarom bleef een raadsel. Ik was verzorgd gekleed en al, weliswaar geen socializer, maar een uitstekend vertaler. Naar dat laatste werd niet gepeild. Wat moet een vertaler zoal doen in zo'n bedrijf? Sexy gekleed gaan? Goeie moppen tappen aan de toog van de cafetaria?

Zieke bedoening. En dan maar zeuren over vacatures die niet ingevuld geraken...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 14:59   #28
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gayboy29 Bekijk bericht
Het gaat voornamelijk over de vragen ivm Sexuele geaardheid en nu ook al medische gegevens lees ik net in de kranten...het gaat van kwaad naar erger
Medische gegevens lijken me nog niet al te onredelijk, ik kan me voorstellen dat in bepaalde sectoren je werkgever daarvan op de hoogte moet zijn. Maar het vragen naar de seksuele geaardheid kan de bedoeling hebben het hun klanten makkelijker te maken holebi's die solliciteren te weigeren, en als dat zo is zou dat onaanvaardbaar zijn.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 15:06   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ach ja, "interim"kantoren... Ik ging mij ooit eens aanmelden in een uitzendkantoor te Boom op basis van een vacature voor een vertaalopdracht. Ik kreeg daar na wat gedraai te horen dat ik "niet zou passen in het betrokken bedrijf". Het waarom bleef een raadsel. Ik was verzorgd gekleed en al, weliswaar geen socializer, maar een uitstekend vertaler. Naar dat laatste werd niet gepeild. Wat moet een vertaler zoal doen in zo'n bedrijf? Sexy gekleed gaan? Goeie moppen tappen aan de toog van de cafetaria?

U was toch niet vergeten uw pruik af te zetten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 15:54   #30
Gayboy29
Banneling

Standaard

Je bent niet verplicht om het in te vullen, maar dan zul je ook niet in de bovenste schuif liggen. Wat mij ENORM stoorde was de attitude van de geïntervieuwde. (een of ander lokaal managerke van accent) Mensen worden opgedeeld in categoriën. En diegene die volgens dat "profiel" (ook al moet je die test niet invullen ehrm) er uitsteken, waren supermensen. Ze waren jong, mooi en ambitieus. Dat managerke noemde die mensen "Athena" naar Griekse mythology. Sorry maar dat doet me echt denken aan fascisme in zen zuiverste vorm. Daar bedachten ze ook termen als "übermenschen".
Gayboy29 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 16:35   #31
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar bedachten ze ook termen als "übermenschen".
Die term komt van Nietzsche en is achteraf uiteraard misbruikt door bepaalde ideologieën. Eer aan wie eer toe komt
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 16:45   #32
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht

Vlot en spontaan overkomen is minstens zo belangrijk als je intellectuele capaciteiten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 17:49   #33
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
'Ze' kunnen u te allen tijde ontslaan.
Hou dat vooral in uw achterhoofd.

De rest is bullshit.
Juist Desi, ik hou dat ook altijd in het achterhoofd. Langs de andere kant heb ik nog nooit een baas gehad die iemand buiten gooit die zijn job goed doet, hij zou gek zijn, ook al heeft diene gelogen tijdens zijn sollicitatie. Beroepseikels buiten beschouwing gelaten natuurlijk, maar daar zijn ook oplossingen voor.

Trouwens ik heb al heel wat kereltjes aangenomen en wanneer ik twijfels had belde ik steeds naar vorige werkgevers, die zijn altijd heel vrijgevig met informatie en je weet heel snel welk vlees je in de kuip hebt. Ik wil maar zeggen mogelijkheden voor bazen genoeg om iemand te screenen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 18:02   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vergoeding is minimaal.
Proefperiode, ancienniteit, ... zorgen dat iemand niet onder het rekensysteempje Claeys valt. (onkostennota's weetjewel?) etc...

Nee, echt... in vergelijking met -pakweg- Nederland kunnen we hier heel makkelijk mensen buitenbonjouren zonder opgaaf van redenen.

Eén uitzondering: de vakbondparasieten in grote ondernemingen. D�*t kan een dure aangelegenheid worden. Héél duur zelfs... Maar ook daar bestaan wel wat truukjes voor. Zeldzaam zijn de onomkoopbaren !
Raar, ik dacht dat België op dat vlak helemaal geen goed land was.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 21:04   #35
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Vlot en spontaan overkomen is minstens zo belangrijk als je intellectuele capaciteiten.
Dat ze dan in hun advertentie zetten: "Wij zoeken iemand om de koffiepauze aangenaam te verdrijven."
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 22:35   #36
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent niet verplicht om het in te vullen, maar dan zul je ook niet in de bovenste schuif liggen. Wat mij ENORM stoorde was de attitude van de geïntervieuwde. (een of ander lokaal managerke van accent) Mensen worden opgedeeld in categoriën. En diegene die volgens dat "profiel" (ook al moet je die test niet invullen ehrm) er uitsteken, waren supermensen. Ze waren jong, mooi en ambitieus. Dat managerke noemde die mensen "Athena" naar Griekse mythology. Sorry maar dat doet me echt denken aan fascisme in zen zuiverste vorm. Daar bedachten ze ook termen als "übermenschen".
Je bedoelt 'interviewer' i.p.v. 'geïnterviewde'?

Heb ook iets in die aard meegemaakt. Ik moest een papier invullen voor een vakantiejob en ondertussen zaten de twee bedienden van het kantoor op een tamelijk degoutante toon te praten over andere 'kanditaten', alsof zij hun meerderen waren en dat recht hadden.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2007, 22:42   #37
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat hangt m.i. wel af van de functie die men moet uitoefenen, anders gaat dit ten koste van heel wat bekwaam talent. Niet iedereen is even sociaalvaardig aangelegd en men kan zoiets (van sommigen) moeilijk eisen. Persoonlijk vind ik niet dat bv. een vertaler (van teksten) even sociaalvaardig moet zijn als een tolk.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 20 december 2007 om 22:43.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 10:31   #38
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Blijkbaar is er bij dit interim kantoor toch wel iets ZEER fout aan de gang.

Als je vandaag de krantenartikelen hierover leest :

1) de sexueel expliciete vragen werden niet enkel gesteld aan personen die soliciteren voor interim arbeid, maar ook aan personen die als vaste werknemer voor een job bij dit interim kantoor soliciteren.

2) een vrouw die als vast personeelslid soliciteerde, werd tijdens een gesprek met de directeur gevraagd naar haar "favoriet standje" ?

3) dames die werden aangenomen als vast personeelslid, werden (met de nodige zachte dwang) uitgenodigd op een "ontgroening" waarbij ze tequilla moesten drinken uit de navel van hun manager, of een citroen eten die op de gulp van de manager lag ?

In ons bedrijf worden de nieuwe personeelsleden toch op een andere manier ontvangen ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 21 december 2007 om 10:48.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 10:37   #39
Jukes
Parlementslid

Standaard

Interimkantoren moesten bij wet verboden zijn. Het zijn de gieren van onze slabakkende werkgelegenheid, en ze hanteren technieken die me onwillekeurig doen denken aan de lijfeigenschaptoestanden van de donkere middeleeuwen. Bovendien zijn de meeste bevolkt door platvloerse strebers zonder scrupules die op de eerste plaats hun omzet en hun commissie voor ogen hebben.
Oud 26 december 2007, 08:56   #40
Fashionista
Burger

Fashionista's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
gewoon niet op antwoorden dus. Dat is uw recht.
dan krijg je ook de job niet... want iemand die wel antwoord gaat de voorkeur krijgen.
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be