Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 22 december 2007, 09:39   #21
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik ken die professor Maddens niet maar zijn analyse lijkt mij heel scherp en to the point. Als Leterme - als, niet wanneer! - al eerste wordt na 23 maart zal hij zich inderdaad andermaal in bochten moeten wringen om een lege doos te verkopen. De grote staatshervorming mogen we redelijkerwijze compleet vergeten. Met de nieuwe CVP zal dit zeker en vast niet lukken. Hier en daar wat komma's en puntkomma's plaatsen, meer zal er niet inzitten. Gevolg daarvan is dat we sociaal-economisch verder beraf zullen glijden. Ondanks wat sommigen hier menen te denken, als ik mag afgaan op de troetelnaampjes die ze me menen te moeten geven, ben ik absoluut geen die-hard Vlaamsnationalist, eerder een rationalist. Voor mij is het duidelijk: zij die in Belgie niet snappen dat de enige weg om er op sociaal-economisch vlak met zijn allen in dit landje op vooruit te gaan, verloopt via een verregaande staatshervorming, dragen een verschroeiende verantwoordelijkheid als het straks komt tot wat ze zo bekampen, namelijk onafhankelijkheid. Maar zoals ik zei: ik ben geen fanatiekeling, belastingen betalen ga ik toch moeten doen, ongeacht of die brief wordt verzonden door een federaal ministerie of een Vlaams ministerie. Wie was het ook alweer die zei: na de confederalisten, gaat men te maken krijgen met de separatisten? Welnu, de die-hard Belgen zijn goed op weg het tegenovergestelde van wat ze willen te bereiken!
den ambetantsten is offline  
Oud 22 december 2007, 10:23   #22
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik ken die professor Maddens niet maar zijn analyse lijkt mij heel scherp en to the point. Als Leterme - als, niet wanneer! - al eerste wordt na 23 maart zal hij zich inderdaad andermaal in bochten moeten wringen om een lege doos te verkopen. De grote staatshervorming mogen we redelijkerwijze compleet vergeten. Met de nieuwe CVP zal dit zeker en vast niet lukken. Hier en daar wat komma's en puntkomma's plaatsen, meer zal er niet inzitten. Gevolg daarvan is dat we sociaal-economisch verder beraf zullen glijden. Ondanks wat sommigen hier menen te denken, als ik mag afgaan op de troetelnaampjes die ze me menen te moeten geven, ben ik absoluut geen die-hard Vlaamsnationalist, eerder een rationalist. Voor mij is het duidelijk: zij die in Belgie niet snappen dat de enige weg om er op sociaal-economisch vlak met zijn allen in dit landje op vooruit te gaan, verloopt via een verregaande staatshervorming, dragen een verschroeiende verantwoordelijkheid als het straks komt tot wat ze zo bekampen, namelijk onafhankelijkheid. Maar zoals ik zei: ik ben geen fanatiekeling, belastingen betalen ga ik toch moeten doen, ongeacht of die brief wordt verzonden door een federaal ministerie of een Vlaams ministerie. Wie was het ook alweer die zei: na de confederalisten, gaat men te maken krijgen met de separatisten? Welnu, de die-hard Belgen zijn goed op weg het tegenovergestelde van wat ze willen te bereiken!
BE kan er ook op vooruit gaan wanneer de FRbelgen meer VL recepten toepassen = minder werklozen, meer talen leren, budget gezondheidszorg onder controle houden, geen clowns als Flahaut in de regering dulden,...

Het feit dat halve Vlaming (zeker qua mentaliteit) Demotte aan het hoofd staat van de WL regering laat het beste verhopen.
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 11:08   #23
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
BE kan er ook op vooruit gaan wanneer de FRbelgen meer VL recepten toepassen = minder werklozen, meer talen leren, budget gezondheidszorg onder controle houden, geen clowns als Flahaut in de regering dulden,...

Het feit dat halve Vlaming (zeker qua mentaliteit) Demotte aan het hoofd staat van de WL regering laat het beste verhopen.
U hebt gelijk evenwel, denk ik, is de geest wel uit de fles.
De problemen in dit ingewikkelde land moeten altijd zo desatreus zijn vooraleer de neuzen in de goeie richting staan en er draconische maatregelen genomen worden.
Neem v.b. de overheidsschuld, wij zijn tot 120% BNP gegaan alvorens iedereen op alle niveau's akkoord was dat er iets moest gebeuren.
Bovendien is het wantrouwen zo groot geworden dat VL de indruk heeft dat zodra één euro van zuid naar noord vloeit , het onmiddellijk gedaan is met België.
Kortom het "we gaan de handen uit de mouwen steken" komt veel te laat.
Trouwens MR heeft al gesteld dat het beruchte Marshall-plan voor geen meter werkt.
Blijven dooddoeners bestaan als 60 ministers, 7 deelparlementen, dit pikt de vlaming niet meer.
Weet jij nog dat men stelde dat de politicus de "kloof" met de burger ging dichten ?
Nog een laatste , toen YLT nog minister-president was , stelde hij dat er grote vooruitgang was in de communautaire debatten, namelijk Vlaanderen en het waalse gewest waren akkoord rond de modus hoe de transferten kunnen berekend worden.
Ik hoor van dat ganse verhaal niets meer, waar zijn die cijfers voor 2006 ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 december 2007 om 11:10.
boerenverstand is offline  
Oud 22 december 2007, 11:11   #24
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
U hebt gelijk evenwel, denk ik, is de geest wel uit de fles.
De problemen in dit ingewikkelde land moeten altijd zo desatreus zijn vooraleer de neuzen in de goeie richting staan en er draconische maatregelen genomen worden.
Neem v.b. de overheidsschuld, wij zijn tot 120% BNP gegaan alvorens iedereen op alle niveau's akkoord was dat er iets moest gebeuren.
Bovendien is het wantrouwen zo groot geworden dat VL de indruk heeft dat zodra één euro van zuid naar noord vloeit , het onmiddellijk gedaan is met België.
Kortom het "we gaan de handen uit de mouwen steken" komt veel te laat.
Trouwens MR heeft al gesteld dat het beruchte Marshall-plan voor geen meter werkt.
Blijven dooddoeners bestaan als 60 ministers, 7 deelparlementen, dit pikt de vlaming niet meer.
Weet jij nog dat men stelde dat de politicus de "kloof" met de burger ging dichten ?
Nog een laatste , toen YLT nog minister-president was , stelde hij dat er grote vooruitgang was in de communautaire debatten, namelijk Vlaanderen en het waalse gewest waren akkoord rond de modus hoe de transferten kunnen berekend worden.
Ik hoor van dat ganse verhaal niets meer, waar zijn die cijfers voor 2006 ?
Mocht VL nu nog een charismatische leider hebben; misschien maar met de loser hier op 6 = onmogelijk:

http://www.telegraph.co.uk/opinion/m...nlosers119.xml
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 11:46   #25
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mocht VL nu nog een charismatische leider hebben; misschien maar met de loser hier op 6 = onmogelijk:

http://www.telegraph.co.uk/opinion/m...nlosers119.xml
Nu trekt u het weer naar het persoonlijke en dat heeft er op zich niets mee te maken. De ene persoon verschilt qua karakter van de andere maar dat verandert niets aan de problemen. U blijft hameren op het behoud van die Belgische context en wat mij betreft, mag dat maar blijf daarbij toch niet blind voor de tekortkomingen want die zijn flagrant. Heel concreet: welk sociaal-economisch beleid mag er worden verwacht van een regering waarin naast liberalen haast pseudo-communisten komen te zitten als ook de Groenen in het zogenaamde bad worden getrokken? Gaat dat zorgen voor de ommekeer denkt u? Maar goed, u verdedigt met vuur uw overtuiging en daar is niets mis mee. Maar u zou dan in de eerste plaats moeten begrijpen welke beweging er in Vlaanderen aan de gang is en die gaat men niet stoppen met remedies uit het verleden waarmee men nu andermaal uitpakt.
Maar laat ik eindigen met een "schone" Vlaamse zegswijze: 't is overal iet!
Oud 22 december 2007, 12:59   #26
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar laat ik eindigen met een "schone" Vlaamse zegswijze: 't is overal iet!
Inderdaad, ook als VL onafhankelijk zou worden; zal er (meer dan) iet zijn.
Niets is ook maar saai.
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 13:02   #27
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu trekt u het weer naar het persoonlijke en dat heeft er op zich niets mee te maken. De ene persoon verschilt qua karakter van de andere maar dat verandert niets aan de problemen.
De VL zullen die knoeier niet blijven volgen.
Nu laat hij zich zelf het dossier Zaventem en nachtlawaai in de handen duwen.
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 13:05   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap het verband niet met wat in de rest van de tekst staat.

Hoe komt hij tot dat besluit uit wat hij geschreven heeft?
Juist omdat men de problemen niet ten gronde durft aanpakken: de zaak blijft aanslepen en dat zal voor de nodige verbittering aan beide kanten zorgen. Hierdoor wordt de weg steeds meer geëffend naar een drastische oplossing, en dat is splitsing van het land.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 22 december 2007, 13:07   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De VL zullen die knoeier niet blijven volgen.
Nu laat hij zich zelf het dossier Zaventem en nachtlawaai in de handen duwen.
Alhoewel geen sympathisant van Leterme, zie ik nog steeds niet in waarom hij als een "knoeier" door u wordt afgedaan.
Oud 22 december 2007, 13:27   #30
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alhoewel geen sympathisant van Leterme, zie ik nog steeds niet in waarom hij als een "knoeier" door u wordt afgedaan.
Dat is relativiteit in praktijk. Voor mij gedraagt hij zich als een lakei, voor de Walen is hij de grote separatistische Satan.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 22 december 2007, 13:32   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is relativiteit in praktijk. Voor mij gedraagt hij zich als een lakei, voor de Walen is hij de grote separatistische Satan.
Daar ben ik het mij eens: hij doet zich nu kruiperig voor in zijn zucht naar de macht.

Alleen zie ik nog steeds geen enkele aanduiding waarom we het mislukken van de regeringsonderhandelingen enkel op naam van Leterme zouden moeten schrijven. De oorzaak ligt ergens anders. Alleen is het natuurlijk "bon ton" onder de Franstaligen (en hun lakeien als een straatrue) om Leterme als de zondebok te beschouwen.
Oud 22 december 2007, 13:39   #32
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist omdat men de problemen niet ten gronde durft aanpakken: de zaak blijft aanslepen en dat zal voor de nodige verbittering aan beide kanten zorgen. Hierdoor wordt de weg steeds meer geëffend naar een drastische oplossing, en dat is splitsing van het land.
Dat is uiteindelijk dé kern van de zaak. Compromissen zoeken is schitterend maar een opeenstapeling van halfzachte maatregelen is geen oplossing en zo glijdt men haast ongemerkt steeds verder af. Let wel, ik vel zelfs geen oordeel over, 't is een vaststelling, zonder meer. Ik maak me daar niet vrolijk over, net zomin als ik moord en brand roep om de toenemende. Alleen lijken de Belgicisten niet te snappen dat het een gewoon een logisch gevolg is van het andere. Verhofstadt dus horen verklaren dat men zal teruggrijpen naar het aloude recept van compromis en dialoog is voor mij onbegrijpelijk want dat is nu net wat in Vlaanderen niet meer werkt. Kwaad of blij zal men dus moeten vaststellen dat verder ploeteren zoals altijd die radicalisering niet zal doen verminderen.
Oud 22 december 2007, 13:40   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mij eens: hij doet zich nu kruiperig voor in zijn zucht naar de macht.

Alleen zie ik nog steeds geen enkele aanduiding waarom we het mislukken van de regeringsonderhandelingen enkel op naam van Leterme zouden moeten schrijven. De oorzaak ligt ergens anders. Alleen is het natuurlijk "bon ton" onder de Franstaligen (en hun lakeien als een straatrue) om Leterme als de zondebok te beschouwen.
Daar ben ik het mee eens.
Je kan Leterme zelfs geen knoeier noemen omdat hij zich een dossier in handen liet stoppen waar anderen dan Leterme al jaren aan knoeien, en dit doordat, ook weer anderen dan Leterme, van Brussel een apart gewest maakten.

Wedden dat straatreu weinig problemen zal hebben met knoeier Leterme als deze het herfederaliseren van een en ander als eerste zal aanpakken?
Oud 22 december 2007, 13:41   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is uiteindelijk dé kern van de zaak. Compromissen zoeken is schitterend maar een opeenstapeling van halfzachte maatregelen is geen oplossing en zo glijdt men haast ongemerkt steeds verder af. Let wel, ik vel zelfs geen oordeel over, 't is een vaststelling, zonder meer. Ik maak me daar niet vrolijk over, net zomin als ik moord en brand roep om de toenemende. Alleen lijken de Belgicisten niet te snappen dat het een gewoon een logisch gevolg is van het andere. Verhofstadt dus horen verklaren dat men zal teruggrijpen naar het aloude recept van compromis en dialoog is voor mij onbegrijpelijk want dat is nu net wat in Vlaanderen niet meer werkt. Kwaad of blij zal men dus moeten vaststellen dat verder ploeteren zoals altijd die radicalisering niet zal doen verminderen.
Uitstekende analyse.
Oud 22 december 2007, 13:42   #35
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Wedden dat straatreu weinig problemen zal hebben met knoeier Leterme als deze het herfederaliseren van een en ander als eerste zal aanpakken?
Ik dan weer wel, dat zou hem stemmen kosten. En ik kan zelfs niet dreigen van voor het VB te stemmen want ik mag helemaal niet stemmen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 22 december 2007, 13:46   #36
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
WL is het gat met de VL aan het toerijden en leert nu wel NL en heeft alsmaar meer oog voor de VL recepten.
Dus compromissen sluiten wordt gemakkelijker.

Bewijs: Flahaut mag thuisblijven en in WL werkt Demotte zonder veel kabaal aan de heropstanding van WL.
straatrue is offline  
Oud 22 december 2007, 13:53   #37
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.
Je kan Leterme zelfs geen knoeier noemen omdat hij zich een dossier in handen liet stoppen waar anderen dan Leterme al jaren aan knoeien, en dit doordat, ook weer anderen dan Leterme, van Brussel een apart gewest maakten.

Het is natuurlijk gemakkelijk Leterme als een knoeier uit te maken...
Zeker als men tot een partij behoort, waar enkel bekwamen deel van uitmaken...

Zou ik me vergissen als ik stel dat Leterme en zijn kartel op een half jaar veel meer hebben gerealiseerd dan een bepaalde partij in 30 jaar?
Chipie is offline  
Oud 22 december 2007, 13:54   #38
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Zou ik me vergissen als ik stel dat Leterme en zijn kartel op een half jaar veel meer hebben gerealiseerd dan een bepaalde partij in 30 jaar?
Zoals?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 22 december 2007, 13:55   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WL is het gat met de VL aan het toerijden en leert nu wel NL en heeft alsmaar meer oog voor de VL recepten.
Dus compromissen sluiten wordt gemakkelijker.

Bewijs: Flahaut mag thuisblijven en in WL werkt Demotte zonder veel kabaal aan de heropstanding van WL.
De talenkennis heeft hiermee gewoonweg niets te maken, maar wel gaat het om een andere politieke mentaliteit die andere keuzes voorstaat. Juist dat is onverenigbaar binnen de huidige federale structuur.

Euh, wat doet Demotte voor de "heropstanding van WL"? Wat concreet? Destexhe denkt daar duidelijk anders over, hoor...
Oud 22 december 2007, 13:56   #40
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zal niet mogen van BDW: Leterme laat zich gijzelen door BDW.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be