Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2007, 11:33   #21
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk is het VB extreem. Altijd geweest. Zelfs zonder bokshandschoen.
Maar voor die overlopers toch niet...
Oud 22 december 2007, 12:36   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Voor wie de opgang en ondergang van de Volksunie heeft meegemaakt geeft dat een déja vu gevoel.
Eénmaal dat er elektoraal succes kwam werden de harde werkers en kamikazes uit de catacombentijd opzijgeschoven voor doktoors, advokaten, professoren die als een deus ex machina uit het niets op het voorplan kwamen en op verkiesbare plaatsen werden gezet. Dat waren later ook diegenen die naar andere partijen overwipten omdat hun daar méér mogelijkheden geboden werden en daar zelfs minister werden.
En dit wil ik nog eens vermelden:
Na een spreekbeurt voor de afdeling waarbij zeven man (bestuursleden inbegrepen) aanwezig waren dronken mijn naieve vriend en ik samen met spreker Wim Jorissen nog een pint. Mijn vriend: "Mijnheer Jorissen, maar nu staan we er toch goed op! Wij hebben nu Hugo Schiltz, Maurits Van Haeghendoren, Maurits Coppieters...allemaal mensen met een naam die ons vervoegen..." Waarop Wim Jorissen: "Mijnheer, onthoudt mijn woorden: Het is het begin van het einde voor de Volksunie!". Dat moet zo rond 1970 geweest zijn en ik heb dat nooit vergeten. Misschien is het nog goed dat Wim Jorissen zijn voorspelde Untergang van de partij niet heeft moeten meemaken.
Ik persoonlijk heb alleen goede herinneringen aan de catacombentijd van de Volksunie, toen je nog met de kraag van je jas omhoog de vergaderzaal moest binnengaan opdat niemand je zou herkennen, want wie toen van de staat zijn benoeming en bijhorende pree moest moest krijgen moest rijden en omzien!
En dat déja vu gevoel hebt u nu dus ook ? Ik moet u zeggen dat de Blokkers uit de catacombentijden ook overlopers waren. En gelijk hadden ze toch ? Alleen lafaards , slijmers en profiteurs veranderen blijven vastgeroest bij het zien van...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 12:51   #23
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
En dat déja vu gevoel hebt u nu dus ook ? Ik moet u zeggen dat de Blokkers uit de catacombentijden ook overlopers waren. En gelijk hadden ze toch ? Alleen lafaards , slijmers en profiteurs veranderen blijven vastgeroest bij het zien van...
Dat was in de jaren zestig en zeventig. Toen was ik nog niet bewust dat er rond de eeuwwisseling in de West-Vlaamse gouw een grote politieke ziener zou opstaan die in tegenstelling met een andere grote uit de zienerij niet de toekomst maar het verleden zou voorspellen!
Oud 22 december 2007, 12:54   #24
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hasseltse Ann Bonné (VB) stapt over naar Lijst Dedecker

Het Hasseltse gemeenteraads - en provincieraadslid An Bonné (29) ruilt Vlaams Belang in voor Lijst Dedecker.

Volgens Bonné werd die keuze ingegeven omdat Vlaams Belang steeds vaker "extreme standpunten inneemt en mandatarissen monddood maakt". Donné is van mening dat Lijst Dedecker "een gezond rechts alternatief" biedt.

Bonné zal samen met de Limburgse voorzitter van Lijst Dedecker, Marc Similon, voortwerken aan de uitbouw van de partijwerking in de provincie Limburg en de stad Hasselt. An Bonné wordt ook opgenomen in het provinciaal en in het plaatselijk bestuur van Lijst Dedecker, zo laat de partij vrijdag in een mededeling weten.

------------------------------------------

ik dacht ik meld het even.

Goeie zaak,alweer eentje weg die alweer dezelfde flauwe reden opgeeft.
Extreme standpunten,lol,we zijn softer dan ooit tervoren nu en dan met zo'n domme hilarische uitleg afkomen.Goeie zaak dat zo'n mensen weg gaan.
Ooit komt er een dag ze bij LDD nog ferm in de miserie zullen zitten.Er zitten teveel andersdenkenden in die partij.Dat botst vroeg of laat toch,kwestie van tijd.

Trouwens;ik heb overlaatst bousakla gehoord die nu bij LDD zit en vele standpunten die ldd heeft zijn pakweg afgekeken van het vb,lol,das nog het beste van allemaal deraan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:22   #25
fransV
Gouverneur

Standaard adem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexander de Grote Bekijk bericht
Ik ben daarover niet verwonderd. Het Vlaams Belang is idd. zijn partijtucht nog aan het verstrakken, dit evenwel op een zodanige manier dat de leden geen ademruimte meer hebben. Hun verzachtingsoperatie is mislukt, ze gaan terug naar hun oude structuur, maar m.i. véél te snel en te rabiaat.
Zou ik nog ademruimte hebben als ik naast BDW of een Lambert op de bank zou zitten?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:29   #26
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Natuurlijk is het VB extreem. Altijd geweest. Zelfs zonder bokshandschoen.
Op welk vlak zijn ze volgens jou dan te extreem?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:32   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Waarom is dat dan een goede zaak? Een blauw kantje is verre van slecht. Je ziet toch al zelf hoeveel mensen van het VB overlopen naar LDD omwillle van het blauwe, om nog maar te zwijgen van het aantal stemmen dat LDD gewonnen heeft bij hun eerste verkiezing.
Oud 22 december 2007, 14:38   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vind ik dat eeuwige verwijt jegens élke overloper dat het oppurtunistisch zou zijn, een beetje flauw.

LDD is een partij die bijlange niet de stabiliteit - en de garantie op een verkozen plek - kan geven, dat het VB wel kan. 'Oppurtunisme' om naar LDD te gaan, vind ik dus altijd een beetje voorbarig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 14:40   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Persoonlijk vind ik dat eeuwige verwijt jegens élke overloper dat het oppurtunistisch zou zijn, een beetje flauw.

LDD is een partij die bijlange niet de stabiliteit - en de garantie op een verkozen plek - kan geven, dat het VB wel kan. 'Oppurtunisme' om naar LDD te gaan, vind ik dus altijd een beetje voorbarig.
Proficiat met uw 10 000ste bericht!
Oud 22 december 2007, 14:42   #30
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Proficiat met uw 10 000ste bericht!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 22 december 2007, 15:41   #31
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Waarom is dat dan een goede zaak? Een blauw kantje is verre van slecht. Je ziet toch al zelf hoeveel mensen van het VB overlopen naar LDD omwillle van het blauwe, om nog maar te zwijgen van het aantal stemmen dat LDD gewonnen heeft bij hun eerste verkiezing.
Ik heb het over dat we te extreem zouden zijn.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 16:39   #32
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Opportunisme blijkt een ideaal glijmiddel te zijn in LDD.
Oud 22 december 2007, 16:48   #33
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vergeet er wel bij te vermelden dat die "moedigen" wel steeds hun postje meenemen naar de Lijst Dedecker. Ze ruiken groei in die partij, en daarom stappen ze met hun postje, hen gegeven door Vlaams-Belangkiezers, over naar de LDD, zonder zich af te vragen of ze dat postje niet zouden teruggeven aan de partij dankzij wie ze dat postje gekregen hebben. Dat noem ik opportunisme. Dat liberalen als u een alternatieve visie hebben over opportunisme, is echter ook algemeen geweten.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 16:52   #34
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U vergeet er wel bij te vermelden dat die "moedigen" wel steeds hun postje meenemen naar de Lijst Dedecker. Ze ruiken groei in die partij, en daarom stappen ze met hun postje, hen gegeven door Vlaams-Belangkiezers, over naar de LDD, zonder zich af te vragen of ze dat postje niet zouden teruggeven aan de partij dankzij wie ze dat postje gekregen hebben. Dat noem ik opportunisme. Dat liberalen als u een alternatieve visie hebben over opportunisme, is echter ook algemeen geweten.
+Het feit dat de oorspronkelijke leden van LDD-Limburg werden uitgerangeerd en kloegen over de complete afwezigheid van inspraak. En dat gaat zo iemand juist omwille van het feit dat ze zaagt dat er in het VB geen inspraak is juist naar die partij.

Wat een klucht.
Oud 22 december 2007, 17:09   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hasseltse Ann Bonné (VB) stapt over naar Lijst Dedecker

Het Hasseltse gemeenteraads - en provincieraadslid An Bonné (29) ruilt Vlaams Belang in voor Lijst Dedecker.

Volgens Bonné werd die keuze ingegeven omdat Vlaams Belang steeds vaker "extreme standpunten inneemt en mandatarissen monddood maakt". Donné is van mening dat Lijst Dedecker "een gezond rechts alternatief" biedt.

Bonné zal samen met de Limburgse voorzitter van Lijst Dedecker, Marc Similon, voortwerken aan de uitbouw van de partijwerking in de provincie Limburg en de stad Hasselt. An Bonné wordt ook opgenomen in het provinciaal en in het plaatselijk bestuur van Lijst Dedecker, zo laat de partij vrijdag in een mededeling weten.

------------------------------------------

ik dacht ik meld het even.

Vooruit, kaviaarsos Mitgard die staat te tafelspringen voor rechtse liberalen... Wat gaan we nog allemaal memaken?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 17:15   #36
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
U vergeet er wel bij te vermelden dat die "moedigen" wel steeds hun postje meenemen naar de Lijst Dedecker.
Dat vond ik eigenlijk niet relevant. Immers, de eerst volgende verkiezing zijn ze daar weer vanaf.
Granted, dat is pas over 4 a 6 jaar. Neemt niet weg dat - mijn inziens - de mogelijkheid toch bestaat dat ook LDD ideologisch dichter bij de desbetreffende persoon aansluit?

Citaat:
Ze ruiken groei in die partij, en daarom stappen ze met hun postje, hen gegeven door Vlaams-Belangkiezers, over naar de LDD, zonder zich af te vragen of ze dat postje niet zouden teruggeven aan de partij dankzij wie ze dat postje gekregen hebben.
Dat postje werkt op basis van mensen, niet op basis van partijen. Dat weet je zelf ook wel. Dus neen, ze hoeven, mijn inziens, niets 'terug te geven'. Enfin, tenzij je de particratie helemaal compleet wilt maken.
Als ze dat gaan invoeren - dat 'postjes' van partijen zijn en niet van individuen - dan kunnen we al helemaam de verkiezingen opschorten.

Citaat:
Dat noem ik opportunisme. Dat liberalen als u een alternatieve visie hebben over opportunisme, is echter ook algemeen geweten.
Ik snap wel waarom je het persé wilt afkeuren, maar mijn inziens is het woord oppurtunisme slecht gekozen. Noem het dan eerder 'een dolk in de rug'.

Oppurtunisme zou betekenen dat ideologische premissen er absoluut niets mee te maken hebben. Dát lijkt me simpelweg niet waar.

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 22 december 2007 om 17:15.
Oud 22 december 2007, 17:23   #37
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

snog ni zo'n lelijke
Oud 22 december 2007, 18:02   #38
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neemt niet weg dat - mijn inziens - de mogelijkheid toch bestaat dat ook LDD ideologisch dichter bij de desbetreffende persoon aansluit?
Dat is inderdaad mogenlijk, maar dan hoeven deze personen niet steeds na te trappen naar het VB dat ze te extreem zouden zijn. Wie de bal kaatst, mag hem terug verwachten...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 18:56   #39
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
+Het feit dat de oorspronkelijke leden van LDD-Limburg werden uitgerangeerd en kloegen over de complete afwezigheid van inspraak.
Waren dat die brave mensen die hun eigen spaarcentjes in de partij investeerden waarover Dedecker het steeds had ?
Honoré gepluimd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2007, 21:32   #40
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Extreme standpunten,lol,we zijn softer dan ooit tervoren nu en dan met zo'n domme hilarische uitleg afkomen.Goeie zaak dat zo'n mensen weg gaan.
Altijd identiek hetzelfde citaatje bij elke overloper, van de kust tot Limburg. Ze moeten gewoon het standaardpersberichtje versturen dat Dedecker uit taktische redenering heeft opgesteld.
Van monddood maken gesproken, beseffen ze wel hoe belachelijk dat dan klinkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be