Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 februari 2014, 16:56   #381
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Kritische vragen van kritische burgers worden voortaan enkel beantwoord indien deze kritische burgers de basis weten van de werking van het bitcoinprotocol. Andere vragen worden als getrol beschouwd. Oprechte interesse is uiteraard steeds welkom.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:03   #382
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Een beetje zoals de tulipcoins in het Holland van de 17e eeuw...
Dat denk ik niet. Ik heb er de laatste maanden, onder andere dankzij 'six', vrij veel over gelezen. Het wordt naar mijn mening noch een bloembollengekte, noch een blijvende waarde.

De bitcoins hebben tot de dag van vandaag en sinds hun uitvinding 6 jaar geleden "relatief" weinig waarde gehad. Het hoogtepunt was iets boven de $1.000 voor een volle bitcoin, ergens in de laatste weken van vorig jaar.

Ondanks hun kleine aantal zijn de bitcoins al maanden over hun maximale waarde heen. Ze zijn vandaag nog zo'n slordige $ 800 waard. Het record van boven de $1.000 was de enige echte piek, verder is er eigenlijk niet veel mee gebeurd.

Ik zie hier geen tulpenmanie ontstaan, maar ook geen echte duurzame munteenheid. Het initiatief is interessant en de onafhankelijkheid van nationale munten zelfs 'romantisch', maar ik denk niet dat het wat wordt.
Ik geloof er dus niet in.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:06   #383
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Kritische vragen van kritische burgers worden voortaan enkel beantwoord indien deze kritische burgers de basis weten van de werking van het bitcoinprotocol. Andere vragen worden als getrol beschouwd. Oprechte interesse is uiteraard steeds welkom.
In feite interesseert me de Bitcoin hetze (trouwens zéér beperkt effect in het ganse financieel gebeuren) geen bal. Men ruikt het Ponzi Sheme en bedrog uren in de wind. Als de naïevelingen een orgasme krijgen van de bitcoin, mooi. Maar men moet niet verwachten van ernstige mensen dat ze daar maar een seconde van hun tijd in steken om dit bedrog te ontleden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:07   #384
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Het is een betaalmiddel als een ander. Eerder een concurrent voor paypal, mastercard etc...
Maar dan is flashiz ook een goed alternatief, m-payment via de webcam is evengoed anoniem dus dat terrein voordeel zal bitcoin langzaam verliezen.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:12   #385
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Maar men moet niet verwachten van ernstige mensen dat ze daar maar een seconde van hun tijd in steken om dit bedrog te ontleden.
Dit heeft ook geen zin. Je kan het zo lezen bij (vooral jonge) mensen op fok.nl of 9lives die er kost wat kost in willlen beleggen en schrik hebben dat ze de mogelijke boom gaan missen. Ze willen geen tegenargumenten of mogelijke nadelen ervan horen. Ondertussen heeft dat bitgedoe quasi elk kenmerk van een zeepbel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:12   #386
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In feite interesseert me de Bitcoin hetze (trouwens zéér beperkt effect in het ganse financieel gebeuren) geen bal. Men ruikt het Ponzi Sheme en bedrog uren in de wind. Als de naïevelingen een orgasme krijgen van de bitcoin, mooi. Maar men moet niet verwachten van ernstige mensen dat ze daar maar een seconde van hun tijd in steken om dit bedrog te ontleden.
Daarom worden straffe levenservaren heren die menen dat zij zonder iets te begrijpen een mening kunnen vormen gevraagd om hun muil te houden. Ga je 20 jaar dat je nog te leven hebt iets leuker doen dan zagen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:14   #387
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In feite interesseert me de Bitcoin hetze (trouwens zéér beperkt effect in het ganse financieel gebeuren) geen bal. Men ruikt het Ponzi Sheme en bedrog uren in de wind. Als de naïevelingen een orgasme krijgen van de bitcoin, mooi. Maar men moet niet verwachten van ernstige mensen dat ze daar maar een seconde van hun tijd in steken om dit bedrog te ontleden.
Het punt is alleen dat mensen als jij niets te willen hebben.

Aanpassen of opkrassen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:16   #388
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Ik heb er de laatste maanden, onder andere dankzij 'six', vrij veel over gelezen. Het wordt naar mijn mening noch een bloembollengekte, noch een blijvende waarde.

De bitcoins hebben tot de dag van vandaag en sinds hun uitvinding 6 jaar geleden "relatief" weinig waarde gehad. Het hoogtepunt was iets boven de $1.000 voor een volle bitcoin, ergens in de laatste weken van vorig jaar.

Ondanks hun kleine aantal zijn de bitcoins al maanden over hun maximale waarde heen. Ze zijn vandaag nog zo'n slordige $ 800 waard. Het record van boven de $1.000 was de enige echte piek, verder is er eigenlijk niet veel mee gebeurd.

Ik zie hier geen tulpenmanie ontstaan, maar ook geen echte duurzame munteenheid. Het initiatief is interessant en de onafhankelijkheid van nationale munten zelfs 'romantisch', maar ik denk niet dat het wat wordt.
Ik geloof er dus niet in.
Adoptie is de sleutel,niet prijs. Vakidioot-traders kijken naar prijzen. Waar men naar moet kijken is marktpenetratie. Dat onderscheidt een vakidioot-trader van een investeerder. Een trader investeert omdat de grafiekjes bewegen. Hij zal je nooit vertellen waarom een investering goed is of wat het juist is. Hij weet het niet.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:16   #389
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

dubbel
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 3 februari 2014 om 17:17.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:16   #390
buitenlander
Schepen
 
Geregistreerd: 10 september 2013
Berichten: 468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Daarom worden straffe levenservaren heren die menen dat zij zonder iets te begrijpen een mening kunnen vormen gevraagd om hun muil te houden. Ga je 20 jaar dat je nog te leven hebt iets leuker doen dan zagen.
Het is leuker om naar snotters te luisteren die de ene flater na de andere slaan.
Kwestie van dat we nog eens kunnen lachen in't koffiehuisje hé.
buitenlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:19   #391
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Adoptie is de sleutel,niet prijs. Vakidioot-traders kijken naar prijzen. Waar men naar moet kijken is marktpenetratie. Dat onderscheidt een vakidioot-trader van een investeerder. Een trader investeert omdat de grafiekjes bewegen. Hij zal je nooit vertellen waarom een investering goed is of wat het juist is. Hij weet het niet.
Kan goed zijn, maar investeerders gaan er ook niet zomaar geld in steken hé? Ze verwachten ook ROI. En dat zie ik dus niet gebeuren.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:19   #392
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buitenlander Bekijk bericht
Het is leuker om naar snotters te luisteren die de ene flater na de andere slaan.
Kwestie van dat we nog eens kunnen lachen in't koffiehuisje hé.
Jij hebt niets van six zijn post begrepen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:22   #393
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat denk ik niet. Ik heb er de laatste maanden, onder andere dankzij 'six', vrij veel over gelezen. Het wordt naar mijn mening noch een bloembollengekte, noch een blijvende waarde.

De bitcoins hebben tot de dag van vandaag en sinds hun uitvinding 6 jaar geleden "relatief" weinig waarde gehad. Het hoogtepunt was iets boven de $1.000 voor een volle bitcoin, ergens in de laatste weken van vorig jaar.

Ondanks hun kleine aantal zijn de bitcoins al maanden over hun maximale waarde heen. Ze zijn vandaag nog zo'n slordige $ 800 waard. Het record van boven de $1.000 was de enige echte piek, verder is er eigenlijk niet veel mee gebeurd.

Ik zie hier geen tulpenmanie ontstaan, maar ook geen echte duurzame munteenheid. Het initiatief is interessant en de onafhankelijkheid van nationale munten zelfs 'romantisch', maar ik denk niet dat het wat wordt.
Ik geloof er dus niet in.
Tja, je kunt ze "verzamelen" en er mee "speculeren". Maar wie oordeelt over de intrensieke waarde van een "bitcoin"? Bij een aandeel kun je jezelf nog een oordeel vormen aan de hand van verslagen en jaarrekeningen. Een bitcoin is waard wat de warme lucht in die ballon waard is.

Een betaalmiddel voor de "incrowd"? Ik heb voor mijn betalingen volstrekt geen behoefte aan bitcoins. Ook niet voor de zaken die ik via internet aankoop.

Much to do about nothing.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:25   #394
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, je kunt ze "verzamelen" en er mee "speculeren". Maar wie oordeelt over de intrensieke waarde van een "bitcoin"? Bij een aandeel kun je jezelf nog een oordeel vormen aan de hand van verslagen en jaarrekeningen. Een bitcoin is waard wat de warme lucht in die ballon waard is.

Een betaalmiddel voor de "incrowd"? Ik heb voor mijn betalingen volstrekt geen behoefte aan bitcoins. Ook niet voor de zaken die ik via internet aankoop.

Much to do about nothing.
Nog 3-4 jaar en dan krijgen wij een rouwdraadje over jou in K&K?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:33   #395
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Kan goed zijn, maar investeerders gaan er ook niet zomaar geld in steken hé? Ze verwachten ook ROI. En dat zie ik dus niet gebeuren.
Jij verwart hier een paar dingen. Bitcoin is een protocol, he. Het kan inderdaad zijn dat de prijzen niet meer gaan stijgen. Ik betwijfel het echt ten zeerste maar stel dat dit zo zal zijn. Dan is er inderdaad geen baat voor mensen om bitcoin te kopen als waardeopbrenger (wel als hedge fund).

Maar. Zoals ik zei, het draait om marktpenetratie en infrastructuur. De grote investeringen die nu gebeuren zijn geen investeringen in bitcoin zelf, dat maken de karikaturale oudjes en andere dwazen die niet willen bijleren ervan. Het zijn investeringen in de infrastructuur en de gerelateerde diensten.
Zo lang bitcoin een waardedrager blijft en geen "direct" munt (wat nog een vrij lang tijdje zo zal zijn mijn inziens, je gaat mij niet horen roepen dat in 2014 mensen allemaal gaan overstappen) is, worden prijzen in fiat verrekend. Bitcoin is dan hetgeen waarvoor het steeds gemaakt is: een transactieprotocol. Iets wat transacties bijhoudt in een decentrale databank.
En daarrond zijn een heleboel diensten te maken. Betaalsystemen, automatische betalingen, escrows, kortom, alle infrastructuur die wij gewoon zijn rond fiat moet nog worden heruitgevonden voor bitcoin.
De incentive voor investeerders is: aangezien het veel, veel vlotter betaalt met bitcoin dan met 19-de-eeuwse ronduit belachelijke banktransacties die dagenlang duren en soms falen, gaan mensen het gebruiken en is het de moeite waard om in die diensten te investeren.

Als iets onduidelijk is, stel gerust vragen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:34   #396
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Nog 3-4 jaar en dan krijgen wij een rouwdraadje over jou in K&K?
Het meest domme wat je kan denken is dat de dood leeftijd afhankelijk is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:35   #397
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het meest domme wat je kan denken is dat de dood leeftijd afhankelijk is.
trololo!
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:37   #398
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
trololo!
Ahja?

Ik zal het de ouders van een terminaal kindje doorgeven dat zijn ziekte een "trololol" is..
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:48   #399
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Jij verwart hier een paar dingen. Bitcoin is een protocol, he. Het kan inderdaad zijn dat de prijzen niet meer gaan stijgen. Ik betwijfel het echt ten zeerste maar stel dat dit zo zal zijn. Dan is er inderdaad geen baat voor mensen om bitcoin te kopen als waardeopbrenger (wel als hedge fund).

Maar. Zoals ik zei, het draait om marktpenetratie en infrastructuur. De grote investeringen die nu gebeuren zijn geen investeringen in bitcoin zelf, dat maken de karikaturale oudjes en andere dwazen die niet willen bijleren ervan. Het zijn investeringen in de infrastructuur en de gerelateerde diensten.
Zo lang bitcoin een waardedrager blijft en geen "direct" munt (wat nog een vrij lang tijdje zo zal zijn mijn inziens, je gaat mij niet horen roepen dat in 2014 mensen allemaal gaan overstappen) is, worden prijzen in fiat verrekend. Bitcoin is dan hetgeen waarvoor het steeds gemaakt is: een transactieprotocol. Iets wat transacties bijhoudt in een decentrale databank.
En daarrond zijn een heleboel diensten te maken. Betaalsystemen, automatische betalingen, escrows, kortom, alle infrastructuur die wij gewoon zijn rond fiat moet nog worden heruitgevonden voor bitcoin.
De incentive voor investeerders is: aangezien het veel, veel vlotter betaalt met bitcoin dan met 19-de-eeuwse ronduit belachelijke banktransacties die dagenlang duren en soms falen, gaan mensen het gebruiken en is het de moeite waard om in die diensten te investeren.

Als iets onduidelijk is, stel gerust vragen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht

Nog 3-4 jaar en dan krijgen wij een rouwdraadje over jou in K&K?
Je gedraagt je als een opgeblazen kikker. Je hebt voor jezelf en voor jouw leeftijd een onvoorstelbaar grote bewondering. De stupiditeit die je daar hebt uitgekraamd over de "19-de-eeuwse ronduit belachelijke banktransacties" tekent jou ten voeten uit. Ik weet niet welk diploma men naar jouw hoofd geslingerd heeft. Het zal in ieder geval weinig met het financiële of het economische te maken hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2014, 17:53   #400
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je gedraagt je als een opgeblazen kikker. Je hebt voor jezelf en voor jouw leeftijd een onvoorstelbaar grote bewondering. De stupiditeit die je daar hebt uitgekraamd over de "19-de-eeuwse ronduit belachelijke banktransacties" tekent jou ten voeten uit. Ik weet niet welk diploma men naar jouw hoofd geslingerd heeft. Het zal in ieder geval weinig met het financiële of het economische te maken hebben.
Och, kijk, onze fossiel is tot leven gekomen!


Ik weet dat voor de bejaarden alles goed is zoals het 60 jaar geleden was (behalve wanneer ze liggen te sterven, dan willen ze wel dat de beademingsmachine feilloos werkt). Maar een electronische banktransactie die een paar dagen duurt, dat is letterlijk de 19de eeuw. Toen hadden zij de telegraaf tussen banken aangesloten voor die doeleinden.

Electronische transacties horen onmiddellijk te gebeuren. Wie het daar niet mee eens is, zijn tijd is rijp.
six is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be