Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2008, 09:43   #381
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Deze landen zijn dan ook niet representatief te noemen.

Laten we voor SA nemen: een gemeen land dat er op los mensenrechten schendt, moeilijk een voorbeeld te noemen.

De moslims in België zijn eerder uit Marokko en Turkije afkomstig, waar geen sharia wordt toegepast, maar een seculier rechtssyteem
Als u het over 1 land hebt, kan dat mischien niet als representatief gezien worden, maar als men er al een stuk of tien kan opnoemen waar het er zo aan toe gaat, liggen de zaken anders: dan kan u wel over een algemeen geldende manier van doen spreken...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 09:51   #382
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Als u het over 1 land hebt, kan dat mischien niet als representatief gezien worden, maar als men er al een stuk of tien kan opnoemen waar het er zo aan toe gaat, liggen de zaken anders: dan kan u wel over een algemeen geldende manier van doen spreken...
Veel heeft met onderdrukking en manipulatie van de massa te maken.

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 mei 2008 om 09:51.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 10:18   #383
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
beste maddox,

de islam is in eerste instantie iets tussen een individu en god, en meer specifiek is deze relatie spiritueel.
Zeer spiritueel, met als prachtvoorbeeld hoofdstuk 8 in de heilige Koran Al AN'FAAL

Een god die zelfs de verdeling van oorlogsbuit regelt voor zijn volgelingen, en die beveeld in dat zelfde hoofdstuk , vers 13
Toen de heer aan de engelen openbaarde :" Ik ben met U, versterk de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af, en slaat alle toppen van hun vingers af".

Nu is mijn vraag hierover.
Zouden "echte" moslims dan niet het moorden en doden van ongelovigen moeten overlaten aan "engelen"? (iemand een Theo van Gogh? Toffe engel wel he, of was het een b'engel?)

Citaat:
Mbt hoe de samenleving moet worden georganiseerd zegt de islam eigenlijk niets.
Excuseer, het lijkt dat U even de Koran mag herlezen.
Zelfs de geslachtsbepaling van kinderen staat in de koran. Als de man eerst klaarkomt word het een jongen, als de vrouw het eerst klaarkomt word het een meisje.
Of ziektes, als voorbeeld, de vliegen issue. Wees zeker dat beide vleugels van een vlieg in je soep/drank zijn gedoopt, want de ene vleugel draagt de ziekte, de andere de genezing.
Of het ondergaan van de zon in die modderpoel in het verre westen.
Erfenisen en vrouwenrechten. Hoofdstuk 4 AN-NISA. Ook totaal niet ingrijpend in de maatschappij.

Citaat:
Gedurende de geschiedenis blijkt dat de toenmalige machthebbers het wel heel handig uitkwam om het geloof te gebruiken, om de mensen volgzaam te maken (te vergelijken wat hier in het Westen gebeurde in vb. de middeleeuwen: hou het volk dom, en zeg dat ze naar de hel zullen gaan als ze niet gehoorzamen)
We zijn dan wel de middeleeuwen ontgroeit, en we zijn nu al een jaar of 40 hard bezig de schande van zulk soort geloof uit te wissen. Neemt U het mij kwalijk dat ik het niet wil inruilen voor een soortgelijke miserie?

Citaat:
Vandaag is het wel zo dat in diverse landen bende extremisten (vb. Saoedi Arabië, Iran, ...) het wel handig gespeeld hebben om hun macht te behouden: het geloof gebruiken (eigenlijk moeten we zeggen misbruiken) om de door extremisten opgehitste massa te manipuleren.
Iemand een Turnhoutse baan rel? Een doodgestampte busreiziger? een doodgeslagen meneer Mombaerts?Een Theo van Gogh, en nog zoveel andere voorbeelden.

Citaat:
Het is daarom ook zo erg dat diverse landen (die dictatoriaal geregeerd worden) van alles doen om maar niet de Universele Rechten van de Mens toe te passen.
Da's niet alleen eigen aan de Islamiten, er zijn er nog een bende die er vrolijk zijn gat mee afveegt. Maar de ene doet het onder het motto van "vrijheid" de andere gebruikt het communistisch manifest als excuus, en de islam heeft Allah als reden.

Citaat:
Ik erger me sterk aan deze regimes.
Ik erger me ook mateloos aan het regime hier. Even corrupt en onbekwaam, maar dan anders.

Citaat:
Tip: lees het boek van Fouad Laraoui,'Over Islamisme', waarin hij heel duidelijk en toegankelijk vertelt over de trukjes van extremisten
over boeken gesproken. In Griekenland alleen worden er jaarlijks meer boeken geschreven dan in de hele Islamitische gemeenschap tesamen.
En we kunnen welvoegelijk zeggen dat de boeken die "islamitisch" correct zijn, gewoon verhandelingen zijn die de koran en de Sharia bejubelen.
Oud 9 mei 2008, 10:27   #384
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeer spiritueel, met als prachtvoorbeeld hoofdstuk 8 in de heilige Koran Al AN'FAAL

Een god die zelfs de verdeling van oorlogsbuit regelt voor zijn volgelingen, en die beveeld in dat zelfde hoofdstuk , vers 13
Toen de heer aan de engelen openbaarde :" Ik ben met U, versterk de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af, en slaat alle toppen van hun vingers af".
in de bijbel staat ook van alles, voer je het dan zo uit , nee! Idem met de Koran: puur spiritueel

Nu is mijn vraag hierover.
Zouden "echte" moslims dan niet het moorden en doden van ongelovigen moeten overlaten aan "engelen"? (iemand een Theo van Gogh? Toffe engel wel he, of was het een b'engel?)
--> dit was een losgeslagen gek; of iemand die opgezweept is

Excuseer, het lijkt dat U even de Koran mag herlezen.
Zelfs de geslachtsbepaling van kinderen staat in de koran. Als de man eerst klaarkomt word het een jongen, als de vrouw het eerst klaarkomt word het een meisje.
Of ziektes, als voorbeeld, de vliegen issue. Wees zeker dat beide vleugels van een vlieg in je soep/drank zijn gedoopt, want de ene vleugel draagt de ziekte, de andere de genezing.
Of het ondergaan van de zon in die modderpoel in het verre westen.
Erfenisen en vrouwenrechten. Hoofdstuk 4 AN-NISA. Ook totaal niet ingrijpend in de maatschappij.
idem, niets uit decontext halen,

We zijn dan wel de middeleeuwen ontgroeit, en we zijn nu al een jaar of 40 hard bezig de schande van zulk soort geloof uit te wissen. Neemt U het mij kwalijk dat ik het niet wil inruilen voor een soortgelijke miserie?
natuurlijk

Iemand een Turnhoutse baan rel? Een doodgestampte busreiziger? een doodgeslagen meneer Mombaerts?Een Theo van Gogh, en nog zoveel andere voorbeelden.
geen goedkope argumentatie gebruiken: al deze feiten hebben niets mets de godsdienst te maken. (behalve met van gogh: een 'religieus' geïnspireerde gek, die zich beledigd voelde)

Da's niet alleen eigen aan de Islamiten, er zijn er nog een bende die er vrolijk zijn gat mee afveegt. Maar de ene doet het onder het motto van "vrijheid" de andere gebruikt het communistisch manifest als excuus, en de islam heeft Allah als reden.
inderdaad, in dit geval wordt de islam als excuus gebruikt

Ik erger me ook mateloos aan het regime hier. Even corrupt en onbekwaam, maar dan anders.

over boeken gesproken. In Griekenland alleen worden er jaarlijks meer boeken geschreven dan in de hele Islamitische gemeenschap tesamen.
off topic
En we kunnen welvoegelijk zeggen dat de boeken die "islamitisch" correct zijn, gewoon verhandelingen zijn die de koran en de Sharia bejubelen.
Het vermelde boek van Fouad Laraoui gaat over de ontmaskering van het islamisme. Het is niet van die goedkope boekjes snel geschreven door extremistische elementen

Eigenlijk zijn we aan het afdwalen van het onderwerp van deze thread.

Maar alle: zie boven

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 mei 2008 om 10:27.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 11:09   #385
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Saoudi Arabië, Afganistan, Yemen, Soedan...Er zullen er nog wel zijn. Wat met Iran, ook op goede weg, Irak, heel vooruitstrevend ook. In de Magreb heb je wel "moderne" vrouwen, in de grote steden, maar eens op het platteland zit je ook direkt terug in de Middeleeuwen...en in de dikke miserie.
In SA studeren vele vrouwen, als ik me niet vergis zijn velen mensen daar ook stinkend rijk, die vrouwen moeten niet echt gaan werken om een beetje te kunnen sparen zoals jij beweert. Ze mogen er niet met de auto rijden, dat klopt. Moet je het boek 'Meiden van Riaad' maar es lezen, dan heb je meteen een ander beeld.

Afghanistan... ben momenteel 'De slapende Boeddha' aan het lezen van Hamida Ghafour. Een Afghaanse die in '81 met haar ouders Kaboel ontvluchtte naar Canada en er later terugkeerde als journaliste om over de wederopbouw van haar land te schrijven. In 2005 zijn er parlementsverkiezingen geweest. 5800 mannen en vrouwen hebben zich kandidaat gesteld. Van de 249 zetels waren er 68 voor vrouwelijke parlementsleden bestemd. Dat ontkracht wel een beetje je stelling dat vrouwen er niet mogen studeren of onder mannen mogen komen, op hun 12de trouwen en meteen aan kinderen beginnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik er niet geboren ben en het leven is er geen pretje voor het gros van de vrouwen maar in vele van die landen die je daar opnoemt zijn vrouwen aan het strijden voor hun rechten. Het gaat traag maar ze zijn op de goede weg en zitten al een stuk verder dan wat jij daar beweert. Waar haal jij trouwens je informatie?

Vergeet niet dat het voor de vrouwen hier ook niet altijd geweest is zoals nu.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 11:26   #386
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zijn we aan het afdwalen van het onderwerp van deze thread.

Maar alle: zie boven
klopt, het is nog steeds een feit dat de lokale Iman me vertelde dat ik als ongelovige hond (hij was wel subtieler) niet moet gaan aankloppen bij een echte islamitische financieële instelling.
Oud 9 mei 2008, 13:42   #387
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
In SA studeren vele vrouwen, als ik me niet vergis zijn velen mensen daar ook stinkend rijk, die vrouwen moeten niet echt gaan werken om een beetje te kunnen sparen zoals jij beweert. Ze mogen er niet met de auto rijden, dat klopt. Moet je het boek 'Meiden van Riaad' maar es lezen, dan heb je meteen een ander beeld.

Afghanistan... ben momenteel 'De slapende Boeddha' aan het lezen van Hamida Ghafour. Een Afghaanse die in '81 met haar ouders Kaboel ontvluchtte naar Canada en er later terugkeerde als journaliste om over de wederopbouw van haar land te schrijven. In 2005 zijn er parlementsverkiezingen geweest. 5800 mannen en vrouwen hebben zich kandidaat gesteld. Van de 249 zetels waren er 68 voor vrouwelijke parlementsleden bestemd. Dat ontkracht wel een beetje je stelling dat vrouwen er niet mogen studeren of onder mannen mogen komen, op hun 12de trouwen en meteen aan kinderen beginnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik er niet geboren ben en het leven is er geen pretje voor het gros van de vrouwen maar in vele van die landen die je daar opnoemt zijn vrouwen aan het strijden voor hun rechten. Het gaat traag maar ze zijn op de goede weg en zitten al een stuk verder dan wat jij daar beweert. Waar haal jij trouwens je informatie?

Vergeet niet dat het voor de vrouwen hier ook niet altijd geweest is zoals nu.
Het is inderdaad een klein beetje de goede weg aan het opgaan voor de vrouwen ginder. Maar wel héél traag. Let wel dat ik het grootste respect heb voor die vrouwen, die daar hun leven wagen voor wat meer rechten te verkrijgen. Is één der voornaamste redens dat ik zo tegen het dragen van hoofddoeken ben in onze gewesten : die meisjes & vrouwen dat dat hier doen, maken al de inspanningen van die vrouwen ginder teniet, of vertragen het emanciperings-processus.
Oud 9 mei 2008, 14:52   #388
undiscovered
Gouverneur

undiscovered's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In landen waar de sharia heerst, mogen vrouwen echter niet buitenshuis werken. Ze mogen niet eens met de auto rijden, hebben niet eens persoonlijke identiteitspapieren...Voor iets leren mag evenmin: op hun 12de gehuwd, en kinderen baren, jaar in jaar uit,koken, wassen, plassen en afgelopen...Dus veel gaan ze niet sparen met hun eigen, zelfverdiend geld
Vrouwen die hier in het westen met hun eigen auto naar hun werk gaan, heel de dag van huis weg zijn, en in aanraking komen met andere mannen, dat zijn barslechte moslima's, afvalligen in feite...
We hebben het over Marokko of kan jij toevallig niet lezen?

waarom werkte de vrouw van de profeet wel? waarom lieg jij zoveel?

in marokko heb je een en al vrouwen die werken.
Oud 9 mei 2008, 15:02   #389
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered Bekijk bericht
We hadden het eigenlijk over een Islamitische financiële instelling met letterlijk Marrokaanse naam en banden.

Citaat:
Waarom werkte de vrouw van de profeet wel?
Welke van de zovelen? Zijn eerste vrouw, een rijke koopmansweduwe was actief en rijk. En haar rijkdom financieerde Mohameds karavaanroverij en godsdienstwaanzin.
Maar je kan toch moeilijk verwachten dat zijn 9 jarig bruidje al werk had. Maar onze profeet vond als ze kan schommelen, kan ze ook wippen.

Citaat:
waarom lieg jij zoveel?
Waarom noem jij iedereen die niet jou gelijk geeft een leugenaar?

Citaat:
in Marokko heb je een en al vrouwen die werken.
Zelfs als prostituees in koten waar varkens van walgen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 mei 2008 om 15:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 15:41   #390
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
We hadden het eigenlijk over een Islamitische financiële instelling met letterlijk Marrokaanse naam en banden.
En ik zie dat jij het daar niet over hebt.

Citaat:
Welke van de zovelen? Zijn eerste vrouw, een rijke koopmansweduwe was actief en rijk. En haar rijkdom financieerde Mohameds karavaanroverij en godsdienstwaanzin.
Maar je kan toch moeilijk verwachten dat zijn 9 jarig bruidje al werk had. Maar onze profeet vond als ze kan schommelen, kan ze ook wippen.
Khadija werkte en wilde met profeet vzmh trouwen zij was 15 jaar ouder. en ik vind dat jij dingen zegt die niet van pas zijn, hoe vaak heb ik jou vermeld loop niet zomaar dingen uit te kramen?

Citaat:
Waarom noem jij iedereen die niet jou gelijk geeft een leugenaar?
Je hoeft mij geen gelijk te geven als ik maar van mij zelf weet dat ik gelijk heb. maar als ik zie dat er mensen net als jij dingen roepen zonder dat zij verstand daarvan hebben dan ben je in mijn ogen een leugenaar, als er in het boek anders staat geschreven en in een hadith ook en jij zegt wat anders, dan ben je toch gewoon weg een leugenaar net als die andere 3?

praat waar je verstand van hebt. en als je zo nodig iets wilt zeggen en je wilt je gelijkheid hebben verdiep je dan ook in de waarheid, en praat met je volle verstand.

Citaat:
Zelfs als prostituees in koten waar varkens van walgen.

joh dan zie ik niet dat ze gestenigt zijn.
Oud 9 mei 2008, 17:56   #391
bk232214
Gouverneur

Standaard wij kunnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Lenen zonder intrest. Want daar gaat het om.

Een beetje informatie vergaren zou je zeker geen pijn doen.
Wij kunnen nog veel leren van de Marocanen
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:44   #392
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

waarom werkte de vrouw van de profeet wel? waarom lieg jij zoveel?

in marokko heb je een en al vrouwen die werken.
"we" ? Ik had het niet tegen u, en spreek nog wel waarover ik wil...
De profeet zijn vrouw werkte ? Fijn voor haar. En dan ? Verdiende ze goed ? Was haar man op den dop of wat ?
Oud 9 mei 2008, 22:50   #393
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik zie dat jij het daar niet over hebt.

Khadija werkte en wilde met profeet vzmh trouwen zij was 15 jaar ouder. en ik vind dat jij dingen zegt die niet van pas zijn, hoe vaak heb ik jou vermeld loop niet zomaar dingen uit te kramen?

Je hoeft mij geen gelijk te geven als ik maar van mij zelf weet dat ik gelijk heb. maar als ik zie dat er mensen net als jij dingen roepen zonder dat zij verstand daarvan hebben dan ben je in mijn ogen een leugenaar, als er in het boek anders staat geschreven en in een hadith ook en jij zegt wat anders, dan ben je toch gewoon weg een leugenaar net als die andere 3?

praat waar je verstand van hebt. en als je zo nodig iets wilt zeggen en je wilt je gelijkheid hebben verdiep je dan ook in de waarheid, en praat met je volle verstand.

Is dat nu Nederrabisch dat u praat, "dame" ? Zeg, ik heb een nieuwtje voor u: Geloof Niet Alles Wat In De Boekskses Staat De schrijver kan namelijk best een dikke leugenaar zijn
Nee nee, bedank me maar niet voor die gouden raad, graag gedaan, we motte mekaar helpe niewaar meid ?
Oud 9 mei 2008, 22:54   #394
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ? Zet je brillekas dan maar eens goed recht op je kokkerd, om die zaaaaalige islam in volle glorie te aanschouwen...

http://www.youtube.com/watch?v=6lFNx...eature=related

Wat zijn jullie moslims toch spiritueel begenadigd, niet ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 22:57   #395
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat kraam ik uit? ik geef gewoon weer in mensentaal wat er in de heilige koran vermeld word. Sorry dat je gevoelige zieltje daar niet tegen kan.

Citaat:
Als ik een stuk uit de Koran aanhaal, geef ik of de soera en versnummer aan zoals het in de Koran staat die ik hier heb. Of ik geef in mijn eigen woorden weer, zonder de het hoofdstuk of versnummer aan te geven.
In geval 1 heb je er niks op te protocollen, maar gewoon Ja te zeggen, dat staat er zo. U als gelovige moet de koran zeker eerbiedigen en zeker niet tegenspreken.
In geval 2 ben je altijd welkom om je eigen opvatting weer te geven. Maar een mening blatant een leugen te noemen, da's typisch intolerant gedrag, en een goeie reden om de koran te beschouwen als een mislukte 7de eeuwe almanak van een godsdienstwaanzinnige karavaanrovende, dorpenuitmoordende veelwijver.

Citaat:
Tja, wat gaan we de waarheid noemen?
De verzen die aanhalen dat een als een man eerst klaarkomt, het resulterende kind een jongen is. Als de vrouw klaarkomt als eerste is het kind een meisje. of de vers die aanhaalt hoe een vlieg zowel ziekte als genezing meerdraagt op haar vleugels.
Of het veranderen van joden in varkens. Of hoe een gelovige 1 darmkanaal heeft, en een ongelovige er 7.

Citaat:
Dat stenigen van hoeren, hangt er van af. als een of andere notabele te veel schulden uitstaan heeft in het lokale bordeel, zal er wel een mouw aan gepast worden. Tijdelijke huwelijken, nog zo'n leuke uitvinding.

Maar uiteindelijk blijft het een feit dat het als ongelovige hond quasi onmogelijk is eerlijk om te gaan met een islamitische financiële instelling.
Oud 10 mei 2008, 14:43   #396
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat kraam ik uit? ik geef gewoon weer in mensentaal wat er in de heilige koran vermeld word. Sorry dat je gevoelige zieltje daar niet tegen kan.
Joh met een melding moet je het ook kunnen begrijpen, niet zomaar kopieeren en plakken zonder dat je weet waar je het over hebt.

Citaat:
Als ik een stuk uit de Koran aanhaal, geef ik of de soera en versnummer aan zoals het in de Koran staat die ik hier heb. Of ik geef in mijn eigen woorden weer, zonder de het hoofdstuk of versnummer aan te geven.
In geval 1 heb je er niks op te protocollen, maar gewoon Ja te zeggen, dat staat er zo. U als gelovige moet de koran zeker eerbiedigen en zeker niet tegenspreken.
In geval 2 ben je altijd welkom om je eigen opvatting weer te geven. Maar een mening blatant een leugen te noemen, da's typisch intolerant gedrag, en een goeie reden om de koran te beschouwen als een mislukte 7de eeuwe almanak van een godsdienstwaanzinnige karavaanrovende, dorpenuitmoordende veelwijver.
Aha nu laat je me echt lachen. je komt met versen en je weet niet eens waar het over gaat je weet niet eens hoe je het moet uitleggen laat staan begrijpen. Net als soera An-Nissaa je kwam met gekopieer en geplak en vervolgens heb ik het bestudeerd en de uitleg wist jij amper.

begrijpen is niet moeilijk als je er ook in verdiept. dingen zeggen is makkelijk zowel voor jou als voor een ander.

Citaat:
Tja, wat gaan we de waarheid noemen?
De verzen die aanhalen dat een als een man eerst klaarkomt, het resulterende kind een jongen is. Als de vrouw klaarkomt als eerste is het kind een meisje. of de vers die aanhaalt hoe een vlieg zowel ziekte als genezing meerdraagt op haar vleugels.
Of het veranderen van joden in varkens. Of hoe een gelovige 1 darmkanaal heeft, en een ongelovige er 7.
Bla die bla en weet je ook wat het allemaal betekend? heb je het uberhaupt wel bestudeerd? of kom je weer dingen lopen zeggen waar je totaal geen verstand van hebt.

Ik kan ook zeggen:'' Oh wat is het moeilijk om die schotel in elkaar te stellen'' terwijl er een handleiding bij zit.

Citaat:
Dat stenigen van hoeren, hangt er van af. als een of andere notabele te veel schulden uitstaan heeft in het lokale bordeel, zal er wel een mouw aan gepast worden. Tijdelijke huwelijken, nog zo'n leuke uitvinding.
nou heb je het uberhaupt zelf meegemaakt of alles via kabeltjes kunnen bekijken?

Citaat:
Maar uiteindelijk blijft het een feit dat het als ongelovige hond quasi onmogelijk is eerlijk om te gaan met een islamitische financiële instelling.

Zie je dit bedoelde ik nou praten zonder dat jij je verstand gebruikt. en maar zeggen ongelovige hond dit, ongelovige hond dat.

Onze Profeet (Salalahu Wa 3alayhi Wa Salam) liet eerst zijn volgelingen vluchten naar medina.
Maarde Qurasj vernielden hun bezittingen hun huizen martelden familie leden en verwanten.
Ze vervolgden de volgelingen van de Profeet (Salalahu Wa 3alayhi Wa Sallam) en Allah Soubhana Wa Ta3ala zegt:

En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk. Als gij lijdt, lijden zij ook zoals gij lijdt. Maar gij verwacht van Allah, wat zij niet verwachten. En Allah is Alwetend, Alwijs.
Koran(4:104)

Vervolging is erger dan de dood.
Toen de druk en vervolging en pijn zo groot werd, werd er inderdaad een Ayah geopenbaard om verzet te tonen.
De mens is vrij te kiezen in religie.
Dat is zijn recht!
Het is hem of haar niet toegestaan om kwaad aan te richten maar de Islam is een vreedzame religie, die tot het goede aanspoort.
Islam spoort aan tot geduld, vroomheid, aalmoezen, vriendelijkheid, zachtheid, tederheid, bescheidenheid, verlegenheid, gemoedelijkheid, genegenheid, liefde, broeder/zusterschap, medeleven, verdraagzaamheid, vergevensgezindheid en he bied bescherming, liefde, verwantschap, blijdschap, familiebanden, eenheid, de eenheid van Islam!
Oud 10 mei 2008, 14:57   #397
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nee ? Zet je brillekas dan maar eens goed recht op je kokkerd, om die zaaaaalige islam in volle glorie te aanschouwen...

http://www.youtube.com/watch?v=6lFNx...eature=related

Wat zijn jullie moslims toch spiritueel begenadigd, niet ?
Niet alle moslims over een kam scheren. dat zijn sijieten, en ik ben een soeniet.

iran en irak daar vind je meer van deze absurte gevallen.

maar hoezo moet ik mij nu verantwoordelijk voelen? ik ben geen siejiet en ik keur deze misdaden net als jij af.

trouwens het is wel gespeelt.

Laatst gewijzigd door undiscovered : 10 mei 2008 om 14:57.
undiscovered is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:01   #398
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Is dat nu Nederrabisch dat u praat, "dame" ? Zeg, ik heb een nieuwtje voor u: Geloof Niet Alles Wat In De Boekskses Staat De schrijver kan namelijk best een dikke leugenaar zijn
Nee nee, bedank me maar niet voor die gouden raad, graag gedaan, we motte mekaar helpe niewaar meid ?

Voor altijd zal ik in dat boek geloven net als de overige 2 biljoen mensen, en als ze de koran willen afschaffen dan kunnen ze dat toch niet doen.

want het zit in mijn hart. net als de profeet vzmh.
Oud 10 mei 2008, 15:06   #399
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor altijd zal ik in dat boek geloven net als de overige 2 biljoen mensen, en als ze de koran willen afschaffen dan kunnen ze dat toch niet doen.

want het zit in mijn hart. net als de profeet vzmh.

en net zomin als je profeet kan jij blijkbaar tellen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:28   #400
undiscovered
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en net zomin als je profeet kan jij blijkbaar tellen.
ow jah klopt er zijn er meer.

Islam is natuurlijk een snelgroeiende relegie

Helemaal gelijk de tel blijft niet op een paar cijfertjes het gaat maar reeds door.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be