![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door goodwill : 9 mei 2008 om 09:51. |
|
|
|
|
|
|
#383 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een god die zelfs de verdeling van oorlogsbuit regelt voor zijn volgelingen, en die beveeld in dat zelfde hoofdstuk , vers 13 Toen de heer aan de engelen openbaarde :" Ik ben met U, versterk de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af, en slaat alle toppen van hun vingers af". Nu is mijn vraag hierover. Zouden "echte" moslims dan niet het moorden en doden van ongelovigen moeten overlaten aan "engelen"? (iemand een Theo van Gogh? Toffe engel wel he, of was het een b'engel?) Citaat:
Zelfs de geslachtsbepaling van kinderen staat in de koran. Als de man eerst klaarkomt word het een jongen, als de vrouw het eerst klaarkomt word het een meisje. Of ziektes, als voorbeeld, de vliegen issue. Wees zeker dat beide vleugels van een vlieg in je soep/drank zijn gedoopt, want de ene vleugel draagt de ziekte, de andere de genezing. Of het ondergaan van de zon in die modderpoel in het verre westen. Erfenisen en vrouwenrechten. Hoofdstuk 4 AN-NISA. Ook totaal niet ingrijpend in de maatschappij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En we kunnen welvoegelijk zeggen dat de boeken die "islamitisch" correct zijn, gewoon verhandelingen zijn die de koran en de Sharia bejubelen.
|
|
|
|
#384 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Eigenlijk zijn we aan het afdwalen van het onderwerp van deze thread. Maar alle: zie boven Laatst gewijzigd door goodwill : 9 mei 2008 om 10:27. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Minister
|
Citaat:
Afghanistan... ben momenteel 'De slapende Boeddha' aan het lezen van Hamida Ghafour. Een Afghaanse die in '81 met haar ouders Kaboel ontvluchtte naar Canada en er later terugkeerde als journaliste om over de wederopbouw van haar land te schrijven. In 2005 zijn er parlementsverkiezingen geweest. 5800 mannen en vrouwen hebben zich kandidaat gesteld. Van de 249 zetels waren er 68 voor vrouwelijke parlementsleden bestemd. Dat ontkracht wel een beetje je stelling dat vrouwen er niet mogen studeren of onder mannen mogen komen, op hun 12de trouwen en meteen aan kinderen beginnen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik er niet geboren ben en het leven is er geen pretje voor het gros van de vrouwen maar in vele van die landen die je daar opnoemt zijn vrouwen aan het strijden voor hun rechten. Het gaat traag maar ze zijn op de goede weg en zitten al een stuk verder dan wat jij daar beweert. Waar haal jij trouwens je informatie? Vergeet niet dat het voor de vrouwen hier ook niet altijd geweest is zoals nu. |
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
klopt, het is nog steeds een feit dat de lokale Iman me vertelde dat ik als ongelovige hond (hij was wel subtieler) niet moet gaan aankloppen bij een echte islamitische financieële instelling.
|
|
|
#387 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
waarom werkte de vrouw van de profeet wel? waarom lieg jij zoveel? in marokko heb je een en al vrouwen die werken.
|
|
|
|
#389 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar je kan toch moeilijk verwachten dat zijn 9 jarig bruidje al werk had. Maar onze profeet vond als ze kan schommelen, kan ze ook wippen. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 mei 2008 om 15:04. |
||||
|
|
|
|
|
#390 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
praat waar je verstand van hebt. en als je zo nodig iets wilt zeggen en je wilt je gelijkheid hebben verdiep je dan ook in de waarheid, en praat met je volle verstand. Citaat:
joh dan zie ik niet dat ze gestenigt zijn.
|
|
|
|
#391 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De profeet zijn vrouw werkte ? Fijn voor haar. En dan ? Verdiende ze goed ? Was haar man op den dop of wat ? |
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nee nee, bedank me maar niet voor die gouden raad, graag gedaan, we motte mekaar helpe niewaar meid ? |
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Nee ? Zet je brillekas dan maar eens goed recht op je kokkerd, om die zaaaaalige islam in volle glorie te aanschouwen...
http://www.youtube.com/watch?v=6lFNx...eature=related Wat zijn jullie moslims toch spiritueel begenadigd, niet ? |
|
|
|
|
|
#395 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
In geval 1 heb je er niks op te protocollen, maar gewoon Ja te zeggen, dat staat er zo. U als gelovige moet de koran zeker eerbiedigen en zeker niet tegenspreken. In geval 2 ben je altijd welkom om je eigen opvatting weer te geven. Maar een mening blatant een leugen te noemen, da's typisch intolerant gedrag, en een goeie reden om de koran te beschouwen als een mislukte 7de eeuwe almanak van een godsdienstwaanzinnige karavaanrovende, dorpenuitmoordende veelwijver. Citaat:
De verzen die aanhalen dat een als een man eerst klaarkomt, het resulterende kind een jongen is. Als de vrouw klaarkomt als eerste is het kind een meisje. of de vers die aanhaalt hoe een vlieg zowel ziekte als genezing meerdraagt op haar vleugels. Of het veranderen van joden in varkens. Of hoe een gelovige 1 darmkanaal heeft, en een ongelovige er 7. Citaat:
Maar uiteindelijk blijft het een feit dat het als ongelovige hond quasi onmogelijk is eerlijk om te gaan met een islamitische financiële instelling.
|
|
|
|
#396 | |||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Citaat:
begrijpen is niet moeilijk als je er ook in verdiept. dingen zeggen is makkelijk zowel voor jou als voor een ander. Citaat:
Ik kan ook zeggen:'' Oh wat is het moeilijk om die schotel in elkaar te stellen'' terwijl er een handleiding bij zit. Citaat:
Citaat:
Zie je dit bedoelde ik nou praten zonder dat jij je verstand gebruikt. en maar zeggen ongelovige hond dit, ongelovige hond dat. Onze Profeet (Salalahu Wa 3alayhi Wa Salam) liet eerst zijn volgelingen vluchten naar medina. Maarde Qurasj vernielden hun bezittingen hun huizen martelden familie leden en verwanten. Ze vervolgden de volgelingen van de Profeet (Salalahu Wa 3alayhi Wa Sallam) en Allah Soubhana Wa Ta3ala zegt: En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk. Als gij lijdt, lijden zij ook zoals gij lijdt. Maar gij verwacht van Allah, wat zij niet verwachten. En Allah is Alwetend, Alwijs. Koran(4:104) Vervolging is erger dan de dood. Toen de druk en vervolging en pijn zo groot werd, werd er inderdaad een Ayah geopenbaard om verzet te tonen. De mens is vrij te kiezen in religie. Dat is zijn recht! Het is hem of haar niet toegestaan om kwaad aan te richten maar de Islam is een vreedzame religie, die tot het goede aanspoort. Islam spoort aan tot geduld, vroomheid, aalmoezen, vriendelijkheid, zachtheid, tederheid, bescheidenheid, verlegenheid, gemoedelijkheid, genegenheid, liefde, broeder/zusterschap, medeleven, verdraagzaamheid, vergevensgezindheid en he bied bescherming, liefde, verwantschap, blijdschap, familiebanden, eenheid, de eenheid van Islam!
|
|
|
|
#397 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
iran en irak daar vind je meer van deze absurte gevallen. maar hoezo moet ik mij nu verantwoordelijk voelen? ik ben geen siejiet en ik keur deze misdaden net als jij af. trouwens het is wel gespeelt.
I'm telling you jukst like the doctor told you!!- reset your brain Laatst gewijzigd door undiscovered : 10 mei 2008 om 14:57. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Voor altijd zal ik in dat boek geloven net als de overige 2 biljoen mensen, en als ze de koran willen afschaffen dan kunnen ze dat toch niet doen. want het zit in mijn hart. net als de profeet vzmh.
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
en net zomin als je profeet kan jij blijkbaar tellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Gouverneur
|
ow jah klopt er zijn er meer.
Islam is natuurlijk een snelgroeiende relegie Helemaal gelijk de tel blijft niet op een paar cijfertjes het gaat maar reeds door.
|