Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2008, 11:42   #381
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Juist,maar als het systeem betaalbaar was heb ik daar niemand over horen klagen,nu veel van onze afdragingen gaan naar andere doeleinden (en buitenlanders)gaat men ineens de werkloze als de grote schuldige aanduiden.
Akoord hoor jongeren horen te werken,maar 50+ers die hun steentje 30jaar of meer hebben bijgedragen en ontslagen worden en dan ook doppers zijn en dikwijls geen werk meer vinden of niet gezond genoeg meer zijn moet men dan niet hetzelfde behandelen als pas afgestudeerden of jonge werklozen.
Zo is dat!

Ze vitten altijd maar op die werklozen tot ze zelf eens op straat komen te staan. Ik ben er zeker van dat ongeveer 85% van de uitkeringsgerechtigden zo snel mogelijk een nieuwe baan wilt, want bijna niemand vindt het fijn om heel dagen thuis te blijven zitten zonder doel. Ze moeten gewoon zien dat er fatsoenlijke jobs gecreëerd worden met een aanvaardbaar loon.

Dat ze wat meer vitten op de regering die maar Vlaams geld blijven doorsluisen naar Wallonië en dan nog te zwijgen over al die vreemden en al die donaties die geschonken worden aan het koningshuis.

Vlaanderen zou een pak beter boeren als ze daar minder geld zouden aan verkwisten en dan zou Vlaanderen kunnen zijn zoals al die ander klein landjes, denk maar eens aan Luxemburg, Monaco, Vaticaanstad etc...
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 11:45   #382
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat ik het bij god niet mag weten.

't zal minderwaardig zijn zeker?

Gelijk nogal dikwijls tegenwoordig.
Minderwaardig of niet!

Het is wat je op het laatste van de maand op je rekening hebt staan dat telt!

Wat een ander daar van zou denken zou me geen reet interesseren.
Oud 31 juli 2008, 11:46   #383
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

de maat is nu inderdaad meer dan vol en we hebben geen boodschap meer aan gekakel en daarom plant het vierde wereld syndicaat nu acties tegen de activering van het zoekgedrag naar werk dat neerkomt op een genocide onder de laagste klasse van tot uitkeringstrekkers gedegradeerden

we zoeken nog mensen die ook irl tegen dit beleid durven ingaan - mensen die beseffen dat dit hun burgelijke plicht is en dat ze afzonderlijk toch allemaal het onderspit zullen delven indien ze nu niet samen gaan ageren - wie het lef ervoor heeft gelieve zich dus aan te melden op [email protected] voor de oorlog die door frank vandenbroecke zelf gestart werd !

http://nl.youtube.com/watch?v=NCcXt3...eature=related
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 12:03.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:08   #384
Plantival
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plantival Bekijk bericht
Studies spreken dat tegen:

Cockx, B., H. Sneessens et B. Van der Linden (2003), « Allègements des charges sociales : une mesure �*
promouvoir mais �* réformer », Regards Economiques, 15, http://regards.ires.ucl.ac.be/

En, Jan van den Berghe, inmiddels al de studie gelezen?

Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 12:09.
Plantival is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:51   #385
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ah ja!!

Dan mag je me die vacature eens doorsturen en dan zal ik u eens laten weten wat de reden is waarom niemand reageert. Waarschijnlijk zal het loon weer zo laag liggen of het zal een klote job zijn die niemand wil. Vergeet niet dat mensen anders denken over werk dan ruim 30 jaar geleden hé. Mensen beseffen maar al te goed dat het leven te kort is om elke dag een klote job te doen dat onderbetaald is.

Als het een klote job is maar zeer goed betaald dan zou het raar zijn dat niemand reageert en anderzijds als het zeer leuke job is dat minder goed betaald zou het me ook verbazen.

Maar als het een klote job is en een klote loon dan zou het me helemaal niet verbazen.
Tja, wat is een klotejob? Mijn man doet net hetzelfde als we van het gezochte personeel verwachten. Niemand werkt voor minder dan €1500 netto in onze sector, iemand met de ervaring van mijn man verdient €2000. Komt daar nog eens bij dat je kleding en schoenen mag meenemen voor je gezin. Er moeten geen gewichten versleurd worden, niet met machines gewerkt worden.
Ik denk dat het probleem de ervaring is en we hebben door personeelsgebrek al zelf geen tijd om iemand op te leiden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 12:55   #386
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Tja logisch toch, als er niets staat vermeld op de vacature wat het uurloon betreft en geen jobbeschrijving, dan is het nogal wiedes dat bijna niemand reageert.
Wie heeft gezegd dat wij geen jobbeschrijving hebben gezet in onze vacature?
Oud 31 juli 2008, 12:55   #387
Tavek
Banneling

Standaard

Ervaring is altijd een probleem.

Ik moet wel aan de kant van de anderen gaan staan als het over ervaring gaat. Bedrijven zoeken altijd mensen met ervaring. Hallo ? Als ge geen jongeren aanpakt en ze geen opleiding geeft vindt ge ook niemand met ervaring....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:03   #388
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ervaring is altijd een probleem.

Ik moet wel aan de kant van de anderen gaan staan als het over ervaring gaat. Bedrijven zoeken altijd mensen met ervaring. Hallo ? Als ge geen jongeren aanpakt en ze geen opleiding geeft vindt ge ook niemand met ervaring....
bekijk het in ons geval: geen personeel vinden en de baas de enige die goed kan 'draaien'. Wie moet gaan opleiden? Het duurt zeker 3 maanden eer je een beginneling kan alleen laten, onze klanten moeten krijgen wat ze vragen he, geen goederen met volop fouten tussen. Wij hebben totaal geen ruimte voor opleiding.
Oud 31 juli 2008, 13:21   #389
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Tja, wat is een klotejob? Mijn man doet net hetzelfde als we van het gezochte personeel verwachten. Niemand werkt voor minder dan €1500 netto in onze sector, iemand met de ervaring van mijn man verdient €2000. Komt daar nog eens bij dat je kleding en schoenen mag meenemen voor je gezin. Er moeten geen gewichten versleurd worden, niet met machines gewerkt worden.
Ik denk dat het probleem de ervaring is en we hebben door personeelsgebrek al zelf geen tijd om iemand op te leiden.
Tja een klote job is voor mij een job die je niet graag doet en die daarboven nog eens onderbetaald is. Vanaf 1500 euro kun je idd al beginnen te spreken van een acceptabel loon want wees eerlijk wat kun je tegenwoordig nog doen met minder. Minder dan 1500 is pochgeld in mijn ogen en dan kun je slechts je rekeningen mee betalen en eens in de week ne croque monsieur gaan van eten en ne koffie gaan zuipen.
Oud 31 juli 2008, 13:27   #390
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
bekijk het in ons geval: geen personeel vinden en de baas de enige die goed kan 'draaien'. Wie moet gaan opleiden? Het duurt zeker 3 maanden eer je een beginneling kan alleen laten, onze klanten moeten krijgen wat ze vragen he, geen goederen met volop fouten tussen. Wij hebben totaal geen ruimte voor opleiding.
Wat kost u het meeste ? Geen personeel vinden OF uren vrijmaken voor een opleiding ?

Want daar komt het op neer. Ge gaat van uw ervaren personeelslid een aantal uren moeten opofferen om een jonge ervaren persoon op te leiden. Dat gaat u in die drie eerste maanden fors geld kosten. Maar bekijk het op lange termijn: indien ge wilt groeien moet ge meer personeel hebben, en vaak is groeien ook een vereiste om te overleven als ge bvb met concurrentie zit.

Nu ik weet dat in kleinere bedrijven dit vaak een issue is. Grote bedrijven hebben voldoende manpower en cash om dit op te vangen.

Ik zie opleiding van personeel als een investering.
Oud 31 juli 2008, 13:29   #391
Tavek
Banneling

Standaard

Overigens in het eerste jaar dat ik werkte is er ongeveer 20k in mij gestoken kwa opleiding. Dit houdt in: uren die ik niet werk omdat ik op opleiding ben, de dure consultancybedrijven die die opleidingen geven, hotel en vervoerskosten.

En dan bol ik het af...ja ik kan me wel inbeelden dat kleine bedrijven dit niet graag zien
Oud 31 juli 2008, 13:33   #392

Standaard

Citaat:
Wie heeft gezegd dat wij geen jobbeschrijving hebben gezet in onze vacature?
het belangrijkste gegeven heb je niet vermeld - nl het loon

als je verwacht dat mensen voor de lol voor jouw komen werken dan is het maar normaal dat je niemand vind

jij werkt ook niet voor de lol - anders zou je niet zo gefrustreerd lopen op doppers

er is niks mis mee dat je voor geld werkt - maar dan moet je snappen dat dat voor eventuele winstgevers net zo is

als je dat minimum aan respect niet kan opbrengen zal je zaak niet verder kunnen groeien - dus als je meer poen wilt kunnen scheppen moet je snel iets aan je mentaliteit veranderen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:41.
Oud 31 juli 2008, 13:44   #393

Standaard

verander die vacature en vermeld het minimum dat ze zullen verdienen en hoeveel ze nog meer kunnen verdienen - wees heel concreet hierin en als het loon redelijk is zullen kandidaten erop afkomen als vliegen op stront
Oud 31 juli 2008, 13:46   #394

Standaard

zelfs slechte arbeidsomstandigheden kan je met loon compenseren - als je maar genoeg betaald zal je altijd volk vinden - als je te weinig betaald zal je gefrustreerd blijven en je bedrijf niet verder kunnen doen groeien - wat dan nogmaals ook je verdiende loon is

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:47.
Oud 31 juli 2008, 13:50   #395

Standaard

en stel dat je bvb te weinig betaald en toch mensen vind - de arbeiders zullen dan minder gemotiveerd zijn en dus minder productief en zullen vanalles pikken om te compenseren en de zaak zelfs boycotten

slimme ondernemers beseffen dat goed betaalde en gemotiveerde werkkrachten meer opbrengen dan gedwongen loonslaven

dwang werkt niet !!!

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:51.
Oud 31 juli 2008, 13:53   #396
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ooit ooit!!

Verhaaltjes ja!

Ik wil eieren zien en geen gekakel!
Wat een houding zeg.

Ik wou nog net typen dat je ook niet moet verwachten dat iemand eieren onder je g*t komt leggen, maar dat verwacht je dus werkelijk!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2008, 13:55   #397

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Wat een houding zeg.

Ik wou nog net typen dat je ook niet moet verwachten dat iemand eieren onder je g*t komt leggen, maar dat verwacht je dus werkelijk!
pff wat een houding zeg en dat van iemand die nog steeds afhangt van moeders ijskast en nog geen voet op de arbeidsmarkt heeft gezet

wat is er verkeerd aan een deftig loon willen voor deftig werk ?

jij kan mss denken dat je progressief bent maar dat ben je in het geheel niet - mentaal bevind ook jij je nog in de middeleeuwen - en het humanisme moet je nog ontdekken gezien je voorstander bent van slavernij
Oud 31 juli 2008, 13:59   #398
Tavek
Banneling

Standaard

Schijnbaar is er een groep in onze maatschappij die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en alles afwentelt op de staat.

Het is juist deze groep die zich echt diep moest schamen. De mensen waarover ik het heb weten het wel. De pensioenen en invaliditeitsuitkeringen in Belgie, de mensen die het echt nodig hebben, zijn de slachtoffers van die luierikken die 1100 euro per maand niet genoeg vinden om uit hun nest te komen.

Dop afschaffen na verloop van tijd, en dan worden ze inderdaad gedwongen om te werken. Dan kunnen we eens zorgen voor goede sociale woningbouw, voor betere pensioenen en hogere uitkeringen.
Oud 31 juli 2008, 14:01   #399
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
en stel dat je bvb te weinig betaald en toch mensen vind - de arbeiders zullen dan minder gemotiveerd zijn en dus minder productief en zullen vanalles pikken om te compenseren en de zaak zelfs boycotten

slimme ondernemers beseffen dat goed betaalde en gemotiveerde werkkrachten meer opbrengen dan gedwongen loonslaven

dwang werkt niet !!!
Je hebt volledig gelijk wat je schrijft en zo is het ook!

Geef je werkkrachten iets meer en je zult het verschil wel merken na een paar maanden. Sfeer zal verbeteren en productie zal verhogen en dit komt niet alleen ten goede van de werknemers maar zeker voor de werkgevers. Een sterk groeiend bedrijf betaald hun werknemers goed en weet maar al te goed dat dan de sfeer er ook sterk op verbetert.

Als iedereen wat wat water bij de wijn doet dan kan men beiden tot een aangename balans komen waar iedereen van kan profiteren. Helaas de meeste bedrijven denken alleen maar aan winst voor hun eigen maar ze vergeten wel dat hun werknemers pakken beter zullen presteren als ze het loon iets zouden opvoeren.
Oud 31 juli 2008, 14:02   #400

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schijnbaar is er een groep in onze maatschappij die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en alles afwentelt op de staat.

Het is juist deze groep die zich echt diep moest schamen. De mensen waarover ik het heb weten het wel. De pensioenen en invaliditeitsuitkeringen in Belgie, de mensen die het echt nodig hebben, zijn de slachtoffers van die luierikken die 1100 euro per maand niet genoeg vinden om uit hun nest te komen.

Dop afschaffen na verloop van tijd, en dan worden ze inderdaad gedwongen om te werken. Dan kunnen we eens zorgen voor goede sociale woningbouw, voor betere pensioenen en hogere uitkeringen.
jij hebt al een even groot windhaantjesgehalte als duveltje jij

800 euro in de maand is niet overdreven als tegenwaarde van je natuurlijk erfdeel - iets waar je recht op hebt zonder er iets voor te doen.

ik moet de postings van jouiw toch niet gaan opzoeken waarin je hiermee akkoord gaat ofzo ?

weet eens wat je wilt he kerel - of anders vind ik - met alle respect - dat je beter terug naar je land van oorsprong gaat om daar slavernij voor wie niet hooggeschoold is zoals jij te bepleiten

btw je hebt gestudeerd op kosten van de gemeenschap - dus een beetje respect voor die gemeenschap en vooral voor haar humanistische waarden ( zonder dewelke jij nooit had kunnen studeren ) zou niet misstaan

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be