![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze vitten altijd maar op die werklozen tot ze zelf eens op straat komen te staan. Ik ben er zeker van dat ongeveer 85% van de uitkeringsgerechtigden zo snel mogelijk een nieuwe baan wilt, want bijna niemand vindt het fijn om heel dagen thuis te blijven zitten zonder doel. Ze moeten gewoon zien dat er fatsoenlijke jobs gecreëerd worden met een aanvaardbaar loon. Dat ze wat meer vitten op de regering die maar Vlaams geld blijven doorsluisen naar Wallonië en dan nog te zwijgen over al die vreemden en al die donaties die geschonken worden aan het koningshuis. Vlaanderen zou een pak beter boeren als ze daar minder geld zouden aan verkwisten en dan zou Vlaanderen kunnen zijn zoals al die ander klein landjes, denk maar eens aan Luxemburg, Monaco, Vaticaanstad etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is wat je op het laatste van de maand op je rekening hebt staan dat telt! Wat een ander daar van zou denken zou me geen reet interesseren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de maat is nu inderdaad meer dan vol
![]() ![]() ![]() we zoeken nog mensen die ook irl tegen dit beleid durven ingaan - mensen die beseffen dat dit hun burgelijke plicht is en dat ze afzonderlijk toch allemaal het onderspit zullen delven indien ze nu niet samen gaan ageren - wie het lef ervoor heeft gelieve zich dus aan te melden op [email protected] voor de oorlog die door frank vandenbroecke zelf gestart werd ! http://nl.youtube.com/watch?v=NCcXt3...eature=related
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 12:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En, Jan van den Berghe, inmiddels al de studie gelezen? Laatst gewijzigd door Plantival : 31 juli 2008 om 12:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het probleem de ervaring is en we hebben door personeelsgebrek al zelf geen tijd om iemand op te leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Banneling
|
![]() Ervaring is altijd een probleem.
Ik moet wel aan de kant van de anderen gaan staan als het over ervaring gaat. Bedrijven zoeken altijd mensen met ervaring. Hallo ? Als ge geen jongeren aanpakt en ze geen opleiding geeft vindt ge ook niemand met ervaring.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want daar komt het op neer. Ge gaat van uw ervaren personeelslid een aantal uren moeten opofferen om een jonge ervaren persoon op te leiden. Dat gaat u in die drie eerste maanden fors geld kosten. Maar bekijk het op lange termijn: indien ge wilt groeien moet ge meer personeel hebben, en vaak is groeien ook een vereiste om te overleven als ge bvb met concurrentie zit. Nu ik weet dat in kleinere bedrijven dit vaak een issue is. Grote bedrijven hebben voldoende manpower en cash om dit op te vangen. Ik zie opleiding van personeel als een investering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Overigens in het eerste jaar dat ik werkte is er ongeveer 20k in mij gestoken kwa opleiding. Dit houdt in: uren die ik niet werk omdat ik op opleiding ben, de dure consultancybedrijven die die opleidingen geven, hotel en vervoerskosten.
En dan bol ik het af...ja ik kan me wel inbeelden dat kleine bedrijven dit niet graag zien ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
|
![]() Citaat:
als je verwacht dat mensen voor de lol voor jouw komen werken dan is het maar normaal dat je niemand vind jij werkt ook niet voor de lol - anders zou je niet zo gefrustreerd lopen op doppers er is niks mis mee dat je voor geld werkt - maar dan moet je snappen dat dat voor eventuele winstgevers net zo is als je dat minimum aan respect niet kan opbrengen zal je zaak niet verder kunnen groeien - dus als je meer poen wilt kunnen scheppen moet je snel iets aan je mentaliteit veranderen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
|
![]() verander die vacature en vermeld het minimum dat ze zullen verdienen en hoeveel ze nog meer kunnen verdienen - wees heel concreet hierin en als het loon redelijk is zullen kandidaten erop afkomen als vliegen op stront
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
|
![]() zelfs slechte arbeidsomstandigheden kan je met loon compenseren - als je maar genoeg betaald zal je altijd volk vinden - als je te weinig betaald zal je gefrustreerd blijven en je bedrijf niet verder kunnen doen groeien - wat dan nogmaals ook je verdiende loon is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
|
![]() en stel dat je bvb te weinig betaald en toch mensen vind - de arbeiders zullen dan minder gemotiveerd zijn en dus minder productief en zullen vanalles pikken om te compenseren en de zaak zelfs boycotten
slimme ondernemers beseffen dat goed betaalde en gemotiveerde werkkrachten meer opbrengen dan gedwongen loonslaven dwang werkt niet !!!
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
|
![]() Citaat:
wat is er verkeerd aan een deftig loon willen voor deftig werk ? jij kan mss denken dat je progressief bent maar dat ben je in het geheel niet - mentaal bevind ook jij je nog in de middeleeuwen - en het humanisme moet je nog ontdekken gezien je voorstander bent van slavernij
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Schijnbaar is er een groep in onze maatschappij die weigert verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en alles afwentelt op de staat.
Het is juist deze groep die zich echt diep moest schamen. De mensen waarover ik het heb weten het wel. De pensioenen en invaliditeitsuitkeringen in Belgie, de mensen die het echt nodig hebben, zijn de slachtoffers van die luierikken die 1100 euro per maand niet genoeg vinden om uit hun nest te komen. Dop afschaffen na verloop van tijd, en dan worden ze inderdaad gedwongen om te werken. Dan kunnen we eens zorgen voor goede sociale woningbouw, voor betere pensioenen en hogere uitkeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geef je werkkrachten iets meer en je zult het verschil wel merken na een paar maanden. Sfeer zal verbeteren en productie zal verhogen en dit komt niet alleen ten goede van de werknemers maar zeker voor de werkgevers. Een sterk groeiend bedrijf betaald hun werknemers goed en weet maar al te goed dat dan de sfeer er ook sterk op verbetert. Als iedereen wat wat water bij de wijn doet dan kan men beiden tot een aangename balans komen waar iedereen van kan profiteren. Helaas de meeste bedrijven denken alleen maar aan winst voor hun eigen maar ze vergeten wel dat hun werknemers pakken beter zullen presteren als ze het loon iets zouden opvoeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
|
![]() Citaat:
800 euro in de maand is niet overdreven als tegenwaarde van je natuurlijk erfdeel - iets waar je recht op hebt zonder er iets voor te doen. ik moet de postings van jouiw toch niet gaan opzoeken waarin je hiermee akkoord gaat ofzo ? weet eens wat je wilt he kerel - of anders vind ik - met alle respect - dat je beter terug naar je land van oorsprong gaat om daar slavernij voor wie niet hooggeschoold is zoals jij te bepleiten btw je hebt gestudeerd op kosten van de gemeenschap - dus een beetje respect voor die gemeenschap en vooral voor haar humanistische waarden ( zonder dewelke jij nooit had kunnen studeren ) zou niet misstaan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 31 juli 2008 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |