![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het vermoeden mag bestaan dat alleen de persoon die ze beslist en de firma die ze installeert en exploiteert er financieel beter van wordt. naast de overheid die liever investeert in camera's die de dictator gevoel wat verhogen, eerder dan in slimme ontwerp van wegen, die het aantal ongevallen effectief zouden doen dalen. er zou ook een andere statistiek moeten bestaan: als de snelheid de grootste killer is op de baan, dan zouden de snelheidsmonsters effectief per gereden kilometer de meeste averij moeten oplopen. Dat moet de verzekeringsdata zeker kunnen bewijzen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 augustus 2009 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat even zot, maar als ik het anders zou doen zou ik zot zijn.
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een mensenleven 1Meuro waard is, dan is het 1Miljard euro per jaar te verdienen door ons land verkeersveilig te maken.
ALs je meerekent wat het werk is van takeldiensten, ziekenzorg, en politie rond die ongevallen, komt het bedrag gemakkelijk nog eens op dezelfde waarde uit. Dus iets die 2miljard per jaar opbrengt, heeft dus een waarde van 20Miljard Wast dat Crevits die zei dat ze geen geld heeft ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik noem de sterkste punten uit deze landen waar ik voldoende rijervaring van weet. (nochtans kan het daar ook nog beter, op punten waar ze ook van andere landen kunnen leren) NL: verzorgde onderhouden wegeninfra, vooral aanpak fietspaden, duidelijk verkeersreglement. Moderne dynamische verkeersregeling. D: echte rijopleiding, deskundige en degelijke wegeninfra, handhaving op alles (snelheid is niet dé zondebok, werkend strafpuntensysteem dat regelmatig naar behoefte aangepast wordt), bestuurder behoudt eigenverantwoording. Moderne dynamische verkeersregeling. UK: no-nonsens met voorrang, enkel duidelijke voorrangsregels (=vlot verkeer en weinig voorrangsnegaties), ttz enkel voorrangswegen of rotondes (voorrang van rechts of links bestaat daar niet), verkeers-borden en -aanwijzingen die de mensen niet als kleine kinderen betuttelen maar wel eigenverantwoording laten. Over de Belgische (politieke) prutsers (de politieke hopeloosheid druipt er van af): Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 augustus 2009 om 12:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Burger
|
![]() In Schotland (waarschijnlijk in nog veel andere landen ook) hebben ze schitterende ronde punten met voor-sorteerstroken en wegmarkeringen (begeleiding) op het rond punt zelf. Echt superduidelijk en zéér vlot. In België trekken ze daar busbanen over en fietspaden en gewoon geen wegmarkering en doe daar nog een saus van ontwetende chauffeurs bij en je krijgt een grote soep...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Burger
|
![]() Inderdaad, en dan zetten ze op dat rond punt een of ander kunstwerk dat niemand anders wou, wat na een jaar danig roest dat het een gevaar vormt...enz. Two thumbs up voor de wegeninfrastructuur in Belgenland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Micele
hoeveel is de begroting voor wegenbouw enonderhoud ? ik zeg dat ik 20Miljard heb, op basis van 'macroeconomische' berekening... |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik maak mij daar niet druk in, dat ze er maar op vlamen.
![]() |
![]() |
#391 |
Vreemdeling
|
![]() Weet je wat? Zet die snelheidsbegrenzer op 30km/u. Mobiliteit in België is een grap. Door de lintbebouwing mogen we nu maar 70km/u op plaatsen waar we vroeger 90km/u mochten rijden. Als er nog meer huizen bijkomen wordt dat 50. Met een schooltje er bij 30!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle verkeersreglementen afschaffen, dat lost het probleem van de overbevolking op en daarmee de vervuiling, opstroppingen, parkeerproblemen ...
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen een Hummer.
Ze zijn in de aanbieding. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de ons omringende buurlanden ligt op basis van dezelfde verhoudingen aan onderhoud een véél groter bedrag per kilometer aan onderhoudskosten,namelijk 6000 euro per kilometer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() http://kendroid.tumblr.com/post/1778...iant-via-tmblg
Zouden ze die Sidewinders ook in ground-to-ground uitvoering kunnen leveren ? ![]() ![]()
![]() |
#397 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#398 |
Vreemdeling
|
![]() Niet overdrijven. Ik bedoel op snelwegen. In Duitsland gebeuren minder ongevallen dan hier en toch wordt er veel sneller gereden. Misschien omdat de wegen (infrastructuur) beter zijn.
![]() |
#399 |
Europees Commissaris
|
![]() ALs ik van Eindhoven Belgie binnenrij hoor ik het direct aan het gerammel van de auto.
![]() |
#400 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is gekend dat radargolven, dat je daartegen u beschermt. Bovendien gezien af en toe die besluiten tegen bvb nieuwe 'GSM masten'
Nu de doordenker: bestaat er een beroepsrisico voor agenten ? Dus kunnen ze oogkanker krijgen bvb dankzij het intensief flitswerk ? Andere doordenker: kan omwonenden van flitspalen klacht indienen tegen de permanente blootstelling aan radargolven ? |
![]() |
![]() |