Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 januari 2012, 20:53   #381
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Experimenten als die van Milgram gebeurden met een beperkte gesloten groep. De nazigruwelen gebeurden eerst op schaal van een land , dan een werelddeel.
De gewone Duitsers wisten wel wat er gebeurde: Germans knew of Holocaust horror about death camps. De mensen hier wisten 't ook.

Veel mensen deden maar al te graag mee. Wie niet akkoord was werd uitgesloten uit de groep.

Degenen die 'meespeelden' schoven de schuld op de SS en verklaarden later "Wir haben es nicht gewusst".
Zelfs n�* Hitler's dood brachten die 'onschuldige, onwetende Duitsers' nog honderdduizenden KZ-gevangenen om:
More than 250,000 concentration camp prisoners died in death marches shortly before the end of World War II. Many of them were murdered by German civilians.

Heuchler.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2012 om 21:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 20:59   #382
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Experimenten als die van Milgram gebeurden met een beperkte gesloten groep. De nazigruwelen gebeurden eerst op schaal van een land , dan een werelddeel.
De gewone Duitsers wisten wel wat er gebeurde: Germans knew of Holocaust horror about death camps. De mensen hier wisten 't ook.

Veel mensen deden maar al te graag mee. Wie niet akkoord was werd uitgesloten uit de groep.

Degenen die 'meespeelden' schoven de schuld op de SS en verklaarden later "Wir haben es nicht gewusst".
Na Hitler's dood brachten die 'onschuldige Duitsers' nog honderdduizenden KZ-gevangenen om:
More than 250,000 concentration camp prisoners died in death marches shortly before the end of World War II. Many of them were murdered by German civilians.

Heuchler.
Waarom wil u weer de negationisten steunen door te lullen over de feiten? De dodenmarsen gebeurden uiteraard VOOR Hitler's dood. En de mensen die daarbij omkwamen stierven grotendeels door ontbering en misandelng door bewakers, niet door geweld vanwege Duitse burgers (die waren ten zelf op d vlucht en kwamen in nog veel grotere getale om). De feiten zijn erg genoeg om er zorgvuldig mee om te gaan.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:05   #383
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Waarom wil u weer de negationisten steunen door te lullen over de feiten? De dodenmarsen gebeurden uiteraard VOOR Hitler's dood. En de mensen die daarbij omkwamen stierven grotendeels door ontbering en misandelng door bewakers, niet door geweld vanwege Duitse burgers (die waren ten zelf op d vlucht en kwamen in nog veel grotere getale om). De feiten zijn erg genoeg om er zorgvuldig mee om te gaan.
Opende je die link?
Citaat:
The end was in sight, with Allied troops already on the outskirts of the city. Nevertheless, a number of citizens of Celle in north-central Germany became murderers on April 8, 1945.

They participated in the hunt for hundreds of concentration camp prisoners who, during an American bombing attack on the city and its train station, had fled from the freight cars, some of them in flames, in which they were being transported. Local police officers, guards and members of the Volkssturm national militia and the Hitler Youth executed their victims in a nearby forest.
Hitler stierf op 30 april 1945.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2012 om 21:06.
Oud 7 januari 2012, 21:08   #384
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Lees uw eigen copy-paste: bij mijn weten kwam 8 april ook in 1945 VOOR 30 april. U verwijst bovendien naar een geïsoleerd incident en ook hier blijkt het te gaan om bewakers, politie en paramilitairen.

U bent gewoon een objectieve bondgenoot van de negationisten .
Oud 7 januari 2012, 21:09   #385
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:

of werden vermoord maar dat is niet wat ik wil zeggen.
Wat wel? Dat ook JIJ in hetzelfde geval zou hebben meegedaan aangezien mensen nu eenmaal zo in elkaar zitten.

Dat is wat al die experimenten aantonen.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:11   #386
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
In BC zou je uitleg kloppen, in AD komt 8 april voor 30 april, ook in '45

Laatst gewijzigd door Baka : 7 januari 2012 om 21:11.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:20   #387
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees uw eigen copy-paste: bij mijn weten kwam 8 april ook in 1945 VOOR 30 april. U verwijst bovendien naar een geïsoleerd incident en ook hier blijkt het te gaan om bewakers, politie en paramilitairen.

U bent gewoon een objectieve bondgenoot van de negationisten .
Hoe sterk was op 8 april het machtsapparaat nog? Nihil, zonder die enthoesiastelingen van de Hitlerjeugd etc. Wil je die 'paramilitair' noemen, mij OK, ze waren idd gewapend. Gewapende burgers. Later (nu nog) noemen ze zich allemaal 'onschuldig'. Die claim op onschuld is negationisme. Duits negationisme, en collabonegationisme.
Oud 7 januari 2012, 21:25   #388
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
of werden vermoord maar dat is niet wat ik wil zeggen.
Wat wel? Dat ook JIJ in hetzelfde geval zou hebben meegedaan aangezien mensen nu eenmaal zo in elkaar zitten.

Dat is wat al die experimenten aantonen.
Die experimenten tonen aan dat -indien ze een goed excuus hebben, zich achter een autoriteit kunnen verschuilen- mensen dat excuus zullen gebruiken om te stoppen, zich als mensen te gedragen. Veel mensen toch. Maakt hen dat onschuldig? Dan is elke politieke of religieuze terrorist onschuldig. Gevaarlijke denkwijze.
Citaat:
JIJ in hetzelfde geval zou hebben meegedaan
Nee dus, indien de groep zot of of beestig of wild begint te handelen treed ik uit die groep. Jij niet?

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2012 om 21:29.
Oud 7 januari 2012, 21:27   #389
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Hoe sterk was op 8 april het machtsapparaat nog? Nihil, zonder die enthoesiastelingen van de Hitlerjeugd etc. Wil je die 'paramilitair' noemen, mij OK, ze waren idd gewapend. Gewapende burgers. Later (nu nog) noemen ze zich allemaal 'onschuldig'. Die claim op onschuld is negationisme. Duits negationisme, en collabonegationisme.
Ik noteer dat u inziet da uw eerdere posting er grondig naast zat. Mensen die op compleet ondoordachte wijze lullen over d holocaust doen het werk van de negationisten voor hen.
Oud 7 januari 2012, 21:31   #390
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Kampfgruppe Hansen, 18 december 1944, Poteau (België)

http://www.youtube.com/watch?v=hJSoOWvIQ9g
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:35   #391
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik noteer dat u inziet da uw eerdere posting er grondig naast zat. Mensen die op compleet ondoordachte wijze lullen over d holocaust doen het werk van de negationisten voor hen.
Op dat ogenblik was hun Partij, het machtsapparaat ongeveer Kaputt, ze wisten dat, ze hadden ze véél meer te vrezen van de geallïeerden dan van nazis en toch deden die zgn "mensen" voort, drunk with blood, d�*t is 't punt.

Nu noch of opnieuw lopen er rond die op dgl 'vrijheid' (vrijheid tot wreedheid) geilen. Bekijk deze draad en soortgelijke maar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2012 om 21:39.
Oud 7 januari 2012, 21:38   #392
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Op dat ogenblik was hun Partij, het machtsapparaat ongeveer Kaputt, hadden ze véél meer te vrezen van de geallïeerden dan van nazis en toch deden die zgn "mensen" voort, drunk with blood d�*t is 't punt.
Mensen die een "punt" willen maken en daarbij slordig omgaan met feiten zijn gewoon dom.

Overigens was de Nazi-terreur in april 1945 volledig intact en zelfs op zijn hoogtepunt in grote delen van Europa.
Oud 7 januari 2012, 21:41   #393
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die een "punt" willen maken en daarbij slordig omgaan met feiten zijn gewoon dom.

Overigens was de Nazi-terreur in april 1945 volledig intact en zelfs op zijn hoogtepunt in grote delen van Europa.
Nu nog (of opnieuw) lopen er rond die op dgl 'vrijheid' (vrijheid tot wreedheid) geilen. Bekijk deze draad en soortgelijke maar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 januari 2012 om 22:02.
Oud 7 januari 2012, 21:43   #394
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Nu noch (of opnieuw) lopen er rond die op dgl 'vrijheid' (vrijheid tot wreedheid) geilen. Bekijk deze draad en soortgelijke maar.
En u acht het blijkbaar nodig om hen te ondersteunen door uit uw nek te kletsen over historische feiten waarover u blijkbaar zeer weinig afweet.
Oud 7 januari 2012, 22:00   #395
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn oom en tante waren joden en werden daarvoor verklikt en gedeporteerd.
Mijn schoonvader was 16 toen hij gedeporteerd werd, zomaar. Met zijn ganse schoolklas.
Mijn vader had als journalist voor de oorlog artikels geschreven en werd daarvoor verklikt.
Ik vind het bedroeflijk dat u uw persoonlijke ervaringen misbruikt om haat te zaaien tegen het Duitse volk door leugens te verspreiden.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:02   #396
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, want aan het uiterlijk kan men natuurlijk gevaarlijke mensen herkennen...
Uiterlijk? Ik had het over haar leeftijd (amper in 20 jaar in '43) en haar beroepsmatige achtergrond (verpleegster).

Let maar op als je hier nog eens in een ziekenhuis belandt: alle verpleegsters zijn getraind om te martelen.

Ach ja, er zijn ook mensen die een heilige schrik hebben voor de tandarts...

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 7 januari 2012 om 22:02.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:03   #397
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu nog (of opnieuw) lopen er rond die op dgl 'vrijheid' (vrijheid tot wreedheid) geilen. Bekijk deze draad en soortgelijke maar.
manneke toch ge zijt betrapt op een leugen en ge probeert er u uit te lullen als een tsjeef

Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 januari 2012 om 22:04.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 22:05   #398
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Uiterlijk? Ik had het over haar leeftijd (amper in 20 jaar in '43) en haar beroepsmatige achtergrond (verpleegster).

Let maar op als je hier nog eens in een ziekenhuis belandt: alle verpleegsters zijn getraind om te martelen.

Ach ja, er zijn ook mensen die een heilige schrik hebben voor de tandarts...
Mensen kunnen wreedaardig zijn ongeacht hun leeftijd of beroep.
Oud 7 januari 2012, 22:06   #399
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
manneke toch ge zijt betrapt op een leugen en ge probeert er u uit te lullen als een tsjeef
Als tsjeef voel ik mij hier toch beledigd. Ik wens nie geassocieerd te worden me de stommiteiten van filosoof!
Oud 7 januari 2012, 22:08   #400
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vind het bedroeflijk dat u uw persoonlijke ervaringen misbruikt om haat te zaaien tegen het Duitse volk door leugens te verspreiden.
Liegen is zelfs niet nodig: de waarheid is erg genoeg, veel te erg zelfs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be