Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 22:34   #381
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Je hebt duidelijk nog niet gezien wat er gebeurd als je een dier zijn keel oversnijdt
Van konijnen en kippen heb ik dat wel gezien. Stuiptrekkingen en dan dood.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 22:35   #382
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Natuurlijk, maar hoe weet ge dat?
Gaia heeft eens een aantal reportages gemaakt hoe het er in onze slachthuizen aan toe gaat.
Het is daar even slecht.

Indien ge tegen halal zijt omwille van het dierenleed moet ge vegetariër worden, of op zijn minst minder vlees eten.

Indien niet, dat doe ik zulke commentaren gewoon af als de islambashende ruis op dit anders wel leuke forum.
In de 21ste eeuw nog steeds mensen beschuldigen van islambashen is belachelijk. Wij hebben het recht om barbaarse gebruiken af te wijzen. Je zou je dik moeten zo een barbaars gebruik opdringen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 22:36   #383
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Dus ik mag/kan NIET tegen halal zijn gewoon omwille van een persoonlijke overtuiging...
Bedankt voor dit atheismebashend discriminerend antwoord..links laat zijn ware aard zien..x
Zo zijn de linkse dwaallichten. Landverraders ! Geen mededogen voor de dieren omwille van hun pampergroepje.
Oud 21 september 2010, 22:39   #384
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal bedankt voor te laten zien dat de moslims en hun linkse collaborateurs TEGEN een vrije keuze zijn voor vrijzinnigen..
Hun ware gelaat tonen ze. Het is lzo lelijk en donker als de pedofeet. Als zonder verdoving even erg is als met verdoving slachten waarom wensen die dwaallichten verdoving bijvoorbeeld bij de tandarts. Die linkse dwaallichten zijn zo voorspelbaar. Alles moet wijken van gezond verstand tot mededogen voor de dieren. De volgelingen van de pedofeet hun voeten worden gekust.
Oud 21 september 2010, 22:41   #385
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Als ge kritiek hebt op een godsdienst omwille van een gebruik dat ge voor uw eigen consumptie wel gedoogt, dan vind ik dit nogal hypocriet, ja.

(BTW, ik ben zelf atheïst

Die graag in zijn vrije tijd de koran leest. Uit vrije wil een haatboek lezen.
Overigens ik wens geen halal. Nu niet en nooit niet. En als je denkt dat slachten met verdoving even erg is als slachten zonder. Dan daag ik je uit om zonder verdoving een ingreep te laten uitvoeren.
Oud 21 september 2010, 22:43   #386
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dierenleed kan je dus niet schelen.
Tuurlijk wel vandaar weg met dat achterlijk barbaarse gebruik van religieus slachten.
Oud 22 september 2010, 00:10   #387
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Van konijnen en kippen heb ik dat wel gezien. Stuiptrekkingen en dan dood.
Doe me een plezier, bekijk de links
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 05:50   #388
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Tuurlijk wel vandaar weg met dat achterlijk barbaarse gebruik van religieus slachten.
Tuurlijk niet.

Citaat:
Citaat:
Ik vind het ook zeer spijtig dat we in het "vrije" westen amper de keuze hebben. Iedere hap vlees vertegenwoordigd dierenleed.
Als je weet waar men dierenleedloos vlees kan kopen, vertel het.
Ik wil vooral weten waar ik religievrij vlees kan kopen...
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 06:17   #389
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het gaat hier maar om twee zaken eh: a) verdoofd slachten versus onverdoofd slachten, b) discriminatie.
Al de rest is een ander topic. Opfok, afmesting, transport,... = ander topic. Ik denk trouwens niet dat er veel verschil is in pakweg transport van beesten naar de halalslachterij dan naar de niet-halalslachterij eh.

Dus als je stelt "terwijl hetgeen je wil gebruiken als voorbeeld even erg tot erger is" dan stel je dat verdoofd slachten even erg tot erger is dan onverdoofd slachten. Wat maak je jezelf dan wijs? Denk je dat het er mij om gaat dat het onverdoofd slachten door moslims gebeurt ofzo? Dan ben je anders wel ongelooflijk mis.
Ik snap gewoon niet hoe iemand die zogezegd "voor de dieren" is het in deze zo kan opnemen voor dat onverdoofd slachten.
Het is gewoon FOUT, punt.
Net zoals er zoveel fout gaat in de veeteeltsector. En in andere sectoren waar dieren bij betrokken zijn.
Waarom denk je dat ik na m'n uren nog een beetje dierenzorg zit te studeren? Om moslims te kunnen bashen ofzo?

Je wil het echt niet snappen ... nog eens ik deel de mening dat religie geen excuus is om dierenleed te rechtvaardigen maar ik moet er gewoon van kotsen dat een stelletje kinkels hier doodleuk komen zeveren dat het "oh zo erg is" terwijl ze zich geen klote aantrekken van het dierenwelzijn .

Het is niet moeilijk en je moet niet lang zoeken om te weten dat dieren die niet halal geslacht worden ook slecht behandelt worden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 06:22   #390
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga niet reageren op uwe zever.

Ja blijf maar lekker onwetend , iemand die deze docu als zever omschrijft is echt wel een paar vijzen kwijt .... en dan maar doorlallen over halal ????... begrijp wie het begrijpen kan .

En nu de vraag zit je hier over slachten te zeveren om allochtonen te bashen of om de dierenvriend uit te hangen ??
Oud 22 september 2010, 06:56   #391
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
5 jaar geleden heb ik nog een vakantiejob gedaan in een slachthuis. Als daar 10 procent allochtoon was dan zal het al veel geweest zijn. Jantje schudt maar weer wat uit zijn mouw. Daarenboven is het nog eens compleet irrelevant.

Het gaat namelijk niet over het feit of mijn koe nu per toeval door een moslim geslacht is, het gaat over het dat halalvlees geslacht MOET zijn door een moslim en dat staatsgesubsidieerde scholen dan dergelijke leveranciers gaan belonen door hun vlees daar te gaan kopen. Daarenboven is diezelfde staat dan nog zo hypocriet om hetzelfde soort toestanden in de uitzendsector aan de kaak te stellen. Ik verwacht van onze overheid een consequente houding op dat vlak, niet meer, niet minder.
Het is spijtig dat de personeelslijsten van de slachterijen niet openbaar zijn, want dan zouden heel veel mensen heel raar opkijken.
Tegenwoordig werken er zelfs meer allochtone die hier op enkel op logement zijn in de Vlaamse land en tuinbouwsector en daar aan gelinkte industrie, dan er mensen werken die in Vlaanderen wonen.

In de loop van vorige maand nog in 4 slachterijen geweest.
Buiten het kaderpersoneel niet veel westerlingen gezien.

Verder is er in heel Absurdistan niets consequent.

En dat interimkantoren zich houden aan de eisen van hun klanten, lijkt mij heel normaal.
Interimkantoren zijn winkels die arbeidskracht verkopen aan bedrijven en winkels moeten nu eenmaal zien dat ze hun klanten tevreden houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 07:10   #392
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De westerlingen zijn dus allemaal vuil racisten in uw ogen. Discriminatie en stigmatisatie van de westerse bevolking.
Noem mij één bevolkingsgroep die niet voor zelfbehoud is.

Noem mij één bevolkingsgroep die zich niet beter voelt dan de rest.

Noem mij één bevolkingsgroep die het beter heeft dan andere, die andere niet het vuile werklaat doen.

Westerling, moslim, neger, blanke, jood, christen, Chinees, Japanner, Europeaan, Afrikaan, Amerikaan, Vlaming, Waal, Brussistaan, Antwerpenaar, Congolees, en gaan zo maar verder, allemaal zijn het racisten volgens de Absurdistaanse wet.
Je kan hier zelfs nog verder in gaan.
Scouts en Chiro zijn ook racistisch tegenover elkaar.

Elkaar bachen is veel gemakkelijker dan het goede in de andere zien en toe te geven dat de andere ook goede zaken doet.
Oud 22 september 2010, 07:18   #393
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hypocriete uitspraken ! Er is heel veel verschil tussen halal slachten en slachten met verdoving. Waarom geef je jezelf niet op als vrijwilliger. Je laat je onderdooft opereren. Dan kun je tegen iedereen zeggen dat de islam gelijk heeft. Dan weet je toch uit eerste hand dat verdoving een overbodige luxe is.

Allee hop linkiewinkies wie durft zich op te geven als vrijwilliger. Wedden : geen kat.
Ik laat wonden steeds onverdooft verzorgen.

Ter informatie, ik heb nog maar een kleine 20 maal wonden moeten laten dichtnaaien.
Steeds onverdooft.

En ja, ook bij de dokter zijn vaak de verdovingen pijnlijker dan de verzorging zelf.

Je kan dus stellen dat verdovingen in de medische sector vaak even overbodig zijn als in de vleessector.
Oud 22 september 2010, 07:26   #394
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik laat wonden steeds onverdooft verzorgen.

Ter informatie, ik heb nog maar een kleine 20 maal wonden moeten laten dichtnaaien.
Steeds onverdooft.

En ja, ook bij de dokter zijn vaak de verdovingen pijnlijker dan de verzorging zelf.

Je kan dus stellen dat verdovingen in de medische sector vaak even overbodig zijn als in de vleessector.

Oud 22 september 2010, 07:28   #395
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Je wil het echt niet snappen ... nog eens ik deel de mening dat religie geen excuus is om dierenleed te rechtvaardigen maar ik moet er gewoon van kotsen dat een stelletje kinkels hier doodleuk komen zeveren dat het "oh zo erg is" terwijl ze zich geen klote aantrekken van het dierenwelzijn .

Het is niet moeilijk en je moet niet lang zoeken om te weten dat dieren die niet halal geslacht worden ook slecht behandelt worden .
Laten we het anders even hebben over de gewone huisdieren.
Katten opgesloten in hokjes en enkel buiten komen aan de leiband.
Honden die op een appartementje leven en enkel buiten komen aan de leiband en hun behoefte moeten ophouden tot het baasje wil gaan wandelen.
Reptielen die in een glazenbak onder een hete lamp moeten leven.
Oud 22 september 2010, 07:32   #396
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Honden die op een appartementje leven en enkel buiten komen aan de leiband en hun behoefte moeten ophouden tot het baasje wil gaan wandelen.

Oud 22 september 2010, 07:46   #397
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Je hoeft geen verdoving te gebruiken om een dier pijnloos te slachten. De keel oversnijden en het is toch onmiddellijk gedaan.
Mag ik dat even bij jou testen?
Kan jij daana vertellen of het echt "onmiddelijk gedaan" is.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 08:53   #398
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht

Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Aan dierenwelzijn hecht ik belang.

Maar godsdiensten hebben de ambitie, de mens en zijn gedrag te verbeteren. Als de islam met zijn voorschriften het dierenwelzijn niet bevordert, maar zelfs verergert, dan bewijst hij daarmee zijn eigen waardeloosheid. En om dat aan te tonen, in het belang van de mensheid, met andere woorden: om de mohammedanerij uit te roeien, moet wel degelijk op de wreedheid van de halal-voorschriften méér worden gehamerd dan op wreedheden die niet door een godsdienst worden voorgeschreven. Want het voorschrift zelf is al een misdaad op zich.

Ik heb gezien hoe paarden, ezels en kamelen in Mohammedanië behandeld worden, hoe vooral de paarden geslagen worden tot hun schoften bedekt zijn met geronnen bloed, dag in dag uit. Deze wreedheid heeft een oorsprong. Wat wil je van mannen die alle jaren een schaap de keel oversnijden? Dit ritueel wordt voorgeschreven om de "gelovige" te harden en af te snijden van alle menselijke gevoelens voor zowel dieren als medemensen. M.a.w. het vormt een onderdeel van de opleiding in de djihâd. En dat vormt een andere reden waarom wij ons tegen die antediluviale gebruiken moeten keren: ze maken deel uit van een strategie die in de koran te vinden is, een strategie om ons te verdelgen en onze cultuur uit te roeien, om alle menselijkheid en beschaving ter wereld door de weerzinwekkende mohammedanerij te vervangen. En dat is erger dan dierenleed op zich, of het nu in terraria of in slachthuizen wordt toegebracht.

Het gaat niet alleen om dierenleed, het gaat ook en in de eerste plaats om een zogenaamde godsdienst en het erdoor toegebrachte mensenleed, en terecht!
Oud 22 september 2010, 08:56   #399
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik vrees dat jij geen citaten kan vinden wil ik voor jou citeren wat ik wel schreef :
Bij Moslims en Joden is slachten een religieuze handeling.

Indien je dit discriminerend vindt; vind je het dan ook discriminerend dat alleen een (man) priester/rabbijn/imam mag voorgaan in de eredienst/gebeden van de overeenkomstige godsdienst?
edit : discriminatie is "het onrechtmatig onderscheid maken tussen mensen of groepen"
Slachten is nergens een religieuze handeling, dus ook niet bij Moslims en Joden. Slachten is slachten en het is niet omdat 1 of andere pipo zegt dat dit religieus is dat er geen discriminatie aan te pas komt.

Als ik morgen een nieuwe religie opstart en stel dat mijn garagepoort enkel door een persoon van mijn religie mag geplaatst worden dan discrimineer ik. Zo simpel ligt dat. Al de rest is nonsens en zeker uw vergelijking in verband met priesters en rabbijnen. Dat slaat werkelijk compleet nergens op. U tracht gewoon de discussie in het belachelijke trekken. Dit terwijl het een zeer ernstige zaak is. Moslims mogen discrimineren op basis van religie terwijl het CGKR op zijn achterste poten staat als dergelijke zaken in de uitzendsector gebeuren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2010, 08:56   #400
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we het daar anders eens niet over hebben want het is compleet irrelevant. Halalslachthuizen discrimineren, DAT is waar het hier over gaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be