![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Om dezelfde reden waarom er nu Vlamingen zijn die collaboreren met de Vlaamsvijandige Brussels-Belgische staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
|
![]() Citaat:
wellicht zou het als denkpiste interessant zijn om Vlaanderen met Nederland te verenigen nadat Holland zich onafhankelijk heeft verklaard?
![]() |
![]() |
#384 |
Schepen
|
![]() Qua inwonertal is Vlaanderen een uitstekend contra-gewicht tegenover Zuid- en Noord-Holland die gezamelijk ook 6 Mln inwoners hebben. Dus Vlamingen onderschatten zich zelf.
![]() |
#385 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het ergste is dat die (vaak ver gezochte) domheid zo vervelend is om te moeten ontzenuwen. Ik snap het gewoon niet dat die überhaupt bestaat. Ik voel me altijd zo vies nadat ik erop reageer.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 oktober 2010 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is nu eenmaal het gevolg van het onderwerpingsdenken en het daaruit voortvloeiende minderwaardigheidscomplex dat door België in de hoofden van de Vlamingen geramd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
|
![]() Ik heb soda en een staalborstel geprobeerd. Niets helpt!
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 oktober 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Europees Commissaris
|
![]() EddyBal begrijpt het een beetje beter: taal is inderdaad een 'politieke keuze' (sic). Toch ga ik niet met hem akkoord dat we een aparte taal zouden moeten spreken. Ik zie daar enkel nadelen in en in de praktijk zou ik altijd dezelfde taal spreken als die Nederlanders (andere tongval, lichtjes andere woordenschat daar niet bij gelaten). Het zou ofwel een botte ontkenning van een taalkundige waarheid zijn ofwel een opgelegd dialect dat het mijne niet is.
Zelfs indien men tegen een Groot-Nederland zou zijn, dan zie ik het verkleinen en marginaliseren van de eigen taal als uiterst nadelig. Ter illustratie: in ex-Joegoslavië lezen Bosniërs enkel Bosnische auteurs, Kroaten enkel Kroatische en Serven enkel Servische. Toch verstaan de drie groepen elkanders taal, want ze spreken de facto allemaal dialecten van dezelfde taal. Die 'politieke keuze' is blijkbaar om de bevolking opzettelijk onwetend en dom te houden. Hoe pro-Vlaams is dat eigenlijk nog? Dit is zelfs niet pro-mens. Wat ligt aan de basis van die wens? De angst voor een groeiende Groot-Nederlandse gedachte? Ik merk immers dat de teneur van de laatste berichten steeds agressiever wordt. Steeds vaker komt de wens naar boven dat Groot-Nederlanders maar moeten verhuizen en dat het menige 'echte Vlaming' blij zou stemmen. Ik zie er vooral een groot minderwaardigheidscomplex bovendrijven.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 oktober 2010 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Vlaams gedoe past perfect in een Belgicistische agenda om de taalkundige positie van het zuiden alsnog in gevaar te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
|
![]() En waarom zou dat dan zijn, ALS wat je zegt waar zou zijn?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
|
![]() Citaat:
![]() Voor diegenen die het nog niet begrepen hebben, ik wens met geen enkele land te verenigen. Ben ik nu een wereldhater?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
|
![]() Neen , ik onderschat Vlaanderen helemaal niet. Jullie doen dat juist door het nodig te vinden om aansluiting te zoeken bij een ander. Vlaanderen is groot en wijs genoeg om op eigen benen te staan. Daar vechten we trouwens al een tijdje voor, ZONDER wapengekletter, zoals het vredelievende mensen betaamt.
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het altijd eigenaardig gevonden dat toen Brother Paul het hier ooit had over 'separatistische annexatie' van Vlaanderen door Nederland dat daar zo weinig reaktie op kwam vanwege Vlamingen. Nochthans is dit een forum waar heel wat zogezegde 'Vlaams Nationalisten' op posten.
Samenwerking met Nederland...natuurlijk. Samengaan...iets voor angstige en 'domme' Vlamingen m.i. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 oktober 2010 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
|
![]() Citaat:
Tja, als men je probeert belachelijk te maken omdat je een ander idee hebt, een andere zienswijze, en ze kunnen die niet ontzenuwen, dan beginnen ze maar met verwijten. Als ze onnozel willen doen, ik kan dat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen als onafhankelijke staat heeft zeker bestaansrecht. Een aantal generaties toch zeker. Maar het zal ook een kleine tweetalige staat worden, waarin de 'vlaams'talige bevolking krimpt. Een staat waarin de oudere bevolking nog een soort van Nederlands dialect spreekt en de jongeren Frans en/of Engels. Zelf zie ik een mogelijk eindscenario waarin uiteindelijk (100 jaar?) toch stukjes Vlaanderen gefuseerd worden met Nederland en waarbij de rest aan de francophonie wordt geschonken. |
|
![]() |
![]() |