![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U? | |||
Ik voel mij alleen maar Belg |
![]() ![]() ![]() |
11 | 8,33% |
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) |
![]() ![]() ![]() |
13 | 9,85% |
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg |
![]() ![]() ![]() |
26 | 19,70% |
Ik voel mij totaal geen Belg |
![]() ![]() ![]() |
82 | 62,12% |
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder concrete, verifieerbare cijfers zijn dat gratuite beweringen. Zet de begroting van de stad Amsterdam eens naast het totaal van Brussels Gewest + zijn 19 dorpen?
|
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat Laos betreft: Laotiaans en Thais zijn ook heel verwant, en Laotianen kunnen moeiteloos de Thaise tv verstaan, toch denkt er geeneen over om zich bij Thailand aan te sluiten, het idee alleen al opbrengen veroorzaakt verontwaardiging. Laos bestaat al heel lang als koninkrijk, Franse kolonie, opnieuw koninkrijk en nadien voksrepubliek. Vlaanderen heeft nooit alss onafhankelijke staat bestaan, het Vlaanderen van de guldensporenslag was een tweetalig graafschap dat oost- west- zeeuws- en Frans Vlaanderen omvatte alsook stukken van Henegouwen en grote stukken van Noord Frankrijk, maar zeker nooit limburg, Antwerpen of Brabant. Het graafschap was het enige dat bij Frankrijk hoorde officieel in de mddeleeuwen, terwijl de rest van de Nederlanden officieel bij het Duitse rijk hoorden. Vreemd genoeg vind je de meest overtuigde flaminganten nu net in Antwerpen en Brabant... nochtans stond Brabant tijdens de guldensporenslag aan de kant van de koning van Frankrijk... Vlaanderen kreeg toen wel de steun van Namen... |
|
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik merk alleen op als halve buitenstaander die in Brussel werkt maar zowel Vlaamse, franstalige als Nederlandse collega's heeft dat heel dat communautair gedoe zo stom is als het groot is. Het is het eeuwenoude verhaal van politici en nationalisten die mensen zonder echte reden tegen elkaar opzet. Het patronaat heeft er natuurlijk ook bij te winnen: splitsen betekent meestal afbouwen, toch wat sociale zekerheid betreft. En de politici kunnen veel extra parlementen en commissies in het leven roepen wat heel leuk is voor hen. Ik ken een Vlaams-Brusselse politicus die er trots op is dat nergens in Europa iemand met zo weinig stemmen in het parlement verkozen kan geraken... die man is trouwens bij een partij waar ik absoluut geen uitstaans mee wil hebben... |
|
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet dat ik altijd probeer te vertrekken van concrete verifieerbare gegevens. Dat heb ik overgehouden van m'n studies geschiedenis. Ik heb ooit een boek uitgeleend dat daarover handelde, een soort vergeijkende studie van de subsidies die de verschillende West europese studies krijgen. Moeilijk te berekenen is dat, want elk land heeft een heel ander systeem. Maar alleen al als je rondloopt in amsterdam, parijs of londen zie je overal nieuwe projecten die zeker vele miljarden euro's gekost moeten hebben. Zo bvb. de nieuwe wijk aan de overzijde van het station in amsterdam. Zo'n waterfront project met wereldbefaamde architecten, grotendeels door de staat bekostigd, kost miljarden. In Vlaanderen zijn ze nu al jaren aan het dicussiëren over wat in feite een stom viaduct is in een stad die nochtans van levensbelang is voor de Vlaamse economie... wat Brussel betreft komt daar nog bij dat Brussel een eigen gewest is, en nu nog afhangen van de federale staat, waar in realiteit boerkes uit de provincie de dienst uitmaken die het geen bal kan schelen wat er met Brussel gebeurt want daar ligt hun electoraat niet. Dus die financiële onafhankelijkheid is een goede zaak, op voorwaarde dat die gebaseerd is op de werkplaats en niet de woonplaats. Ik ben zeker dat de discussies daar ook over gaan, over hoe die financiële autonomie zal georganiseerd worden en niet zozeer of er financiële autonomie moet komen. Ik hoop dat de franstaligen dat vlug wereldkundig zullen maken en de leugens van Dewever doorprikken.
|
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Als Dewever niet had zitten zagen over die 500 miljoen (peanuts als je het totale budget bekijkt) was er nu al een akkoord om BHV te splitsen. Overigens was paars er ook bijna in geslaagd BHV te splitsen ,ware het niet dat de vlaamsnationalistische dwergen van spirit dit gesaboteerd hebben. Het ijt er wel op dat de nationalisten BHV niet willen splitsen, want dan zijn ze hun symbool kwijt... 3) klopt natuurlijk, in Brussel heb je arme wijken, net zoals in elke grote stad, maar ook ontzettend rijke wijken die je nergens in Vlaanderen vindt. (behalve misschien de directe rand rond Brussel waar voornamelijk franstaligen wonen). Daarnaast zie je dat Vlamingen geen weet hebben van wat er zich in Brussel afspeelt, en van het dynamisme van Brussel dat op talloze vlakken (cultuur, financieel, economie, mentaliteit, divertissement, etc. veel sneller evolueert dan Vlaanderen, dat toch heel sterk pronvinciaal blijft. ) De Vlamingen beseffen niet eens dat hun welvaart grotendeels in Brussel (en in mindere mate Antwerpen) gegenereerd wordt. Ze kijken neer op de grote stad, maar het valt toch steeds op dat vrijwel niemand 's morgens vroeg uitstapt te Sint niklaas, lokeren, Gent, Aarschot, etc. Nee, ze gaan allemaal naar Brussel (of Antwerpen) omdat daar veel meer te doen is en veel meer werkgelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
#386 | ||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fonne
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is het alternatief dan, een Brussel gemeenschappelij bestuurd door Walen en Vlamingen? Dan wordt er helemaal niet meer bestuurd in Brussel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Wat dacht je van het voortdurend dom inhakken van de witte Vlaamse provinciaal op 'Brussel', toch een stad met meer dan 70% mensen met een migranten achtergrond. De onderliggende boodschap (wij moeten jullie niet) komt, in combinatie met de ronkende haatpropaganda in de Franstalige media, hard binnen bij de BXL vreemdelingen gemeenschap. Zowel die van Brussel West als die van Brussel Oost. Vlaanderen is vijand. De witte Vlaming is vijand. De jarenlange haatcampagne op Brussel van de Vlaamse provincie en haar media (die weten meer van Lady Gaga dan van Brussel) heeft als neveneffect een extra verfransing van Vlamingen die al in Brussel woonden of er kwamen wonen tot gevolg gehad. 2) Nee, ook als De Wever met geld over de brug komt, zullen de Franstaligen alles op alles zetten om BHV over 2012 te tillen. En De Wever weet dat. Een eventuele splitsing zal véél meer kosten dan 500 miljoen (inderdaad apenoten). Logisch want voor de Franstaligen ligt een meerderheid in Belgie met een verfranst 'Vlaams' Brabant in het verschiet. En vergis je niet, de uittocht van Vlamingen uit HV gaat elke dag door. 3) Idd, de kennis van veel Vlamingen mbt Brussel is bijna onbestaande geworden. Gereduceerd tot de bekende stupide gemeenplaatsen over Brussel. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 november 2010 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Brusselse franstaligen proberen ze net en masse in te voeren en te naturaliseren als kiesvee. En dan zouden hun uitkeringen plots een probleem zijn. Zou er toevallig - ik ben maar een dom mannetje - een correlatie kunnen bestaan tussen de geldzucht van Brussel en de naturalisatiedrang van de franstaligen? Of dacht je dat Mohammed nr. 1.000.234 net als al die anderen op de N-VA zou stemmen? Beetje naïef, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
#389 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens... met je Januskop spreek je jezelf hier tegen. Want je standpunt was niet dat Vlamingen in Brussel verfransen maar dat de Vlaming die stad uit gaat vluchten. Wat zal het zijn... 1. naar Brussel trekken wegens de steendure prijzen daar, 2. stadsvlucht. Leg het me maar eens uit want nu zie ik die scene voor mijn ogen uit Amadeus waar Leopold Mozart een lachend en kwaad gezicht heeft op zijn masker.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 november 2010 om 08:59. |
||
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen trekken (en masse) HV uit. Vlamingen die zich in Brussel vestigen ofwel daar al woonden kennen een hoge verfransingsquotient. Geen standpunt maar een droge vaststelling van de feiten. Ter controle zou je de uitslagen van de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 kunnen vergelijken met die van 2006 (of 2000, etc) |
|
![]() |
![]() |
#391 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel hits vind je daarvoor op youtube? En als autochtoon kan ik best wel mijn eigen taal lezen, dank u voor de belediging.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 november 2010 om 09:14. |
||
![]() |
![]() |
#392 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik ten tijde dat jij vermoedelijk nog een zaadcel in wording was in een verschrompelde balzak, in Brussel op familliebezoek ging was dit al zo... een wit provinciaaltje.. |
|
![]() |
![]() |
#393 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tevens is aangetoond dat enkele gemeenten in de Rand momenteel her-vernederlandsen. Tevens is aangetoond dat het Nederlandstalig onderwijs in Brussel een gestage groei doormaakt en zeer veel anderstaligen kent. Maar jij negeert deze feiten. En ik vraag me af waarom, want voor een gebalanceerd oordeel heb je ook deze ingredienten nodig.
![]() |
#394 | |||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dewever heeft niets gesaboteerd, er stond niets eens iets op papier dat gesaboteerd zou kunnen worden. Dewever heeft een eerlijke poging gedaan tot een compromis te komen, maar de Franstaligen hebben de zaak gesaboteerd omdat zij weigeren te accepteren dat ze tegenover de uitgaven die ze doen ook zelf verantwoordelijkheid voor de inkomsten zouden moeten opnemen. En op alle andere vlakken van de onderhandelingen voortdurend terugkwamen op toezeggingen door steeds nieuwe voorwaarden op te leggen die de oorspronkelijke toezegging totaal ondergroeven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Brussel werd een vat van corruptie en opgeblazen incompetentie, voor eeuwig opgesloten in zijn 19 dorpen, bestuurd door dorpspolitiekertjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het BNP van Brussel wordt verdiend door de Vlamingen. Hoe je dat ook draait of keert. Of het nu gaat om Vlamingen die in Brussel als werknemer zijn ingeschreven, of gewoon bedrijven met zetel in Brussel die belastingen en jaarrekeningen in Brussel indienen, maakt niet veel uit. Neem nou een verkoper van de Brusselse zetel van een multinational die machines verkoopt. Waar werkt die? In Brussel? Nee, die spendeert 90% van zijn tijd bij zijn klanten in Vlaanderen. Woont in Vlaanderen, werkt overwegend in Vlaanderen, maar zijn bijdrage aan het BNP wordt wel in Brussel genoteerd. Oogverblinding dus. Citaat:
En dus verdient de Brusselaar geen geld. Nu al 10% minder dan een Vlaming, en dat zal snel naar 15% stijgen als gevolg van de vlucht van de rijke Franstaligen uit Brussel en stijgende intocht / geboorten onder ongeschoolde immigranten. Citaat:
Citaat:
Vandaag heeft > 2.000.000 Belgen allochtone roots. Het heeft weinig zin om dat nog te gaan relateren aan de paar tienduizend ongeschoolde arbeiders en mijnwerkers die ooit naar hier zijn gehaald. Huwelijksmigratie, een veel te ruim geïnterpreteerde gezinshereniging, illegalen, "sans papiers", asiel- alias fortuinzoekers zorgen nu al sinds midden jaren tachtig voor een bevolkingsgroei met mensen waar nooit iemand om gevraagd heeft en waarvoor geen structuren zijn opgezet. Citaat:
Vandaag is er wel een integratie-beleid. Maar wat baat het als er voor elke geïntegreerde migrant die de taal geleerd heeft en werk vindt, langs de voordeur van het OCMW twee nieuwe worden binnengekieperd. Wat baat integratie als islam-migranten voortdurend vrouwen importeren vanuit hun land van herkomst (een land dat ze zelf soms nooit bezocht hebben!) die de taal niet spreken en hun kinderen in het arabisch opvoeden, waardoor ze al bij voorbaat gedoemd zijn tot werkloosheid. Citaat:
Citaat:
Wat blijft er over als locatie-voordeel voor een bedrijf als België gesplitst is? Niets, alleen maar nadelen. Kantoren in Vlaanderen zijn goedkoper dan in Brussel, waarom er dan blijven? Vennootschapsbelastingen in Brussel zullen pakken hoger moeten zijn dan in Vlaanderen, vermits de eigen bevolking grotendeels arm en werkloos is, waarom zouden bedrijven er blijven? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Goed: stel nu eens, dat ze Brussel na de splitsing als bedrijf op de beurs zouden brengen, zou je er aandelen in willen kopen? Wie maakt er zich hier belachelijk? |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk aan: Oudere Vlamingen die nu langzaam aan op het FR zijn overgestapt. Televisie, radio, politieke partij, buren, etc Jonge Vlaamse Yuppies die in een internationale omgeving komen te werken en te wonen en 'gewoon niet meer zoveel hebben met Vlaanderen'. Vlaamse inwijkelingen die een Franstalige (of anderstalige) partner ontmoeten. Migranten die in Vlaanderen zijn opgegroeid, naar Brussel komen voor hun baan, bij hun aldaar wonende familie intrekken/intensief mee omgaan, en zo ook rustig de Franstaligheid worden ingezogen. Het bekende haatdiscours van de Vlaamse provinciaal versnelt deze processen. 2) Welke gemeenten in de Rand zouden vernederlandsen? Ik hoor dat graag, want dat is echt sensationeel nieuws. Je mag elke gemeente uit HV proberen te noemen wat mij betreft. 3) Meer dan 30 % van de Brusselse leerlingen volgt de NL school in het basisonderwijs. Aan de oppervlakte is dit een succes. Maar: a) Schoolpleintaal is vrijwel altijd Frans. b) Thuistaal is of wordt meestal Frans c) Tv: Frans d) Muziek : Franse rap, Engelse pop e) Geen liefde voor het Nederlands, alleen een kunstje voor later op de arbeidsmarkt f) Veel Vlaamse scholen in Brussel weigeren leerlingen waarvan niet minstens één van de ouders NLkundig is: Gevolg dat de FDF blanken hun kinderen makkelijker in het NL onderwijs krijgen dan nieuwe immigranten uit Pakistan bijvoorbeeld. Daar weer een gevolg van: 'De Vlaming is racistsch'. Dat schiet lekker op dus. |
|
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons die 500.000.000€ in eigen zak houden en er een metrolijn Ekeren-Edegem mee aanleggen. Er is al genoeg geld weggesmeten aan de Brusselse dorpspolitiekers die vanonder de kerktoren van hun 19 dorpen waarin ze zichzelf hebben opgesloten België hebben kapotgemaakt.
|
![]() |
![]() |
#397 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een indicator hiervan is het toenemende gebruik van Nederlands in contact met de openbare diensten, waar vroeger onbestaande maken nu nagenoeg alle Nederlandstaligen gebruik van Nederlandstalige diensten. En stáán daarop. Dat is een behoorlijke mentaliteitswijziging. Citaat:
Citaat:
Maar goed, feit is dat de potentiele leiders van Brussel nú opgeleid worden op Nederlandstalige scholen. En wat zij thuis spreken maakt dan niet uit. Feit is ook dat het pas écht zoden aan de dijk zou zetten als het Franstalig onderwijs zijn portie zou bijdragen. Maar ja, dat de échte racisten dáár te vinden zijn mag niet gezegd worden, nietwaar? (en ik bedoel niet djimi)
![]() |
#398 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Gwijdes waren nu eenmaal familie van elkaar. Sociale verplichtingen weet je wel. |
|||
![]() |
![]() |
#399 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(er zijn genoeg kandidaten om dat van u over te nemen) |
|
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou dat nogthans niet zeggen als ik je hoor razen tegen alles dat Belgie in gevaar brengt.
![]() |