Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2012, 23:32   #381
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht

Dit vraag ik toch allemaal niet?
Ik heb aanhalingstekens gebruikt omdat dat vermoedelijk de manier is waarop je dochter op de dingen aankijkt...

cirkels lopen...
neen zo bekijkt ze het niet, haar wens was weg onder controle van ons op haar ivm hem
en voor jeugdrechter gedaagd?neen hoor, haar lieve eerlijke doortrapte leugens hebben veel opgeleverd:volwassenen die haar steunen erin
echt niet, zo voelt ze het niet aan
ik denk dat je het onderschat hoe groot haar wens was weg van de controle
ze plaatst hem op een voetstuk en heeft er ALLES voor over, inclusief gezin èn familie verstoten, dus echt niet, momenteel voelt ze zich happy daar, krijgt hem nog op bezoek, mag er sigaretten roken tegen onze wens in, alleen...mag ze de regels niet meer verbreken van hem nog voor of na school te zien, eerlijk gezegd, zal ze zeker doen, zal zich in het begin misschien beter aan de "bustijden" houden maar ben er zeker van dat ze naar dit schooljaar zal kunnen fluiten omdat ze 3 maanden in een gesloten instelling komt bij breken van "nieuwe" regels

ze adoreert hem...ik kan het niet anders noemen
gast2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 23:35   #382
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Dit vraag ik toch allemaal niet?
Ik heb aanhalingstekens gebruikt omdat dat vermoedelijk de manier is waarop je dochter op de dingen aankijkt...

cirkels lopen...
ze had voor plaatsing en voor laatste "aanval" al eerder geopperd op internaat te willen(wij dachten omdat de 4 oudere kinderen weg waren of liefje hadden) maar dan zou ze zich nog in weekend eenzaam voelen thuis(wij dachten dus dat dit het eerst was...)

en ze had al het internaat uitgezocht(veel vrijheid), toen wij onze keuze doorgaven aan haar, met meer discipline, werd er door haar niet meer van internaat gesproken...
Oud 6 maart 2012, 00:57   #383
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gast2 Bekijk bericht
neen zo bekijkt ze het niet, haar wens was weg onder controle van ons op haar ivm hem
en voor jeugdrechter gedaagd?neen hoor, haar lieve eerlijke doortrapte leugens hebben veel opgeleverd:volwassenen die haar steunen erin
echt niet, zo voelt ze het niet aan
ik denk dat je het onderschat hoe groot haar wens was weg van de controle
ze plaatst hem op een voetstuk en heeft er ALLES voor over, inclusief gezin èn familie verstoten, dus echt niet, momenteel voelt ze zich happy daar, krijgt hem nog op bezoek, mag er sigaretten roken tegen onze wens in, alleen...mag ze de regels niet meer verbreken van hem nog voor of na school te zien, eerlijk gezegd, zal ze zeker doen, zal zich in het begin misschien beter aan de "bustijden" houden maar ben er zeker van dat ze naar dit schooljaar zal kunnen fluiten omdat ze 3 maanden in een gesloten instelling komt bij breken van "nieuwe" regels

ze adoreert hem...ik kan het niet anders noemen
Kinderen kunnen veel redenen (vaak slechte) hebben om hun familie af te stoten (drugs, ongewenste lieven, verkeerde vrienden, uitgaan, andere levenskeuzes) maar als ik van jou was zou ik niet zomaar denken dat ze dat écht wil. Onder al dat gestoot en gedoe zit doorgaans een heel klein hartje dat hoopt dat alles toch nog goed komt en iedereen in vrede met elkaar kan leven. Vergeet ook niet dat er twéé krachten samengebundeld aan haar trekken eh: enerzijds die specifieke vriend en zijn familie, waar ze zich klaarblijkelijk geborgen voelt, en anderzijds de doodnormale hunker naar onafhankelijkheid, losmaken van de ouders, die voor iedere tiener speelt. Aan de andere kant zijn jullie er. Helaas kan ze niet beiden kiezen, het is OF die vriend en haar onafhankelijkheid, OF jullie. Maar ik zou niet te snel denken dat ze dat nu echt zo tof vindt, die instelling, die jeugdrechter, en ze het niet liever anders had gezien...
Oud 6 maart 2012, 09:37   #384
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

ik begrijp wat je bedoelt nynorsk, zij had gedacht ook een liefje te hebben als de zussen en ermee thuis te komen
ik durf gerust zeggen dat de liefjes van de andere meisjes ook niet dadelijk meteen mijn eerste keuze was maar ik heb de jongens leren apprecieeren en vooral geachterbaks gedoe van hen...
Oud 6 maart 2012, 09:38   #385
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

hmm, dat kleine hartje was wel héél erg ver te zoeken toen ze me de laatste keer langs achteren aanviel...
Oud 6 maart 2012, 11:02   #386
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat ook niet kunnen goedkeuren als ouder hoor.
En ik geef je echt ongelijk wat je "het zou eerder al zwaar moeten tegenzitten" betreft.

In ieder geval heeft gast2 ondertussen zowat alles geprobeerd om die relatie te stoppen (behalve haar dochter vastketenen in de kelder), en dat is niet gelukt. Het zal precies ook niet voor de komende maanden zijn ook.
Ondertussen is het een wespennest geworden, waarbij er conflicten zijn met �*lle betrokken partijen. Dat er conflicten zijn met de instelling, de jeugdrechter, die vent, tot daar aan toe, maar ik vind het heel spijtig om te lezen dat er ook een breuk is met de dochter zélf.
Als je na twee jaar geruzie niets bereikt hebt, dan denk ik toch dat je even dat geruzie met je dochter moet staken, en niet nog VERDER doen.

Ze hoeft die relatie helemaal niet goed te keuren om het geruzie te stoppen.
idd niet, is net waar we toe willen komen é.
Je moet dan wel kunnen uw eigen lijden zien en dat niet afschuiven op een ander.

ja.."het zou eerder al zwaar moeten tegenzitten" ; excuses dat ik het emopaniekgehalte wat naar beneden poog te halen é Er werden volgens mij al voldoende doemscenario's geschetst.

Volledig akkoord met u post.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 11:13   #387
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Voor iemand die geen vrienden of vriendinnen heeft is dit moeilijk. Een psycholoog knikte ooit bevestigend toe ik zei dat z'n betaalde job teert op wie niet (meer) kan rekenen op vriendschap en affectie.
logisch é Rudy onze maatschappij tegenwoordig verplicht mensen om geestesziek te zijn (eens de nieuwe dms erop naslaan, iedereen aan de pillen!! hoi hoi hoi en gezond dat we zijn).
De groei van psychische hulpverlening staat naast het doorbreken van de industriële revolutie...wij horen te werken, niet nadenken over onszelf, niet nadenken over onze wereld, werken en consumeren.
Daar dankt de psycholoog u voor
Het grappige nog aan hulpverleningsopleidingen is dat die altijd ende steeds starten met "het is de bedoeling onszelf op te heffen" maar ja de economie laat dat niet toe en economie is veel belangrijker dan familie enzo..

Laatst gewijzigd door the_dude : 6 maart 2012 om 11:14.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 11:44   #388
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
logisch é Rudy onze maatschappij tegenwoordig verplicht mensen om geestesziek te zijn (eens de nieuwe dms erop naslaan, iedereen aan de pillen!! hoi hoi hoi en gezond dat we zijn).
De groei van psychische hulpverlening staat naast het doorbreken van de industriële revolutie...wij horen te werken, niet nadenken over onszelf, niet nadenken over onze wereld, werken en consumeren.
Het grappige nog aan hulpverleningsopleidingen is dat die altijd ende steeds starten met "het is de bedoeling onszelf op te heffen" maar ja de economie laat dat niet toe en economie is veel belangrijker dan familie enzo..
Om te beginnen schrijven psychologen geen medicatie voor. Ten tweede komen mensen in de regel niet terecht bij psychologen omdat ze "geestesziek" zijn. Voor veel zaken waarmee mensen nu bij psychologen terechtkomen, konden ze vroeger evenmin terecht bij familie of vrienden: die rol was dan meestal voorbehouden voor meneer pastoor, die je dan aanmaande te aanvaarden dat "het de wil van god is".

Vraagje: wat denk je dat er zou gebeurd zijn met de dochter van gast2 in die glorierijke pre-industriële dagen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 13:32   #389
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
ik begrijp wat je bedoelt nynorsk, zij had gedacht ook een liefje te hebben als de zussen en ermee thuis te komen
ik durf gerust zeggen dat de liefjes van de andere meisjes ook niet dadelijk meteen mijn eerste keuze was maar ik heb de jongens leren apprecieeren en vooral geachterbaks gedoe van hen...
het was dus geen achterbaks gedoe van de liefjes!
Oud 6 maart 2012, 13:36   #390
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

jullie "missen" precies "iets": als je goed leest, dan heb je door dat bv door gsm af te nemen omdat we contact met hem niet goed keurden, escaleerde en het was zij die dan telkens hysterisch werd...
Oud 6 maart 2012, 14:51   #391
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Dude. Vriendelijk bedoeld, maar breek me de bek niet open. Volgens DSM V zou een rouwproces een ziekte zijn die dus bijgevolg moet worden behandeld. Je houdt het niet voor mogelijk. En toch, die DSM is de Bijbel voor wetenschappers psychiatrie. Minstens 10 jaar unif achter de ... kiezen. Niemand die het tegendeel van hun stellingen kan bewijzen. Zeer gevaarlijk.
We zijn ondertussen ver van het onderwerp van de draad.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 maart 2012 om 14:57.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 15:03   #392
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Om te beginnen schrijven psychologen geen medicatie voor. Ten tweede komen mensen in de regel niet terecht bij psychologen omdat ze "geestesziek" zijn. Voor veel zaken waarmee mensen nu bij psychologen terechtkomen, konden ze vroeger evenmin terecht bij familie of vrienden: die rol was dan meestal voorbehouden voor meneer pastoor, die je dan aanmaande te aanvaarden dat "het de wil van god is".

Vraagje: wat denk je dat er zou gebeurd zijn met de dochter van gast2 in die glorierijke pre-industriële dagen?
Steve. Uw invraagstelling is zelfs niet meer terecht. Om de eenvoudige reden dat we niet meer in de tijd van mijnheer doktoor en mijnheer pastoor leven. Tot spijt van de doktoors en pastoors met nostalgie.
Hiermee wordt gast2 dus echt niet geholpen. Laat staan dat ze er een boodschap aan heeft. Zo oud is gast2 niet, mijn inziens.
Oud 6 maart 2012, 15:17   #393
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ze had al het internaat uitgezocht(veel vrijheid), toen wij onze keuze doorgaven aan haar, met meer discipline, werd er door haar niet meer van internaat gesproken...
Gast2,

Het lag op mijn tong, ik wou er zelf eerst niet over beginnen. Maar nu je het toch over een internaat hebt.

Ik heb een dochter van 15 die liever op internaat gaat, en er al drie jaar verblijft, dan elke dag naar huis te moeten komen.

Blijkt dat er ondertussen meer behoefte is aan internaat. De vraag is waarom.

Blijkt dat er vooral behoefte is aan structuur. En inderdaad, een internaat biedt structuur aan. Alles op tijd en stond, gestructureerd.

Toen mijn dochter van 13 (destijds) opteerde voor internaat, vond ik dit eerst een kaakslag. Als pa vond ik het toch maar vreselijk dat mijn kind liever tussen schoolmuren wilde leven en overnachten, ipv thuis.

Soit. Ik heb mij daarbij neergelegd. Om de eenvoudige reden dat ik niet de structuur kan aanbieden zoals op een internaat. En juist, alles heeft een prijskaartje.

Laatst gewijzigd door Rudy : 6 maart 2012 om 15:19.
Oud 6 maart 2012, 15:44   #394
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gast2,

Het lag op mijn tong, ik wou er zelf eerst niet over beginnen. Maar nu je het toch over een internaat hebt.

Ik heb een dochter van 15 die liever op internaat gaat, en er al drie jaar verblijft, dan elke dag naar huis te moeten komen.

Blijkt dat er ondertussen meer behoefte is aan internaat. De vraag is waarom.

Blijkt dat er vooral behoefte is aan structuur. En inderdaad, een internaat biedt structuur aan. Alles op tijd en stond, gestructureerd.

Toen mijn dochter van 13 (destijds) opteerde voor internaat, vond ik dit eerst een kaakslag. Als pa vond ik het toch maar vreselijk dat mijn kind liever tussen schoolmuren wilde leven en overnachten, ipv thuis.

Soit. Ik heb mij daarbij neergelegd. Om de eenvoudige reden dat ik niet de structuur kan aanbieden zoals op een internaat. En juist, alles heeft een prijskaartje.
zie je, nu begrij je me ergens, ik vond het idee ook vreselijk van een internaat maar als zij haar daar bij beter voelde wilden we dit overwegen, maar als zij dan kwam met een "vrij" internaat terwijl wij dan net met eentje met structuur en discipline kwamen, was dit geen gesprekstof meer voor onze dochter...
Oud 6 maart 2012, 21:46   #395
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

vandaag gezinsbegeleiding aan telefoon gehad, gevraagd achter rapport, zou iets horen van begeleiding, wacht nog altijd...
ze had het over volgende week de nieuwe voor te stellen omdat ze op zwangerschapsverlof gaat, laat maar komen, word er al niet goed van, wéér van nul beginnen
en dan zevert ze nog dat ik dochter geschokt had na uitspraak jr, toen ik zei als ze dit koos, ik nog 4 kinderen had en dochter tranen in ogen had (volgens haar)omdat ze zich verstoten zou gevoeld hebben(wat ze al een jaar met ons doet)en toen op overleg dochter wou (met me) praten en ik niet luisterde, heb haar gezegd als ze dat "lachje" opheeft, dat ze ze allemaal beet heeft en krijg gelijk nog

deze avond zocht ze contact met zus op msn, ze vroeg hoe het thuis was, dacht zeker te horen dat ik een zenuwinzinking had of zo...
zus vroeg toen of ze ons niet miste
sommige wel
papa en mama een beetje?
NEEN
2 broers?
NEEN
alleen u en de 2 honden en de rest boeit me niet meer

dank je lieve dochter, kan ik volgende week die 2 van gezinsbegeleiding dit gesprek onder hun neus drukken hoe hard ze ons mist en hoe ze nog eraan wil werken om thuis te komen!

dank je jeugdrechter B uit T.(zuid-limburg) om ons zo nog verder uit elkaar te drijven...

moet ik nog vertellen toen die vent on line kwam, ze geen woord meer gewisseld heeft met haar zus?

ivm rapport, dankzij de directrice waar ik regelmatig contact mee heb, heeft deze vandaag dadelijk rapport via mail doorgestuurd, gemiddeld rapport maar...

ga toch eens vragen hoe het komt dat de juffrouw in kompas "rust" heeft zonder ruzies van papa en mama of van 2 broers(zoals zij beweert) en praktisch elke dag extra kameruur kreeg omdat ze die vent zag, niet de tijd had, boven op gewone kameruur, om haar remedieringstaken van hoofdvakken niet afgegeven te hebben, voor 1 vak, 1 afgegeven en 4 niet, voor ander hoofdvak geen enkel taak afgegeven

wel wel kompas, letten jullie dan niet op haar schooltaken/huiswerk?interessant...
Oud 7 maart 2012, 08:53   #396
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Voil�*! ik zie dat je de controle terug hebt.
Proficiat gast2: dat is de enige manier om schot in de zaak te krijgen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2012, 12:52   #397
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

dank je!
Oud 8 maart 2012, 22:15   #398
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

als je dit samenvat voor de psychologen hier, op wat kom je dan uit?

1.problemen op school
2.weglopen
3.middelenmisbruik
4.laag zelfbeeld
5.eetstoornissen
6.internetverslaving
7.zelfverwonding
8.roekeloos gedrag
9.geweld
10.zelfmoord

wie kent zijn les nog??

Laatst gewijzigd door gast2 : 8 maart 2012 om 22:21.
Oud 9 maart 2012, 15:32   #399
gast2
Lokaal Raadslid

Standaard

deze 10 punten vind je terug bij depressiviteit bij pubers...en dan nog net gehoord van een verpleegster die de vader kent en noemt de familie basse-classe...
en daar moet ik van de jeugdrechter mijn dochter mee laten omgaan
Oud 9 maart 2012, 17:19   #400
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze 10 punten vind je terug bij depressiviteit bij pubers...en dan nog net gehoord van een verpleegster die de vader kent en noemt de familie basse-classe...
en daar moet ik van de jeugdrechter mijn dochter mee laten omgaan
Wat vond of vindt de jeugrechter van de insinuatie "basse-classe" ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be