Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 15:28   #381
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard Klarekijk blijft het antwoord kennelijk schuldig.

Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat zou moeten betekenen dat ge zou kunnen rekenen, maar aan de hand van wat ge hier allemaal al gepost hebt, heb ik dat nog niet kunnen afleiden. Weet ge intussen al hoeveel Euro precies het is, dat ons Koningshuis kost per belastingplichtige?

Alles rekenen hé, ook de personeelskosten, onderhoud gebouwen, verwarming gebouwen, privé gebruik vliegtuigen, kosten jacht (verbruik, personeel, haventaksen, bevoorrading, technische interventies.....), ongrondwettelijke dotaties enz. Of durf je het uiteindelijke bedrag niet meer naar voor te brengen?

Nog steeds overtuigt dat een president meer kost?

Met wat voor president vergelijk je dan?
Republieken in de wereld:

Heb je al eens nagedacht wanneer je dat allemaal afschaft , of de kost van het onderhoud patrimonium lager zou zijn dan NU ? en hoeveel mensen er zonder werk zouden vallen . geef dan ook meteen alle ambtenaren die inefficient zijn hun C4 en we zullen veel meer besparen , of juist niets , want wat is uiteindelijk het verschil tussen het loon van een overtolige en inefficiente ambtenaar en als alternatief zijn werkloosheidsuitkereing . financieel niets , alleen mag die ambtenaar thuis blijven en heeft hij nog meer tijd om in t'zwart bij te klussen .

██ presidentiële republieken met een presidentieel systeem;

██ presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ semi-presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ parlementaire republieken;

██ republieken met een eenpartijenstelsel in de grondwet.

Keuze genoeg? Allemaal duurder dan jou koning?

Laatst gewijzigd door Garry : 30 december 2010 om 15:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 16:26   #382
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lees maar eens een paar boeken van Hugo de Ridder over de politiek van de afgelopen decennia. Daarin zult u ook zien hoeveel invloed koning Boudewijn wel had achter de schermen.
Inderdaad! Zeer aan te bevelen literatuur!!!!
Oud 30 december 2010, 16:28   #383
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
volgens mij is het heel duidelijk ,klarekijk is geen democraat, slaat wartaal uit en verdedigd altijd het koningshuis, tis begot prins flup
Kunnen mensen die koningshuizen verdedigen wel democraten zijn?
Oud 31 december 2010, 16:37   #384
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Kunnen mensen die koningshuizen verdedigen wel democraten zijn?
Wie koningshuizen verdedigt zijn geen mensen, of toch zeker geen volwassen mensen. Dat zijn individuen die in een sprookjeswereld leven.
Oud 2 januari 2011, 01:37   #385
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik ben in iedere geval realist .
Ik heb er ook geen enkel probleem mee de democratie waakt over de bidgetten die het koningshuis gebruikt en dat daar paal en perk moet aan gesteld worden ok .
En met Boudewijn was ik het niet zo eens , en zeker niet met zijn omgang met Congo , niet tegenstaande dat dat ons land , maar vooral zichzelf geen windeieren heeft gelegd .
Maar of dat een president beter of goedkoper is dan een koning , Ik denk het niet .
Kijk maar naar de democratiesch verkozenen uit vorige legistratuur , die nu niet meer verkozen zijn . Zij geven zichzelf een extra uittredingsvergoeding van 13 milj €, niemand die hier over kraait . Excuseer , een extra ??? wat mag dan wel hun totale uittredingsvergoeding zijn ? Vraagtekens democratische vraagtekens ? zijn dat mensen ? of aasgieren .

Als een zelfstandige een klant verliest moet hij die toch ook geen factuur als uittreding opsturen . ook al heeft die vaak geinvesteerd in personeel-materiaal- en uitrusting om die klant zijn dienen . Nee een democratisch verkozenen , verheft zichzelf als een oppergod en dat voor het leven . Hoeveel presidenten en vice presidenten zullen we zo onderhouden in een mensneleven van 60 jaar en alleen 40 jaar werken zijn dat er wel 10 hoor , in Belgie met 6 regeringen zijn dat der wel 60 Hé , beste voorstanders, vooralleer U hier afschuwelijke taal sprekt als zou ik geen mens zijn , zie vorige rubriek , of persoonlijk te kappen op de Koning , zou de democratie en haar verkozen halfgoden beter een kuis houden in eigen opgeklopt profitariaat en regels waaruit ze onbeperkt kunnen tappen . wanneer dat als een voorbeeld mag doorgaan , dan mag je een ander systeem in vraag stellen .
En Ik zeg niet , dat jullie geen mensen zijn , maar jullie zijn te blind om de georganiseerde staatsroof te zien , en te gesloten en te dom om een debat te voeren zonder persoonlijke verwijten en vernederingen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 02:13   #386
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie koningshuizen verdedigt zijn geen mensen, of toch zeker geen volwassen mensen. Dat zijn individuen die in een sprookjeswereld leven.
Ik vind dat iemand die dergelijke uitspraken hierboven doet , niet in staat is op een menswaardige manier een debat te voeren . Dat is iets heel anders dan geen mens te zijn hé Garry

Ik zal U een handje helpen als inluider van dit debat .

we doen Uw idee hé . we stellen wereldwijd een democratische vraag .

Dat is wat U wil nietwaar .

We stellen werldwijd de vraag , mijnheer X is voorstander voor een koning , en mijnheer Y is voorstander van een president a la Mijnheer De Winter ( met zo'n klein snorretje in de midden )
Wie is de grootste onmens Mijnheer X of Y

Mag ik nu al stellen dat Uw best schaamteloos inperkt met Uw stelling .
En U vragen, voor uw eigen goed gevoel , in het vervolg eerst even een klein beetje hersenen te laten werken voor Uw tong u verraad .
Oud 2 januari 2011, 02:33   #387
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Deze draad is hilarisch.
Oud 2 januari 2011, 02:35   #388
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
volgens mij is het heel duidelijk ,klarekijk is geen democraat, slaat wartaal uit en verdedigd altijd het koningshuis, tis begot prins flup
Zijn gebrekkige onsamenhangend 'Nederlands' verraad hem
Oud 2 januari 2011, 02:37   #389
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

██ republieken met een eenpartijenstelsel in de grondwet.
WTF? Is een eenpartijstelsel democratisch volgens u ?
Oud 2 januari 2011, 07:54   #390
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kijk maar naar de democratiesch verkozenen uit vorige legistratuur , die nu niet meer verkozen zijn . Zij geven zichzelf een extra uittredingsvergoeding van 13 milj €, niemand die hier over kraait . Excuseer , een extra ??? wat mag dan wel hun totale uittredingsvergoeding zijn ?
1. Lees het N-VA voorstel
2. Niks extra vergoeding, dit is de vergoeding die ze krijgen.
3. Het is in totaal 9.500.000 euro of netto iets meer dan 4.000.000 euro.
Oud 2 januari 2011, 07:55   #391
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat iemand die dergelijke uitspraken hierboven doet , niet in staat is op een menswaardige manier een debat te voeren . Dat is iets heel anders dan geen mens te zijn hé Garry

We stellen werldwijd de vraag , mijnheer X is voorstander voor een koning , en mijnheer Y is voorstander van een president a la Mijnheer De Winter ( met zo'n klein snorretje in de midden )

En U vragen, voor uw eigen goed gevoel , in het vervolg eerst even een klein beetje hersenen te laten werken voor Uw tong u verraad .
Wat heeft De Winter met een snorretje hiermee te maken?
Oud 2 januari 2011, 08:35   #392
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
WTF? Is een eenpartijstelsel democratisch volgens u ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Republiek
Oud 2 januari 2011, 08:38   #393
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat heeft De Winter met een snorretje hiermee te maken?
Niets. Puur flauwe zever, alleen om zichzelf te kunnen overtuigen dat hij NIET in een sprookjeswereld leeft.
Oud 2 januari 2011, 08:42   #394
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wist nog niet dat De Winter een snorretje had, maar goed, met of zonder snorretje, als hij democratisch verkozen zou zijn, met snorretje, hoeft hij dat voor mij niet af te scheren.
Oud 2 januari 2011, 08:52   #395
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I.
Draai het zoals u wil, koningen, prinsen en prinsesjes, zijn voorhistorische sprookjesfiguren die in onze huidige wereld niet meer thuishoren in de politiek. Maar als ik zou moeten kiezen, hoewel ik geen van beiden moet, tussen het Nederlads koningshuis en dat van België, dan zou ik nog eerder voor dat van Nederland kiezen, want die werken tenminste nog voor hun poen en die voelen zich niet te schoon voor een schilderborstel vast te pakken. Ziet he het al gebeuren dat ge onze filip een schilderborstel in zijn krom staande poten zou geven? Zelfs de koningin van Holland voelt haar daar niet te schoon voor, maar onze flup....
't Is precies Frank Spencer. http://www.youtube.com/watch?v=miG3D...eature=channel

Laatst gewijzigd door Garry : 2 januari 2011 om 09:09.
Oud 2 januari 2011, 10:09   #396
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Waarom een president nodig? Een eerste minister is genoeg.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 15:02   #397
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ziet he het al gebeuren dat ge onze filip een schilderborstel in zijn krom staande poten zou geven?

Bij deze , bevestig ik U dat ik in dit debat niet meer tussenkom .
De reden is , dat ik dergelijke taal niet weet te waarderen , ik ben een boerenzoon van zeer eenvoudige afkomst maar kwa educatie sta ik hier mijlen ver boven . en een debat aangaan met mensen die op dit niveau praten is pure tijdverspilling .
Nog een fijn genot met waardeloos schimpen .
Oud 2 januari 2011, 15:03   #398
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet he het al gebeuren dat ge onze filip een schilderborstel in zijn krom staande poten zou geven?

De reden is , dat ik dergelijke taal niet weet te waarderen , ik ben een boerenzoon van zeer eenvoudige afkomst maar kwa educatie sta ik hier mijlen ver boven . en een debat aangaan met mensen die op dit niveau praten is pure tijdverspilling .
Je hebt het nog lang uitgehouden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 23:35   #399
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het moet zijn dat u van zeer simpele afkomst bent anders zou u weten dat dit niets te doen heeft met educatie. Het verwijzen daarnaar is het beste bewijs dat het zich enkel en alleen afspeelt in uw simpele geest. Ik denk dat ik u qua educatie nog wel wat kan bijbrengen. En qua schrijven ook.

Laatst gewijzigd door Garry : 2 januari 2011 om 23:45.
Oud 3 januari 2011, 02:20   #400
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het moet zijn dat u van zeer simpele afkomst bent anders zou u weten dat dit niets te doen heeft met educatie. Het verwijzen daarnaar is het beste bewijs dat het zich enkel en alleen afspeelt in uw simpele geest. Ik denk dat ik u qua educatie nog wel wat kan bijbrengen. En qua schrijven ook.
Educatie mijnheer , betekend , dat men een vorm van beleefdheid heeft om te debateren , educatie heeft niets te maken met studie of afkomst . het heeft enkel te maken met opvoeding . en schelden en we woorden die U gebruikt , zijn de zuiverste bewijzen dat U van educatie geen notie's hebt .

En met educatie kan U ook een beleefd gesprek voeren met mensen met een simpele geest .

Maar mensen zonder enige vorm van beleefdheid of educatie , en die van zichzelf nog niet eens begrijpen dat ze een onbeschoft debat voeren waar ze zichzelf eigelijk zouden moeten voor schamen , daarvan mag ik bijna aannemen dat ze simpel van geest zijn , tenzij ze naar de unief geweest zijn om de 100 dagen te vieren en zich daar te dopen als oppergoden .

Terug naar democratie . al het VB met mijnheer De Winter die echt wel democratisch verkozen zijn , zo geniaal zijn , dan zou ik van hen ook eens een resultaat met perspectief willen zien , maar uit hun mond hoor ik ook enkel gebrul en scheldwoorden als uit de Uw , maar nog nooit een oplossing .

Het Vlaams Belang kiest al 30 jaar een terecht probleem en kaar dat aan , maar zonder beleid en enkel met maatregelen die tot problemen zullen leiden .
maar met geen enkele doeltreffende oplossing voor de gemeenschap en op een rasistische wijze waarmee een humane gemeenschap niet akkoord kunnen gaan . Dat is nu juist hun sterkte . op die manier kunnen ze nooit in de regering komen en dus nooit een verantwoordelijkheid nemen . dat vinden de heren leuk ? zo kunnen ze zonder ooit iets te moeten ondernemen en zonder ooit de schuld te krijgen hun zeteltje houden en hun zakken vullen , hun rijkelui bestaan verder zetten en in in feite hun rebelse hobby met de glimlach verder zetten en genieten van het shokeren en vernederen .

Dat is nu waarom ik veel vragen heb bij een alles voor het zeggen hebbende democratie . Roepen en tieren en zich wegsteken zonder enig initiatief te nemen . Een beetje zoals U hier debateerd nietwaar .
Verwijten , en niet een zinnig woord aanbrengen . Schimpen .

Echt ik weet het niet meer .
In walonië hebben ze een resultaat van een democratie a la PS die de ondergang betekend. en in Vlaanderen hebben we nu twee resultaten van de democratie , eentje die niets inhoudend heeft en alleen maar slogans kan scanderen als "buiten " maar geen oplossingen heeft voor eigen volk . en een tweede die iets op touw zet waar we niet van weten waar we gaan mee uitkomen , en een systeem op poten willen krijgen waardoor de zefde of hogere kost niet door 10 milj maar door 6 miljoen zal moeten gedragen worden .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be