Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2011, 09:56   #381
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Ik heb mezelf genoeg geïnformeerd over reïncarnatie (en dat niet enkel van één internetdocu, ik was er al lang van overtuigd voordat ik deze of gene docu bekeken heb).
Ik las er voor het eerst over toen ik 24 was. Ik wist direkt dat dit het antwoord was op de vele vragen die ik toen had. Reïncarnatie verklaart veel, heel veel.

Citaat:
Als het over bewustzijnsfenomenen gaat dan is je eigen ervaring een goede leermeerster. Veel skeptici zijn bang hun eigen ervaring te vertrouwen.
Zo is het.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 februari 2011 om 09:56.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 09:59   #382
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben de reïncarnatie van Merlijn.

Echt waar!
In plaats van hooghartig te denken dat wij over weinig hersencapaciteit beschikken zou jij je eens kunnen afvragen of wij misschien iets begrijpen wat jij nog niet begrijpt? 't Is maar een suggestie hé.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 24 februari 2011 om 09:59.
Oud 24 februari 2011, 10:00   #383
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IceColdIsWarmLOL Bekijk bericht
The best and most beautiful things in the world cannot be seen or even touched. They must be felt with the heart.

Helen Keller
dit vind ik een mooie quote

thx pindar
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 10:02   #384
giserke
Banneling

Standaard

Stel U voor, in een volgend leven ben je plots een vrouw.

Zou dat de reden kunnen zijn waarom er homo's en transeksuelen bestaan?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 10:04   #385
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

soms is het verstandiger te zwijgen. Wijze mensen weten wanneer. Ge hebt nog een lange weg af te leggen
Oud 24 februari 2011, 10:20   #386
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mezelf genoeg geïnformeerd over reïncarnatie (en dat niet enkel van één internetdocu, ik was er al lang van overtuigd voordat ik deze of gene docu bekeken heb).
Je was er dus al van overtuigd voor je het halfslachtige bewijs had gezien? Bedankt voor je eerlijkheid.

Citaat:
Een van de meest overtuigende zaken (naast de boeken die ik erover gelezen heb) die ik heb meegemaakt was een flashback naar een vorige leven, spontaan, zonder hulp van een reïncarnatietherapeut of een medium die het tegen me zei. Het is denk ik waar Diego Raga hierboven dan ook op doelt. Deze ervaring is persoonlijk. . Als het over bewustzijnsfenomenen gaat dan is je eigen ervaring een goede leermeerster. Veel skeptici zijn bang hun eigen ervaring te vertrouwen.
Oh, dan. Dan moet het wel waar zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 10:49   #387
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
soms is het verstandiger te zwijgen. Wijze mensen weten wanneer. Ge hebt nog een lange weg af te leggen
Humor is ook niet aan U besteed blijkbaar.
Oud 24 februari 2011, 10:54   #388
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humor is ook niet aan U besteed blijkbaar.
onderbroekenlol catalogeer ik niet onder humor
Oud 24 februari 2011, 10:59   #389
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
onderbroekenlol catalogeer ik niet onder humor
Of ben je in uw gat gebeten?
Oud 24 februari 2011, 11:15   #390
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Reïncarnatie verklaart veel, heel veel.
Zeg eens, wat verklaart reïncarnatie zoal? Welke problemen worden opgelost door de hypothese reïncarnatie te presenteren?
Oud 24 februari 2011, 11:16   #391
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Zeg eens, wat verklaart reïncarnatie zoal? Welke problemen worden opgelost door de hypothese reïncarnatie te presenteren?
Dat vb.

Citaat:

Oud 24 februari 2011, 11:19   #392
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat vb.
Mind = blown
Oud 24 februari 2011, 11:32   #393
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
"Maar gaat men vanuit dagbewustzijn op zoek naar zijn onderliggende staat dan zal niets gevonden worden. Uiteindelijk kan dat zoeken alleen plaats vinden door de onderliggende aanwezigheid van dat vormloze bewustzijn zelf, waarop een dikke laag van denkmatige zoekinstructies ligt.

Wanneer dat alles wegvalt kan er plots de realisatie zijn van dat altijd aanwezige maar onvindbare, onkenbare, bewustzijn. Het is het laatst overgeblevene. De laatste stap terug. Wat zoekt realiseert zich al volledig zichzelf te zijn. En d�*t zonder enige gedachte. Verder terug bestaat niet. Dat kan dus nooit een realisatie van het dagbewustzijn, van de persoon, zijn. Het is de realisatie van de laatste staat. De Ongrond."

Deze ervaring is met niets, maar dan ook niets vergelijkbaar met de ervaringen die we met ons dagbewustzijn kunnen meemaken, of het nu een orgasme is of de redding van een zekere dood.
Euforie, doodsangst en extase komen slechts voort uit de modus van het dagbewustzijn.
Bij de hoogste staat van verlichting (samadhi), ontbreekt elke van die eigenschappen en is er slechts zuiver bewustzijn, onberoerd, grensloos en los van tijd en ruimte.
Alleen al door de instructies die hier gegeven worden en in de link in je volgende post zoek je onwillekeurig naar een toestand vanuit je normale bewustzijn. Hoe dan ook is de bewering dat je in een toestand van niet denken gebruik maakt van een ander bewustzijn speculatief.
Overigens heb ik het vermogen om niet te denken al op jonge leeftijd zelf ontwikkeld toen het me opviel hoe mijn geest altijd bezet was met gedachten. Ik had geen speciale techniek nodig, alleen de wil om niet te denken. Ik ervaar daarbij geen andere sensatie dan volkomen kalmte en rust. Ik mij ook gemakkelijk afsluiten van wat er om mij heen gebeurt.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 11:50   #394
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Om te beginnen bekijk je de dood totaal anders. Ten tweede verklaart reïncarnatie waarom sommige mensen voor het geluk geboren zijn, en anderen niet. Ten derde is het rechtvaardig. Wie iemand misdoet, komt hetzelfde tegen in een volgend leven. Men noemt dit karma. Maar wie goed doet, krijgt ook goed terug in een volgend leven.

Geloven in reïncarnatie mag echter nooit een excuus zijn om mensen die in de problemen zitten niet te helpen.

Fred.
Oud 24 februari 2011, 11:57   #395
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om te beginnen bekijk je de dood totaal anders. Ten tweede verklaart reïncarnatie waarom sommige mensen voor het geluk geboren zijn, en anderen niet. Ten derde is het rechtvaardig. Wie iemand misdoet, komt hetzelfde tegen in een volgend leven. Men noemt dit karma. Maar wie goed doet, krijgt ook goed terug in een volgend leven.

Geloven in reïncarnatie mag echter nooit een excuus zijn om mensen die in de problemen zitten niet te helpen.

Fred.
Wat karma betreft heb ik een andere kijk. Het zou wel kunnen dat men hetzelfde meemaakt dat wat men een ander aandoet, maar dit zal dan ook een keuze zijn van het grotere zelf om het inzicht te vergroten, niet als straf. Ik geloof niet dat het universum straft.

Karma wordt volgens velen opgelost door een helende daad de stellen tegenover dat indivudi waarmee men een karmische relatie heeft (die men dus op één of andere manier iets aangedaan heeft in een vorig leven). Hoe erger de daad , hoe groter de helende daad moet zijn. Sommige karmische verbanden zoals moord met voorbedachte rade kunnen enkele levens duren om "uit te spelen".

Ik weet eens een eposide gezien te hebben waar enkel anti-oorlogsactivisten serieuze legermannen waren in vorige levens.
Oud 24 februari 2011, 12:04   #396
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Fred.
Dus wat U bedoeld, wie nu een hondenleven leeft vb in armoede of ziekte, moet in een vorig leven uitschot geweest zijn? Is het dat wat je bedoeld?
Oud 24 februari 2011, 12:06   #397
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat karma betreft heb ik een andere kijk. Het zou wel kunnen dat men hetzelfde meemaakt dat wat men een ander aandoet, maar dit zal dan ook een keuze zijn van het grotere zelf om het inzicht te vergroten, niet als straf. Ik geloof niet dat het universum straft.

Karma wordt volgens velen opgelost door een helende daad de stellen tegenover dat indivudi waarmee men een karmische relatie heeft (die men dus op één of andere manier iets aangedaan heeft in een vorig leven). Hoe erger de daad , hoe groter de helende daad moet zijn. Sommige karmische verbanden zoals moord met voorbedachte rade kunnen enkele levens duren om "uit te spelen".

Ik weet eens een eposide gezien te hebben waar enkel anti-oorlogsactivisten serieuze legermannen waren in vorige levens.
Een 'eposide' van wat?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 12:45   #398
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus wat U bedoeld, wie nu een hondenleven leeft vb in armoede of ziekte, moet in een vorig leven uitschot geweest zijn? Is het dat wat je bedoeld?
Neen. Er kunnen duizenden redenen zijn om armoede of zelfs ziekte te willen ervaren, hoe raar dit ook mag klinken. Ziekte werkt soms louterend op de geest. We moeten niet oordelen en helpen als we kunnen. Maar het geeft hoop dat die persoon, die een uitzichtloos leven leidt, een nieuwe kans krijgt in een volgend en beter leven.

Maar opnieuw ligt de nadruk op het negatieve, nietwaar? Dat is een trend tegenwoordig. Kijk eens naar al die mensen die talentvol en gelukkig zijn. Ook dat is het gevolg van vorige levens.

Fred.
Oud 24 februari 2011, 12:46   #399
Zantiax
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen. Er kunnen duizenden redenen zijn om armoede of zelfs ziekte te willen ervaren, hoe raar dit ook mag klinken. Ziekte werkt soms louterend op de geest. We moeten niet oordelen en helpen als we kunnen. Maar het geeft hoop dat die persoon, die een uitzichtloos leven leidt, een nieuwe kans krijgt in een volgend en beter leven.

Maar opnieuw ligt de nadruk op het negatieve, nietwaar? Dat is een trend tegenwoordig. Kijk eens naar al die mensen die talentvol en gelukkig zijn. Ook dat is het gevolg van vorige levens.

Fred.
Je hebt waarschijnlijik gelijk. Dus we geven beter geen geld meer aan armen, want het is een straf voor hun slechte vorige leven.
Alsjeblieft, zeg.
Zantiax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 12:48   #400
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 969 Bekijk bericht
U zegt dus dat een ziekte een straf is uit een vorig leven?
Neen dat zeg ik niet. Straf bestaat niet. U verwart oorzaak en gevolg met straf. Opnieuw moet het over ziekte gaan hé. Het andere heb je niet gelezen zeker.

Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be