![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mooi rekensommetje voor Redwasp..... ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ge niet op de vragen antwoordt, dan is het voor de wereld duidelijk dat ge het niet kunt en dat ge de domoor zijt die iedereen denkt dat ge zijt.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 januari 2012 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarin zit nu juist de ellende: de mensen kunnen wel rekenen maar niet nadenken. En daaraan gaat deze wereld ook ten gronde: want ook economen kunnen alleen maar rekenen en niet nadenken. Resultaat: een failliete economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
stel dat harry op reis gaat met een raket en zijn tweelingsbroer blijft thuis. als de raket een snelheid haalt die dicht genoeg tegen de lichtsnelheid aan ligt, dan zal volgens de relativiteitstheorie de tijd voor harry trager verlopen. wanneer hij na twee jaar (op zijn horloge) terugkeert naar nederland, zal blijken dat de tijd op de aarde (die niet bewoog) niet vertraagd is. hier zijn dus ondertussen pakweg een tiental jaar verstreken. harry's tweelingsbroer is dus zo maar even acht jaar ouder geworden. dit is vreemd, maar het klopt. allerlei experimenten hebben dat ondertussen duidelijk aangetoond. een verkeerde voorstelling van die paradox berust op de zelfde misvatting waar jouw vraag op berust. we zijn geneigd om te denken dat relativiteit betekent dat we iedere vergelijking zomaar kunnen omkeren. vanuit harry's standpunt gezien gaat zijn tweelingsbroer namelijk op reis, dus zou vanuit die invalshoek gezien de klok op aarde trager lopen. in dat geval zou het harry zijn die ineens een pak ouder blijkt dan zijn tweelingsbroer. dat kan natuurlijk niet. einsteins antwoord hierop, toen hij deze foute interpretatie ergens tegenkwam, lijkt heel erg op jouw vraag. einstein wees er namelijk op dat alleen harry in de raket alle mogelijke krachten onderging die hem versnelden tot bijna de lichtsnelheid. harry was de persoon die door de versnelling in zijn raketstoel werd geduwd, harry was de persoon die het draaien van de raket als een soort zwaartekracht ervoer en harry is de persoon die bij het uiteindelijke afremmen van de raket vooruit geduwd werd. op zijn tweelingsbroer werkte geen kracht in. eigenlijk was het antwoord van einstein kort gezegd: het is verkeerd om te doen alsof we alle vergelijkingen zomaar onderling met mekaar kunnen verwisselen. het antwoord op je vraag kan niet gegeven worden, omdat je vraag zelf niet klopt. einstein beweert helemaal niet dat je het rijden van de trein ook kunt beschouwen als een stilstaande trein die de aarde onder zich achteruit duwt. het feit dat jij die vraag stelt, en beweert dat dat een zwak punt is van de relativiteitstheorie doet het vermoeden rijzen dat je totaal niet snapt wat die theorie juist inhoudt. je kunt echter meteen bewijzen dat dat vermoeden niet klopt, door simpelweg te antwoorden op de vragen die ik je gesteld heb. drie simpele vragen die helemaal niet diep gaan in de theorie. bon, ik heb jouw vraag behandeld, ga jij nu die van mij (die wel een duidelijk en controleerbaar juist antwoord hebben) nu ook eens oplossen? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beide moeten dezelfde beweging maken, daarom heten het ook een tweeling te zijn. Dus de wetenschap zelf stelt het verkeerd voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
|
![]() Citaat:
Dit is basiskennis fysica waarvan ge nu aangeeft niets te verstaan.
![]() |
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
Tweelingen maken helemaal niet dezelfde bewegingen.
![]() |
![]() |
#388 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
nogmaals: jij hebt tot nu toe nergens aangetoond dat je die theorie snapt. de manier waarop je ze keer op keer verkeerd weergeeft doet vermoeden dat je inderdaad totaal niet weet waar die theorie eigenlijk over gaat. doe jezelf een plezier: bewijs eens dat je einstein begrijpt en beantwoord de simpele vragen van mijn simpele examen. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371 Citaat:
maar ik heb misschien een goed idee. waarom zou je niet gewoon alle twijfel wegnemen en bewijzen dat je de theorie van einstein snapt. ik weet misschien zelfs een methode: beantwoord de vragen die ik je in http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371 stel. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#389 | |
|
![]() Citaat:
Maar goed, het is uw keuze. Antwoorden bewijst dat gij gelijk hebt. Niet antwoorden bewijst dat redwasp gelijk heeft.
![]() |
![]() |
#390 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ga je gang en laat eens merken dat je begrijpt wat ik schrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
nu ja, je hebt waarschijnlijk niet de tijd om heel mijn antwoord op jouw vraag te lezen, want je bent natuurlijk druk bezig met het beantwoorden van mijn vragen die ik je in http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371 heb gesteld. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is in de war met de natuurkunde, daar moet ie wezen en dat is ook het enige wat ie begrijpt. Maar wat ik zeg daar antwoord ie niet op. En ook al zou ik zijn rekensommen maken dan zou ie er nog niet op antwoorden. Dat is dan de domheid en arrogantie van de wetenschap de ideeën van anderen gewoon te negeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dom en arrogant dus, zoals gewoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | ||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
Citaat:
ter herinnering de simpele vragen vind je op : http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371 vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#397 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
had ik hierboven niet ergens gelezen dat iemand je verwijt dat je geen eerlijke discussie wil voeren? hoe zou die mens daar op gekomen zijn? vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
o ja, ik verwees natuurlijk ook naar mijn drie simpele vragen voor jou. hoe lang duurt het voor we een antwoord krijgen? hoe lang duurt het voor je eindelijk aantoont dat jouw bewering dat je de theorie van einstein snapt ook echt klopt? die vragen vind je (voor het geval je dat vergeten moest zijn) hier: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=371 vrede, redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 13 januari 2012 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou je de moeite genomen hebben mijn draad te lezen dan zou je weten dat ik die problemen allang uitvoerig behandeld heb. Laatst gewijzigd door harriechristus : 13 januari 2012 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |