Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 december 2011, 16:32   #381
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Frankrijk zal zijn AAA rating niet lang meer behouden (maar dat wist ge ook wel). De markt houdt er rekening mee dat de terugbetaling van schulden door de staat Frankrijk niet zo zeker is dan door de staat Duitsland.
Maar nu kom het. Hoeveel goedkoper kan Vlaanderen lenen dan de federale staat ? En houdt de markt er dan al rekening mee, dat de terugbetaling van schulden door Vlaanderen zekerder is dan deze door Belgie ?
Maw als Belgie op zeker ogenblik zijn betalingen staakt, failliet is, dat Vlaanderen dan nog rustig zijn huishouden blijft runnen, en zijn schulden terugbetaald. Lijkt mij nogal onwaarschijnlijk.
Regio's of steden kunnen niet goedkoper lenen dan de federale staat.
Zelfs op bedrijfsleningen en hypotheekleningen zal door deze ratingverlaging meer rente moeten betaald worden.
speurneus is offline  
Oud 1 december 2011, 17:25   #382
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Zijn er nu echt mensen die geloven dat zulke staatsleningen op termijn iets zullen opbrengen? Uw spaargeld in handen geven van dit soort haviken, die er binnen een paar jaar weer een andere put mee hopen te delven die ze zélf gegraven hebben. En dan is het weer niemands fout.
Of je dat nu wil of niet zullen heel wat mensen, waarschijnlijk dikwijls zonder het te beseffen rechtstreeks of onrechtstreeks Olo's in hun portefeuille zitten. Banken verpakken die immers in hun fondsen of spelen ze door aan pensioenfondsenbeheerders en anderen.
speurneus is offline  
Oud 1 december 2011, 20:30   #383
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Zijn er nu echt mensen die geloven dat zulke staatsleningen op termijn iets zullen opbrengen? Uw spaargeld in handen geven van dit soort haviken, die er binnen een paar jaar weer een andere put mee hopen te delven die ze zélf gegraven hebben. En dan is het weer niemands fout.
Staatslening van Leterme : 3, 1 miljard !

Proficiat. Mooi afscheidscadeau voor Yves Leterme.
Het Oosten is offline  
Oud 1 december 2011, 20:57   #384
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Staatslening van Leterme : 3, 1 miljard !

Proficiat. Mooi afscheidscadeau voor Yves Leterme.
Ik zou uw tevredenheid begrijpen als u zelf dat geld had gekregen. Ik hoop maar dat u zich niet hebt laten belazeren. Anderhalf procent van de Belgische spaarcentjes zijn door die bodemloze put opgeslokt. Hm. Ik schat dus dat meer dan 95% van de spaarders nog blijk hebben gegeven van enig gezond boerenverstand.
Oud 1 december 2011, 21:03   #385
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik zou uw tevredenheid begrijpen als u zelf dat geld had gekregen. Ik hoop maar dat u zich niet hebt laten belazeren. Anderhalf procent van de Belgische spaarcentjes zijn door die bodemloze put opgeslokt. Hm. Ik schat dus dat meer dan 95% van de spaarders nog blijk hebben gegeven van enig gezond boerenverstand.
Mijn ouders indertijd hebben al verschillende keren ingetekend op een staatslening. Nooit hebben ze het zich beklaagd. Integendeel. En ik heb ook ingeschreven op deze staatslening.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 1 december 2011 om 21:05.
Het Oosten is offline  
Oud 1 december 2011, 21:09   #386
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ze bij de bank van het gezond boerenverstand ( KBC) de mensen niet belazeren ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 1 december 2011, 21:52   #387
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Denk je nu echt dat ze bij de bank van het gezond boerenverstand ( KBC) de mensen niet belazeren ?
Denk jij nu echt dat de mensen met gezond boerenverstand nog bij KBC of welke bank dan ook zitten?
Oud 1 december 2011, 22:15   #388
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij nu echt dat de mensen met gezond boerenverstand nog bij KBC of welke bank dan ook zitten?
Hij denkt dat alle Vlamingen even zot zijn om staatsbons te kopen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 1 december 2011, 22:36   #389
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. De KBC is de betrouwbaarste bank van ons land. Niet dat je ze moet vertrouwen. Het is gewoon dat de andere banken nog veel slechter werden en worden bestierd.

Je hebt het eerst over 95% van de spaarders met gezond boerenverstand en dan argumenteer je dat die bij geen enkele bank meer zitten.

De mensen met boerenverstand hebben al lang in het motje dat ze met hun geld op de bank aan het spelen zijn. Ze weten echter dat je centen in de spouwmuren steken geen beter alternatief is.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 2 december 2011, 16:04   #390
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Natuurlijk. De KBC is de betrouwbaarste bank van ons land. Niet dat je ze moet vertrouwen. Het is gewoon dat de andere banken nog veel slechter werden en worden bestierd.

Je hebt het eerst over 95% van de spaarders met gezond boerenverstand en dan argumenteer je dat die bij geen enkele bank meer zitten.

De mensen met boerenverstand hebben al lang in het motje dat ze met hun geld op de bank aan het spelen zijn. Ze weten echter dat je centen in de spouwmuren steken geen beter alternatief is.
Het opdoen lijkt mij het veiligste
Oud 2 december 2011, 17:51   #391
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Staatslening van Leterme : meer dan 5 miljard !

Wie suggereerde hier ook alweer dat de staatslening niet veel zou opbrengen?

(Antwoord: #158)

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 december 2011 om 18:15.
Het Oosten is offline  
Oud 2 december 2011, 18:31   #392
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Toen Leterme zijn staatsbon lanceerde zeiden je Vlaams nationalistische vriendjes hier op het forum dat hij geen 100 mio zou binnenhalen.
Toen bleek dat er al meer dan 1 milard was binnengehaald veranderden diezelfde nationalistjes het geweer van schouder en poneerden ze dat de staatsbon puur bedrog is.
Nog een week later staat de teller op 5 miljard en nu zeggen diezelfde nationalistjes weer iets anders nl, dat de mensen die in de staatsbon geïnvesteerd hebben zot zijn.

Wie geloofd die nationalisten op dit forum wild om zich heen slaan nog?
speurneus is offline  
Oud 2 december 2011, 22:53   #393
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Oeioei.

Nu is de heer K. Kodo al een nationalistje. En zelfs eentje dat nu pas op het idee komt dat je niet in staatsobligaties moet beleggen.

Kun je die obligaties eigenlijk shorten? Ik wou de USD-obligaties shorten, maar die Belgische lijken me ook wel wat. Al vrees ik dat het te laat is om er nog veel aan te verdienen. Dank zij die intekenaars echter... heb je als shorter nog een kans.
Oud 3 december 2011, 11:31   #394
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Toen Leterme zijn staatsbon lanceerde zeiden je Vlaams nationalistische vriendjes hier op het forum dat hij geen 100 mio zou binnenhalen.
Toen bleek dat er al meer dan 1 milard was binnengehaald veranderden diezelfde nationalistjes het geweer van schouder en poneerden ze dat de staatsbon puur bedrog is.
Nog een week later staat de teller op 5 miljard en nu zeggen diezelfde nationalistjes weer iets anders nl, dat de mensen die in de staatsbon geïnvesteerd hebben zot zijn.

Wie geloofd die nationalisten op dit forum wild om zich heen slaan nog?
En waarom ? De 10-jaarsrente op belgisch staatspapier heeft de laatste week bokkesprongen gemaakt. De rente op de staatslening is gedurende deze tijd dezelfde gebleven (en heeft men deze, om een mediastunt uit te halen, daarenboven nog een r.vhf. van 15% toegekend), zodat de lening van den ene dag op den andere dan weer te mijden was, dan weer aan te raden was.
Bob is offline  
Oud 3 december 2011, 11:33   #395
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oeioei.

Nu is de heer K. Kodo al een nationalistje. En zelfs eentje dat nu pas op het idee komt dat je niet in staatsobligaties moet beleggen.

Kun je die obligaties eigenlijk shorten? Ik wou de USD-obligaties shorten, maar die Belgische lijken me ook wel wat. Al vrees ik dat het te laat is om er nog veel aan te verdienen. Dank zij die intekenaars echter... heb je als shorter nog een kans.
credit default swaps

Laatst gewijzigd door born2bewild : 3 december 2011 om 11:35.
born2bewild is offline  
Oud 3 december 2011, 11:41   #396
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Staatslening van Leterme : meer dan 5 miljard !

Wie suggereerde hier ook alweer dat de staatslening niet veel zou opbrengen?

(Antwoord: #158)
Wellicht hebben ook vele N-VA'ers ingetekend ?
Henri1 is offline  
Oud 3 december 2011, 11:47   #397
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wellicht hebben ook vele N-VA'ers ingetekend ?
Zeker weten. Op dat vlak zijn ze zoals Valère De Scherpe alias Broeder Bracke. Te weten : pittendraaiers wanneer het in hun (financieel) belang is.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 december 2011 om 11:48.
Het Oosten is offline  
Oud 3 december 2011, 11:48   #398
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeker weten. Op dat vlak zijn ze zoals Valère De Scherpe alias Broeder Bracke. te weten : pittendraaiers wanneer het in hun (financieel) belang is.
Maak je geen zorgen, ook de N-VA broeders zijn meesters in de zuigcultuur.
Henri1 is offline  
Oud 3 december 2011, 11:49   #399
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
ook?
wie nog?
born2bewild is offline  
Oud 3 december 2011, 11:50   #400
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wieltjeszuigers toch in ieder geval.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 december 2011 om 11:50.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be