Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ?
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen 19 27,54%
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. 50 72,46%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2011, 21:02   #381
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Voor 2011 heb ik geen gegevens, maar de jaren ervoor steeg het aantal rokers continu. Dus ik zie met de beste wil ter wereld geen reden om zomaar eventjes aan te nemen dat men veel minder rookt als er kinderen in de buurt zijn, ook al stijgt het aantal rokers.
Tegelijk is ook de gemiddelde levensverwachting van de Europeaan toegenomen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet zijn zeker?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:04   #382
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tegelijk is ook de gemiddelde levensverwachting van de Europeaan toegenomen. Zo erg zal het dus allemaal wel niet zijn zeker?
Levenskwaliteit is evenveel waard als levensduur.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:07   #383
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Levenskwaliteit is evenveel waard als levensduur.
Levensduur is makkelijk vast te stellen. Levenskwaliteit is al veel subjectiever. Voor sommigen kan hun levenskwaliteit ook gevoelig dalen door hen een sigaret te ontzeggen.
Oud 2 december 2011, 21:08   #384
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou men dat plotseling niet meer doen ? Geef me daar eens een goede, concrete reden voor. Men rookt al vele generaties lang ongehinderd in de nabijheid van kinderen, en er is niets dat er op wijst dat dit niet meer gebeurt, of veel minder.

Voor 2011 heb ik geen gegevens, maar de jaren ervoor steeg het aantal rokers continu. Dus ik zie met de beste wil ter wereld geen reden om zomaar eventjes aan te nemen dat men veel minder rookt als er kinderen in de buurt zijn, ook al stijgt het aantal rokers.
Iemand die bewust rookt in het bijzijn van kinderen zou verstandiger moeten zijn,maar zouden we niet eens beginnen met het grootste vergif uit onze maatschappijen te analyseren nl.het poenpakken.
Jarenlang heeft men op iedere straathoek reclame gemaakt voor sigaretten,noem maar op bastos,belga,st michel,sprint,tigra enz... enz...
Als jongere greep je bijna automatisch naar een sigaret.
Ik geef toe het is niet gezond,maar toch heeft men jaren aangezet tot roken zonder daarbij rekening te houden met nicotineverslaving,als niet roker kan je dan ook niet weten dat die mss vervelende gewoonte een drang inhoud die niet zomaar te negeren valt.
Met andere woorden velen willen wel stoppen maar kunnen niet,het is niet alleen een gewoonte maar ook een verslaving waar men dan ook nog een ziek kan van worden.
Uw aanpak klopt niet omdat u niet weet wat het is om het te moeten missen.
Jaren heeft men verdiend aan de rokers,belasting,belasting op werknemers en werkgevers van sigarettenfabrieken,mss zou een meer fluwelen aanpak meer redenering van de roker eisen,maar alles zomaar klakkeloos overnemen van de antirookclub zonder met het individu rekening te houden houd zeker geen steek,mss doen er wel meer rokers inspanningen om te kunnen stoppen,en die mensen willen zeker niet gecommandeerd ,gediscrimineerd, worden in hun eigen huis.
Oud 2 december 2011, 21:13   #385
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen kan hun levenskwaliteit ook gevoelig dalen door hen een sigaret te ontzeggen.
Een beetje triestig, niet ?

En zeg niet dat het een vrije keuze is, want we spreken hier over een verslaving. Waarom wil de overgrote meerderheid van de rokers stoppen met roken maar kunnen ze niet ? Omdat ze zowel geestelijk als fysiek verslaafd zijn aan nicotine en aldus hun eigen vrijheid beperken en de willoze marionetten en spreekbuizen zijn van de tabaksindustrie.
Oud 2 december 2011, 21:16   #386
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jarenlang heeft men op iedere straathoek reclame gemaakt voor sigaretten,noem maar op bastos,belga,st michel,sprint,tigra enz... enz...
Dat noemen ze reclame.

Citaat:
Als jongere greep je bijna automatisch naar een sigaret.
Niet echt.

Citaat:
Ik geef toe het is niet gezond,maar toch heeft men jaren aangezet tot roken zonder daarbij rekening te houden met nicotineverslaving,als niet roker kan je dan ook niet weten dat die mss vervelende gewoonte een drang inhoud die niet zomaar te negeren valt.
Wie is die "men" ?

Citaat:
Uw aanpak klopt niet omdat u niet weet wat het is om het te moeten missen.
Nu volg ik je even niet. Ik heb trouwens niet eens een aanpak.
Oud 2 december 2011, 21:17   #387
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Een beetje triestig, niet ?

En zeg niet dat het een vrije keuze is, want we spreken hier over een verslaving. Waarom wil de overgrote meerderheid van de rokers stoppen met roken maar kunnen ze niet ? Omdat ze zowel geestelijk als fysiek verslaafd zijn aan nicotine en aldus hun eigen vrijheid beperken en de willoze marionetten en spreekbuizen zijn van de tabaksindustrie.
Triestig? Hoezo? Zijn er algemene normen die bepalen wanneer een levenswijze superieur is aan een andere?

Er zijn mensen die leningen aangaan om snelle wagens aan te schaffen bv. Terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Maar wie ben ik om hen daar op te beoordelen?

Neen, dat met het vingertje wijzen en graag anderen be(ver)oordelen, dat is pas triestig.
Oud 2 december 2011, 21:25   #388
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Triestig? Hoezo? Zijn er algemene normen die bepalen wanneer een levenswijze superieur is aan een andere?

Er zijn mensen die leningen aangaan om snelle wagens aan te schaffen bv. Terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Maar wie ben ik om hen daar op te beoordelen?

Neen, dat met het vingertje wijzen en graag anderen be(ver)oordelen, dat is pas triestig.
De willoze slaaf zijn van de gigantische tabaksindustrie en zodoende jezelf fysiek en afhankelijk maken hun producten - die dan nog eens duur zijn - vind ik Oprecht Triestig.

Voor jou is dat met het vingertje wijzen, ik noem dat simpelweg mijn mening verkondigen.
Oud 2 december 2011, 21:36   #389
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De willoze slaaf zijn van de gigantische tabaksindustrie en zodoende jezelf fysiek en afhankelijk maken hun producten - die dan nog eens duur zijn - vind ik Oprecht Triestig.

Voor jou is dat met het vingertje wijzen, ik noem dat simpelweg mijn mening verkondigen.
Ach iedereen is op zijn manier een slaaf van de één of andere industrie/product....

Hoeveel mensen zeuren&klagen niet over brandstofprijzen maar willen geen km minder rijden..

Er zijn dozijnen ernstige gevaren voor kinderen in een woonomgeving maar alleen tabak prikkelt de gemoederen blijkbaar..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:39   #390
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ach iedereen is op zijn manier een slaaf van de één of andere industrie/product....
Zeker, maar hoeveel van deze producten ontwikkelen een fysieke en geestelijke verslaving, maken zowel de consument als derden ongezond en zijn nog eens pokkeduur erboven op ?

Kortom, er zijn verslavingen en Verslavingen. Roken is een Verslaving met een grote impact op je leven.
Oud 2 december 2011, 21:48   #391
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker, maar hoeveel van deze producten ontwikkelen een fysieke en geestelijke verslaving, maken zowel de consument als derden ongezond en zijn nog eens pokkeduur erboven op ?
Kortom, er zijn verslavingen en Verslavingen. Roken is een Verslaving met een grote impact op je leven.
Brandstoffen bv.diverse chemicalieën enz...uitgezonderd de fysieke verslaving dan..

Roken maakt ook niet per definitie derden ongezond...brandstoffen hebben dan weer ook een economisch nut..

P.S. binnen een maand ben ik al één jaar rookvrij..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 december 2011 om 21:49.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 21:51   #392
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
P.S. binnen een maand ben ik al één jaar rookvrij..
Een oprechte proficiat gewenst.
Oud 2 december 2011, 22:09   #393
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze reclame.

Niet echt.

Wie is die "men" ?

Nu volg ik je even niet. Ik heb trouwens niet eens een aanpak.
reclame voor vergif aanprijzen mocht dan wel in de jaren /50/60/70
en men is de overheid die er hun winst op gemaakt hebben.
De aanpak van de heilige antirooklobby tegen de misdadigers (de rokers)
Oud 2 december 2011, 22:56   #394
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Dus u noemt mij een kindermishandelaar?
Ja.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2011, 23:30   #395
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bah duur?
Ongeveer 1 euro per pakje betaal ik tegenwoordig.
En legaal in de winkel gekocht.
Niet van die illegalen die dankzij de anti rook lobby nu de markt overspoelen waar chemische troep in zit.
Misschien dat de kindjes daar nu tegenwoordig last van gekregen hebben?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 04:20   #396
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Wat je rookt en hoe schadelijk het is, schijnt men precies te weten.
Wat je eet en drinkt en hoe schadelijk het is, schijnt men niet te willen weten.
Vetgehalte, groeihormonen, antibiotica, suikergehalte, zoutgehalte en noem maar op, studies hier, controles daar, maar ondanks, gaat alles zijn gangetje.
Zou een controle op inkopen, die iemand doet, om te zien of hij wel gezond inkoopt voor zijn gezin niet doeltreffend zijn.
Is gemakkelijk uit te voeren.
Iedereen moet betalen met bankkaart en alle gegevens komen samen in een kruispunt bank.
Werklozen genoeg om te controleren of je ongezonde producten voor je kinderen hebt gekocht.
Nog steeds werklozen genoeg om als een soort stadswachten, proces verbaal te gaan opstellen bij de misdadigers thuis.
Bij de eerste overtreding 200 € boete, bij de tweede verdubbelen en bij de derde overtreding, de kinderen weghalen uit het gezin.
Je kan ze daar toch niet laten, bij die hardnekkige slechte ouders, die hun kinderen mishandelen.
Of hoe hypocriet mensen kunnen zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 18:26   #397
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heksie perfeksie en ikzelf hebben drie kinderen grootgebracht, en pertang in volle Dutroux-periode nooit controle gekregen aan huis, om te zien of er niet aan pedofilie gedaan werd.

Jouw methode van 'discussie voeren' is indoctrinerend, walgelijk en zo typerend voor dat klein-links journalistiek gespuis ....

Wel, lees eens post 9; daar staat mijn mening serieus neergepend.
Ik dacht hier er genoeg over gegaan te zijn om het herkenbaar te maken als onrealistische karikatuur genre In De Gloria; en niet als argumentatie.
Dan alleen daarop reageren, en niet op die andere post, vind ik niet proper van je. Hoewel ik op andere veel vlakken je mening deel.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 18:35   #398
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Och dat roken in huis is toch goed genoeg om anti rokers buiten te houden.
Zijn ze wel tegen roken???
Ik denk dat ze het zelf niet eens weten en maar wat meehuilen met de bleiters in't bos om zich goed te voelen...
Zijn ze tegen tabak? Zijn ze tegen roken? Zijn ze tegen sigaretten?
Ze weten het zelf niet...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2011, 20:11   #399
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zijn ze wel tegen roken???
Ik denk dat ze het zelf niet eens weten en maar wat meehuilen met de bleiters in't bos om zich goed te voelen...
Zijn ze tegen tabak? Zijn ze tegen roken? Zijn ze tegen sigaretten?
Ze weten het zelf niet...
En toen begon het geraaskal...
Oud 3 december 2011, 20:49   #400
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toen begon het geraaskal...
Wat is het dan net waar je tegen bent?
Of wacht je nog even op wat anderen daarover zeggen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be