![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ? | |||
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 27,54% |
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
50 | 72,46% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jarenlang heeft men op iedere straathoek reclame gemaakt voor sigaretten,noem maar op bastos,belga,st michel,sprint,tigra enz... enz... Als jongere greep je bijna automatisch naar een sigaret. Ik geef toe het is niet gezond,maar toch heeft men jaren aangezet tot roken zonder daarbij rekening te houden met nicotineverslaving,als niet roker kan je dan ook niet weten dat die mss vervelende gewoonte een drang inhoud die niet zomaar te negeren valt. Met andere woorden velen willen wel stoppen maar kunnen niet,het is niet alleen een gewoonte maar ook een verslaving waar men dan ook nog een ziek kan van worden. Uw aanpak klopt niet omdat u niet weet wat het is om het te moeten missen. Jaren heeft men verdiend aan de rokers,belasting,belasting op werknemers en werkgevers van sigarettenfabrieken,mss zou een meer fluwelen aanpak meer redenering van de roker eisen,maar alles zomaar klakkeloos overnemen van de antirookclub zonder met het individu rekening te houden houd zeker geen steek,mss doen er wel meer rokers inspanningen om te kunnen stoppen,en die mensen willen zeker niet gecommandeerd ,gediscrimineerd, worden in hun eigen huis.
![]() |
![]() |
#385 | |
|
![]() Citaat:
En zeg niet dat het een vrije keuze is, want we spreken hier over een verslaving. Waarom wil de overgrote meerderheid van de rokers stoppen met roken maar kunnen ze niet ? Omdat ze zowel geestelijk als fysiek verslaafd zijn aan nicotine en aldus hun eigen vrijheid beperken en de willoze marionetten en spreekbuizen zijn van de tabaksindustrie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn mensen die leningen aangaan om snelle wagens aan te schaffen bv. Terwijl ik daar geen behoefte aan heb. Maar wie ben ik om hen daar op te beoordelen? Neen, dat met het vingertje wijzen en graag anderen be(ver)oordelen, dat is pas triestig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
|
![]() Citaat:
Voor jou is dat met het vingertje wijzen, ik noem dat simpelweg mijn mening verkondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel mensen zeuren&klagen niet over brandstofprijzen maar willen geen km minder rijden.. Er zijn dozijnen ernstige gevaren voor kinderen in een woonomgeving maar alleen tabak prikkelt de gemoederen blijkbaar.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Citaat:
Kortom, er zijn verslavingen en Verslavingen. Roken is een Verslaving met een grote impact op je leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Roken maakt ook niet per definitie derden ongezond...brandstoffen hebben dan weer ook een economisch nut.. P.S. binnen een maand ben ik al één jaar rookvrij.. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 december 2011 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en men is de overheid die er hun winst op gemaakt hebben. De aanpak van de heilige antirooklobby tegen de misdadigers (de rokers)
![]() |
![]() |
#394 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeveer 1 euro per pakje betaal ik tegenwoordig. En legaal in de winkel gekocht. Niet van die illegalen die dankzij de anti rook lobby nu de markt overspoelen waar chemische troep in zit. Misschien dat de kindjes daar nu tegenwoordig last van gekregen hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() Wat je rookt en hoe schadelijk het is, schijnt men precies te weten.
Wat je eet en drinkt en hoe schadelijk het is, schijnt men niet te willen weten. Vetgehalte, groeihormonen, antibiotica, suikergehalte, zoutgehalte en noem maar op, studies hier, controles daar, maar ondanks, gaat alles zijn gangetje. Zou een controle op inkopen, die iemand doet, om te zien of hij wel gezond inkoopt voor zijn gezin niet doeltreffend zijn. Is gemakkelijk uit te voeren. Iedereen moet betalen met bankkaart en alle gegevens komen samen in een kruispunt bank. Werklozen genoeg om te controleren of je ongezonde producten voor je kinderen hebt gekocht. Nog steeds werklozen genoeg om als een soort stadswachten, proces verbaal te gaan opstellen bij de misdadigers thuis. Bij de eerste overtreding 200 € boete, bij de tweede verdubbelen en bij de derde overtreding, de kinderen weghalen uit het gezin. Je kan ze daar toch niet laten, bij die hardnekkige slechte ouders, die hun kinderen mishandelen. Of hoe hypocriet mensen kunnen zijn. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Wel, lees eens post 9; daar staat mijn mening serieus neergepend. Ik dacht hier er genoeg over gegaan te zijn om het herkenbaar te maken als onrealistische karikatuur genre In De Gloria; en niet als argumentatie. Dan alleen daarop reageren, en niet op die andere post, vind ik niet proper van je. Hoewel ik op andere veel vlakken je mening deel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat ze het zelf niet eens weten en maar wat meehuilen met de bleiters in't bos om zich goed te voelen... Zijn ze tegen tabak? Zijn ze tegen roken? Zijn ze tegen sigaretten? Ze weten het zelf niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
|
![]() En toen begon het geraaskal...
|
![]() |
![]() |
![]() |