Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 december 2011, 15:54   #381
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Misschien vergeet Jambon liever dat hij uit de biecht klapte?

de NVA probeert gewoon de geschiedenis te herschrijven.
Neen, jij leest wat er niet staat.
U bent een demagoog.
Waarschijnlijk ook een voorstander van het CS en van termen als "politieke correctheid", positieve discriminatie en dies meer.
stuyckp is offline  
Oud 11 december 2011, 15:58   #382
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
*zucht*
Dat laat niets te wensen over qua duidelijkheid.
Misschien vergeet Jambon liever dat hij uit de biecht klapte?

de NVA probeert gewoon de geschiedenis te herschrijven.
Begrijpend lezen is schijnbaar nooit uw sterkste punt geweest...
freelancer is offline  
Oud 11 december 2011, 16:02   #383
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, jij leest wat er niet staat.
U bent een demagoog.
Waarschijnlijk ook een voorstander van het CS en van termen als "politieke correctheid", positieve discriminatie en dies meer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Begrijpend lezen is schijnbaar nooit uw sterkste punt geweest...
Wat begrijpen jullie niet aan de uitspraak:
"dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie." ?

kijk naar de woordjes in 't vet:
-wij een logische keuze hebben gemaakt
-voeren we liever oppositie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 december 2011 om 16:05.
filosoof is offline  
Oud 11 december 2011, 16:08   #384
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Euhm, gastjes, de kern van de zaak is dat het programma van de regering met "NVA die compromissen sluit" juist dezelfde zou geweest zijn als nu. En dus ben ik ferm content dat de NVA zijn eigen weg gaat.
Al de rest is kommaneukerij.
NVA zit, waar het hoort te zitten: in de strijd tegen het monster. aan de kant van het volk. Punt. Die verantwoordelijkheidzever is zo pervers als big mouth: deze regering neemt gewoonweg geen verantwoordelijkheid.
Het enige dat niet belast wordt wederom is het grootkapitaal. Deze regering is vooral een schande voor links. Het is pijnlijk voor hendat hun enige argument is (overigens quasi een leugen) dat met de NVA het programma hetzelfde zou zijn.
Dat trekt gewoon op niets en ze weten het. ratten in het nauw.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 11 december 2011 om 16:10.
Steben is offline  
Oud 11 december 2011, 16:10   #385
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard Lichtgewichten worden nu eenmaal bedot.

Zonder direct lichtgewicht Caroline Gennez te willen geloven, dat zij met haar raadgevingen aan Di Rupo in de richting van een communautair CD&V-gunstige en een financieel O-VLD-gunstige formatienota, bekwam dat de N-VA er afgereden werd, gezien die nota in niets daarop leek, is zij toch in het gehele onderhandelingstraject de Vlaamse poot van de PS gebleken en werd door deze laatste volop gemanipuleerd.
Zij heeft ook steeds de overwegingen en stellingnames van de Vlaamse partijen gelekt aan haar franstalige PS-collega's. Haar ongelofelijke lichtheid en loslippigheid zijn tenslotte goed beloond geworden met niets.

Enfin in het Nieuwsblad van zaterdag 10 december 2011 is er een uitgebreid vraaggesprek met Laurette Onkelinx verschenen, waarin deze laatste op de vraag van de journalist of ze Caroline Gennez in de nieuwe regering wilde hebben, het volgende antwoordde:

"Dat is de keuze van Bruno Tobback. Maar ik vind Caroline een fijn mens. Toen ze geen minister werd, heb ik haar meteen gebeld om haar bij te staan op dat moeilijke moment. Ze heeft een buitengewoon belangrijke rol gespeeld tijdens de onderhandelingen. Zonder haar was het niet gelukt. Tja, politiek is een harde stiel. Maar ik weet zeker dat Caroline wel een andere uitdaging vindt."

Indien ze zo op prijs gesteld was geweest door de PS dan had deze laatste kunnen bekomen, dat Caroline Gennez niet over het hoofd werd gezien. Maar ze waren haar liever kwijt dan rijk.
fcal is offline  
Oud 11 december 2011, 16:16   #386
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begrijpen jullie niet aan de uitspraak:
"dat wij een logische keuze hebben gemaakt. Wij konden niet waarmaken wat we onze kiezers hadden beloofd. En als we geen trendbreuken kunnen realiseren, voeren we liever oppositie." ?

kijk naar de woordjes in 't vet:
-wij een logische keuze hebben gemaakt
-voeren we liever oppositie.
Zo leest u inderdaad. selectief.
stuyckp is offline  
Oud 11 december 2011, 16:17   #387
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zonder direct lichtgewicht Caroline Gennez te willen geloven, dat zij met haar raadgevingen aan Di Rupo in de richting van een communautair CD&V-gunstige en een financieel O-VLD-gunstige formatienota, bekwam dat de N-VA er afgereden werd, gezien die nota in niets daarop leek, is zij toch in het gehele onderhandelingstraject de Vlaamse poot van de PS gebleken en werd door deze laatste volop gemanipuleerd.
Zij heeft ook steeds de overwegingen en stellingnames van de Vlaamse partijen gelekt aan haar franstalige PS-collega's. Haar ongelofelijke lichtheid en loslippigheid zijn tenslotte goed beloond geworden met niets.

Enfin in het Nieuwsblad van zaterdag 10 december 2011 is er een uitgebreid vraaggesprek met Laurette Onkelinx verschenen, waarin deze laatste op de vraag van de journalist of ze Caroline Gennez in de nieuwe regering wilde hebben, het volgende antwoordde:

"Dat is de keuze van Bruno Tobback. Maar ik vind Caroline een fijn mens. Toen ze geen minister werd, heb ik haar meteen gebeld om haar bij te staan op dat moeilijke moment. Ze heeft een buitengewoon belangrijke rol gespeeld tijdens de onderhandelingen. Zonder haar was het niet gelukt. Tja, politiek is een harde stiel. Maar ik weet zeker dat Caroline wel een andere uitdaging vindt."

Indien ze zo op prijs gesteld was geweest door de PS dan had deze laatste kunnen bekomen, dat Caroline Gennez niet over het hoofd werd gezien. Maar ze waren haar liever kwijt dan rijk.
Natuurlijk, ze is niet te betrouwen, zelfs niet binnen de partij.
stuyckp is offline  
Oud 11 december 2011, 16:29   #388
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, ze is niet te betrouwen, zelfs niet binnen de partij.
Het lot van verraadsters: de eigen groep betrouwt ze dan zelfs niet meer!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 december 2011, 16:35   #389
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik postte de verklaring van Jambon reeds meermaals.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=187
En wij toonden al meermaals aan dat jij die verklaring verkeerd interpreteert.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 11 december 2011, 17:34   #390
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we een regering Di Rupo hadden met de N-Va mee in de regering dan had ik er minder problemen mee gehad dan nu.
Mijn grootste probleem met hem had dan vooral zijn nederlands geweest.
Nu vrees ik ook dat hij teveel zijn PS stellingen gaat kunnen realiseren en vooral de staatsmisvorming.
Elio Di Rupo heeft nooit de ambitie gehad om premier te worden. Dit heeft hij vanaf dag 1 duidelijk gemaakt aan Bart De Wever. Het is dus wel degelijk dankzij Bart De Wever en de N-VA dat we nu opgescheept zitten met Di Rupo I.

Het probleem met het Nederlands is iets waar de PS en Elio Di Rupo graag op inspeelt om de aandacht van de essentie af te leiden. Elio Di Rupo moet daar niet eens moeite voor doen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 december 2011, 23:23   #391
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat ik op deze grafiek zie is dat op het moment van de vorming van een nieuwe regering, de Belgische rente procentueel gezien veel sterker is gedaald dan de Italiaanse.
Wat ik zie, is dat Di Rupo de verrotting ten top heeft gedreven. En dat de stijging die dit in de laatste week voor de regeringsvorming heeft veroorzaakt, gelukkig is opgelost in de week daarop.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be