![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#383 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt toch de kans om uw ding te doen? En ik heb de kans om mijn (economisch nutteloos) ding te doen. Maar waarom houdt ge u net bezig met die polarisering? Wat levert dat op?
![]() |
![]() |
#386 | ||
Banneling
|
![]() Dat is anders wel de richting die we uitgestuurd worden.
En ik durf zelfs stellen dat het niet Tavek noch ikzelf zijn die daar op aansturen. Citaat:
En het is net dat afremmen dat Tavek en ik aanklagen. Het is net dat doodbelasten van initiatief dat we aanklagen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of je nu met 10.000-den euros omspringt, of met miljoenen, het principe blijft hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 14 februari 2012 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scholing zou ook totaal gratis moeten zijn trouwens. Wat jij wil is dit : een volledig geautomatiseerde fabriek, die eigendom is van een klein aantal mensen , en die daar alle profijt van op zak steken. En de rest van de bevolking, werkloos geworden, kan verrekken zeker ? Dat zijn jouw problemen niet... Awel, dat kan niet doorgaan natuurlijk, want dan komen die boze werkloze mensen één of andere dag dat fabriek hetwelk hun werk afpakt in stukken van één slagen en in brand steken...Hoe zou je zelf zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die mate zelfs dat je niet eens nog een bedrijfsleider nodig hebt. Wel de onderhoudsmannen. Of de robotten vallen stil. Maar we moeten eerlijk blijven, waar je mensen kunt vervangen is dat nodig want ze zijn onbetrouwbaar en te duur. En voor de rest wordt dat eenheidsworst overal. De wetenschapper...hoeveel heb je er nodig? De ingenieur...hoeveel heb je er nodig? Ze kunnen niet altijd alles hetzelfde opnieuw doen hé? Van zodra een ontwikkeling er is, een plan uitgetekend is...sla je het op en wie het nodig heeft download dat gewoon tegen een kleine kostprijs en je bent goed voor jaren meteen. Dat gaat gewoon dezelfde weg op als informatica en dergelijke. Van zodra iets bruikbaars ontwikkeld is koop je het gewoon en je hebt die informaticus niet nodig hé? En managers zullen al helemaal overbodig worden in zulke systemen. Het goede nieuws is echter...eerst gaan we allemaal failliet en alle scholen zullen griekse bezuinigingen ondervinden en er zal de eerste 30 jaar niet veel veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fabrieken moeten op de meest efficient mogelijke manier hun producten produceren om ze competetief aan te kunnen bieden op de markt. Al de rest is welvaardevernietiging. Als je producten niet op de meest efficiente manier produceert, doe je aan welvaartsvernietiging. In het systeem waarin we op een inefficiente manier produceren, om zozegd mensen aan het werk te houden, betaal je als consument meer, en zal uiteindelijk de fabriek overkop gaan door concurrentie die het wel efficienter doet. Dan sta je nergens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgie is gevuld met een no-can do attitude. "Ik ben te oud om te werken" "Ik kan dat werk niet" "Ik ben niet geschikt"....een negatieve ingesteldheid die de vakbonden voedt, zij vertalen dat. En als er iemand langskomt met een can-do attitude, van arbeider tot wetenschapper, dan scoort die, en dat zien jullie niet graag. Ik kan u verzekeren dat als je gaat soliciteren as 50+ met een can-do attitude, en dat ook toont, dat je binnen no time werk hebt. Mijn ma is zo aan werk geraakt na een ontslag. Bijna 60 en werkt full time, geen diploma. Als ge een 50+ over de vloer krijgt die wat jaartjes wilt draaien tot zijn vervroegd pensioen, inderdaad, dan neem ik die ook niet aan. Minder de schuld op anderen steken, en zelf eens controle nemen over u leven aub ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als er geen prettige vooruitzichten zijn voor hun,dan ook niet voor u vrees ik,waar ik niet mee wil zeggen dat u dat ambieert
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met de Vlaamse jeugd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Minister-President
|
![]() Dat je niet alleen moeten pronken met u verwezelijkingen,uw inkomen,uw toekomst op uw niveau,maar dat 90% van de bevolking andere waarden moet volgen en dikwijls last heeft om de eindjes aan mekaar te knopen,en voor u het zegt,neen niet iedereen heeft dezelfde capaciteiten om te bereiken wat u wel heeft bereikt.
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het steeds sneller achter geld rennen, en daar alles en iedereen voor opofferen, is door en door slecht, en op de lange duur onuithoudbaar voor zowel de mensheid als de natuur. |
|
![]() |
![]() |