![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn tenslotte nog maar februari. De huidige temperaturen doen misschien eerder aan maart denken maar het kan nog steeds vriezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest wordt uitgezaaid onder glas of binnen. Patatten ga ik eerst nog een week of twee laten schieten en dan zie ik weer wel.
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder glas staan de eerste slaplanten te blinken, samen met uitgezaaide brocolli en rode kool. Lente-uitjes in volle grond uitgezaaid.
Peterselie van vorig jaar proper gezet en gefatsoeneerd. Eens kijken wat dat doet. Patatten liggen vrolijk te schieten, voorlopig nog geen plannen mee.
![]() |
#385 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ananaskers, tomaten, erwten, diverse slasoorten, lenteuitjes en worteltjes zijn allen gezaaid
voor éne keer ben ik eens op tijd!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Te lange scheuten daar schiet ge niks mee op, die breken te gemakkelijk af, en moogt ge die voorsprong die ge meent te hebben laten schieten. Toch een kogelvrijvest aan doen in de buurt van uw patatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.google.be/search?q=kille...on%3B261%3B340
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik verwacht eerdaags de asperges te kunnen beginnen oogsten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De patatten groeien alsof ze nooit iets anders gedaan hebben. In de grond gestoken toen de scheuten gemiddeld 2 a 3 cm lang waren.
Sla onder plastic tunnel gaat prima, de volgende 10 staan momenteel nog wat aan te sterken in een koude bak. Brocolli en rode kool groeit in diezelfde koude bak ook vlotjes. Had er van elk 24 uitgezaaid en van elk zijn er (momenteel) 18 a 20 uitgekomen. Ondertussen geleerd dat peterselie 2-jaars is en dus normaal probleemloos kan overwinteren. Gaat dit jaar wel bloeien. Maar kan dus nog een jaartje mee. Lente-ui en wortelen zijn gezaaid maar die vertonen nog geen tekenen van leven. En verder is alles rustig.
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brocolli en rode kool zijn uitgeplant.
Patatten groeien opperbest. Sla a volonte. Wortelen groeien prima, lente-ui groeit prima. Experimentje met een tomatenplant en enkele pepers onder plastic verloopt momenteel goed maar die hebben dringend zon nodig denk ik. Plan was van in't kort courgettes te gaan planten maar met dit weer overweeg ik eerder om waterlelies te gaan zetten… Werk genoeg in de tuin momenteel maar zo'n kutweer…
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tijdens de laatste dagen van het goede weer was ik een keer de koude bak vergeten open te zetten. Toen ik na de vroege ploeg thuis kwam was het er warmer dan 55 graden in. Thermometer kapot gesprongen.
En toch, de sla, tomaten en pepers die er in stonden hebben die hitte-aanslag blijkbaar probleemloos overleefd. Aan de sla merk ik wel dat hij toch wat groeiachterstand heeft maar dood is-ie niet.
![]() |
#393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoppa, 't is weer zo ver.
Plannen voor dit jaar: vooral groenten die je uittrekt en direct opeet. Niet te veel liggen invriezen enzo. Ajuin is geplant, lente-ui gezaaid. Erwten (eerste keer, nooit eerder gezet) zijn ook gezaaid. Al vond ik de aangegeven afstand van 2cm tussen de zaden wel heel dicht op elkaar. Ik zie wel wat het wordt, desnoods dun ik wat uit want dit gaat wel heel druk worden. Wortelen gezaaid. Voor de eerste keer op zaailint. Gemak dient de mens en dat is met zaailinten niet anders. Sla staat te blinken.
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() lap, kweet ook weer wat doen van t weekend
![]() gene spinazie ? dat zaailint wortelen, is dat ineens met behandeling tegen maaien ? sla is gekocht neem ik aan ? erwten doe ik normaal 10 uiteen en tegen een stuk draad |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ging tijd worden!
Citaat:
Misschien later nog. Citaat:
Op de verpakking zie ik niets van eventuele behandeling tegen wat dan ook. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#396 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(als ik m vorige week had gezet, stond ie wellicht even hoog) erwten zijn soorten, sommigen hebben echt wel iets nodig om tegenop te groeien sla zaaien kon ook he alles zo en in volle grond ? of heb jij dingen onder glas ? Laatst gewijzigd door Anna List : 24 maart 2015 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() BigF
hoe hoog staat uwe spinazie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop voor Big F van wel. In elk geval ik oogst reeds spinazie uit mijn serre. Die eet ik dan liefst rauw in een slaatje. Wat ik er ook aan toevoeg: erwtenscheuten. Dat heb ik van de Britten geleerd. Het is een vaste gewoonte daar geworden om niet uitsluitend erwten te zaaien voor de peulen, maar evenzeer regelmatig wat erwten te zaaien waarvan je dan de stengels regelmatig afknipt. Dat kun je dan ook in een slaatje mengen. Smaakt erg lekker naar verse erwtjes.
Laatst gewijzigd door quercus : 8 april 2015 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() |
![]() |
![]() |