Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2012, 11:56   #381
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik dacht echt dat uitgerekend jij nu wel zou snappen dat de Belgische regimemedia er alles zullen aan doen om de hele Catalaanse kwestie doelbewust zo foutief en onvolledig mogelijk in de Vlaamse huiskamers in beeld te brengen, hoor.
Er is niet zoiets als regimemedia

De media vormen de vierde macht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 11:57   #382
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze hebben hun geplande doorbraak gemist
Jij hebt het blijkbaar nog steeds niet door maar ze hebben voor het eerst een meerderheid.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 12:01   #383
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Jij hebt het blijkbaar nog steeds niet door maar ze hebben voor het eerst een meerderheid.
Eerst een meerderheid vormen
Ik ga er van uit dat zelfs een referendum niet decisief zal zijn, als dat er al komt, over een jaar of vier.
Oud 27 november 2012, 12:40   #384
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ze hebben hun geplande doorbraak gemist
Wie is "ze"? De onafhankelijkheidsgezinden in hun geheel? Wel, dan is uw conclusie fout.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 12:48   #385
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie is "ze"? De onafhankelijkheidsgezinden in hun geheel? Wel, dan is uw conclusie fout.
Altijd maar afleiden van de mislukking van Mas, de grote motor en promotor

We zullen daardoor jaren langer geduld moeten oefenen om directe vooruitgang te zien op het separatistische vlak.

Hij beroept zich altijd op "het Volk". Welnu, het volk heeft gesproken en het heeft NEE gezegd tegen hem en zijn vervroegde verkiezingen en zijn betrachting van een grote meerderheid voor hem en het CiU

Alles wat nu volgt is veel meer compromis en gekronkel

Vandaar dat de winnaar eigenlijk de centrale regering is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2012 om 12:55.
Oud 27 november 2012, 12:52   #386
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Welke mislukking? Hij heeft persoonlijk wat zetels verloren, maar is wel geslaagd in zijn doel om een brede steun voor het referendum te krijgen.
Oud 27 november 2012, 12:55   #387
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Terzijde, er bestaat blijkbaar ook zoiets als een miss nació catalana.

Oud 27 november 2012, 12:57   #388
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Terzijde, er bestaat blijkbaar ook zoiets als een miss nació catalana.

Ik ben voor de grootste, derde van links

En hoe zit het met de Catalaanse voetballiga? Ook uit de Spaanse liga stappen?

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2012 om 13:00.
Oud 27 november 2012, 12:58   #389
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke mislukking? Hij heeft persoonlijk wat zetels verloren, maar is wel geslaagd in zijn doel om een brede steun voor het referendum te krijgen.
De politieke consequenties zijn niet min (Ik hoorde bij de analyses over een zestal mislukkingen van Mas)

Hij zal met moeite zijn eigen autoriteit kunnen bevestigen

Bovendien heeft hij een andere partij groter gemaakt, de dommerik

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 november 2012 om 13:01.
Oud 27 november 2012, 14:13   #390
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

kronkeldekronkeldekronkel...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  derottasobiranista.png‎
Bekeken: 54
Grootte:  196,9 KB
ID: 88399  

Oud 27 november 2012, 14:17   #391
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat onze vriend eno2 aan het trollen is in je reinste HupHupBelgië-stijl.
'XIII' is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 14:55   #392
krohn
Partijlid

Standaard

Die Bolleke en andere gaan uit van de veronderstelling dat Arturo Mas en zijn partij (Convergencia y Unión) gelijk zijn. Grote onzin. Convergencia is de partij van de catalaanse middenklassen. Willen ze af van Spanje? Men kan zeker dat niet zeggen. Ze zijn misschien kots beu van belastingen en zo, en na de twede vaticaanse concilie kregen zij de mis in het Catalaans, en de priesters daar begonnen separatistische standpunten vanop de preken te verspreiden -want men moet niet vergeten dat C y U ten eerste de partij van de catalaanse kerk is (...)- maar tot begin jaren zestig waren ze alemaal vurig frankisten, en tijdens de Spaanse burgeroorlog waren hun voorouders slachtoffers geworden van gruwele achtervolging tegen de katholieken (dertienduizen moorden) wat overal in Spaje gebeurde, 't is waar, mar vooral in Calatalonië, in de eerste drie maanden van de oorlog. Iets wat zelfs progresieve geschiedkundigen zoals Julián Casanova (een soort goeroe over Spaanse geschiedenis in de belgische universiteiten) vergelijken met de achtervoligngen ten tijd van de Romeinse Rijk (...) Dus, op historische vlak hebben ze weinig te maken met een partij zoals ERC, erfgenamen van de hononieme partij die aan de kant van de Roden waren in 1936. Mas is nu nochtans door die partij gegijzeld geworden na zijn grote fiasco van vorige zondag. Een alliantie contra natura. 'T is hoogst waarschijnlik dus dat volgende dagen of weken zal hij uteindelijk worden vervangen aan het hoofd van zijn partij door iemand een beetje meer verantwoord, zodat de politiek in Catalonié weer zijn gewone loop neemt. De separatistische uitdaging blijft nochtans, 't is waar, maaar zoals dertig jaar geleden (...) Zoals in Schotland. Gaan de Engelse anders die schotten laten gaan terwiijl ze een bloedig oorlgo voerden voor de Falkland's (Malvinas) dertig jaar geleden? Gek maar dat te denken. Onafahankelijke, ja wel...binnen de KU. Het verheugt me veel ten slotte dat mensen die zich hier drie vier jaar geleden fanatieke supporters van de Baskische terroristen (van de ETA) toonden, liken nu te kiezen ("a la fuerza ahorcan" in het Spaans) voor en onafhankelijheid-optie zonder bomben noch bloed, want de C y U'ers ziijn vrome zusters ter vergelijking met de andere. En ten slotte, verheugt het me nog meer ook, hier zonder taboes over de geschiedenis van mijn eigenland te kunnnen uitspreken, zonder de taboes die nog in de belgische universiteiten heersen zoals bvd aan de ULB of de VUV (en ik spreek uit eigen ervaring, zoals jullie het weten) Hartelijke groeten aan iedereen
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 14:55   #393
krohn
Partijlid

Standaard

Die Bolleke en andere gaan uit van de veronderstelling dat Arturo Mas en zijn partij (Convergencia y Unión) gelijk zijn. Grote onzin. Convergencia is de partij van de catalaanse middenklassen. Willen ze af van Spanje? Men kan zeker dat niet zeggen. Ze zijn misschien kots beu van belastingen en zo, en na de twede vaticaanse concilie kregen zij de mis in het Catalaans, en de priesters daar begonnen separatistische standpunten vanop de preken te verspreiden -want men moet niet vergeten dat C y U ten eerste de partij van de catalaanse kerk is (...)- maar tot begin jaren zestig waren ze alemaal vurig frankisten, en tijdens de Spaanse burgeroorlog waren hun voorouders slachtoffers geworden van gruwele achtervolging tegen de katholieken (dertienduizen moorden) wat overal in Spaje gebeurde, 't is waar, mar vooral in Calatalonië, in de eerste drie maanden van de oorlog. Iets wat zelfs progresieve geschiedkundigen zoals Julián Casanova (een soort goeroe over Spaanse geschiedenis in de belgische universiteiten) vergelijken met de achtervoligngen ten tijd van de Romeinse Rijk (...) Dus, op historische vlak hebben ze weinig te maken met een partij zoals ERC, erfgenamen van de hononieme partij die aan de kant van de Roden waren in 1936. Mas is nu nochtans door die partij gegijzeld geworden na zijn grote fiasco van vorige zondag. Een alliantie contra natura. 'T is hoogst waarschijnlik dus dat volgende dagen of weken zal hij uteindelijk worden vervangen aan het hoofd van zijn partij door iemand een beetje meer verantwoord, zodat de politiek in Catalonié weer zijn gewone loop neemt. De separatistische uitdaging blijft nochtans, 't is waar, maaar zoals dertig jaar geleden (...) Zoals in Schotland. Gaan de Engelse anders die schotten laten gaan terwiijl ze een bloedig oorlgo voerden voor de Falkland's (Malvinas) dertig jaar geleden? Gek maar dat te denken. Onafahankelijke, ja wel...binnen de KU. Het verheugt me veel ten slotte dat mensen die zich hier drie vier jaar geleden fanatieke supporters van de Baskische terroristen (van de ETA) toonden, liken nu te kiezen ("a la fuerza ahorcan" in het Spaans) voor en onafhankelijheid-optie zonder bomben noch bloed, want de C y U'ers ziijn vrome zusters ter vergelijking met de andere. En ten slotte, verheugt het me nog meer ook, hier zonder taboes over de geschiedenis van mijn eigenland te kunnnen uitspreken, zonder de taboes die nog in de belgische universiteiten heersen zoals bvd aan de ULB of de VUV (en ik spreek uit eigen ervaring, zoals jullie het weten) Hartelijke groeten aan iedereen
Oud 27 november 2012, 15:30   #394
modderfokker
Partijlid

Standaard

Catalonie moet onafhankelijk worden net als Vlaanderen.

Dat is mijn mening als Nederlander.

En dan later wat mij betreft samen verder met Nederland.
modderfokker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 16:14   #395
krohn
Partijlid

Standaard Spanje en Nederland, that's the question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht

Van een Nederlander, zo iets was te hopen, men zou zeggen, maar ik zal niet generaliseren, ik heb wel heel deftige mesen bij Nederlanders gekend tidens mijn jaren (al zes en twintig bijna) in Belgié; en enkele ook, 't is waar, die hun Catalanistische paranoia niet kunnen verbergen zoals de Nederlandse vrouw verantwoordelijk toen voor het Erasmus Huis in Anderlecht die verbaasde me vier jaar geleden toen ik maakte deel uit van een groep bezoekers, en plots, tijdens het bezoek begon ze uitdagend te zeggen zonder motieven, in een ogenblik wanneer sprake van Catalanen was, "let op, ik spreek wel over Catalanen niet over Spaanjarden" Ik reageerde verbaasd natuurlijk et ze reaageerde nog meer verbaasd, ze moest denken dat er maar Catalanen in dit huis aanwezig konden zijn, dat de andere Spanjaarden een soort marsmannetjes waren die pas in een ander planeet konden wonen. Tot wanneer dit gezever, dit onzin? Met beleefde groeten
Oud 27 november 2012, 16:44   #396
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Te gek gewoon
Oud 27 november 2012, 16:47   #397
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat ETA betreft: het moet wel pijn doen voor Krohn en andere Spaanse fascisten dat ondanks/dankzij de zet van "de terroristen" de separatisten nu in Catalonië én Baskenland de macht overnemen. De Spaanse "overwinning tegen de terroristen" moet wel zuur smaken...
Oud 27 november 2012, 17:03   #398
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wat met de Spanjaarden en Spaanstalige immigranten in Catalonië ? Per trein naar het Oosten afvoeren ?

Links Separatisten ? Mensen die de arbeidersklasse steunen maar enkel en alleen in het "eigen land" van "het eigen volk" ?

Het valt toch wel op dat het argument bij uitstek is dat "vroeger" de economie van Catalonië de "enige gezonde" economie was die de profiterende en luie Spanjaarden op de been hield. (Het verhaal van de Baskische Nationalisten is overigens hetzelfde).

Vanzelfsprekend is het cultuurverhaal schrijnend : de wanhopige in de 18de en 19de eeuwen gewortelde drang om één staat = één taal van één volk te maken; waar de realiteit eigenlijk in europa steeds een van meertaligheid en grenzenloze cultuuruitwisseling was. Zijn een Erasmus en een Mozart denkbaar binnen de enge grenzen van een klein staatje als Salzburg of Holland ?

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:07   #399
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door modderfokker Bekijk bericht

Hoe zo moet Vlaanderen onafhankelijk worden? Een interne aangelegenheid van de Belgen zelf.
Moeten ze zelf uitvechten, wij dienen er onze mond over te houden en er buiten te blijven.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2012 om 17:09.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:33   #400
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Hoe zo moet Vlaanderen onafhankelijk worden? Een interne aangelegenheid van de Belgen zelf.
Moeten ze zelf uitvechten, wij dienen er onze mond over te houden en er buiten te blijven.
Dit is een aangelegenheid van de Vlamingen, niet van de Belgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be