Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2012, 08:37   #381
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ging hij die confederatie en de responsabiliteit de vorige keer ook niet voorleggen ?? 't heeft juist 10 dagen geduurd (en dan nog zolang omdat hij een jaarlijkse cheque, zonder voorwaarden,voor brussel gaf, voor de "zuivere" splitsing van BHV "zonder prijs")
De situatie zal in 2014 veranderen als het goed is, het gaat erover dat de traditio's tegen die tijd door het volle gewicht van de belastingsregering nog een serie electorale petsen bijkrijgen.

Ik zie ze eerlijk gezegd als ze nog kleiner zijn niet meer in een federale Vlaamse minderheidsregering stappen, waarbij we natuurlijk een grote overwinning van de N-VA nodig hebben.

Je mag ook het effect van het vorige verraad door de traditio's niet onderschatten op BDW, hij gaat zijn lessen daaruit getrokken hebben, hij is tenslotte geen onnozelaar.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 08:57   #382
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
@stuyck

Citeer eens letterlijk wat Reynders toen zei.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik herinner me een 2 jaar geleden, toen de Griekse crisis op kruissnelheid kwam, dat een journalist aan Reynders vroeg of de EU dat niet eerder had kunnen zien aankomen, waarop Didier doodleuk antwoordde:
"Natuurlijk, dat wisten we al in 2001 dat zoiets ging gebeuren, maar ja, daar valt nu niks meer aan te doen éh..."

Dat staat dus bij mijn weten gelijk aan schuldig verzuim, om het begrip medeplichtigheid nog even niet in aanmerking te nemen.
Helaas blijven die corrupte teelbalhouders het mooie weer maken in de financien van hun land, uiteraard hierbij gniffelend gesteund door de EU-collabo's.
Wraakroepend gewoon.

Daar zeg je zo wat, daarom dat mijn volle respect uitgaat naar de Ijslandse regering, die als enige gereageerd heeft met gezond verstand in deze hele geborneerde oplichtingsaffaire.
Dat heeft Diego al gedaan maar dat ben je al weer vergeten met uw zwak getrol.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 09:00   #383
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De situatie zal in 2014 veranderen als het goed is, het gaat erover dat de traditio's tegen die tijd door het volle gewicht van de belastingsregering nog een serie electorale petsen bijkrijgen.

Ik zie ze eerlijk gezegd als ze nog kleiner zijn niet meer in een federale Vlaamse minderheidsregering stappen, waarbij we natuurlijk een grote overwinning van de N-VA nodig hebben.

Je mag ook het effect van het vorige verraad door de traditio's niet onderschatten op BDW, hij gaat zijn lessen daaruit getrokken hebben, hij is tenslotte geen onnozelaar.
jij verwacht dus beginselvastheid van de Nva, De Wever???? de korte geschiedenis heeft ons nochtans een heel andere NVa laten zien, zelfs hun eigen programma schuiven ze gezwind opzij als het maar smeer oplevert. NVa heeft de Schiltzmicrobe nog altijd in zich. Men zeurt dat men in een "cordon" gezet wordt, maar helpt lustig mee het echte cordon te verstevigen, anders mogen we niet meedoen met de andere partijen die men dan weer verraders noemt maar waar men dan weer rustig mee samenwerkt. NVa draait en keert naargelang de postjes :
- Federaal tegen Di Rupo maar regionaal is geen vuiltje aan de lucht Nee meneer het vlinderakkoord is in overeenstemming met de 5 resoluties.
- Wij eisen een zuivere splitsing van BHV, maar ondertussen geven we een cheque van 560 miljoen/jaar aan brussel zonder enige voorwaarde
- Wij onderhandelen liever met Maingain dan Filip De Winter (Braake op Milles Collines
- we sluiten een coalitie met het FDF op voorhand niet uit senator Karl Vanlouwe, in Ganshoren, maar wel op de betoging "dwars door Rode" lustig "cyancali voor het fdf" BRULLEN
- De splitsing van Belgie (eerste punt van ons programma, maar wie maalt daarom) is nu niet aan de orde enkel een vorm van confederalisme Bart De Wever op Mille collines
- Wij zijn tegen het cordon maar gaan geen onderhandelingen starten met het VB
- Antwerpen is niet van iedereen maar we sponseren nog 15 moskeeën meer

En die moeten(gaan) volgens u Vlaanderen "verdedigen"? Van die boer geen rotte eieren dank u

Laatst gewijzigd door rookie : 13 oktober 2012 om 09:02.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 09:19   #384
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij verwacht dus beginselvastheid van de Nva, De Wever???? de korte geschiedenis heeft ons nochtans een heel andere NVa laten zien, zelfs hun eigen programma schuiven ze gezwind opzij als het maar smeer oplevert. NVa heeft de Schiltzmicrobe nog altijd in zich. Men zeurt dat men in een "cordon" gezet wordt, maar helpt lustig mee het echte cordon te verstevigen, anders mogen we niet meedoen met de andere partijen die men dan weer verraders noemt maar waar men dan weer rustig mee samenwerkt. NVa draait en keert naargelang de postjes :
- Federaal tegen Di Rupo maar regionaal is geen vuiltje aan de lucht Nee meneer het vlinderakkoord is in overeenstemming met de 5 resoluties.
- Wij eisen een zuivere splitsing van BHV, maar ondertussen geven we een cheque van 560 miljoen/jaar aan brussel zonder enige voorwaarde
- Wij onderhandelen liever met Maingain dan Filip De Winter (Braake op Milles Collines
- we sluiten een coalitie met het FDF op voorhand niet uit senator Karl Vanlouwe, in Ganshoren, maar wel op de betoging "dwars door Rode" lustig "cyancali voor het fdf" BRULLEN
- De splitsing van Belgie (eerste punt van ons programma, maar wie maalt daarom) is nu niet aan de orde enkel een vorm van confederalisme Bart De Wever op Mille collines
- Wij zijn tegen het cordon maar gaan geen onderhandelingen starten met het VB
- Antwerpen is niet van iedereen maar we sponseren nog 15 moskeeën meer

En die moeten(gaan) volgens u Vlaanderen "verdedigen"? Van die boer geen rotte eieren dank u
Ik denk dat als het confederalisme op tafel komt Belgie in zijn huidige vorm ophoudt met bestaan. Als we ons nu bezighouden met realpolitiek, dan is confederalisme op tafel beter dan van in het cordon roepen en tieren over separatisme dat er niet komt.

Inwezen zal het in 2014 ofwel confederalisme op tafel zijn of Di Rupo II. Beide heb ik liever dan de huidige toestand, want confederalisme op tafel zal het land blokkeren totdat het kapot gaat, of wel zal het verder prutsen worden onder Di Rupo II tot dat het kapot gaat, en hierbij bedoel ik de sociale zekerheid die instort wegens onbetaalbaar.

Al diegenen die nu niet voor de N-VA stemmen laten een kans liggen om Belgie serieus pijn te doen. Men moet ophouden van de partij als doel te hebben, Vlaanderen is het doel, de partij is een middel, wie dat niet inziet berokkend Vlaanderen evenveel schade als de Walen.
Oud 13 oktober 2012, 09:21   #385
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat heeft Diego al gedaan maar dat ben je al weer vergeten met uw zwak getrol.
Dat is geen letterlijk citaat maar slechts een gedeeltelijk. Zoals ik reeds zei, Didier Reynders had zich slecht uitgedrukt.

Het is eigenlijk zielig dat hier op dit form soms bijbels worden geschreven over wat de ene of de andere heeft gezegd en zonder eens op te sporen wat er letterlijk is gezegd.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2012 om 09:23.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 09:25   #386
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik De Wever goed begrijp, dan gaat men - bij een N-VA overwinning in 2014, de confederatie op tafel leggen. dit zal naar mijn inziens hetzij Belgie in die mate veranderen dat er fiscale responsabiliteit komt, wat toch het oude regime breekt, hetzij Belgie in die mate blokkeren dat het afgelopen is.

Belgie in zijn huidige vorm zal in elk geval stoppen.

Wat zijn uw gedachten daarover?
Je zit hier jarenlang op dit forum en nog ben je niet zeker dat je Bart De Wever goed begrijpt. Wat gebeurt er na een N-VA overwinning in 2014 als je Bart De Wever niet goed begrepen hebt ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2012 om 09:26.
Oud 13 oktober 2012, 09:30   #387
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zit hier jarenlang op dit forum en nog ben je niet zeker dat je Bart De Wever goed begrijpt. Wat gebeurt er na een N-VA overwinning in 2014 als je Bart De Wever niet goed begrepen hebt ?
Dat zullen we dan zien.
Oud 13 oktober 2012, 10:33   #388
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Al diegenen die nu niet voor de N-VA stemmen laten een kans liggen om Belgie serieus pijn te doen. Men moet ophouden van de partij als doel te hebben, Vlaanderen is het doel, de partij is een middel, wie dat niet inziet berokkend Vlaanderen evenveel schade als de Walen.
als dat middel hoogst onbetrouwbaar is zet ik liever in op het betrouwbare (los van alle modetrends) en NVa toont zich voor het ogenblik een waardige CVP opvolger (in de meest rotte betekenis die je daar maar aan kan koppelen)

Laatst gewijzigd door rookie : 13 oktober 2012 om 10:33.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 10:57   #389
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als dat middel hoogst onbetrouwbaar is zet ik liever in op het betrouwbare (los van alle modetrends) en NVa toont zich voor het ogenblik een waardige CVP opvolger (in de meest rotte betekenis die je daar maar aan kan koppelen)
Je vergeet er wel bij te zeggen dat "het betrouwbare" ons niets oplevert, en zeker niet op federaal niveau.

Als we in anti-Belgische zin spreken, wat brengt ons dan het meeste op, een sterk VB dat niets kan doen, of een sterk N-VA dat het land blokkeert?

Je begrijpt toch wel dat het VB geneutraliseerd is en dat Belgie, het establishment, een veel grotere vijand ziet in de N-VA? In die zin is een stem voor het VB een verloren stem.

Maar als het middel belangrijker dan het doel, blijf dan maar bij het VB de N-VA bevechten in plaats van Belgie, dan gaan we het doel niet bereiken. We kunnen dan met recht zeggen, arm Vlaanderen.
Oud 13 oktober 2012, 12:19   #390
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen letterlijk citaat maar slechts een gedeeltelijk. Zoals ik reeds zei, Didier Reynders had zich slecht uitgedrukt.

Het is eigenlijk zielig dat hier op dit form soms bijbels worden geschreven over wat de ene of de andere heeft gezegd en zonder eens op te sporen wat er letterlijk is gezegd.
onzin, hij heeft het gezegd.
Oud 13 oktober 2012, 12:20   #391
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onzin, hij heeft het gezegd.
Ik vraag een letterlijk citaat. Niet een citaat zonder de vraagstelling met een antwoord dat afgekapt is in het midden van de zin.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2012 om 12:20.
Oud 13 oktober 2012, 12:21   #392
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij weet dat ?
Ik dacht dat het af hing van de kiezer. De grootte van de overwinning zal redelijk belangrijk zijn me dunkt.
Veel van de onzin die ik hier lees over de toegeeflijkheid van de N-VA is er enkel omdat N-VA nog niet groot genoeg is. N-VA was niet incontournable zoals duidelijk is gebleken.
Oud 13 oktober 2012, 12:22   #393
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag een letterlijk citaat. Niet een citaat zonder de vraagstelling met een antwoord dat afgekapt is in het midden van de zin.
ja lul maar raak. kronkel kronkel
Oud 13 oktober 2012, 12:23   #394
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij weet dat ?
Ik dacht dat het af hing van de kiezer. De grootte van de overwinning zal redelijk belangrijk zijn me dunkt.
Veel van de onzin die ik hier lees over de toegeeflijkheid van de N-VA is er enkel omdat N-VA nog niet groot genoeg is. N-VA was niet incontournable zoals duidelijk is gebleken.
Dat is nogal weinig principesvast. Als ze groter wordt verandert de N-VA dus volgens jou haar principes.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 oktober 2012 om 12:47.
Oud 13 oktober 2012, 12:27   #395
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nogal weinig principesvast. Als we grotere wordt verandert de N-VA dus volgens jou haar principes.
Trololo
Als dat uw interpretatie is dan ben je een politieke nuliteit.
Is dat trouwens wel nederlands ? "Als we grotere wordt" dat zijn geen typfouten meer dat is stupiditeit.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 oktober 2012 om 12:28.
Oud 13 oktober 2012, 13:14   #396
inina
Vreemdeling

inina's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp niet alleen "DE Wever" niet maar ik begrijp helemaal niks van gelijk welke politicus.
Het enige dat ik WEL VAN HEN heb BEGREPEN is dat ze ALLEMAAL rijkelijk hun zakken verder willen vullen op kosten van de kleine Jan Modaal van België.
en verder laat de media , ten minste als ze er eens goesting voor hebben, af en toe het topje van de ijsberg zien wat betreft corruptie vanwege politici. (zie heden de politiecommissaris in Brussel !)

Wat ik wel goed heb gemerkt is, dat ze altijd en zeker als de verkiezingen meer en meer nabij komen, mekaar allemaal zogenaamd in de haren zitten en goed bespraakt zijn, tot en met ruzies toe op de VRT. Natuurlijk is dit enkel om de kiezers voor zich te winnen, want achteraf drinken ze samen een pint in het café!
inina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 13:43   #397
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we dan Didiers 'afgekapte' antwoord even in de juiste context zetten:

Griekenland vervalste zijn begroting, Reynders en de anderen keken ernaar en deden niets

"Een interview dat de Belgische minister van Financiën Didier Reynders met betrekking tot de Griekse crisis heeft gegeven in de Franse krant La Tribune doet wereldwijd wenkbrauwen fronsen.
Reynders heeft 3 punten:

1. Indien Griekenland valt, krijgen we een Europees Lehman-scenario. Het is een cliché geworden, maar Reynders zegt het volgende: 'Indien Griekenland het eerste land wordt dat failliet gaat, zal de aandacht van de markten gaan naar de andere landen die zich in moeilijkheden bevinden zoals Ierland, Portugal, Spanje, Italië en misschien ook België en Frankrijk. Niemand weet waar die besmetting zal stoppen.
2. Griekenland loog van bij het begin over zijn statistieken en iedereen wist dat! Ik was voorzitter van de EU op dat moment. Gans Europa is dus mee schuldig aan de situatie.
3. Banken kunnen niet verplicht worden om in de verliezen te delen. Wie de banken doet betalen, doet de spaarders betalen die hun geld in die banken hebben. Iedereen dus. Op vrijwillige basis kan ik me daar in vinden, maar wanneer ze worden verplicht, zal het moeilijk worden om in de toekomst geld aan ze te vragen voor toekomstige projectfinancieringen.

Volgens Reynders is de bedoeling om Griekenland binnen een paar jaar er terug bovenop te hebben. En omdat bij een Grieks failliet ook het faillissement van andere landen onvermijdelijk lijkt en de Europese landen de Griekse leugen toedekten, is een genereus reddingsfonds de beste oplossing.

'Reynders draagt een verpletterende verantwoordelijkheid omdat Griekenland zijn begroting had vervalst op het ogenblik dat het land toetrad tot de euro. Dat gebeurde tijdens het voorzitterschap van België,' zei Trends-hoofdredacteur Johan Van Overtveldt in het Radio 1-programma De Ochtend. Professor economie Paul De Grauwe beaamde in hetzelfde programma die visie over Reynders en andere Europese besluitvormers."

http://www.express.be/business/nl/ec...ets/147945.htm

Niet ik alleen dus, maar zelfs professoren in de economie vinden dat Reynders evenzoveel oplichter en fraudeur is als z'n Griekse collega's dit waren/zijn.

Weet u, als mijn boekhouder mij helpt om fiscale fraude te plegen en dat komt uit, dan worden zowel ik als mijn booky daarvoor vervolgd en kan die zelfs zijn vergunning kwijtspelen.
Ondertussen mogen Didier & co lustig voortfrauderen, geen kat die hem/hen iets in de weg legt.
En o ja, u en ik mogen blijven verder opdraaien voor die generositeit onder de EU-oplichters, maar dat wist je wsl ook al wel...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 13:54   #398
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Diego Raga & Stuyck

Als je echt geïnteresseert bent, lees dan eens letterlijk het interview:

http://www.latribune.fr/actualites/e...-brothers.html

Comment sortir la Grèce de cette situation et ainsi nous mettre �* l'abri ?

Dès l'entrée de la Grèce dans la zone euro en 2001 on savait ses statistiques fausses. Je présidais l'Union européenne �* cette époque. Les Européens sont donc pour partie responsables de la situation. Je sens bien qu'aujourd'hui en France, en Allemagne, en Belgique, �* peu près tout le monde se dit que ce serait bien de prendre des décisions �* la place de la Grèce. Cela ne pose problème �* personne. En revanche, en 2005, lorsque l'on a connu des problèmes de déficits en France et en Allemagne... on a introduit de la flexibilité.
Il faut un minimum de règles communes dans la zone euro. Pour l'instant, le seul instrument commun, c'est la Banque centrale européenne (BCE) �* qui on fait presque jouer un rôle budgétaire. La BCE a très bien géré la crise financière, elle a pris ses responsabilités. Mais on lui demande actuellement de prendre un peu trop de responsabilités. La solution budgétaire grecque doit venir de Grèce. La privatisation, c'est déj�* la participation du secteur privé. Mais il faut aussi que l'Europe intervienne, qu'elle mette en place les instruments budgétaires adéquats. On demande �* Jean-Claude Trichet d'aller un peu plus loin parce que les politiques n'arrivent pas �* prendre les décisions.

Oud 13 oktober 2012, 14:13   #399
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Ah, dus héél Europa is verantwoordelijk voor wat Didier & co achter de rug van de bevolking zoal uitvraten ?
Lijkt me toch een serieuze verdraaiing/verkrachting van de feiten.

Nogmaals:

"Reynders draagt een verpletterende verantwoordelijkheid omdat Griekenland zijn begroting had vervalst op het ogenblik dat het land toetrad tot de euro. Dat gebeurde tijdens het voorzitterschap van België,' zei Trends-hoofdredacteur Johan Van Overtveldt in het Radio 1-programma De Ochtend. Professor economie Paul De Grauwe beaamde in hetzelfde programma die visie over Reynders en andere Europese besluitvormers."

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 oktober 2012 om 14:15.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2012, 15:13   #400
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Diego Raga

Niets achter de rug van de bevolking. Iedereen was op de hoogte in 2001.

Indertijd was het protest tegen de toetreding van Griekenland maar zwakjes. Het was in volle dotcom boom. Deze boom werd pas doorprikt met de Enron, L&H en Worldcom schandalen.

Bij de toetreding van Italië tot de euro werden openlijk vragen gesteld over het grote gedeelte van de Italiaanse economie in handen is van de maffia, buiten controle van de overheden om. Deze vragen worden nu nog steeds gesteld.

Op dezelfde manier werden er toen vragen gesteld over Griekenland.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be