Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2013, 22:28   #381
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Toch wel, zowel pedagogen als seksuologen delen dit standpunt en dit wordt dan ook onderwezen in opleidingen pedagogie.
Maar wanneer u alle menswetenschappelijke inzichten als nonsens ziet, denk ik niet u te moeten overtuigen.
So what? Dat zijn helemaal geen exacte wetenschapen.

Citaat:
Dan heeft Nietsche het mis...pedofelie is gebaseerd op een ongelijke relatie, die van volwassene tegenover kind of jongere.
Daar achter zit angst en onvermogen om normale, volwassen relaties aan te gaan, het is dus wel degelijk een stoornis en niet aangeboren, ookal beweert Nietzche dit.
Bovenstaande is dus niet wetenschappelijk bewezen, het is puur een kwestie van menselijke conventies. En die zijn dus veranderlijk, bijgevolg is het institutionaliseren van homoseksualiteit wel degelijk de deur open zetten voor het accepteren van andere seksuele geaardheden.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 22:47   #382
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Mag bestialiteit van jou nooit of enkel wanneer het dier het gebeuren genegen is?
En waarom dan wel?
Kan je daar iets inhoudelijks over zeggen?

Je laatste opmerking, moet die aangeven dat in de prostitutie veel afwijkende (maar in andere reacties volgens jou dan weer aangeboren) seksbelevingen voorkomen?
Of wil je zeggen dat prostitutie zelf iets afwijkend is?

Zeg het ons o zoveel beter geïnformeerde...
Aliesje? Ben je boos?
Ik meen het hoor.
Aangezien je zo een uitgesproken mening schijnt te hebben wil ik dan wel eens op de details ingaan...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2013, 22:52   #383
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

Bovenstaande is dus niet wetenschappelijk bewezen, het is puur een kwestie van menselijke conventies. En die zijn dus veranderlijk, bijgevolg is het institutionaliseren van homoseksualiteit wel degelijk de deur open zetten voor het accepteren van andere seksuele geaardheden.
Je hoeft daarvoor zelfs geen uitgebreide studies te doen of te kennen.
Kijk gewoon naar wat we zelf konden vaststellen.
Wat kon en mocht 50 jaar geleden, 30 jaar geleden, 20 jaar, 10 jaar en nu...
De evolutie is duidelijk. Steeds weer wordt de grens van het aanvaardbare verlegd.
De laatste tientallen jaren in slechts één richting.
Je hoeft echt geen genie te zijn om te zien waar het heen gaat.
Temeer daar de twee groepen (pedofielen en bestialiteitliefhebbers) open en bloot aan de discussie deelnemen. Dat was enkele jaren geleden nog ondenkbaar.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 12 mei 2013, 23:43   #384
Boyke
Banneling

Standaard

Vijftig jaar geleden waeren er ook homo's hoor, de jeannetten. Maar die maakten toen nog zo geen tamtam. Maar pedofilie was er ook, en de tolerantie daartegenover is WEL afgenomen denk ik.
Maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 00:50   #385
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Persoonlijke aanval, hiervan komt een melding bij de moderatie.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 06:50   #386
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Vijftig jaar geleden waeren er ook homo's hoor, de jeannetten. Maar die maakten toen nog zo geen tamtam. Maar pedofilie was er ook, en de tolerantie daartegenover is WEL afgenomen denk ik.
Maar ik kan mij vergissen natuurlijk.
Dat kan je op twee manieren bezien.
Er is sinds Dutroux wel een publieke verontwaardiging (die trouwens al terug in onverschilligheid aan het omslagen is...), dat is een feit.
Evenzeer is het een feit dat het oprichten van een pedopartij vijftig jaar geleden je gezondheid zeer zou geschaad hebben...
Vandaag levert je dat heel wat gratis zendtijd op...
Er wordt inderdaad harder geroepen door de tegenstanders. Maar de bedrijvers hebben zich ondertussen ook een publiek forum veroverd en treden daarmee in de voetsporen van de holebibeweging...
Oud 13 mei 2013, 08:19   #387
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De mening van de goegemeente over homofilie was nog niet zo lang geleden dezelfde als die over pedofilie en bestialiteit nu...
En ik ben echt niet de enige die vreest dat de rem op dit soort ontwikkelingen volkomen los staat.
Telkens als er ergens iets wat tot dan door de goegemeente verafschuwd werd opeens toegelaten word hoor je hetzelfde: Dat is het begin van het einde. Straks mag alles.
En dat nu al een paar duizend jaar...

"nihil nove sub sole". De samenleving blijft veranderen en evolueren, en doemdenkers zullen er altijd wel redenen in zien om te roepen dat alles naar de verdoemenis gaat.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 11:40   #388
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht

En wat geen exacte wetenschap is, is geen wetenschap voor u?
Menselijke conventies hebben hier gewoon niets mee te maken, evenmin heeft homosekualiteit iets te maken met " de deur openzetten voor andere seksuele geaardheden" zonder dat je zelfs maar onderscheid lijkt te kunnen maken tussen wat aangeboren is, wat vrije keuze is, en wat omschreven wordt als stoornis.
Maar speciaal voor u en Joris, die door de bomen geen bos ziet, nog even zaken op een rijtje.

Seksuele geaardheid is aangeboren , daaronder verstaat men hetero, bi en homoseksualiteit. ER is geen verschil in ontwikkeling, en evenmin als je kiest voor het hetero zijn doe je dit ook niet wat bi of homoseksualiteit betreft.
Wel heeft opvoeding invloed op de ruimte die je die geaardheid geeft.

Er bestaan veel vormen van seksueel gedrag onder volwassenen, je kunt daarover een moreel oordeel vormen zoals Joris doet, maar dat is persoonlijk en geen " wetenschap".
Wanneer mensen uit vrije wil, zonder zichzelf of anderen schade toe te brengen, kiezen voor een bepaalde vorm van seksueel gedrag spreekt men niet van stoornissen. De partner zijn immers gelijkwaardig, doen zaken uit vrije wil, en wanneer dit niet zo is worden zij geacht zelf dit te stoppen.

Je spreekt van misbruik en verkrachting wanneer een iemand gedwongen wordt,maar wanneer dit niet zo is kun je moreel gezien wel iets afkeuren, maar daarom is het gedrag helemaal niet aangeboren, het is iets waarvoor je zelf kiest, los van je seksuele geaardheid. ( Joris heeft moeite dit te vatten en misbruikt zaken om homo's toch maar als pervers voor te stellen)

Wat wordt dan wel als stoornis gezien?
Relaties of gedragingen waarbij ongelijkheid een voorwaarde is, om de relatie aan te gaan, dan spreek je van een stoornis,en dat geeft het wetstelsel ook weer, die ongelijkheid is strafbaar, zoals bij pedofelie.
Je kunt dan wel zeggen " geen wetenschap" maar inzichten menswetenschappen vormen wel de basis voor wettelijke norm over wat mag en niet, dus deelt de ruime samenleving uw opvattingen over wat wetenschappen zijn, niet.
Zo, en nu ben ik hier klaar mee, de meeste mannen hier verwoorden hun mening als dreinende kleuters, heb wel wat beters te doen in het leven dan daar eindeloos op in te gaan!
Doei heren en kijk maar goed of er geen homo aan komt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 11:55   #389
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat geen exacte wetenschap is, is geen wetenschap voor u?
Menselijke conventies hebben hier gewoon niets mee te maken, evenmin heeft homosekualiteit iets te maken met " de deur openzetten voor andere seksuele geaardheden" zonder dat je zelfs maar onderscheid lijkt te kunnen maken tussen wat aangeboren is, wat vrije keuze is, en wat omschreven wordt als stoornis.
Maar speciaal voor u en Joris, die door de bomen geen bos ziet, nog even zaken op een rijtje.

Seksuele geaardheid is aangeboren , daaronder verstaat men hetero, bi en homoseksualiteit. ER is geen verschil in ontwikkeling, en evenmin als je kiest voor het hetero zijn doe je dit ook niet wat bi of homoseksualiteit betreft.
Wel heeft opvoeding invloed op de ruimte die je die geaardheid geeft.

Er bestaan veel vormen van seksueel gedrag onder volwassenen, je kunt daarover een moreel oordeel vormen zoals Joris doet, maar dat is persoonlijk en geen " wetenschap".
Wanneer mensen uit vrije wil, zonder zichzelf of anderen schade toe te brengen, kiezen voor een bepaalde vorm van seksueel gedrag spreekt men niet van stoornissen. De partner zijn immers gelijkwaardig, doen zaken uit vrije wil, en wanneer dit niet zo is worden zij geacht zelf dit te stoppen.

Je spreekt van misbruik en verkrachting wanneer een iemand gedwongen wordt,maar wanneer dit niet zo is kun je moreel gezien wel iets afkeuren, maar daarom is het gedrag helemaal niet aangeboren, het is iets waarvoor je zelf kiest, los van je seksuele geaardheid. ( Joris heeft moeite dit te vatten en misbruikt zaken om homo's toch maar als pervers voor te stellen)

Wat wordt dan wel als stoornis gezien?
Relaties of gedragingen waarbij ongelijkheid een voorwaarde is, om de relatie aan te gaan, dan spreek je van een stoornis,en dat geeft het wetstelsel ook weer, die ongelijkheid is strafbaar, zoals bij pedofelie.
Je kunt dan wel zeggen " geen wetenschap" maar inzichten menswetenschappen vormen wel de basis voor wettelijke norm over wat mag en niet, dus deelt de ruime samenleving uw opvattingen over wat wetenschappen zijn, niet.
Zo, en nu ben ik hier klaar mee, de meeste mannen hier verwoorden hun mening als dreinende kleuters, heb wel wat beters te doen in het leven dan daar eindeloos op in te gaan!
Doei heren en kijk maar goed of er geen homo aan komt!
Alice. Je hebt groot gelijk. Je doet veel moeite om je standpunt te verkondigen.
Weet je Alice. Ik vind dat zowat niemand moeilijk moet doen over met wie met wie in bed ligt.
De enige die reden heeft om te klagen is wie zich bedrogen voelt. En je kan je maar bedrogen voelen als er enige belofte is.
De rest is bijzaak.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 14:49   #390
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Alice. Je hebt groot gelijk. Je doet veel moeite om je standpunt te verkondigen.
Weet je Alice. Ik vind dat zowat niemand moeilijk moet doen over met wie met wie in bed ligt.
De enige die reden heeft om te klagen is wie zich bedrogen voelt. En je kan je maar bedrogen voelen als er enige belofte is.
De rest is bijzaak.
Dank je wel Rudy!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 15:03   #391
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Wat is er?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 15:38   #392
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er?
Melden bij de moderatie...

Kleutergedrag.

Regelslaafje.

Laatst gewijzigd door Kameraad Mauser : 13 mei 2013 om 15:39.
Oud 13 mei 2013, 15:40   #393
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Melden bij de moderatie...

Kleutergedrag.

Regelslaafje.

Jij denkt dat ik dat echt ging melden?

Niet mijn punt inzien.
Oud 13 mei 2013, 15:50   #394
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat ik dat echt ging melden?

Niet mijn punt inzien.
Was iets onduidelijk.

Tenslotte ken ik uw gedrag ook niet 100%. Dit is tot nader order nog steeds 'tinternet'...

Voor hetzelfde geld meldde je het wel, hé...
Oud 13 mei 2013, 15:52   #395
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was iets onduidelijk.

Tenslotte ken ik uw gedrag ook niet 100%. Dit is tot nader order nog steeds 'tinternet'...

Voor hetzelfde geld meldde je het wel, hé...
Kijk, alice ging dreigen dat ze mij zal melden bij de moderatie als ik nog eens persoonlijk zou komen.

Nu kwam zijn persoonlijk, dus liet ik haar der hypocriete gedrag zien. Ik ben alleen bang dat ze dat zelf niet eens doorheeft.
Oud 13 mei 2013, 16:11   #396
Boyke
Banneling

Standaard

Is Alice een moslima ?
Oud 13 mei 2013, 16:19   #397
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Is Alice een moslima ?
Boyke. Ben jij een neger ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2013, 16:47   #398
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijke aanval, hiervan komt een melding bij de moderatie.
"Holbewoner" is nu toch niet zo erg he!
Oud 13 mei 2013, 16:47   #399
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Boyke. Ben jij een neger ?
Euh ... neen!
U vraagt wij antwoorden !
Oud 13 mei 2013, 17:05   #400
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, alice ging dreigen dat ze mij zal melden bij de moderatie als ik nog eens persoonlijk zou komen.

Nu kwam zijn persoonlijk, dus liet ik haar der hypocriete gedrag zien. Ik ben alleen bang dat ze dat zelf niet eens doorheeft.

Ook alice is een regelslaafje.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be