Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2013, 10:41   #381
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Chemie.
Heel interessante branche.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 10:48   #382
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hoe zou het nu komen dat bijvoorbeeld Aziaten (en neen, ik bedoel hier niet het Anglicisme waarbij men Pakistanen, Indiers e.d. bedoelt, maar Chinezen of Japanners) amper of geen aanpassingsproblemen hebben?
Jij denkt dat zij geen aanpassingsproblemen hebben, omdat je er nauwelijks mee wordt geconfronteerd aangezien het hier om kleine aantallen gaat. Vraag maar eens naar de problemen met Chinese immigranten in bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland. Die zijn daar proportioneel ook vaker werkloos bijvoorbeeld wat ook daar aan hun slechte kennis van de taal wordt geweten.

Het verschil dat je meent te zien tussen Marokkanen en Turken is trouwens op dezelfde manier te verklaren. Je woont in de buurt van Antwerpen, waar er nu eenmaal een grotere populatie Marokkanen dan Turken is en je dus ook vaker met Marokkanen dan met Turken in aanraking komt. In Gent is dat omgedraaid en uw Gentse geestesgenoten hebben net dezelfde problemen met de Turken daar dan jij in Antwerpen met de Marokkanen hebt. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat uw grotere affiniteit met Turken te verklaren is door het feit dat je onder de Antwerpse Turken nogal veel aanhangers hebt van de extreemrechtse Grijze Wolven.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 10:51   #383
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe zeggen ze het nu weer? Beauty is in the eye of the beholder en wie het schoentje past trekke het aan. nog eentje?
Ik begrijp heel goed dat je wegens een gebrek aan zinnige argumenten niet meer inhoudelijk wenst te reageren, beste circe.
Oud 20 juni 2013, 11:00   #384
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Wat ik meen te zien is een groep moslimouders met wel of niet betrokken kleuters, die vooruitlopen op de zaken (op één oudere dame na die het woord 'onderzoek' laat vallen) en ik hoop van harte harte dat het hier niet gaat om hun achterlijkheid tov westerse kleuterpedagogie.

Om eerlijk te zijn, die verschilt dag en nacht van wat moslimkleuters thuis aangeboden en niet aangeboden krijgen.
Bij ons is het abnormaal dat kleuters krijsend en wenend wakker worden en krijsend en wenend gaan slapen elke dag. Bij moslims is dat gewoon. Hysterisch roepen en tieren op een kleuter is blijkbaar ook gewoon. Ipv dat kind iets te doen te geven.

Dat is maar een klein voorbeeldje van de enorme verschillen.
Voor alle duidelijkheid en zoals ik al van in het begin van deze draad stel, denk ik dus ook dat het hier gaat over massahysterie als gevolg van het foutief begrijpen van normaal kleutergedrag (waarschijnlijk in combinatie met vooroordelen ten opzichte van de juf in kwestie die ongetrouwd of lesbisch is of gewoon te sexy gekleed naar hun zin gaat).

MAAR er zijn genoeg Belgen die ook geen of onvoldoende kennis hebben van kleuterpsychologie. Ook juffen trouwens, want ook daar loopt het verrassend genoeg niet altijd helemaal zoals het zou moeten.

Je bewering over dat het bij moslims normaal is dat kinderen schreeuwend gaan slapen en opstaan en dat dit niet gebeurd bij "ons" is gewoon bespottelijk. Probeer jouw buren eens niet als maatstaf te nemen voor de hele moslimpopulatie aub. Of je eigen als maatstaf voor de rest van de Belgen. Dat er culturele verschillen zijn, is een feit, maar die culturele verschillen zijn er ook binnen de moslimpopulatie en ook binnen de Belgische populatie. Sociale klasse is waarschijnlijk veel bepalender is de opvoeding dan afkomst.
Oud 20 juni 2013, 11:02   #385
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien maar eens aanvaarden en appreciëren dat mensen het beu zijn en stoom afblazen op een beschaafde manier: al schrijvende dus.
Ik vind geschreven massahysterie even onbeschaafd hoor. En ik ben er nogal zeker van dat degene die zich er schrijvend aan overgeven, ook de eerste te zijn om dat gewoon te doen wanneer zij menen onterecht te zijn behandeld.
Oud 20 juni 2013, 11:13   #386
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Je plaatst verzen zonder voorgaande of nakomende verzen, zonder context. Typische islamofobenstreken.
De contxt is simpel. Zo staan ze opgescheven. Dat er oudere verzen zijn is van geen belang, die vervallen.
Zijn er jongere verzen die deze haatverzen ontkrachten?
Oud 20 juni 2013, 11:14   #387
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat de onbezonnen hysterie aan de schoolpoort toch niet vergelijken met reacties op de gekende feiten van de slachtoffers van Dutroux?
Het waren niet de slachtoffers die reageerden en ze reageerden niet op de feiten, maar op de onderbrenging van Martin in het klooster in Malonne. En ja, ik vergelijk die reacties wel. Je kinderen meesleuren om daar hysterisch te staan schreeuwen dat ze gevaar lopen en dat de politie hen niet beschermd, is op geen enkele manier te verantwoorden.

Citaat:
Eigenlijk zouden die mensen aan de schoolpoort al mogen betalen voor de politie-interventie om de verdachte schooljuf veilig naar huis te brengen (lynching???), plus haar verlies qua loon, plus morele schadevergoeding want het onderzoek is lopende.
Ik vrees wat dat betreft het ergste, zoals steeds in die zaken. Zelfs als ze onschuldig blijkt zullen er altijd zijn die haar blijven verdenken onder het mom van "waar rook is, is vuur" (en "ze is enkel vrijgesproken bij gebrek aan bewijs"). Die juf kan daar niet meer aan de slag. Ik krijg echt koude rillingen van zo'n zaken. Misschien had de directie kordater moeten reageren na de eerste klacht. Ik weet niet hoe je zoiets moet aanpakken eigenlijk...
Oud 20 juni 2013, 11:15   #388
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan ook geen hallal-eten in de refter.

Wat denk je daar van?
Ik ben altijd al tegen onverdoofd slachten geweest. Maar de rest van het halal-aspect kan me weinig schelen. Dat heeft ook verder weinig met religieus onderwijs te maken. Vegetarische kinderen moet men ook niet dwingen vlees te eten.

Laatst gewijzigd door Edina : 20 juni 2013 om 11:16.
Oud 20 juni 2013, 11:19   #389
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij denkt dat zij geen aanpassingsproblemen hebben, omdat je er nauwelijks mee wordt geconfronteerd aangezien het hier om kleine aantallen gaat. Vraag maar eens naar de problemen met Chinese immigranten in bijvoorbeeld Nieuw-Zeeland. Die zijn daar proportioneel ook vaker werkloos bijvoorbeeld wat ook daar aan hun slechte kennis van de taal wordt geweten.
Zijn die chinezen daar ook oververtegenwoordigd in de lokale criminaliteit ?
Zijn die chinezen daar ook bezig met hun cultuur en intolerante religies te verspreiden en op te dringen ?
Hebben die chinezen daar ook plaatselijke politieke medestanders die de nieuw-zeelandse cultuur verkopen in ruil voor stemmen ?
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:19   #390
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

De school wordt gesloten tot het einde van het schooljaar.

Citaat:
Antwerpen sluit kleuterschool na hetze rond vermeend kindermisbruik
Vandaag om 11:52 door lej

Het Antwerpse stedelijk onderwijs sluit de kleuterschool De Blokkendoos op het Kiel. Ouders van de school beschuldigen een kleuterjuf van misbruik van hun kinderen. Die beschuldiging veroorzaakt de voorbije dagen een kleine volkswoede op het Kiel.
‘We konden in de gegeven omstandigheden niet anders’, zegt Frederik Picard, woordvoerder van het Antwerpse stedelijk onderwijs. Het bestuur van het stedelijk onderwijs, dat door de stad Antwerpen in een apart gemeentebedrijf ondergebracht werd, heeft de lessen in de school geschorst. Tot het einde van het schooljaar zullen er geen lessen meer worden gegeven.

‘Het schoolteam heeft besloten om niet langer les te geven in de huidige omstandigheden’, zegt Picard. ‘We achten het niet opportuun om nog langer lessen te organiseren in het belang van de kinderen én van onze eigen medewerkers.’

De leerkrachten van De Blokkendoos zullen geen les meer geven. De kinderen zullen er wel nog opgevangen worden, benadrukt Picard. Maar dat zal door ‘andere pedagogen’ gebeuren.

Volgens het Antwerpse parket zijn er evenwel voorlopig geen objectieve aanwijzingen dat er zich echt iets dergelijks heeft afgespeeld. De maatregel komt er enkel om de rust te laten terugkeren en omdat een normaal lessenverloop momenteel onmogelijk zou zijn.
Bron: De Standaard
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:20   #391
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd al tegen onverdoofd slachten geweest. Maar de rest van het halal-aspect kan me weinig schelen. Dat heeft ook verder weinig met religieus onderwijs te maken. Vegetarische kinderen moet men ook niet dwingen vlees te eten.
idd. ik snap trouwens niet waarom de moslimgemeenschap hier niet akkoord gaat met het verdoofd slachten. In andere landen is dat toch wel al geregeld?
Oud 20 juni 2013, 11:20   #392
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Men heeft zich eerst zitten moeien door bevriende dictators de installeren, tegen de wil van het volk. Dat was het probleem, niet islam. Dat men voor islam kiest na de bevrijding van een autoritair regime is normaal, islam pompt nu eenmaal door hun aderen, dit is wat het volk wil.
BS, zonder democratie weet je niet wat het volk wil, dat veranderd minstens bij elke generatie. Neem nu Iran, strenge islam zou daartegen geen meerderheid behalen. Extreme groepen nemen het over en de gematigden durven niet veel zeggen want alles is wel degelijk conform de islam.

Hier ook, sharia4belgium zijn zogezegd extremisten maar ze doen niets wat niet-islamitisch zou zijn. Islam is een dictatuur, altijd.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:21   #393
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd. ik snap trouwens niet waarom de moslimgemeenschap hier niet akkoord gaat met het verdoofd slachten. In andere landen is dat toch wel al geregeld?
Natuurlijk, zelfs het vlees dat nieuw Zeeland uitvoerde naar saud Arabië is verdoofd geslacht, enkel in belgie kan dat blijkbaar niet.
Oud 20 juni 2013, 11:23   #394
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ben radicaal tegen het opdringen van voedingswaren aan iemand..maar tevens ook radicaal tegen het schaamteloos toegeven aan levensbeschouwelijke wensen van individuen..

Enkel een medisch verzoek zou moeten worden uitgevoerd...
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:24   #395
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Natuurlijk, zelfs het vlees dat nieuw Zeeland uitvoerde naar saud Arabië is verdoofd geslacht,
zegt men!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:26   #396
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Alé lap, nu wordt ineens de hele school gesloten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:28   #397
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De contxt is simpel. Zo staan ze opgescheven. Dat er oudere verzen zijn is van geen belang, die vervallen.
Zijn er jongere verzen die deze haatverzen ontkrachten?
Wat begrijp je niet aan voorgaande en opvolgende verzen?

1.1
1.2
1.3
1.4

Trek er verder uw plan mee, dit topic gaat niet over de Koran.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:30   #398
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
BS, zonder democratie weet je niet wat het volk wil, dat veranderd minstens bij elke generatie.
Hahaha. Ben je vergeten dat de 'islamitische regimes' democratisch in het zadel werden gelift?

Laatst gewijzigd door Salah : 20 juni 2013 om 11:31.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:32   #399
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid en zoals ik al van in het begin van deze draad stel, denk ik dus ook dat het hier gaat over massahysterie als gevolg van het foutief begrijpen van normaal kleutergedrag (waarschijnlijk in combinatie met vooroordelen ten opzichte van de juf in kwestie die ongetrouwd of lesbisch is of gewoon te sexy gekleed naar hun zin gaat).

MAAR er zijn genoeg Belgen die ook geen of onvoldoende kennis hebben van kleuterpsychologie. Ook juffen trouwens, want ook daar loopt het verrassend genoeg niet altijd helemaal zoals het zou moeten.

Je bewering over dat het bij moslims normaal is dat kinderen schreeuwend gaan slapen en opstaan en dat dit niet gebeurd bij "ons" is gewoon bespottelijk. Probeer jouw buren eens niet als maatstaf te nemen voor de hele moslimpopulatie aub. Of je eigen als maatstaf voor de rest van de Belgen. Dat er culturele verschillen zijn, is een feit, maar die culturele verschillen zijn er ook binnen de moslimpopulatie en ook binnen de Belgische populatie. Sociale klasse is waarschijnlijk veel bepalender is de opvoeding dan afkomst.
Gezinnen waar kleuters zo krijsen zijn bij ons vierde wereld-gevallen of sociale gevallen. Iets voor de jeugdzorg.

Bij moslims is het gewoon cultureel bepaald. Kleuters die zich doodvervelen.

Mijn buren zijn wel een stuk of vijf gezinnen. Kom er niet mee af dat allemaal sociale gevallen zijn.

En laat het dan nog een sociale klasse zijn waar ik dan duidelijk niet toe behoor, wat komen die hier eigenlijk doen? Hier is alles een alles wordt hen aangeboden maar arrogant stompzinnig blijven ze zich wentelen in hun sociale klasse niveau van 'kansarm'. Wat mij dan razend maakt is dat ze nog lustig grote gezinnen kweken.
Dat is het volk dat aan die schoolpoort stond.

Wees gerust, ik wijs evenzeer met de vinger naar de overheid die hersenloos plebs binnenhaalt van over heel de wereld. En ik zal er ook naar stemmen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:32   #400
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
De school wordt gesloten tot het einde van het schooljaar.

Bron: De Standaard
En hop, die 'paar' extremisten hebben hun tweede slag al thuis, eerst die juf buiten en zal moeten verhuizen om veilig te zijn, nu de rest van de staf. Gaan ze de school nu vullen met islamitische juffen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be