![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je me niet geloven, dan is het best, want dat deed je toch al niet. Klaar..... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl je het gewoon over kan slaan en lezen wat je wel bevalt. Bijvoorbeeld de Islam dat is vreselijk interessant of het Christendom of het Boeddhisme. Wel allemaal uit de oude doos en al eindeloos herkauwd, maar dat maakt het alleen maar lekkerder. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God is daarentegen positief, de eeuwige en oneindige Geest, zoals uitgelegd in de filosofie van Hegel en mijn atoomtheorie. Hij is het totale systeem van de werkelijkheid, zowel vanuit het denken begrepen als in de waarneming als in het gevoelsleven. Dat is wat God werkelijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want nog nooit is deze aan iemand verschenen of het moet een zeldzaamheid zijn en heb ik daar zelf nog nooit van gehoord wat die Jezus dan gezegd zou hebben. Ook is het zondeprobleem sterk overdreven, de mens is zowel goed als kwaad en daar moeten we gewoon mee leren leven. De mens zal nooit helemaal heilig kunnen worden, ook Jezus was dat niet. Het kwaad hoort bij het leven. En het geloof in Jezus heeft ook de christenen niet beter gemaakt. Ze zijn gewoon dezelfde gebleven met hun goed en hun kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus jij ontkent dat jij op de NL TV dat gezegd hebt?
Dus die malloot naast Jack Spijkerman ( https://www.youtube.com/watch?v=gE3l3LZHWVY ) ben jij niet? Of je hebt een dubbelganger of je bent weer eens, zoals gewoonlijk, aan het liegen. Daar vertel je dus dat als de werkelijkheid zich niet houdt aan jouw bullshittheorie dat de werkelijkheid niet juist is. Dus is er hier maar één dictator; Jij dus. En ik zou ook die boom maar gaan zoeken om aan te gaan hangen. De werkelijkheid houdt zich niet aan jouw ellendig stuk proza. Citaat:
In hoeveel berichten heb ik jou gedreigd met het rapporteren bij de mod's? Welke van de 46 berichten van afgelopen 2 dagen? Je bent in de war met een ander forum. (Die Alzheimer toch hé) Doe ik wel. Alleen ben jij gewoon onbeschoft bezig op alle fora. Je gedraagt je er als een dictator en iedereen mag dood neervallen als ze zich niet aan jouw onzintheorie onderwerpen. (die ook nog eens tegenstrijdig is met zichzelf). En als je daar op gewezen wordt, schiet je als een Pavlov hondje in de "ik-heb-gelijk-en-de-rest-mag-doodvallen mode". Citaat:
Meer dan herhaling van vorige stappen komt het niet. Kijk maar: Zoek de verschillen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=164506 (8 December 2011, 21:39) http://forum.politics.be/showthread.php?t=192071 (26 September 2013, 21:42) http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=53 (15 August 2012, 08:02) www.google.nl/#q=atomen+bestaan+uit+ruimteschepen+site:forum.pol itics.be Ongeveer 5.560 resultaten (0,48 seconden) Zegt meer dan genoeg!
![]() |
![]() |
#386 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus je moet jezelf verdedigen tegen je eigen bullshittheorie? Dat staat immers vol met leugens en beledigingen.
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zen kent geen zondebegrip: direct je ware natuur zien, en dan gedraag je je vanzelf goed. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2013 om 02:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe kan je een relatie hebben met 'iets' wanneer je er zelfs geen 'beeld' van hebt? Zeker wanneer je impliciet een verband stelt tussen beeld en hallucinatie en dus het beeld zelfs niet als 'afbeelding' van de werkelijkheid ziet.. Is die relatie eenzijdig (kan dat?) of tweezijdig? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heeft zen dan geen waardenstelseL, zie hoger?
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Precies fout, want de wetenschap weet niet wat werkelijkheid is.
Dat is niet de materie, die immers geen bewustzijn bezit, maar dat is de Mens zelf en met name zijn Geest, die denkt en voelt en waar neemt. De materie is pas werkelijkheid voor onze Geest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En mocht het over vele jaren niet blijken te kloppen, dan zit het heelal niet goed in elkaar, dat heb ik gezegd, en daar blijf ik bij. Want de waarheid van de Logica gaat voor de uiterlijke werkelijkheid. Zo kan er ook oorlog zijn, maar is niet zoals het behoort te zijn. Om nog maar over het krakkemikkige en meest ellendige heelal van de wetenschap te zwijgen, die immers onder gaat in het Niets van een Big Rip, nog erger dan een oorlog dus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zit krakkemikkig in elkaar en is ook geen werkelijkheid maar fantasie. Citaat:
Mijn heelal heeft het eeuwige leven en heeft ook altijd bestaan. Nadenken voor je eindeloos bezig blijft je onzin en beledigingen en leugens te verkondigen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad en wel veel beter dan je daar eindeloos blind op te staren en te menen dat dat het hoogste is: Nirwana geheten.
De waarheid daarvan is precies het tegendeel: de oneindige en eeuwige hemelen in de microkosmos bij de microwezentjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() Fuck off met je morosofe onbewijsbare fantasieën die niets voorstellen. Laat dit forum met rust.
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 september 2013 om 11:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dictatuur van onverdraagzaamheid dus. Citaat:
Of telt het bij jou pas als je zoiets constant doet? Dat zegt toch wel genoeg over jezelf. Citaat:
Mooie reclame voor de wetenschap, waar ik een steeds hogere dunk van begin te krijgen. ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook waarom mijn atoomtheorie tegenstrijdig zou zijn heb ik nooit van jou mogen horen en verder van niemand niet. Wel de wetenschap die meent dat het heelal uit een oneindig klein punt tevoorschijn zou zijn gekomen, wat logisch onmogelijk is, want zo je kunt het meerdere niet uit het mindere halen, nog het hogere uit het lagere. Je ziet, ik geef wel argumenten, maar jij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat als seculier en humanist en atheïst hé, wars van alle Godsgeloven. En als iemand die de geloofs&aanbiddersreligies zonder meer verwerpt. Natuurlijk is de bijdrage van veel ongelovigen ook zeer beschavend geweest en hun beschavingspeil en morele waarden hoeven niet onder te doen voor die van de religies. Maar het verschil is, dat de grote religies dat op een wereldwijd collectief plan deden. Dat is nogal duidelijk. |
|
![]() |
![]() |