Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2014, 18:12   #381
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ik weet nog toen ik vorig jaar sollicitaties moest afnemen. Voor een vorklift chauffeur kwamen pas afgestudeerden master diploma's op af. Hun eerste vragen waren: wat verdien ik want voor minder dan 2000€/maand netto begin ik niet? Is er een firmawagen want ik heb geen wagen? krijg ik een GSM en laptop? Dan stopt het snel. 1 vacature = 100 sollicitaties waarvan 95 zoals hierboven beschreven. En de overige 5 kwamen enkel om een bewijs voor de RVA. Al meerdere jaren aan het stempelen maar ze waren niet geïnteresseerd in het werk. Enkel het bewijs dat ze actief achter werk aan het zoeken zijn.

Zocht je echt iemand met een goed en hoger CV dan waren hun vereisten om te willen beginnen nog vele malen hoger. Ik heb ooit iemand gehad, Burgerlijk ingenieur en al meer dan 4 (!!!) jaar aan het stempelen. Maar die was niet tevreden met een VW Golf 6 als firmawagen. Zijn eis was een startloon van 4000€ bruto en minstens een Passat CC of audi A4. En later heb ik van hem nog een mail vol scheldwoorden ontvangen omdat ik hem niet aangeworven had.

Ben ik blij dat dit allemaal voorbij is. Dus ja met een goede CV vindt je werk. Als je menselijke eisen stelt en vooral wil werken. Daarom is een maximum werkloosheidsuitkering van 24 maanden al veel meer luxe dan de meerderheid van de werkonwilligen verdient.
Wat een ongelooflijke onzin. Hier geloof ik geen meter van.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 19:15   #382
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat een ongelooflijke onzin. Hier geloof ik geen meter van.
Ik ook niet, zeker niet als je ziet van wie het komt.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2014, 22:34   #383
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen dat is niet zo.
Een werknemer die onder zijn niveau werkt die bolt het af zodra hij de kans krijgt om werk te doen dat wel op zijn niveau is.
Ingenieurs die ambtenaar willen worden?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 06:45   #384
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
gefrustreerde leraars die het niet kunnen maken in het echte leven ?
Oud 21 mei 2014, 07:49   #385
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Het parcours van de N-VA de laatste weken is wat bochtig te noemen. Langs de ene kant willen ze niet dat ze als asociaal worden bestempeld (om hun centrumkiezers niet te verliezen?) maar langs de andere kant doen ze alle moeite om hun rechtse kiezers te plezieren. Dit door uitspraken over werklozen, vakbonden ed. Ik ben er zeker van dat dit een bepaalde groep mensen pleziert. dat het langs de andere kant mensen schoffeert of bang maakt, proberen ze dan te counteren.

We zullen zien of dit een juiste taktiek is. In ieder geval is het communautaire compleet op de achtergrond geraakt. Ze veronderstellen dat deze kiezers sowieso op hun kiezen...
Oud 21 mei 2014, 08:23   #386
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan tellen.Ik las hier nochtans al dikwijls wat een afgebeulde sukkelaars dat daar in die privé hun botten moeten afdraaien voor een appel en een ei !Als je voor de overheid wil werken heb je heel wat minder eisen te stellen....uw barema en daarmee is de kous af...Geen looneisen...geen Audi geen GSM of Laptop ...Gelukkig hebben die mensen dan tenminste een mooi pensioentje...
Ondernemerke zevert. Als hier mensen ir. beginnen mogen ze tussen 2700-3000 euro bruto verwachten en een basis bedrijfswagen. En dat is een beetje voor de gehele sector zo.

Overheid biedt 3400 bruto (startsalaris) maar geen bedrijfswagen. Maar wel massas verlofdagen, werkzekerheid en een sterk pensioen. De GSM en laptop krijgen ze ook indien nodig voor het werk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 08:25   #387
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet, er zijn meer dingen in het leven als u afbeulen voor een cent. Misschien wilt een mens ook jobinhoudelijke voldoening krijgen ? Maatschappelijk relevant werk doen ?

Deze dr.ir. weet toch dat hij als docent/leraar gelukkiger zal zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 09:03   #388
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dewever is de pedalen kwijt ipv de migratiewaanzin en de transferwaanzin aan te klagen....zet hij in op bot ultra liberalisme....
Niet alleen De Wever, Siegfried Bracke wil het niet met zo veel woorden zeggen maar werkloosheid en vakbonden wil hij het liefst zo snel mogelijk afgeschaft zien! Och ja de index natuurlijk ook.

Bracke: "Enkel vakbonden varen wel bij langdurig werklozen"

link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erklozen.dhtml

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 21 mei 2014 om 09:09.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2014, 12:33   #389
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Niet alleen De Wever, Siegfried Bracke wil het niet met zo veel woorden zeggen maar werkloosheid en vakbonden wil hij het liefst zo snel mogelijk afgeschaft zien! Och ja de index natuurlijk ook.

Bracke: "Enkel vakbonden varen wel bij langdurig werklozen"

link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...erklozen.dhtml
Er zijn er bij die liever lui dan moe zijn,
Gelukkig een minderheid.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-dopper.dhtml
Oud 21 mei 2014, 21:02   #390
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Niet alleen De Wever, Siegfried Bracke wil het niet met zo veel woorden zeggen maar werkloosheid en vakbonden wil hij het liefst zo snel mogelijk afgeschaft zien!
Weer de zoveelste poging om te proberen angst te zaaien. BdW noch SB willen de vakbonden afschaffen.

Daarnaast zou ik het inderdaad schitterend vinden, mocht de N-VA erin slagen de werkloosheid af te schaffen. Geen werklozen meer. Iedereen aan het werk. Schitterend!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 09:03   #391
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Gelukkig een minderheid.

Mooie quote voor de paarse bende: "iedereen heeft rechten, ook de profiteurs".
Oud 22 mei 2014, 09:14   #392
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ik weet nog toen ik vorig jaar sollicitaties moest afnemen. Voor een vorklift chauffeur kwamen pas afgestudeerden master diploma's op af. Hun eerste vragen waren: wat verdien ik want voor minder dan 2000€/maand netto begin ik niet? Is er een firmawagen want ik heb geen wagen? krijg ik een GSM en laptop? Dan stopt het snel. 1 vacature = 100 sollicitaties waarvan 95 zoals hierboven beschreven. En de overige 5 kwamen enkel om een bewijs voor de RVA. Al meerdere jaren aan het stempelen maar ze waren niet geïnteresseerd in het werk. Enkel het bewijs dat ze actief achter werk aan het zoeken zijn.

Zocht je echt iemand met een goed en hoger CV dan waren hun vereisten om te willen beginnen nog vele malen hoger. Ik heb ooit iemand gehad, Burgerlijk ingenieur en al meer dan 4 (!!!) jaar aan het stempelen. Maar die was niet tevreden met een VW Golf 6 als firmawagen. Zijn eis was een startloon van 4000€ bruto en minstens een Passat CC of audi A4. En later heb ik van hem nog een mail vol scheldwoorden ontvangen omdat ik hem niet aangeworven had.

Ben ik blij dat dit allemaal voorbij is. Dus ja met een goede CV vindt je werk. Als je menselijke eisen stelt en vooral wil werken. Daarom is een maximum werkloosheidsuitkering van 24 maanden al veel meer luxe dan de meerderheid van de werkonwilligen verdient.
Wat een onzin kraam jij toch uit zeg. U lijkt te vergeten dat hier ook mensen op het forum zitten die daadwerkelijk in het bezit zijn van een master diploma en het klappen van de zweep kennen op de arbeidsmarkt en wat u hier schrijft is gewoon belachelijk
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 11:03   #393
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Gelukkig een minderheid.

Ik heb in De Morgen de profielen gelezen van afgestudeerden (master) die geen werk vinden.
Het verbaast me weinig dat ze geen werk vinden. Uit geen enkel van de profielen kon ik ook maar enige dynamiek aflezen.
Het ergste is dat deze mensen niet beseffen dat er geen vraag is naar hen. Dus blijven ze maar zitten in hun situatie, zich rondrollend in zelfbeklag. What a waiste.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 17:43   #394
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
gefrustreerde leraars die het niet kunnen maken in het echte leven ?
Wat is er niet echt aan mijn leven, stuyck?
Oud 22 mei 2014, 17:53   #395
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijke domme stelling van De Wever.

http://www.hln.be/hln/nl/17781/Verki...ook-werk.dhtml
Ik zie wat ik zie.
Op Ford zijn er al verschillende mensen (met een goede CV) vertrokken. Ze zochten eerst werk om daarna elders aan de slag te gaan.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 17:54   #396
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er niet echt aan mijn leven, stuyck?
Had ik het over jou ?
Voelde je jezelf aangesproken ?
Oud 22 mei 2014, 17:58   #397
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als men de rechtse politiek mag geloven stijgt het volume aan werk recht evenredig met het aantal sollicitaties. Als men hard genoeg solliciteert vindt men wel werk. Dat betekent dat er meer dan een half miljoen vacatures zijn....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 18:01   #398
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Als men de rechtse politiek mag geloven stijgt het volume aan werk recht evenredig met het aantal sollicitaties. Als men hard genoeg solliciteert vindt men wel werk. Dat betekent dat er meer dan een half miljoen vacatures zijn....
Dat is natuurlijk maar gedeeltelijk waar. Hoe meer en beter en accurater men solliciteert, hoe gemakkelijker bedrijven de juiste mensen vinden voor de juiste job, en hoe beter ze dus draaien. Maar dat gaat maar een klein verschil maken natuurlijk.

De echte manier om aan werk te geraken is er zelf te scheppen he !
Oud 22 mei 2014, 18:11   #399
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Had ik het over jou ?
Voelde je jezelf aangesproken ?
Natuurlijk had je het over mij.
Ga je nu zo achterbaks zijn om dat te ontkennen?
Oud 22 mei 2014, 19:30   #400
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk had je het over mij.
Ga je nu zo achterbaks zijn om dat te ontkennen?
Citaat:
Achterbaks, Jack!
Nou nou.
Wat beschik je opeens over een hoop zelfkennis. Het schoentje past en het knelt blijkbaar.
Schelden is echt niet netjes, bovendien is het tegen de forumregels.
Op de man spelen ook overigens.
Dus droog je tranen en be on topic.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 mei 2014 om 19:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be