Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2016, 20:51   #381
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U antwoord niet ???
Wat zou u gezeggen hebben als bijvoorbeeld Vandelanotte of Cavo minister van B.z. Was ?
Ja kijk een minister die zijn werk niet aankan neemt ontslag, hè blijkbaar zitten er bij de sossen meer emotioneel geladen pipo's die hun ontslag nemen wanneer er een metrostelletje ontploft

Volgens mij kan jamben daar geen zak aan doen, wat we al weten of wisten is dat onze politie overbetaald, obees, en volledig inefficiënt haar werk verricht
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2016, 23:21   #382
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wat ze kunnen doen is in feite alle moslims een RFID inplanten. EN nee dat is geen racisme, elke misdadiger plant je een RFID in. Op die manier kun je misdaad beter traceerbaar maken... hoe simpel kan het leven toch zijn ?
Oud 23 maart 2016, 00:24   #383
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Wat ik absoluut niet begrijp is dat er bij terreurniveau 3 eenzelfde aantal ongure types met zware koffers waarin dus bommen met ijzer (schrapnels en nagels)in zaten in een overvolle ruimte van de luchthaven geraakten zonder dat er geen enkele machinale screening gebeurde van de inhoud van dergelijke koffers.
Er waren destijds toch al journalisten met nep-wapens ongecontroleerd in zogezegd streng beveiligde zones van die dezelfde luchthaven geraakt!
En wat ik nog minder begrijp is het feit dat een half uur nadien in een overvolle metro een nog grotere ravage kon aangericht worden.
En als men ondanks dit alles nu commentaar moet slikken dat er aanslagen in het vooruitzicht werden gesteld en dat er in de pers verschijnt dat een grote smeerlap bereid is te praten dan begrijp ik er helemaal niks meer van.
Natuurlijk dat een bedreigd netwerk zo vlug mogelijk tot de actie over gaat.
Ze begrijpen hier nog altijd niet tot wat IS in staat is.
Waarschijnlijk zullen ze het niet willen begrijpen.
Ik heb zo heimelijk de vrees dat er bloed aan de handen kleeft van dezen die niet beseffen of weten wat echt terrorisme is.
Is het nu zo moeilijk om desnoods drie of meer screening-toestellen te zetten
aan de ingang van een luchthaven? Kost dat teveel misschien?
Militairen die rondwandelen op straat zijn misschien nodig om een paar doden tegen te gaan maar...... 34 is van het goede te veel.
Dus de nodige beveiliging gebeurde niet op de plaatsen waar het zeker noodzakelijk was. Ze mogen er eens over nadenken.
En....mijn medevoelen voor de families van de slachtoffers.
Bovendien mogen ze dat schorriemorrie eens grondig gaan uitzuiveren.
Wie nog zijne vinger opsteekt in de toekomst mogen ze op de vlieger zetten.
Terug naar afzender. En degene die dan nog terugkomt mogen ze gerust veroordelen tot 25 jaar dwangarbeid.
Kasseien kapotslaan om onder nieuwe banen te leggen.
En een bol aan hun been zodat ze niet meer gaan lopen.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 maart 2016 om 00:25.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 03:37   #384
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
VOLLEDIG MEER EENS!!!!!!!!! Onmiddellijk nultolerantie en ALLE allochtonen buiten. De Islam als een terroristische sekte aanzien en concentratiekampen openen voor ALLE Moslims!!!!!!!!

Waar het VB al jaren voor waarschuwt is vandaag werkelijkheid geworden. Meerdere aanslagen vandaag en dit dankzij het pamperbeleid van incompetente politiekers. Elke politieker heeft vandaag bloed aan zijn handen. Punt 1 en ook VANDAAG nog is Molenbeek en in uitbreiding gans België zuiveren van Moslims!!!!!!!!
2
Oud 23 maart 2016, 08:34   #385
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Wat ik absoluut niet begrijp is dat er bij terreurniveau 3 eenzelfde aantal ongure types met zware koffers waarin dus bommen met ijzer (schrapnels en nagels)in zaten in een overvolle ruimte van de luchthaven geraakten zonder dat er geen enkele machinale screening gebeurde van de inhoud van dergelijke koffers.
Er waren destijds toch al journalisten met nep-wapens ongecontroleerd in zogezegd streng beveiligde zones van die dezelfde luchthaven geraakt!
En wat ik nog minder begrijp is het feit dat een half uur nadien in een overvolle metro een nog grotere ravage kon aangericht worden.
En als men ondanks dit alles nu commentaar moet slikken dat er aanslagen in het vooruitzicht werden gesteld en dat er in de pers verschijnt dat een grote smeerlap bereid is te praten dan begrijp ik er helemaal niks meer van.
Natuurlijk dat een bedreigd netwerk zo vlug mogelijk tot de actie over gaat.
Ze begrijpen hier nog altijd niet tot wat IS in staat is.
Waarschijnlijk zullen ze het niet willen begrijpen.
Ik heb zo heimelijk de vrees dat er bloed aan de handen kleeft van dezen die niet beseffen of weten wat echt terrorisme is.
Is het nu zo moeilijk om desnoods drie of meer screening-toestellen te zetten
aan de ingang van een luchthaven? Kost dat teveel misschien?
Militairen die rondwandelen op straat zijn misschien nodig om een paar doden tegen te gaan maar...... 34 is van het goede te veel.
Dus de nodige beveiliging gebeurde niet op de plaatsen waar het zeker noodzakelijk was. Ze mogen er eens over nadenken.
En....mijn medevoelen voor de families van de slachtoffers.
Bovendien mogen ze dat schorriemorrie eens grondig gaan uitzuiveren.
Wie nog zijne vinger opsteekt in de toekomst mogen ze op de vlieger zetten.
Terug naar afzender. En degene die dan nog terugkomt mogen ze gerust veroordelen tot 25 jaar dwangarbeid.
Kasseien kapotslaan om onder nieuwe banen te leggen.
En een bol aan hun been zodat ze niet meer gaan lopen.
Er worden hier weer veel woorden vuilgemaakt aan politieke recuperatie allerhande. Dat er in Molenbeek en Brussel om te beginnen veel vuil moet uitgezuiverd worden is juist. Dat ze al maar beginnen met de ganse bendes (familie inbegrepen) die terroristen onderdak verlenen terug te sturen naar
IS-gebied. Daar kunnen ze hun dagen vullen met bidden.
Maar de essentie is dat onze beveiliging niet werkt. En de essentie is ook dat men in het hoera-geroep feiten heeft blootgegeven die men beter had gezwegen. En men wist dat het vijf voor twaalf was. Maar voor TV verschijnen om een deel van de glorie op te strijken is iets waar vele politiekers klaar voor staan.
Maar zo werkt het niet!!!!
Er worden bommen binnengesmokkeld tussen een massa onschuldige mensen in een periode van top-alarm.
Er ontploffen bommen en een half uur na de eerste feiten ontploffen bommen
in de overvolle metro. Die had toen al ontruimd moeten zijn.
En pas dan begint men aan de volledige lock-down van gans Brussel.
Vijgen na Pasen dus.
Feitelijk zou iedereen na dergelijke feiten in de vlieghaven het initiatief mogen hebben om het treinstel waarin hij zit stil te leggen in een station en zo vlug mogelijk dit station gespreid te verlaten.
Dat zijn veiligheidsmaatregelen!
Naast de gekwetsten en doden zullen ze nu nog meer geld mogen uitgeven om eindelijk de nodige beveiligingstoestellen aan te kopen en personeel
op te leiden dat een kritischer oog heeft als hij ongure "tjoektoeken" met zware koffers ziet rondlopen via de beveiligingscamera's.
Oud 23 maart 2016, 08:40   #386
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar de essentie is dat onze beveiliging niet werkt.
De essentie is dat we in onze "vrije samenleving" geen enkele sluitende beveiliging kunnen invoeren die onze vrijheid niet drastisch beperkt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 12:48   #387
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De essentie is dat we in onze "vrije samenleving" geen enkele sluitende beveiliging kunnen invoeren die onze vrijheid niet drastisch beperkt.

Als U mijn bevindingen of bedenkingen beschouwt als een beperking van uw persoonlijke vrijheden dan verwijs ik onmiddellijk naar persoonlijke verplichtingen. Mijn bekommernis is dat er zoveel mogelijk mensenlevens moeten/moesten gespaard worden.
En ik vind dat er zware tekortkomingen zijn geweest.
Niet om kritiek uit te oefenen maar om aan te zetten tot nadenken.
Wat er kan of niet kan.
Men moet niet van een minister verwachten dat hij het beter zou kunnen dan de hem toevertrouwde diensten.
Ik doe dus niet mee aan politieke recuperatie of dadingen waarmee dit forum weeral in andere draden volgeklad wordt.
Zo komen we er niet.
Want van die miserie die we nu krijgen zijn we nog niet verlost hoor.
Deze terroristen zijn van een ander gehalte dan oorlog voeren mits bepaalde regeltjes. Zij hebben één regel en dat is de barbarij van de islam.
Zichzelf opblazen voor een aantal beloofde maagden gaat ons denkvermogen te boven.
Wat nu gebeurd is mag niet gebruikt worden als TV-show.
Dat hoera-gekraai van de pers de dagen voordien zadelt hen ook op met een zware verantwoordelijkheid. Men verkoopt best het vel van de beer niet alvorens hij geschoten is.
En men maakt hem vooral niet wakker.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 maart 2016 om 12:52.
Oud 23 maart 2016, 18:54   #388
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Je mag mijn visie vies vinden. Uw reactie bewijst alleen maar dat je de grootste braakbal bent op dit forum.
Een nietsnut kan niet beter deelnemen aan een forum dan op de manier dat jij dat doet. Iedereen op dit forum mag gerust lezen wat ik schrijf hoor.
Ik zal geen rode oortjes krijgen van hun meningen.
Maar een mening heb jij nooit. Voor een mening te hebben heb je hersens nodig. Meningen kunnen dus verschillend zijn. Dat is geen erg.
Maar walgelijk gedrag is erger. En daar heb jij geen moeite mee.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 maart 2016 om 19:00.
Oud 23 maart 2016, 19:09   #389
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voila.

EN verder voor die mensen die moslims beschuldigen ff er op wijzen wie het vuur aan de lont gestoken heeft.

bron: http://www.theguardian.com/world/2005/oct/07/iraq.usa

Zoals ik al eerder schreef: er zijn overal idioten. En als ik zie welke achterlijke idioot er in Amerika nu kans maakt president te worden krijg ik echt schrik.
Bush was inderdaad een idioot die door zijn inval olie op het vuur heeft gegooid maar Al Qaida heeft wel eerst de aanslag op het WTC gepleegd.
Dus ja, de moslims zijn begonnen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 21:02   #390
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je mag mijn visie vies vinden. Uw reactie bewijst alleen maar dat je de grootste braakbal bent op dit forum.
Een nietsnut kan niet beter deelnemen aan een forum dan op de manier dat jij dat doet. Iedereen op dit forum mag gerust lezen wat ik schrijf hoor.
Ik zal geen rode oortjes krijgen van hun meningen.
Maar een mening heb jij nooit. Voor een mening te hebben heb je hersens nodig. Meningen kunnen dus verschillend zijn. Dat is geen erg.
Maar walgelijk gedrag is erger. En daar heb jij geen moeite mee.

Sorry voor deze interventie maar "'Braakbal" is weeral eens van het forum gegooid. Dat is hier al een paar maand het geval.

Voor het overige "Laat mij weten wie gewonnen heeft"
Zijn het de Nerviërs of de Eburonen?
Of is het Ambiorix met zijn ploeg?
Ik ga even op retraite. Doey!!
Oud 23 maart 2016, 21:20   #391
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongure types?? Zware koffers??
Is laat ons zeggen 15..20 kg een zware koffer? De mijne weegt gewoonlijk zwaarder Daar kan al serieus vuurwerk mee gemaakt worden...
Iemand met een dergelijke bomkoffer die afgezet wordt aan de vertrekhal neemt gewoon een trolley en wandelt binnen tussen de andere honderden/duizenden. Wie gaat hem tegenhouden?

Op topdagen vertrekken er op Zaventem 50.000..60.000 passagiers.
Enig idee wat dat vraagt/kost aan infrastructuur om die allemaal te kontroleren? Mogelijk zal het ervan moeten komen, maar dat zal niet voor overmorgen zijn.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 21:28   #392
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Is laat ons zeggen 15..20 kg een zware koffer? De mijne weegt gewoonlijk zwaarder Daar kan al serieus vuurwerk mee gemaakt worden...
Iemand met een dergelijke bomkoffer die afgezet wordt aan de vertrekhal neemt gewoon een trolley en wandelt binnen tussen de andere honderden/duizenden. Wie gaat hem tegenhouden?

Enig idee wat dat vraagt/kost aan infrastructuur om die allemaal te kontroleren? Mogelijk zal het ervan moeten komen, maar dat zal niet voor overmorgen zijn.
In Jakarta zijn er meer passagiers dan dat maar ook genoeg ingangen en dat verloopt vlekkeloos. Hoogstens vijf �* tien passagiers die wachten dat hun baggage en zelf gescand worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 21:32   #393
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In Jakarta zijn er meer passagiers dan dat maar ook genoeg ingangen en dat verloopt vlekkeloos. Hoogstens vijf �* tien passagiers die wachten dat hun baggage en zelf gescand worden.
Alle passagiers zijn nooit goed te controleren.
Wel kunnen inlichtingendiensten alle zware criminelen blijven volgen.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 21:38   #394
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Alle passagiers zijn nooit goed te controleren.
Wel kunnen inlichtingendiensten alle zware criminelen blijven volgen.
Je zal wel nooit met wapens of explosieven door de security gaan. Zelfs uurwerk, gsm, stylo, kleingeld etc moet in de bak gelegd worden. Als de biep dan nog afgaat wordt het een lijfonderzoek.

Ik had een bureel classeur bij in de bagage en ze vonden de metalen pinnen verdacht. Dat moest ik laten zien. Laat staan dat je er met een machinepistool en bommen doorgeraakt.
Oud 23 maart 2016, 21:40   #395
cato

Standaard

Citaat:
Je zal wel nooit met wapens of explosieven door de security gaan. Zelfs uurwerk, gsm, stylo, kleingeld etc moet in de bak gelegd worden. Als de biep dan nog afgaat wordt het een lijfonderzoek.

Ik had een bureel classeur bij in de bagage en ze vonden de metalen pinnen verdacht. Dat moest ik laten zien. Laat staan dat je er met een machinepistool en bommen doorgeraakt.
je hebt helemaal gelijk.
Alleen zullen de aanslagen dan voor die controle plaats vinden.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 21:56   #396
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Zaventem en in alle Europese luchthavens die ik ken (maar ik heb ze niet alle gedaan) kan de inkomhal en de vertrekhal vrij betreden worden.
Vrij verkeer van personen en goederen, nietwaar?
Ik denk dat het bij velen - en niet alleen in Belgie - momenteel dun uit de broek loopt...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2016, 22:07   #397
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zaventem en in alle Europese luchthavens die ik ken (maar ik heb ze niet alle gedaan) kan de inkomhal en de vertrekhal vrij betreden worden.
Vrij verkeer van personen en goederen, nietwaar?
Ik denk dat het bij velen - en niet alleen in Belgie - momenteel dun uit de broek loopt...
Ik denk naar de toekomst toe dat dit verleden tijd is. Ik heb ook het schijt aan die controles vooral dat ik de laatste 2 weken een dertiental vluchten heb gedaan. Als je dit ziet begrijp je waarom. Ik heb nog mijn twee handen en twee benen. Dit wordt een klote maatschappij waar het crapuul zijn wetten stelt.
Oud 24 maart 2016, 17:17   #398
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk naar de toekomst toe dat dit verleden tijd is. Ik heb ook het schijt aan die controles vooral dat ik de laatste 2 weken een dertiental vluchten heb gedaan. Als je dit ziet begrijp je waarom. Ik heb nog mijn twee handen en twee benen. Dit wordt een klote maatschappij waar het crapuul zijn wetten stelt.

De weken die voorbij zijn had men een heilige schrik als er evenementen plaatsvonden waar veel volk verwacht werd. Er werden er zelfs afgelast.
Voor je op de vlieger stapt worden passagiers en bagage gescreend.
Waarom niet voor ze de enorm bevolkte vertrekhal betreden?
Degenen die nu samen met hun bommen ontploft zijn hadden waarschijnlijk ook geen tickets voor een vliegtuigreis want dan werden ze gecontroleerd.
Ze zouden er waarschijnlijk niet doorgeraakt zijn.
Maar in de ruimte waar een enorm aantal passagiers samentroepen zijn dus misdadigers welkom zonder controle. Dat is dus vragen om doffe ellende.
En familieleden die passagiers afhalen lopen ook nog eens gevaar.
Nee hoor. Dat moet anders aangepakt worden.
Dus screening voor je de luchthaven zelf intern betreedt.
En niet reizigers betalen een inkom. Want screening betekent werk en personeelskost. Als je daar wilt gebruik van maken moet je er ook maar voor betalen. En voor grote gebeurtenissen met veel volk kan dan hetzelfde gebeuren. Screening aan de ingangen. Veel firma's zullen er graag aan meewerken dan mits een kleine geldelijke vergoeding door alle aanwezigen.
Teveel gevraagd? Iedereen staat vrij om er dan weg te blijven.
Oud 24 maart 2016, 17:25   #399
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mocht ik hier baas zijn dan gebeurden die screenings niet overmorgen maar vandaag nog. Want ik ga niet meer op vakantie met een vliegtuig zolang dit niet gebeurt. Ze kunnen dus kiezen. Niks meer ofwel veiligheid garanderen zoals het hoort.
Oud 24 maart 2016, 21:02   #400
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De rfid is nochtans niet vrijheidsbeperkende; je kan ook gewoon gsm fracken, huurcontracten op website met EID registeren, aceton aankopen traceren, GSM tracking op niveau van 30 seconden brengen. Rekening netwerkprotocol opmaken in 20seconden, full analyse van sociale security voordelen linken aan EID en RFID zodat iedereen die steun trekt geen dubbel steun kan trekken,
Contracten afsluiten met alle Belgen dat ze de grondwet moeten respecteren en de waarden herhalen, subsidies afschaffen aan alle kerken zodat ze stoppen met religieuze zever te sponsoren, subsidies aan alle OCMW's die jihad strijders steunen stopzetten (responsabiliseren hé) , subsidies aan alle gemeenten die teveel terroristen op grondgebied hebben en geradicaliseerde moslims en vervangen door een leger die de administratie en de controle van de burgers op punt zet.

Moet je nog tips hebben ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be