![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halcyon. Een zwaardere tax is alleen zakkenvullerij van de dikkoppen die onze leiders blijken te zijn.
Daar verhelp je niks mee zoals al duidelijk blijkt met de taxen op alcohol, sigaretten en brandstof. En uiteindelijk gaat het daarover in deze topic, het pesten van mensen met een wagen die net iets meer aankan dan de doorsnee focus of corola. De linkse rakkers met penisnijd hier willen het of verbieden of zo duur maken dat alleen de PS'ers/SP/a'ers met voldoende sjoemelgeld het hebben van een grote wagen nog zouden kunnen betalen. De burger een lada of trabant, de apparatsjics een Zil? En mijn voornaamste zorg is, wat is een lichte vracht, en wat is een 4*4. Ik heb namelijk een bejaarde 4*4 lichte vracht in een piepklein formaat. Als politiekers daarover gaan beslissen is het in hun voordeel nietwaar. Niet volgens een logisch idee. Maar kom, aangezien het een idee van een politieker is al het wel een goed zijn zeker?
![]() |
#383 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#385 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat is daar "off-topic" aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Verder doet men steeds ofdat onze landgenoten een stelletje malloten zijn die onderwezen moeten worden tegen allerlei onheil, liefst door theoretici die van de praktijk de ballen afweten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ten eerste gaat het niet om het feit of chauffeurs al dan niet dom zijn, ze moeten er gewoon op attent gemaakt worden dat ze bepaalde verantwoordelijkheden dragen in het verkeer. En er blijken genoeg chauffeurs te zijn die hun verantwoordelijkheden nog niet kennen. Dus als sensibilisering eventuele slachtoffers kan voorkomen is dit alleen maar een positief alternatief. Ten tweede zal sensibilisering zich absouut niet fiskaal uiten. Waar haal je dat toch? De Federe Overheid heeft een bepaald budget dat ze kan besteden aan de voorlichting van haar burgers. Een sensibiliseringscampagne past perfect binnen dit budget en heeft verder geen financiële gevolgen. Ik begrijp echt niet wat je tegen een sensibiliseringscampagne kan hebben. Het is bewezen dat deze campagnes levens kunnen redden. Ben jij dan zo antisociaal ten opzichte van je medemens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Halcyon. De overheid wil zijn "burgers" behoeden voor het gevaar van roken. Wat is het resultaat? Bedrijven die sluiten- BAT sluit al zijn vestigingen- Taxen die belachelijk worden([size=1]maar niet hoog genoeg in verhouding tot de echte kost[/size]) en Francorchamps dat een prachtvoorbeeld koehandel word, en waarschijnlijk binnen een jaartje of 15 een smeergeldschandaal.
En uiteindelijk stijgt het aantal rokers.De leeftijd van startende rokers daalt.De verboden vrucht lonkt. Men wil autorijden verminderen. De tax op brandstof stijgt. Er gaan stemmen op om het bestaan van lichte vrachtvoertuigen op te heffen.Mensen die een grotere wagen hebben zouden nog meer moeten betalen. 21% van de aankoop verdwijnt direct in de zakken van de staat we spreken dan nog effe niet met in verkeerstelling bijzondere toegevoegde tax en wegenbelasting jaarlijks.De commisielonen van de garagehouders worden afgeroomd, het inkomen van deze mensen word belachelijk zwaar belast([size=1]zoals van elke werkende Belg[/size]).En het meerverbruik van een zwaardere wagen is ook direct de staatskas spekkend. En dan willen ze een klein achterpoortje in een keer omtoveren tot nog een zwart geldzuipend gat. Namelijk de wagens die groot genoeg zijn om luxe en vrachtruimte tegelijk te hebben, meer specifiek dan nog de voertuigen met de veiligere 4wiel aandrijving. De "Marktkramers" gaan het graag zien gebeuren. Al daar eens aan gedacht dat dezen net de gebruikers zijn van een voertuig met een hoge trekcapaciteit? Trek maar eens een volle bak marktwaar.3.5 ton mogen niet al te veel wagens trekken. Zie het al gebeuren.Een marktkramer die zijn Landcruiser met leren zetels([size=1]in optie, de echte terreinrijders hebben waarschijnlijk de basisuitvoering, en die nog uitgekleed[/size]) moet inruilen voor een Opel Omega 2.5 TDI full option met 2wielaandrijving.... Veilig he,overladen achteraan.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2004 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen ambitie om met mijne land-rover door het stadscentrum van Brugge te gaan cruisen, ik zet die daar in de ondergrondse parking, maar dat deed ik met mijne Megan en mijne Scenic ook. Maar als ik dan zo eens rondkijk in zo'n parking en zie wie er moeite heeft met manouvreren, of wiens wagens schots en scheef staan, dan vind ik daar zelden collega terreinwagen bestuurders bij, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, iemand, die met welke wagen dan ook rijdt, groot klein, dik, dun, benzine, diesel LPG of desnoods op scheten rijdend moet zich aan de regels houden.
Dan gebeuren er geen ongevallen, indien de voertuigen aan de nu al opgelegde zware normen voldoen. Alle ongevallen gebeuren om dat er 1 van de betrokken partijen zich niet aan de regels hield. Niet omdat de ene wagen wat duurder, of van een andere categorie is. Maar je moet niet afkomen dat de voertuigen onveilig zijn. Da's pas zo als iemand zich niet aan de regels houdt. En daar zit dus ook het in orde houden van het voertuig bij. Misschien een idee. Bij de aankoop van een wagen een wapenvergunning leveren. En de essensie van dit topic was en is, zijn 4*4's onveilig, en ja, welk prijskaartje mag eraan hangen, om de staatskas te spekken.
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik verkoop steekmessen om de prut van de vrachtwagen te krabben, ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zouden 4x4 niet in middeleeuwse stadskernen mogen rijden, maar vrachtwagens wel ???
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En het enige wat imho tegen een 4x4 zou helpen is het beperken van de brandstofconsumptie (limieten per persoon per maand ofzo).
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je ons daarom allemaal veroordelen tot het rijden met lichte wagens ? (sommige mensen rijden nu eemaal liever met een groter machien, dat kan gaan om redenen van hun werk, hobby, situatie, ja tot het feit dat het voor sommigen het verlengde van hun pietjen is.) so what ! Ik rij met ne gehomologeerden auto, die dus in orde is bevonden door de staat om op de belgische wegen te bollen, en omwille van een aantal jaloerse groene communistisch ingestelde egoïsten, zou dat plotseling niet meer mogen. Want daar gaat het om, wie gaan we nu pesten, We hebben de vliegers en DHL weggekregen, bedrijf X , bedrijf Y en wie gaan we nu eens pakken ? AH die smeerlappen met hun terreinwagens, ... We zullen wel een nepargument creëren om ze weg te pesten, ! Ah als er iemand tegen die smeerlappen rijd heeft die sukklaar met zij proletarisch baksken meer kans op brokken dan die gore decadente lul met zijn en terreinwagen. Ja, en wete als ik mijne Freelander onder ne Scania parkeer dan ben ik ook morsdood, of nog beter, tegen nen andere Freelander , kop op kop, BANG ! Zo dood als ne pier ! zelf als ik met mijn zatte kloten in ne greppel rijd en 10 keer over kop vlieg, zal mijn roll bar mij vermoedelijk niet kunnen helpen het effect van mijn airbags zal ook weg zijn trouwens. Den truuk is van geen accidenten voor te hebben ! Dat is nu eenmaal de bittere realiteit. Als K9 straks in zijne Yaris een verkeerde beslissing neemt en hij knalt in ne camion, of een camionette of een andere Yaris, dan heeft hij kans dat em even dood is als dat m vanachter in mijne Freelander knalt. Ik ga geweldig veel kosten hebben aan mijn deur enz... maar als mijnen auto nie onder ne camion knalt op dat moment heb ik een kanske om het te overleven. Hij kan mij echter ook tegen een betonen muur katapulteren, klinkt idioot voor een klein autoke dat tegen 1,5 ton staal bonkt, maar als zijn snelheid hoog genoeg is heb ik er ook van. Mag ik u vragen of je statistieken hebt van hoeveel terreinwagens er betrokken zijn in ongevallen met voetgangers... Hoeveel voetgangers worden er niet omvergewalst door trucks, ? Hoeveel door snelle Johny's in een getuned klein autoken, Door camionetjes met bouwarbeiders die al nen helen dag op Jup geleefd hebben, ... Dat je als voetganger morsdood bent als er ne 4X4 over u rijd, geloof ik goe, Maar ik wil ook nie opgeschept worden door nen BMW of ne Yaris, die Yarisen van tegenwoordig zijn ook redelijk hoog, ... Ofwel is zo'n aanrijding aan relatief lage snelheid, en is alles afhankelijk van hoe je als voetganger terecht komt, ofwel is dat aan hoge snelheid en dan wordt je gewoon over of door het voertuig gekatapulteerd, al eens zo'n accident gezien ? Ik heb zo eens iemand met zijn benen door de voorruit zien steken, ge moet nie vragen waar de rest stak. En dat was gene 4X4 maar een gewoon klein autoken, dat tegen 60 a 70 per uur reed. Als ge met die snelheid geraakt wordt door gelijk welk voertuig is dat bijna altijd dodelijk. Als ge met 20 per uur iemand aanrijd en die heeft de pech van onder uw wielen te sukkelen, tsja, ... als die gewoon naast uwen auto valt, niks aan de hand, of hij moet zijnen nek breken op de stoeprand... Moeten nu alle stoepranden uitgebroken worden, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het communisme toch schoon hé, ... Maar dan ga je inderdaad een heleboel van die roetblazende wrakken van 15 jaar en ouder van de baan halen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste tijd al wree staaltjes gezien van zotten in Astrakes, Corsakes, Fiatjes enz... Volgende situatie, Ne zot in nen 205 die vlak voor mijn wielen naar den afrit schiet, ik moest alles toegooien of hij stak eronder. Had hij eronder gestoken hadden die groene eco communisten weer kunnen roepen van : Daar die klootzak in die 4X4 heeft weer een klein arbeiderswagentje platgereden ! |
|
![]() |
![]() |