![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Bij mij zeiden ze 6 maand voor ik ging trouwen erbij dat ik van dan mijn loon zélf mocht houden,maar dan ook mijn meubelen en trouwfeest zélf diende te betalen... Ik zei dank u wel,maar geef mijn loon wel verder af... Toen de prijs van mijn slaapkamer een tikje aan de hoge kant was destijds,anno 1979 en 163.000 frankskes vonden ze er wat anders op... Dan luidde het dat mijn zus die 9 jaar eerder getrouwd was en die niet zoveel betaald had voor haar eetkamer destijds zogezegd in het nadeel was... Ik mocht dus maar mijn spaarcentjes van mijn rekening halen en 75.000 frankskes teruggeven... Dat was overigens mijn levenswerk tussen 0 en 23 jaar qua bijeengespaard kapitaal... Nou ja,ik ging de huwelijkse staat in met nét genoeg op mijn bankrekening om de eerstvolgende huur te kunnen betalen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() Mensen toch, ik zou niet weten waar en hoe ik mezelf tegenspreek..
Misschien wist je niet dat ik Maurits van de liberalen citeerde uit Knack? Ik zal nog eens herhalen: Ik geef Maurits gelijk dat ouders de school moeten kunnen kiezen. Dit is een van de twee punten van het PVDA programma waar ik het niet mee eens ben. Is het je nu wat duidelijker zo ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Alle scholen horen de minimum normen te respecteren (daar dient de onderwijsinspectie voor). Dus waarom zou het een inperking zijn van de vrije keuze als een 'centraal' systeem binnen het door je gekozen net/methode een fysieke locatie toewijst ? Als blijkt dat school X in net Y betere resultaten kan voorleggen dan school Z in hetzelfde net dan dient men school Z maar op het niveau van X te brengen. Voordelen : Gedaan met kamperen voor een school Gedaan met vriendjespolitiek bij toewijzingen Beter sociale mix (kansen voor allochtonen/kansarmen gaan omhoog) Meer efficientie (Meer kans op lokale school) Laatst gewijzigd door frv : 5 januari 2017 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De week er na waren ze heel verbaasd dat ik nul overuren had. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voordelen : Ik zal niet beweren dat er geen voordelen aan zijn. Maar de vrijheid van keuze door de ouders is nu gegarandeerd. Een wijziging kan de PVDA er sowieso niet doorkrijgen. En shit, ik stuurde eens mijn kinderen naar een Rijksschool, binnen de 14 dagen kreeg mijn ex ze terug in een katholieke school geplaatst. (omdat ze "er niet aardden"). Als het PVDA ze een school toegewezen had, dan hadden we wat minder echtelijke ruzies gehad . En waren mijn kinderen wellicht niet met caloten gaan samenleven. Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2017 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde in de moestuin bij een gezin die geen boeren zijn? Ook kinderarbeid?
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 5 januari 2017 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 5 januari 2017 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
Opgepast, ik heb het over die, die hun handen niet willen vuil maken en hun hersens op de hogeschool of universiteit hebben leren misbruiken. Politici zijn het beste voorbeeld. Schulden blijven maken, terwijl ze een ongeschoolde uitmaken voor alle vuile vis, als die een beetje schulden maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 5 januari 2017 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
|
![]() Mits de verdeling een beetje juist is klopt dat in een consumentenmaatschappij.
Zoals ze nu bezig zijn, zit je in een neerwaartse spiraal wat consumeren betreft, omdat de belastingverhogingen verscholen in de nutsvoorzieningen en de huur of afbetaling van een woning, het koopbudget drastisch verlagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef toe dat het best wel hallucinant is dat vandaag de dag zoiets nog gebeurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De vrijheid van net blijft. Nergens maar dan ook nergens in het PVDA programma staat dat dit afgeschaft dient te worden. Dat kan ook niet aangezien verankerd in de grondwet. Wat de PVDA in de praktijk wil is een centraal systeem om inschrijvingen te regelen los van invloeden door lokale politici, lokale scholengemeenschappen etc. U zal uw kind dus niet tegen uw zin naar een rijksschool moeten sturen. Eenmaal u de keuze gemaakt heeft welk net u uw kind naartoe wil sturen zal men een fysieke school toewijzen op basis van afstand, sociale mix, familie in zelfde school, etc binnen het net van uw keuze. Meteen het einde van concentratiescholen waar meerderheid leerlingen allochtoon is. Het komt de integratie ten goede (is integreren geen eis van onze nva vrienden ? Nogal moeilijk om te integreren als je in een klas zit waar amper nederlands gesproken wordt) boven de vele andere voordelen ... Stel u overigens ook de vraag als u uw kind moedwillig naar Katholieke school A wil sturen en niet naar B, waarom dat zo is ? Dan moet er bij B iets schelen en dient dat opgelost te worden. Je lost het in elk geval niet op door de sukkelaars maar verder naar B te sturen en diegen die tijd hebben om voor de schoolpoort te kamperen of wat geld/invloed in de schaal werpen in A te stoppen. Wees eens eerlijk : In dit digitale tijdperk is kamperen voor een school voor een plaats toch te zot voor woorden ? Laatst gewijzigd door frv : 6 januari 2017 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |