![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schaalvoordeel enzo.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu weer dat; https://www.hln.be/de-krant/de-keerz...slag~aa10d9b5/ dan een vliegtaks en we zijn weer weg.
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 Kamer, geen Senaat en pakweg 40 parlementsleden voor heel t land. Laatst gewijzigd door Anna List : 29 november 2018 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik moet ook naar Brussel of Rijsel om de TGV te nemen. In Parijs moet men via de metro van het ene station naar het andere. Dit neemt ook tijd in beslag. Vliegen naar London zou ik nooit meer doen, daar is de Eurostar veel beter geschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij kennen mensen wiens dochter in Engeland woont. Ze gaan er meerdere keren per jaar naartoe & omgekeerd. Er zijn inderdaad relatief veel reizigers maar de stiptheid v.d. treinen is nog triestiger dan bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze zomer moest ik in Parijs van de Gare du Nord naar de Gare Montparnasse. Ik had hiervoor bijna 50 minuten tijd. Toen ik aankwam in het station van Montparnasse was het een drukte van jewelste. Ik had nauwelijks enkele minuten over om m'n aansluiting te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() geen fan van De Grauwe, maar hier haalt hij wel de essentie aan.
investeringen niet mogen afschrijven over de werkelijke levensduur is economische waanzin. en wellicht de oorzaak van de wrevel van vandaag, van Griekenland tot Zweden. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() Probleem is dat je dan een apart vehikel moet oprichten dat je volpropt met schulden, maar ook met opbrengsten nadien om die schulden in te lossen.
Haalbaar, maar hebben de politici de durf en de visie om dit aan te kunnen ? Geld is goedkoop nu.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Europees Commissaris
|
![]() Les “gilets jaunes”.
donderdag 29 november 2018 - Opinies ‘Macronisme was magnifiek, maar het heeft gefaald.’ Macrons koets is in een pompoen veranderd http://www.standaard.be/cnt/dmf20181128_03994824 Zij die denken dat dit alleen maar een verzameling is van misnoegde over brandstoffen en van verbanning van bepaald typen voertuigen, vergissen zich. Het gaat meer over een “ras le bol” of “genoeg is genoeg”. Michel 1 heeft de boodschap nog niet begrepen en zal die ook niet behandelen zolang de Belgische “gilets jaunes” met zo weinig zijn. Net alsof dat iedereen in België tevreden is. Ook deze die zelfmoord plegen of deze die anti –depressieve middelen slikken. Zonder dat er een diepgaand onderzoek is over, waarom? Heeft het te maken met de privé sfeer, werk, publiek, overheid, justitie, onrechtvaardigheid? Gilets jaunes: les accises sur le diesel vont continuer ?* augmenter, affirme Charles Michel Les manifestations se poursuivent. Mis en ligne le 23/11/2018 ?* 09:08 https://www.lesoir.be/191666/article...ffirme-charles ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat er vandaag een inhaalmanoeuvre zou moeten gebeuren voor het klimaat omdat jullie “politiek” er voordien geen tijd, visie, geld voor vrijgemaakt hebben is te veel van het goede (lees het slechte). Diesel-benzine - Terwijl dat sommigen dan weer het volgende stellen "Ne bannissons pas le diesel ?* Bruxelles" explique le patron de la Fédération pétrolière belge Abonnés Laurent Lambrecht Publié le jeudi 29 novembre 2018 ?* 06h38 - Mis ?* jour le jeudi 29 novembre 2018 ?* 07h46 http://www.lalibre.be/economie/auto/...70e3d2f6f541f8 Daarom stel ik aan de forumbezoekers om er een paar luiken aan toe te voegen. In sectoren en onderwerpen waar dat zij zelf ontevreden zijn. Welke(bijkomende frustraties hebben wij tegenover de “overheden/instellingen/leiders/werkgevers enzovoort? Dit is o.a. een onderwerp dat ik er zou aan toevoegen, omdat wij naar mijn mening dit soort onderzoeken moeten tegenhouden: Le "forçage génétique", la technique qui divise la communauté scientifique Abonnés Gilles Toussaint Publié le mercredi 28 novembre 2018 ?* 18h37 - Mis ?* jour le mercredi 28 novembre 2018 ?* 19h18 http://www.lalibre.be/actu/sciences-...70e3d2f6f5063e À partir du 1er janvier, vos timbres seront plus chers Belga Publié le mercredi 28 novembre 2018 ?* 18h09 - Mis ?* jour le mercredi 28 novembre 2018 ?* 18h14 http://www.dhnet.be/actu/belgique/a-...70fdc91baf6880 Vanaf 1 januari worden alle postzegels veel duurder Gisteren om 18:39 door svg | Bron: Belga http://www.standaard.be/cnt/dmf20181128_03994148 Het is niet met argumenten hard te maken waarom men de Belgische posterijen is gaan privatiseren en zeker het gedeelte “Belgische postzegels”. Net zoals bij het “gemeentekrediet-Dexia-Belfius dit met onze “kunstcollecties gebeurde. Dit is te veel van het goede (lees het slechte). Dus dit luik –privatiseren van eigendomen van de Natie wil ik er zeker aan toevoegen. Verder de opwarming van de aarde tegengaan wil ik er graag ook aan toevoegen: Het is niet met de Groene alleen of met hun Europa die er nooit voldoende rekening mee hebben gehouden, wij onze aarde, ons leven gaan kunnen herstellen. Bij hen gaat het alleen maar over de verkiezingen die er aankomen. Plus dat hun EU praat over 2050. Waarom zouden wij ‘gilets jaunes” die vandaag willen reageren nog 32 jaar wachten. Net alsof dat onze aarde nog over zoveel tijd beschikt. Het is duidelij dat hun EU – EVP-ALDE de macht niet uit handen wil geven en haar lobby’s tot in 2050 wil blijven plezieren. De 7 wegen die Europa wil om klimaatneutraal te worden: van energie-efficiëntie over elektriciteit tot CO2-opslag Europa schuift 7 pijlers naar voren om tegen 2050 klimaatneutraal te worden https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/11...s-klimaatplan/ Verder stel ik mij de vraag of het aanduiden van delegaties om de overheid te bezoeken wel een goed idee is? Als het in die richting kan het niet dat die delegaties uit de eerste de beste zou gaan bestaan. Is het op dat ogenblik niet wenselijk dat men zou denken aan een systeem” zoals “ PODEMOS” met stedelijke samengestelde delegaties en een A.V. Die vervolgens zou kunnen leiden naar e oprichting van een vertegenwoordiging in de Assemblée? Het kan volgens mij niet dat er vandaag uit de landsbeweging willekeur een vertegenwoordiging zou komen. Des porte-parole des «gilets jaunes» annoncent qu’ils seront reçus par Edouard Philippe vendredi Deux membres de cette délégation ont déj?* été reçu mardi par le ministre français de la Transition écologique. Mis en ligne le 29/11/2018 ?* 07:27 https://www.lesoir.be/192750/article...us-par-edouard Ondertussen kwam er tegenovergesteld nieuws binnen, ik laat mijn opmerking toch staan voor in het geval. ’Gele hesjes’ slaan uitnodiging premier af Updated Gisteren, 22:08 Gisteren, 22:07 in BUITENLAND https://www.telegraaf.nl/nieuws/2854...medium=organic BREAKING LAATSTE NIEUWS: GELE HESJES ZULLEN UITNODIGING VAN RUTTE ‘OM TE KOMEN PRATEN’ AFSLAAN -NET ALS ONZE VRIENDEN IN FRANKRIJK Geplaatst in: pedofilie, politiek op: 28 november Auteur: m k https://revolutionaironline.com/brea...-in-frankrijk/ Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 29 november 2018 om 09:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar het EU systeem zoals het nu is ... verplicht landen de investeringen volledig in kost te nemen tijdens de duur van de bouw, niet van de levensduur. als een land twee jaar lang aan een brug bouwt, komt die op twee jaar volledig in kost, terwijl die daar 30 jaar staat (als t een beetje mee zit) ... dat is toch een complete rem op alle investeringen??? mocht de privé zo moeten werken, dan werd er ook niet meer geinvesteerd ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Zwitsers berekenen de schadelijkheid van alle producten in UBP (UmweltBelastungsPunkte) - een gewogen gemiddelde van alle schadelijke effecten. Een gewogen gemiddelde is natuurlijk altijd subjectief (hoe tel je watervervuiling, CO2 uitsttoot en fijn stof op?), maar wel wetenschappelijk gefundeerd: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2016 was dat 46,7%. De koopkracht is gedaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Gele hesjes willen gewoon dat alles bij het oude blijft, idealitair dat alles zoals vroeger blijft waar de naft/diesel goedkoper waren, en als het klimaat al belangrijk is, dan moeten anderen daar voor betalen. Citaat:
Wat de Grauwe wil doen is een (groot) stuk van de kost ver de toekomst in duwen. Daar kan je kostelijke vehikels voor opzetten, maar dan ga je ook een politiek nodig hebben die een deftig beleid kan voeren voor +50 jaar. Will never happen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie is daar tegen ? De belastingdruk in Belgie is in 2017 gestegen met bijna 1% t.o.v. 2016. Jan Modaal wordt financieel gewurgd. Komt erbij dat de politiekers een hangmat hebben gemaakt voor zichzelf met decadente uittredingsvergoedingen. Wie is daarvoor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() privé schuift wel degelijk de kost van een investering dmv afschrijving naar de toekomst en dat is maar normaal ook. moment van uitbetaling heeft daar geen zak mee te maken en heeft geen enkele invloed op uw bedrijfsresultaat terwijl de EU met een kassaboekhouding werkt, dat is net wat ook De Grauwe aankaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit land genereert meerwaardes genoeg om rijk te zijn maar we zijn arm door de onkunde en grabbelpolitiek van de overheid.
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
staten, zichzelf al te royaal bediend hebben. Daar mag gerust flink wat af. Maar na de alarmerende berichten, zowel vanuit de UNO als vanuit de Europese Commissie zullen er in de relatief nabije toekomst nog veel hardere en financieel nijpender maatregelen moeten getroffen worden als we willen vermijden dat deze planeet helemaal naar de verdoemenis gaat. Wat gaat het gelehesjes-gezelschap dan doen? De eerstvolgende keiharde maatregel die ik zie gebeuren is een ferme belasting op kerosine en het drastisch inkrimpen van de luchtvaart. Het zal gedaan zijn met, tot drie maal toe per jaar, met de kont in het warme zand van de Club-Med landen (of een heel stuk verder nog zoals Thailand, Bali enz.) te gaan liggen. Wie per se de toerist wil uithangen zal zich moeten tevreden stellen met het opzetten van een virtual reality-bril en thuis blijven. Er stapelen zich donkere wolken op aan de horizon van de toeristische sector. Nu ja, in veel steden in de betrokken regio's zal er een zucht van verlichting worden geslaakt. In veel cultuurhistorische steden vluchten de autochtone inwoners omdat ze de verstikkende drukte kotsbeu zijn. De voorbije tien jaar is zowat 30% van de Venetianen uit de stad weggetrokken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Idere clojo kan vandaag aan de macht komen, zie nu weer Italië. Voor diegenen die wel een degelijke opleiding gekregen hebben is het maar de vraag hoe ze er met omgaan, in eigenbelang of algemeen belang?
![]() |