Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2020, 14:01   #381
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Hoewel gisteren al brandhout werd gemaakt van deze 'tekorten' (de tekorten zijn er bij de officiële leveranciers natuurlijk wel, maar met een beetje goeie wil maken labs of de bio-industrie hier dat natuurlijk zelf), wordt dit nu aangevoerd als een reden om nog minder tests te doen dan nodig is.
Ik vermoed dat ze dit gaan gebruiken om wat stoom van de ketel te halen, enkel de mensen testen die ziek zijn.

Citaat:
Minder tests dan nodig, dus ook minder positieve tests. Het is een manier om de cijfers laag te houden, maar als wetenschapper, medicus of beleidsverantwoordelijke zou ik mij erg diep schamen.
Ze moesten zich schamen dat ze zich zo laten vangen hebben van de media bangmakerij, ongelofelijk. Ik hoop dat hier lessen uit getrokken worden, in de zin van de hysterie stoppen als blijkt dat het een griepachtig virus is die toch niet te stoppen is. Anders moet je net hetzelfde doen voor elk griepseizoen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 14:21   #382
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Natuurlijk is het korte termijndenken.

België heeft NIETS in de vorm van strategische reserves (behalve reserves van de mosselvangst). Daarom is Maggie boos op Duitsland en Frankrijk, want die hebben de export van hun medisch-industriele reserves verboden:

https://www.reuters.com/article/us-h...-idUSKBN20T166
Mondmaskers zijn strategische reserves.

Het is niet de bedoeling dat de Overheid preppers gaan worden die voor elk mogelijk en onmogelijk rampencenario miljoenen tonnen meestal nutteloze zaken gaan stockeren.

Ik ben trouwens benieuwd wat er in de USA gaat gebeuren al het daar doorbreekt. Voor de tientallen miljoenen armen is er nu al geen deftige gezondheidszorg.
Oud 7 maart 2020, 14:28   #383
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een koortslip is wellicht vervelend en er zijn ook ergere gevolgen maar dat is geen goeie vergelijking, denk ik.
Voor de soort mens is het perfect vergelijkbaar. Irritant, met een beetje complicaties mogelijk.

Citaat:
Italië moet nu dringend 20.000 mensen voor de zorg vinden en ze zijn al hotels aan het opeisen om als quarantainezone te gebruiken. Het gaat hard hoor. Nog geen twee weken geleden hadden ze een of twee gevallen.
Waarom de mensen nog in quarantaine steken? Het werkt toch niet zoals duidelijk gedemonstreerd wordt. Beter nog, men haalt mensen uit de brongebieden "terug", als dat geen garantie is om het te verspreiden, dan weet ik het ook niet.

100 jaar geleden, toen alle verkeer nog langzaam over de hele wereld kroop was een schip in quarantaine plaatsen nog een optie.
Maar nu, op 36u kan ik overal ter wereld geraken, en het enige ik daarvoor nodig heb is een paar maandinkomens. De reis rond de wereld in 40u is perfect mogelijk. De grootste passagierstoestellen moeten maar 1 of 2 keer bijtanken dan.
Citaat:
In China lijkt nu na een maand of twee misschien het ergste leed geleden maar de kans bestaat dat als iedereen weer gaat reizen en de quarantaine in die 15 miljoenensteden te snel opgeheven wordt er weer een opstoot is. We zullen het wel zien, het is te hopen van niet.
En dan, een miljoen Chinezen dood, of zelfs 10 miljoen, dat gaan ze ginder niet echt merken hoor. Dat is niet meer dan een statistiek.
Oud 7 maart 2020, 14:51   #384
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is niet de bedoeling dat de Overheid preppers gaan worden die voor elk mogelijk en onmogelijk rampencenario miljoenen tonnen meestal nutteloze zaken gaan stockeren.
Men wist van in het begin dat Corona tot hier ging komen, men had dus veel tijd om mondmaskers te bestellen.
Dat gaat dus niet om reserves, maar u gewoon voorbereiden op wat gaat komen.
Kop in het zand steken en nalatig zijn is natuurlijk goedkoper, op korte termijn ten minste...
Oud 7 maart 2020, 15:06   #385
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Geen verdubbeling vandaag van de gevallen, maar opgelet, waarschijnlijk doen ze minder testen, waardoor de stijging alleen wat minder lijkt. In werkelijkheid verspreid het virus zich verder door de oerdomme beslissing van Maggie en extreem linkse Van Ranst om diegenen die uit Noord Italië uit vakantie kwamen niet op te sluiten in quarantaine.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:11   #386
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Geen verdubbeling vandaag van de gevallen, maar opgelet, waarschijnlijk doen ze minder testen, waardoor de stijging alleen wat minder lijkt. In werkelijkheid verspreid het virus zich verder door de oerdomme beslissing van Maggie en extreem linkse Van Ranst om diegenen die uit Noord Italië uit vakantie kwamen niet op te sluiten in quarantaine.
Of de mensen uit Wuhan te repatriëren,in een enorme Airbus 380, die dan nog verschillende tussenlandingen maakte om anderen van boord te laten gaan.

Corona op een stuk Aliexpress materiaal , dat blijft niet bestaan in de tijd het nodig heeft om hier te geraken, zelfs niet per vliegtuig. Covid19 in een menselijke drager, dat heeft geen enkel probleem tot hier te geraken in een week of 2.
Oud 7 maart 2020, 15:15   #387
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ze spreken zichzelf ook voortdurened tegen.
Enerzijds beweren ze dat kinderen weinig vatbaar zijn voor het virus, maar nu gaan ze wel schoolreizen afraden naar die gebieden.
Een paar jaar geleden zag ik over het griepvirus een documentaire op de BBC, daar zei men dat op het moment dat de schoolvakanties begonnen er een enorme daling was van het aantal griepbesmettingen, daarna, als de scholen weer opengingen, steeg dat razendsnel.
Dat kwam vooral door de allerkleinsten, die niets liever doen dan alles, maar ook dan alles vastnemen.
Zij waren een grote bron van besmetting voor bijv. de grootouders, die dan veel kwetsbaarder waren.
Nu zou dit voor dit virus dus niet zo zijn?
Ik geloof er niet veel van.
Ik lees ondertussen dat er ook al een baby besmet is in België.
Oud 7 maart 2020, 15:18   #388
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ging toch niet gewerkt hebben, je kunt het hoogstens iets vertragen. Maatregelen zijn goed maar ze mogen niet overdrijven.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:25   #389
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Men wist van in het begin dat Corona tot hier ging komen, men had dus veel tijd om mondmaskers te bestellen.
Dat gaat dus niet om reserves, maar u gewoon voorbereiden op wat gaat komen.
Kop in het zand steken en nalatig zijn is natuurlijk goedkoper, op korte termijn ten minste...
sars en mers zijn niet tot hier gekomen
Oud 7 maart 2020, 15:29   #390
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
sars en mers zijn niet tot hier gekomen
Ja, en dan?
Het virus zit al lang in Italië, en toen werden er nog altijd geen besteld.
Moet je dan echt wachten tot het aan je voordeur staat?
Hoe nalatig kun je zijn, en dat voor een huisarts...
Haar collega's huisarten hebben nochtans al wekenlang geklaagd dat er onvoldoende mondmaskers zijn.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 maart 2020 om 15:47.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:51   #391
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

De hysterie rond de ziekte is erger dan de ziekte zelf.

Citaat:
Vlaamse CEO zit met zijn gezin vrijwillig in quarantaine: “Als overheid geen maatregelen neemt, vluchten we naar ander land”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200306_04879276
(Het artikel zit achter de muur, dus ik heb het niet gelezen)
Maar ik vraag me af naar welk land die CEO dan wel zou willen gaan.
Doet me wat denken aan dat oude gedicht

De tuinman en de dood

Een Perzisch Edelman:

Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik!

Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.

Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.

Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' -

Van middag - lang reeds was hij heengespoed -
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.

'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?'

Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,

Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'
Oud 7 maart 2020, 15:52   #392
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dan?
Het virus zit al lang in Italië, en toen werden er nog altijd geen besteld.
Moet je dan echt wachten tot het aan je voordeur staat?
Hoe nalatig kun je zijn, en dat voor een huisarts...
Haar collega's huisarten hebben nochtans al wekenlang geklaagd dat er onvoldoende mondmaskers zijn.
Zouden muilkorven helpen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:55   #393
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Corona op een stuk Aliexpress materiaal , dat blijft niet bestaan in de tijd het nodig heeft om hier te geraken, zelfs niet per vliegtuig.
Toch wel.

https://www.japantimes.co.jp/news/20...virus-surface/

Citaat:
An analysis of 22 earlier studies of similar coronaviruses, including severe acute respiratory syndrome (SARS) and Middle East respiratory syndrome (MERS), published online this month in the Journal of Hospital Infection, concluded that human coronaviruses can remain infectious on inanimate surfaces for up to nine days at room temperature.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:57   #394
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

"at room temperature". In de laadruimte van een vliegtuig is het wel iets kouder, de luchtdruk is heel laag. Ik denk niet dat die testen representatief zijn voor een vlieftuigreis.

Laatst gewijzigd door Zucht : 7 maart 2020 om 15:58.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 15:58   #395
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zouden muilkorven helpen?
Da's wel de strategie, niet?
Doodzwijgen en kop diep in het zand steken...
Oud 7 maart 2020, 16:00   #396
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt hier weer geroepen over ons land dat het niet meer mooi is.

In heel de VS zijn inmiddels nog geen 2000 tests op corona afgenomen.

https://www.theatlantic.com/health/a...avirus/607597/

Waarschijnlijk zijn er nog heel wat landen die niet systematisch hebben getest en het is een zeer goede vraag of dat wel zinvol is. In elk geval is het niet vol te houden.

In derde wereldlanden heeft men wel wat ernstiger uitdagingen dan dit virus. Er vallen jaarlijks zowat een half miljoen doden aan malaria alleen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Oud 7 maart 2020, 16:00   #397
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De hysterie rond de ziekte is erger dan de ziekte zelf.
Men moet niet hysterisch zijn, maar als je weet dat het naar België op komst is, en je hebt geen mondmaskers, dan is er niets hysterisch aan om die snel te bestellen.
"Niet hysterisch zijn" wordt dus als alibi gebruikt om niets te doen.
Oud 7 maart 2020, 16:01   #398
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In derde wereldlanden heeft men wel wat ernstiger uitdagingen dan dit virus. Er vallen jaarlijks zowat een half miljoen doden aan malaria alleen.
Ah, nu gaan we ons al vergelijken met derde wereldlanden.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 maart 2020 om 16:02.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2020, 16:07   #399
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, nu gaan we ons al vergelijken met derde wereldlanden.
Denk eens 5 minuten na. Je weet dat niet heel de wereld systematisch test. De derde wereld al zeker niet, maar zoals blijkt de VS ook niet. Gaan we dan in het belang van de volksgezondheid iedereen die uit Italië, China, de VS en veiligheidshalve ook Afrika en Azië komt, 2 weken in afzondering zetten en testen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 maart 2020 om 16:07.
Oud 7 maart 2020, 16:09   #400
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's wel de strategie, niet?
Doodzwijgen en kop diep in het zand steken...
. Dat is niet de strategie. Uw getier en dat van anderen op sociale media is daar het bewijs van.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be