![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze moesten zich schamen dat ze zich zo laten vangen hebben van de media bangmakerij, ongelofelijk. Ik hoop dat hier lessen uit getrokken worden, in de zin van de hysterie stoppen als blijkt dat het een griepachtig virus is die toch niet te stoppen is. Anders moet je net hetzelfde doen voor elk griepseizoen. |
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is niet de bedoeling dat de Overheid preppers gaan worden die voor elk mogelijk en onmogelijk rampencenario miljoenen tonnen meestal nutteloze zaken gaan stockeren. Ik ben trouwens benieuwd wat er in de USA gaat gebeuren al het daar doorbreekt. Voor de tientallen miljoenen armen is er nu al geen deftige gezondheidszorg.
|
|
|
|
#383 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
100 jaar geleden, toen alle verkeer nog langzaam over de hele wereld kroop was een schip in quarantaine plaatsen nog een optie. Maar nu, op 36u kan ik overal ter wereld geraken, en het enige ik daarvoor nodig heb is een paar maandinkomens. De reis rond de wereld in 40u is perfect mogelijk. De grootste passagierstoestellen moeten maar 1 of 2 keer bijtanken dan. Citaat:
|
|
|
|
#384 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dat gaat dus niet om reserves, maar u gewoon voorbereiden op wat gaat komen. Kop in het zand steken en nalatig zijn is natuurlijk goedkoper, op korte termijn ten minste...
|
|
|
|
#385 |
|
|
Geen verdubbeling vandaag van de gevallen, maar opgelet, waarschijnlijk doen ze minder testen, waardoor de stijging alleen wat minder lijkt. In werkelijkheid verspreid het virus zich verder door de oerdomme beslissing van Maggie en extreem linkse Van Ranst om diegenen die uit Noord Italië uit vakantie kwamen niet op te sluiten in quarantaine.
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Corona op een stuk Aliexpress materiaal , dat blijft niet bestaan in de tijd het nodig heeft om hier te geraken, zelfs niet per vliegtuig. Covid19 in een menselijke drager, dat heeft geen enkel probleem tot hier te geraken in een week of 2.
|
|
|
|
#387 | |
|
|
Citaat:
Enerzijds beweren ze dat kinderen weinig vatbaar zijn voor het virus, maar nu gaan ze wel schoolreizen afraden naar die gebieden. Een paar jaar geleden zag ik over het griepvirus een documentaire op de BBC, daar zei men dat op het moment dat de schoolvakanties begonnen er een enorme daling was van het aantal griepbesmettingen, daarna, als de scholen weer opengingen, steeg dat razendsnel. Dat kwam vooral door de allerkleinsten, die niets liever doen dan alles, maar ook dan alles vastnemen. Zij waren een grote bron van besmetting voor bijv. de grootouders, die dan veel kwetsbaarder waren. Nu zou dit voor dit virus dus niet zo zijn? Ik geloof er niet veel van. Ik lees ondertussen dat er ook al een baby besmet is in België.
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
|
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
|
Ja, en dan?
Het virus zit al lang in Italië, en toen werden er nog altijd geen besteld. Moet je dan echt wachten tot het aan je voordeur staat? Hoe nalatig kun je zijn, en dat voor een huisarts... Haar collega's huisarten hebben nochtans al wekenlang geklaagd dat er onvoldoende mondmaskers zijn.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 maart 2020 om 15:47. |
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De hysterie rond de ziekte is erger dan de ziekte zelf.
Citaat:
(Het artikel zit achter de muur, dus ik heb het niet gelezen) Maar ik vraag me af naar welk land die CEO dan wel zou willen gaan. Doet me wat denken aan dat oude gedicht De tuinman en de dood Een Perzisch Edelman: Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik, Mijn woning in: 'Heer, Heer, één ogenblik! Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot, Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood. Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant, Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand. Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan, Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!' - Van middag - lang reeds was hij heengespoed - Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet. 'Waarom,' zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt, 'Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?' Glimlachend antwoordt hij: 'Geen dreiging was 't, Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast, Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan, Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan.'
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#393 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://www.japantimes.co.jp/news/20...virus-surface/ Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"at room temperature". In de laadruimte van een vliegtuig is het wel iets kouder, de luchtdruk is heel laag. Ik denk niet dat die testen representatief zijn voor een vlieftuigreis.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 7 maart 2020 om 15:58. |
|
|
|
|
|
#395 |
|
|
Da's wel de strategie, niet?
Doodzwijgen en kop diep in het zand steken...
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In heel de VS zijn inmiddels nog geen 2000 tests op corona afgenomen. https://www.theatlantic.com/health/a...avirus/607597/ Waarschijnlijk zijn er nog heel wat landen die niet systematisch hebben getest en het is een zeer goede vraag of dat wel zinvol is. In elk geval is het niet vol te houden. In derde wereldlanden heeft men wel wat ernstiger uitdagingen dan dit virus. Er vallen jaarlijks zowat een half miljoen doden aan malaria alleen.
|
|
|
|
#397 |
|
|
Men moet niet hysterisch zijn, maar als je weet dat het naar België op komst is, en je hebt geen mondmaskers, dan is er niets hysterisch aan om die snel te bestellen.
"Niet hysterisch zijn" wordt dus als alibi gebruikt om niets te doen.
|
|
|
#398 | |
|
|
Citaat:
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 maart 2020 om 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Denk eens 5 minuten na. Je weet dat niet heel de wereld systematisch test. De derde wereld al zeker niet, maar zoals blijkt de VS ook niet. Gaan we dan in het belang van de volksgezondheid iedereen die uit Italië, China, de VS en veiligheidshalve ook Afrika en Azië komt, 2 weken in afzondering zetten en testen?
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 7 maart 2020 om 16:07. |
|
|
|
|
|
#400 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
. Dat is niet de strategie. Uw getier en dat van anderen op sociale media is daar het bewijs van.
|