![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() lakmoes topmerk belgie
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen de context van deze ietwat debiele competitieve setting zou ik zeggen: de weg is nog lang, ons land heeft te voeg gepiekt en een aantal deelnemers houdt nog hopen lijken achter de hand voor na de finish.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 1 mei 2020 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd een serieuze afgang voor Eberhard Leclerc...
Nu nog de échte cijferkes, waar ik trouwens al heel lang achter vraag en dan mag hij gaan slapen. ![]()
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar baseer je dat op? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die cijfers komen niet van "de politiekers".
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ander landen en dat weet je maar al te goed.
Bovendien komen die cijfers niet van De Gucht zelf maar van Sciensano, het Belgisch instituut voor gezondheid. https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf Trouwens, dat is hier al een paar keer gepost geweest ook, mét cijfers er bij. Frankrijk bvb, dat ook zijn doden telt in WZC geeft bijlange niet alles door. Ook dat staat hier op dit forum te lezen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 1 mei 2020 om 23:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de Franse wijkt daar nauwelijks van af en de Britse sinds drie dagen ook niet bv. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geef me eens de échte cijfers van Frankrijk en de UK door aub. De cijfers die jij geeft kloppen gewoonweg niet ! Hoeveel keer moeten we je dat nu nog zeggen ?
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 1 mei 2020 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump al eens bezig gezien en gehoord mijn beste... Geef die informatie dan eens even aangezien jij er blijkbaar vanuit gaat dat de belgische gegevens volgens u vervalst zijn,en al de rest van de wereld zijn vrijgegeven cijfers met een pauselijke heiligheid en met het hand op het hart als absoluut oprecht te verklaren... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die hebben zelf openlijk toegegeven dat ze anders tellen dan België en dat weet jij ook. Je ziet dus, uw tabellekes kloppen van geen kanten. ![]() En verder maar kakken op onze woonzorgcentra. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...elde~a45ee137/ Ook hier scoren wij héél goed, zeker nu dat we ook weten dat we daar ook te veel doden geteld hebben zoals onlangs nog in de pers verschenen is.
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Connor Rousseau kloppen onze cijfers ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De WZC zijn nu nog maar voor 1/2 bewoond, en veel terminale( die in de loop van het jaar zouden zijn gestorven) zijn nu gestorven door de extra medische problemen veroorzaakt door covid-19. Daarnaast zijn er minder verkeersdoden en arbeidsongevallen met dodelijke afloop. Hoe jij dus aan die 15 000 extra overlijdens in 2020 gaat geraken is mij een grote vraag. Om een cijfer van +125 000 doen te halen in 2020 zullen we toch wel wat meer doden moeten hebben. Je moetimmers rekening houden met de normale sterftes, die nu vaak als vermoedelijke corona-sterftes worden doorgegeven. Citaat:
En in de winter dagen hebben met meer dan 400 doden is blijkbaar toch niet zo vreemd. Nu de lockdown heeft ook nog eens het effect dat mensen tijdens de vakanties geen autoritten van enkele uren aan een stuk gaan maken. Want ze kunnen niet naar het zuiden de zon gaan opzoeken. En als we dan nog eens het geluk hebben een milde zomer te krijgen zonder hitte-golven, gaan we deze zomer ook nog eens daar minder sterftes hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de cijfers kloppen niet.
In België heeft men lang met vermoedelijke coronadoden uit de WZC gewerkt en zelfs gisteren waren daar slechts 70% van de sterftes, bevestigde besmettingen, de echte doodsoorzaak kan dus nog steeds een andere onderliggende medische oorzaak hebben. In een deel van gevallen is het trouwens de combinatie van corona en obesitas die de doodsoorzaak is. In andere gevallen is het de combinatie van long en hartaandoeningen die de doodsoorzaak zijn. Het aantal overlijdens zuiver en alleen door corona ligt heel laag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Voor hen die het fabeltje rondstrooien dat we ongeveer op het niveau van Nederland zouden zitten :
![]() De cijfers zullen wel weer niet kloppen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We hebben Nederland ingehaald dus. Ik hoor wel verhalen van baldadigheid in supermarkten. En het feit dat supermarkten nu zaterdag wel en zondag niet open zijn helpt niet. In Nederland kan je ook zondag naar de supermarkt. Niet te onderschatten factor, volgens mij.
Een vriend van me ging naar de AH in Stabroek en alle 9 kassa's waren open en velen trokken zich geen snars aan van de afstandregels. Het was surreëel. En ik weet zelf uit ervaring dat veel Nederlanders weinig discipline hebben, maar Belgen evenmin klaarblijkelijk. Gelukkig is het in Essen geen chaosbende zoals in Stabroek (een dorp met een zweem van marginaal rond, toegegeven). En ik me al schuldig voelen dat ik ingrediënten voor gerechten die ik wil klaarmaken zou vergeten. Laatst gewijzigd door Weyland : 2 mei 2020 om 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In het zuiden van Nederland treft men ook hoge cijfers aan. En dat is gen gevolg van beleid, maar van grote carnavalvieringen. |
|
![]() |
![]() |