Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2020, 23:02   #381
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer

Er werd altijd verteld dat de uitgaansplek in Puienbeke (Saint-Nicolas-Waes) gelegen was.

K.D. heeft het nogmaals opgezocht:

Grote baan 108 richting Beveren
9100 Nieuwkerken-Waas, deelgemeente van Puienbeke

K.D. heeft nog een opname teruggevonden hoe er in het jaar 2000 aan toeging. Wout kan alleszins een stukje draaien!

https://www.youtube.com/watch?v=DQB9KKrOmy0&t=655s

Hoogachtend
Fijn wederwoord.

Over de betreffende opname gesproken; het hersenloze gedjengel dat daar rond de eeuwwisseling door de luidsprekers beukte, zal wellicht een bepaald doelpubliek bevallen zijn, maar valt volledig in het niet bij de melodieuze en niet-agressieve dansmuziek die daar in de jaren '80 werd gedraaid.

Ook de selectie van het uitgaanspubliek werd nauwlettend gehandhaafd door de toenmalige portier en wie dacht ongekamd/ongewassen binnen te gaan met gescheurde jeans, basketsloefkes en ongestreken T-shirt, was er aan voor de moeite.
No pasaran.

Wie tegen zonsopgang naar buiten ging kon genieten van het overheerlijke aroma, dat door de bakovens van de aangrenzende Parein koekjesfabriek werd uitgestoten.
Edoch, de vliedende tijd verandert tevens het uitzicht van de omgeving en waar destijds de unieke Blue Bird Castle duizenden tevreden en trouwe klanten per weekend ontving, staat nu een druk bezochte voedingszaak.

Panta rhei.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 augustus 2020 om 23:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 23:14   #382
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Momenteel is het zo dat ik mijn facturen wel op de pc maak, maar omwille dat nogal wat klanten hun emails niet lezen of te vaak veranderen van adressen hun de factuur opstuur met de post en uitprint en in een kaft steek.

Mijn pc is op dat vlak niet veel meer dan een schrijfmachine feitelijk.

Niet mijn keuze maar zo gaat het.
Oud 20 augustus 2020, 23:39   #383
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Momenteel is het zo dat ik mijn facturen wel op de pc maak, maar omwille dat nogal wat klanten hun emails niet lezen of te vaak veranderen van adressen hun de factuur opstuur met de post en uitprint en in een kaft steek.

Mijn pc is op dat vlak niet veel meer dan een schrijfmachine feitelijk.

Niet mijn keuze maar zo gaat het.
Deed uw schrijfmachine dan ook berekeningen?
Hield uw schrijfmachine ook uw klantenbestand bij, en kon die spellings- en grammaticafouten detecteren?
En kon u op uw schrijfmachine ook op het internet surfen?

Ik denk dat u toch de veelzijdigheid van uw typemachine overschat.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 augustus 2020 om 23:43.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 23:55   #384
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Deed uw schrijfmachine dan ook berekeningen?
Hield uw schrijfmachine ook uw klantenbestand bij, en kon die spellings- en grammaticafouten detecteren?
En kon u op uw schrijfmachine ook op het internet surfen?

Ik denk dat u toch de veelzijdigheid van uw typemachine overschat.
Mijn berekingen doe ik nog altijd met een rekenmachine.
Het surfen op internet vind ik saai.
Naar wat moet je surfen?
Beetje politics en zo.
Mijn spelfouten zijn verslechtert omwille van de controle die ook niet altijd top is.
Ik schreef vroeger beter uit mijn hoofd. Ook wel wat foutjes maar dat waren dan mijn fouten.
Klantenbestand werkt eerlijk gezegd beter op steekkaarten en 2 houten dozen.
Nu moet je 25 verschillende commandos geven waar 24 er teveel aan zijn.
Destijds in dos was dat zelfs beter. Maar dat werkt niet meer op 64 bit.

Maar het zijn niet allemaal nadelen.
Nu heb je delete en vroeger was dat typex.
Oud 20 augustus 2020, 23:59   #385
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog zo een nadeel.
Vroeger zette je een advertentie in de krant. Dat was niet zo duur.
Nu adverteer je met adwords via facebook of zo en telkens een nitwit duwt ben je 50 cent kwijt.
En na 5000 nutteloos geduw nog steeds geen klant er bij.

Is dat beter?
Nee!
Oud 21 augustus 2020, 16:46   #386
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Mijn berekingen doe ik nog altijd met een rekenmachine.
Tja, als je alles op een omslachtige manier doet ga je niet veel tijdswinst of gemak boeken.

Citaat:
Het surfen op internet vind ik saai.
Naar wat moet je surfen?
Beetje politics en zo.
Blijkbaar houdt het u niet tegen om hier te posten.
Ik heb er zowat mijn twijfels bij, dus.

Citaat:
Klantenbestand werkt eerlijk gezegd beter op steekkaarten en 2 houten dozen.
Ik ken maar weinig mensen die dat vinden.
Ik heb een huisdokter gehad die nog met steekkaarten werkte, allemaal leuk en wel, tot je dan verandert van huisdokter.
Snel informatie zoeken op steekkaarten lijkt mij ook niet al te handig.

Citaat:
Nu moet je 25 verschillende commandos geven waar 24 er teveel aan zijn.
Destijds in dos was dat zelfs beter. Maar dat werkt niet meer op 64 bit.
Dat klopt dus ook niet, in Windows geef je niet al teveel commando's in, het is grafisch, je klikt.
DOS kun je nog altijd draaien als je dat echt wilt, maar dan zit je wel met die gigantische beperkingen.
U bent uzelf ook alweer aan het tegenspreken, voorheen zei u dat in 1996 alleen maar wat DOS commando's mogelijk waren, nu vindt u die DOS commando's plots weer beter dan de grafische interface van nu...
Oud 21 augustus 2020, 16:50   #387
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Nog zo een nadeel.
Vroeger zette je een advertentie in de krant. Dat was niet zo duur.
Nu adverteer je met adwords via facebook of zo en telkens een nitwit duwt ben je 50 cent kwijt.
En na 5000 nutteloos geduw nog steeds geen klant er bij.

Is dat beter?
Nee!
Dat is niet wat ik lees, volgens dat ik lees kun je met facebook zeer gericht adverteren, en kost dat een fractie van wat je vroeger in de krant kwijt was.
Oud 21 augustus 2020, 19:20   #388
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet wat ik lees, volgens dat ik lees kun je met facebook zeer gericht adverteren, en kost dat een fractie van wat je vroeger in de krant kwijt was.
Mijn oor.
We hebben net een campagne op facebook advertenties gedaan.
Reteduur en allesbehalve.
Oud 21 augustus 2020, 19:22   #389
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als je alles op een omslachtige manier doet ga je niet veel tijdswinst of gemak boeken.

Blijkbaar houdt het u niet tegen om hier te posten.
Ik heb er zowat mijn twijfels bij, dus.

Ik ken maar weinig mensen die dat vinden.
Ik heb een huisdokter gehad die nog met steekkaarten werkte, allemaal leuk en wel, tot je dan verandert van huisdokter.
Snel informatie zoeken op steekkaarten lijkt mij ook niet al te handig.

Dat klopt dus ook niet, in Windows geef je niet al teveel commando's in, het is grafisch, je klikt.
DOS kun je nog altijd draaien als je dat echt wilt, maar dan zit je wel met die gigantische beperkingen.
U bent uzelf ook alweer aan het tegenspreken, voorheen zei u dat in 1996 alleen maar wat DOS commando's mogelijk waren, nu vindt u die DOS commando's plots weer beter dan de grafische interface van nu...
De databases gemaakt in dos.
Focussen man.
Oud 21 augustus 2020, 20:32   #390
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
De databases gemaakt in dos.
Focussen man.
Het is niet dat DOS daar veel mee te maken heeft, DOS, Windows, het doet veel aan de interface waarmee je werkt, maar het is niet dat je in een Database onder DOS niets kon opslaan of terugvinden, dat was nog altijd vele malen makkelijker dan iets terugvinden op steekkaarten.
Het is duidelijk dat jij van informatica bijzonder weinig afweet.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 21 augustus 2020 om 20:32.
Oud 21 augustus 2020, 20:34   #391
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Mijn oor.
We hebben net een campagne op facebook advertenties gedaan.
Reteduur en allesbehalve.
Je moet ze natuurlijk ook oordeelkundig gebruiken.
Als je een computer niet nuttiger vindt dan een typemachine, dan stel ik mij de vraag wat jij loopt reclame te organiseren op facebook.
Oud 21 augustus 2020, 21:10   #392
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet dat DOS daar veel mee te maken heeft, DOS, Windows, het doet veel aan de interface waarmee je werkt, maar het is niet dat je in een Database onder DOS niets kon opslaan of terugvinden, dat was nog altijd vele malen makkelijker dan iets terugvinden op steekkaarten.
Het is duidelijk dat jij van informatica bijzonder weinig afweet.
Jij leest altijd iets dat er nooit was.

En verzint daar dan een antwoord rondom.

Maar dit is geen computerdraad.
Oud 22 augustus 2020, 08:51   #393
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Jij leest altijd iets dat er nooit was.
Nochtans reageer ik letterlijk op wat jij schrijft.
En van IT weet ik wel veel, ja.
Dan is het niet al te slim van jou om zomaar wat uit je mouw te schudden, en denken dat je ermee weg komt.
Maar op die manier merk ik ook hoe jij jezelf voortdurend tegenspreekt.
Het ene moment zeg je dat een computer nauwelijks nut voor je heeft, het volgende dat je campagne voert op facebook.

Citaat:
Maar dit is geen computerdraad.
Dat is het alleen geworden na jouw wereldvreemde beweringen dat de AIDS mythe complottheorieën er niet geweest zijn, dat er nog geen internet was, en nog geen computers, dat AIDS de jaren '70 was, enz.
Anders was dit nooit ter sprake gekomen.

Op dat moment ben je zo de mist ingegaan dat je geloofwaardigheid serieus zoek is.
Oud 22 augustus 2020, 10:25   #394
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans reageer ik letterlijk op wat jij schrijft.
En van IT weet ik wel veel, ja.
Dan is het niet al te slim van jou om zomaar wat uit je mouw te schudden, en denken dat je ermee weg komt.
Maar op die manier merk ik ook hoe jij jezelf voortdurend tegenspreekt.
Het ene moment zeg je dat een computer nauwelijks nut voor je heeft, het volgende dat je campagne voert op facebook.

Dat is het alleen geworden na jouw wereldvreemde beweringen dat de AIDS mythe complottheorieën er niet geweest zijn, dat er nog geen internet was, en nog geen computers, dat AIDS de jaren '70 was, enz.
Anders was dit nooit ter sprake gekomen.

Op dat moment ben je zo de mist ingegaan dat je geloofwaardigheid serieus zoek is.
Als er ergens mist hangt dan is het wel in uw hoofd.
Oud 22 augustus 2020, 10:58   #395
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Complottheorieën over bepaalde virussen zijn er op het net wel overal te vinden in de meeste gevallen onder de vraag: "Zijn ze gemaakt of is dat een fake stelling"

Aan AIDS & Ebola daar twijfel ik nog steeds aan of ze niet gemaakt geweest zijn in één of ander duister lab. (misschien moet ik zoals ik al eerder wist te schrijven stoppen met naar de movie reeks 'resident Evil' te kijken?)

Zou het kunnen dat Covid-19 ook in dat rijtje past, daar heb ik totaal géén idee van maar het zou best wel kunnen. (sterk staaltje mocht het ontwikkeld geweest zijn)

Is men naarstig op zoek om iemand de schuld te geven?

Volgende artikel even lezen: Nee, alle complottheorieën ten spijt, Covid-19 komt niet uit een lab.
Oud 22 augustus 2020, 11:03   #396
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
We zitten met een oversterfte van ongeveer 5.000.
Dus de helft van de coronadoden zouden ook zonder corona zijn gestorven, tenzij jij denkt dat er in 2020 om mysterieuze reden 5.000 doden minder zouden zijn gevallen dan de jaren voorheen moest dat coronavirus geen roet in het eten hebben gestrooid.
Indien er zonder corona voor dit jaar een ondersterfte was geweest is het aandeel Covid natuurlijk veel groter.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 11:10   #397
De gemuilkorfde

Standaard

De parallellen tussen de "Aids Mythe" complottheorie en de Covid complottheorieën zijn nochtans klaar en duidelijk, en ook verklaarbaar.

Zaken die in beide verteld werden :

"Het virus is niet echt, maar dient om mensen te controleren / in bedwang te houden."
"Het virus is wel echt, maar de gevolgen worden overdreven."
"De geneesmiddelen die gegeven worden, zijn de echte doodsoorzaak."

Wat is de reden van die paranoïa?

1) Mensen veranderen hun gedrag niet graag.
Merk op dat AIDS niet alleen bij homoseksuelen opdook, maar ook bij mensen met veel wisselende seksuele contacten.
Die mensen werd gevraagd om ofwel hun gedrag aan te passen (minder contacten), of een condoom te gebruiken.
Dit is natuurlijk niet wat de mensen willen horen, vrijen met een condoom is nu eenmaal niet natuurlijk.
Bij AIDS waren er heel wat die de link tussen het HIV virus en AIDS in twijfel trokken, die beweerden dat HIV er wel was, maar een onschuldig virusje was.

Hetzelfde kun je zeggen voor het voortdurend dragen van mondkapjes, afstand houden van elkaar, geen handen geven, enz.
Het zijn zaken die niet natuurlijk zijn, constant inspanningen vergen en dus vervelend zijn.

Dan is het idee dat het virus fake is, natuurlijk heel verleidelijk.
Als het virus fake is (of veel minder erg dan beweerd), dan hoeven wij ons geen zorgen te maken, en kunnen wij gewoon verdergaan zoals we bezig waren.
Dat Mambo dan vraagt om gewoon te negeren dat ook bij familie en vrienden gevallen opduiken, bewijst hoe sommigen het echt nodig hebben om te geloven dat er niets aan de hand is.

2) Er zit ook een flinke dosis wantrouwen in de Overheid / geneesmiddelenindustrie in verwerkt.
Natuurlijk verdient de Overheid veel kritiek, en zijn ze vaak te wantrouwen.
Alleen komt dit virus overal ter wereld voor, van communistische dictaturen tot Westerse democatieën.
Het idee dat ze allemaal tegelijk liegen, lijkt mij absurd.
Maar opnieuw, het idee dat het allemaal een complot is, leidt er dan toe dat men zich niet moet beschermen, en kan leven zoals voorheen, de situatie die iedereen zou wensen, mocht dat kunnen.

3) Dat mensen net gedood zouden worden door de geneesmiddelen die ze krijgen, is helemaal absurd, maar komt dus ook voor in die complottheorieën.
Bij AIDS had het eerste middel (AZT) zware bijwerkingen.
Opnieuw waren er zieken die liever geloofden dat de AIDS remmer zelf hen zou doden, en dus liever geen AIDS remmers namen.
Opnieuw, dat was iets dat diende om zichzelf gerust te stellen.
Dat men mensen een spuitje gaat geven om ze doelbewust te doden, lijkt mij even absurd.
Waarom gingen die mensen dan naar het ziekenhuis?

Het probleem met dergelijke complottheorieën is ook dat ze volkomen zelfbevestigend zijn.
Stel nu de situatie dat iemand er totaal van overtuigd is dat het allemaal fake is, en overal zijn voeten aanveegt.

De kans bestaat dat die persoon niet geïnfecteerd raakt.
Gevolg: hij wordt bevestigd in zijn ontkenningsgedrag.

Stel dat die persoon wel besmet geraakt, maar hji heeft er weinig last van.
Gevolg: hij wordt bevestigd in zijn ontkenningsgedrag.

Stel dat hij wel zwaar ziek wordt, maar niet overlijdt.
Gevolg: die persoon zal waarschijnlijk beseffen dat hij fout zat.
Uit schaamte zal hij hier niet komen vertellen dat hij het fout voor had.
We zullen er niets meer van horen, en we zullen denken dat hij het beu was om nog te discussiëren.

Stel dat hij zwaar ziek wordt en overlijdt.
Gevolg: we zullen niets meer van die persoon horen, en we zullen denken dat hij het beu was om er nog over te discussiëren.

Het is hetzelfde fenomeen als zij die zwaar ziek zijn en geloven in alternatieve therapieën.
Zij die sterven kunnen achteraf niet meer toegeven dat ze ongelijk hadden.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 22 augustus 2020 om 11:13.
Oud 22 augustus 2020, 11:18   #398
De gemuilkorfde

Standaard

Maar er is hoop: uit de "Aids Mythe" complottheorieën leren we één ding: van zodra er doeltreffende middelen waren, begonnen die complottheorieën serieus aan aantrekkingskracht te verliezen.
Geef toe: als men morgen een doeltreffend vaccin heeft, zonder serieuze bijwerkingen, ga jij je dan nog zorgen maken of het een echt virus is of niet?
Met AIDS was dat ook zo, met AZT waren er nog heel wat believers in de complottheorieën, maar toen er nieuwere AIDS remmers kwamen, en men merkte dat een cocktail van remmers nog efficiënter was, verloren de complottheorieën aan aanhang.
De oorspronkelijke websites vind je nog moeilijk terug, mensen die zo fout zitten, wissen graag hun sporen, maar je vindt ze wel nog terug via sites die websites archiveren.
Oud 22 augustus 2020, 11:18   #399
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Indien er zonder corona voor dit jaar een ondersterfte was geweest is het aandeel Covid natuurlijk veel groter.
Lol, dus jij denkt dat moest Corona er niet geweest zijn dees jaar, er 5.000 mensen minder zouden zijn gestorven dan al de jaren ervoor?
Oud 22 augustus 2020, 12:40   #400
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Lol, dus jij denkt dat moest Corona er niet geweest zijn dees jaar, er 5.000 mensen minder zouden zijn gestorven dan al de jaren ervoor?
Dat is toch wat men ons probeert wijs te maken.

Met de echte cijfers stonden we niet op nummer 1 in de wereld natuurlijk.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be