![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan is er Fluvius nog... Het Belang van Limburg schrijft het volgende: Citaat:
Fluvius stelt in totaal 22 kW AC voor, dat is pakweg 3 x 3,7 kW (1f 16A), en eenmaal 11 kW (3f 16 A) meer kan de interne lader/omvormer van een Tesla model 3 sowieso niet aan. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2021 om 20:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als de man in staat is om vier Tesla's te kopen, zal het geld wel niet ontbreken om ook iets te betalen voor de infrastructuur...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik die foto's in diverse kranten zo zie wou die man vooral in de kranten staan met zijn duurste Tesla model 3 Performance van ~ € 70.000 (te zien aan de rode remklauwen en spoiler, en daarnaast het duurste kleurtje, wslk ook nog enhanced autopilot) Hier de andere foto van hln.be bij donkerheid, de tweede foto van hbvl.be was overdag en blijkbaar thuis, waar hij reeds een degelijk laadpunt heeft ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 15 december 2021 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vermits de mensen in dat gezin niet op dezelfde tijd hun auto kunnen opladen hoeven ze maar gewoon ander werk te zoeken zodat ze niet op dezelfde moment aan het werk zijn. Of anders kunnen ze van een tweedagelijks half uurtje aan de Superchargers met hun langzaamaan stijgende prijzen een aangenaam uitje maken. Simpel toch.
![]()
![]() |
#385 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarenboven moet de jongste nog afstuderen tegen volgende zomer, weet ook niet waar die werk vindt en-of een extra salariswagen. Maarnee dat stellen die clickbaitjournalisten niet, want dan heb je geen sensatie-artikel, en dan nog ivm ons drukbesproken electriciteitsnet, dat er geen kerncentrales bij staan verwondert me. (grapje) En omdat het nu eens Tesla is en geen ander EV-merk moet er nog wat extra mosterd op gesmeerd worden. Ik heb nog geen enkele advertentie van Tesla in een krant gezien. Er wordt sowieso al het meeste van de wereld op Tesla gegoogeld neem ik aan. Dure advertenties overbodig. Als ik zie dat BMW elke dag een pagina innneemt deze week. Tweedagelijks Supercharger? Zeg maar eenmaal per week zal voldoende zijn. Van "Centrum Heusden-Zolder" naar "Supercharger Lummen" is trouwens maar 8-9 km ver. En de Tesla Store en Service center ligt op ~20 km aan de grote ring van Hasselt. Blijkbaar ligt die Supercharger nog binnen de gemeente Heusden-Zolder: Citaat:
Of via Tesla/navigatie van de auto zelf: (met cafe-restaurant 26 bis + Wifi + Sparexpress, industrieweg 15 staat hier) https://www.tesla.com/nl_BE/findus/l...ersupercharger Ook al geen voer voor journalisten die enkel gejankartikels willen/moeten schrijven? En zijn vrouw wil ook nog van ICE naar EV overschakelen, ook een Tesla blijkbaar. Tja als de Superchargers echt niet ver van de voordeur liggen lijkt me dat logisch... en al die horeca en markten in de buurt waar men ook nog kan laden tijdens shoppen of inkopens mag ook niet vermeld worden. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 10:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Staatssecretaris
|
![]() Fluvius kan ook niet toveren als de kabel en cabine in de wijk niet zwaarder aankan dan kunnen ze ook niet meer geven zonder meerdere aanpassingen ....misschien zwaardere kabel naar cabine ....nieuwe cabine .....en alle rest na de cabine tot bij de klanten die zwaarder willen ......en dan moeten ze het meer vermogen nog gegarandeerd kunnen leveren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door chris k : 16 december 2021 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik het begrepen heb is een meteraanpassing naar een 3-faze aansluiting peanuts en kost amper €250. Dat is al genoeg voor de snelste oplading AC van 11 kW sneller gaat niet. Dat zal die man wslk al hebben, of krijgt hij voor amper 250 €. Dat heeft onlangs de Fluvius-technieker me ook gezegd toen we een nieuwe meterkast en digitale meters kregen (elec en gas). Al de kabels liggen namelijk al euh 27 jaar klaar in onze meterkast. Citaat:
![]() In onze wijk staat zo een grote groene kabine amper op 30 meter van mijn aansluiting, achter de haag van mijn buurman. (ironisch) Ik kan pakweg 8 Teslas kopen mogen ook Enyaqs zijn of eenderwelke. Dan moet ik wel de 2e oprit naast mijn huis wat verlengen met extra grastegels. Lol. Hopelijk komen we dan in de krant. ![]() Die Teslas zijn voor mijn vrouw en kinderen en kleinkinderen, achteraan in de tuin hebben we nog plaats voor een mobiele woonunit. Die rijden hun batterijen allemaal op hetzelfde moment en dag leeg, en moeten dus na 7 uur hazenslaapje allemaal tezelfdertijd opgeladen zijn. Onze geburen begrijpen onze noodsituatie wel, waarom Fluvius niet? (/grapje) Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=Micele;9843820]Wat een fantasie....
Ironische niet ? De stroomkabels die per straat worden voorzien, zijn momenteel bemeten op ongeveer max. 3 kW simultaan per gezin - that's it. Uit het investeringsplan van Eandis: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elon Musk zou op zijn enorme beurswinsten $15 miljard belastingen moeten betalen.
Daar kan USA bijna al een jaar lang diverse subsidies mee betalen, hopelijk in hernieuwbare energie en niet alweer alles aan de fossiele vervuilers... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 14:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Aurora_Borealis;9843917]
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, de installateur van mijn nieuwe digitale meter zei me dat het bij onze aansluiting peanuts was een 3 faze aansluiting 11 kW te installeren, alles ligt namelijk al klaar. Maar zelf mochten ze dat niet doen, ze waren er enkel om al die digitale meters te zetten. Fluvius heeft voor laadpunten sowieso hun eigen mensen. En als men aan een trager laadpunt voldoende heeft (3,7 of 7,3 kW 1faze) kost het nog minder. Als er meer EVs bijkomen zal dat ook helemaal geen probleem zijn het mogen er zelfs 1 miljoen en meer zijn, op voorwaarde dat de meeste traag laden in de daluren, tot 11 kW is alvast traag. Al tot in den treure bevestigd voor België, de CREG berekende in 2017 4% meer electriciteit voor 1 miljoen EV (2030?), maar ondertussen zijn de recent verkochte EVs wel 25% zuiniger geworden, en die worden zeker nog zuiniger. En de meeste denken sowieso dat de gemiddelde Belg minder gaat rijden in pakweg 2025 dan anno 2017. En wslk ook trager met al die handhaving. ![]() Ook Nederland met quasi de meeste openbare laadpunten, ook de meeste private laadpunten per capita maken zich nog geen zorgen: https://topgear.nl/autonieuws/genoeg...trische-autos/ Bovendien verbruikten de huishoudens in de gloeilampentijd en met veel minder zuinige toestellen veel meer dan vandaag, dat net is toch nog altijd hetzelfde als daar niet teveel bijgebouwd werd (die sowieso extra stroomkabines en verzwaring krijgen, zoals bij ons een tiental jaren geleden) Bij ons is zelfs textielindustrie verdwenen uit het dorp. Een daarvoor toen aangelegde arbeiderswijk heeft daar zelfs hun verwarming op electriciteit. De meeste hebben hun verwarming wel gemoderniseerd op aardgas, die lag er vroeger niet. Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie eerder meer laadpunten komen en warmtepompen wat later tegen 2030.
Maar ik schat dat tegen 2050 Belgie toch bijna dubbel zoveel electrisch vermogen nodig gaat hebben met beide tesamen. Met veel meer hernieuwbare energie en technische vooruitgang mag dat helemaal geen probleem zijn, dixit Energyville. Dat is nu eenmaal de voortschrijdende modernisering. (waar is de tijd dat we onze eerste zwart wit TV kregen, en er nog stoomtreinen reden, als kind zullen wel meerdere forummers die ervaring hebben. En de kolenkelders en de 2 stoven, eentje in de keuken en eentje in de living, maar men eerder zelden kwam, enkel bij familiebezoek... lol Als anekdote kan ik nog vertellen dat die stroomtrein even snel van midden-Limburg (Genk-cité-stations) met overstappen in Hasselt, mogelijk sneller in Oostende geraakten dan vandaag. Dat kan ik me nog goed herinneren, zoals de zonnebranden van toen... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190430_04365388 2019, laatste stoomtrein van 1966... ![]() Snelle stoomtrein op kolen Daarna treinen op diesel (is daar wel genoeg diesel voor ? Wat als we huizen massaal ook met diesel gaan verwarmen, en al die camions ook nog, en ook nog met de auto s ook nog ? ![]() Daarna treinen op electriciteit (is daar wel genoeg electriciteit voor? ![]() ... Laatst gewijzigd door Micele : 16 december 2021 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, de bestuurder van het zwaar "Tesla-ongeval" wordt nu verdacht van vermoedelijke doodslag. Citaat:
https://www.reuters.com/business/aut...nt-2021-12-15/ Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2021 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politie New York besteld nu 250 Tesla model 3 Long Range voor meer dan 12 miljoen dollar.
Directe link van "de aanschaffing": https://a856-cityrecord.nyc.gov/Requ...il/20211126010 YT filmpje waar al de detailaanpassingen beter te zien zijn: https://www.youtube.com/watch?v=akfAlqM1m4A Ook voor zo grote bestellingen wordt altijd de catalogusprijs betaald bij Tesla. Laatst gewijzigd door Micele : 17 december 2021 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want Tesla moet alles aan de NHTSA melden. En de Franse overheid kan ook wel zelf die Tesla-data analyseren van de EDR. Je moet U niet kwaad maken over uw eigen fantasie of leesprobleem. ![]() Citaat:
Je weet toch dat elke Tesla een EDR (event data recorder) heeft (black box)? van diverse Franse links Citaat:
https://edr.tesla.com/guides/CD-19-2...eval_Guide.pdf De bestuurder beweert nu dat het rempedaal niet werkte of geblokkeerd was, eerst werd beweerd dat het acceleratiepedaal bleef hangen of zoiets, of beide lol. Dat kan allemaal uitgelezen worden via de EDR. Ik gis dat dat kerel dacht dat hij op de rem stond maar het was het verkeerde pedaal. Bovendien als men de P drukt bedient men ook het rempedaal (75% remkracht, via Tesla forums en handleiding) Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2021 om 16:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Audi-snellaadconcept met lounge op het bovenverdiep, ze gaan er ook mee beginnen.
Opent 23 december ergens in Nürnberg, bekende stad voor de Beneluxers op weg naar het zuiden. Citaat:
Vroom.be meldde dat concept reeds in juni 2021, en is nu werkelijkheid. Citaat:
![]() Het zullen zeker nier de enige zijn, want andere waren Audi al voor, maar dan "meestal (veel) minder lounge" of eerder voor de "normale EV-rijder". De eerste van Tesla Suc /w 24/24h Lounge, bijna 4 jaar geleden: Citaat:
https://insideevs.com/news/540763/te...ettleman-city/ Laatst gewijzigd door Micele : 20 december 2021 om 11:24. |
|||
![]() |
![]() |