![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mateke weet dat ook. Waar heeft dat gehaald dat mateke zou verhuizen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom baseert zich die tevredenheid dan wel? Enkel op het hebben van een specifiek identiteitskaart? Zou u dan minder gelukkig zijn in het leven als u een Duitse, Nederlandse of Franse identiteitskaart op zak zou hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik identificeer me me gevoelsmatig met België. Ik zou dus inderdaad aanzienlijk minder gelukkig zijn met een andere identiteitskaart.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Been there done that).
![]() |
![]() |
#389 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eens mensen de basis kennen, leren ze vanzelf de gebruikte grammatica. Citaat:
Maar dan zouden er ook geen dwazen zijn die Vlaanderen onder Den Haag willen brengen. Niemand die er iets over zegt dat het Afrikaans en het Antiliaans verschillen van het Hollands, maar als het over het Vlaams gaat, dan is het plots slechts een dialect en geen volwaardige taal binnen de Nederlandse taalunie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 1914, toen de leerpicht werd invoerd, werd er in het Vlaams onderwezen in het basisonderwijs. Maar men was wel verplicht om vanaf het vierde jaar het Frans aan te leren. En gek genoeg behoord de kennis van het Frans NOG steeds tot de eindtermen van het basisonderwijs. https://pro.g-o.be/blog/Documents/Frans.pdf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat samenwerkingsverband gaat niet verder dan; we zullen elkaar het licht in de ogen gunnen, maar als ik jou vandaag een loer kan draaien, zal ik niet wachten tot morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is er dan zo speciaal aan België?
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want van die 300.000 Vlamingen die in BHG werken zijn er +150 000 ambtenaar. En is de rest verbonden aan Europese afdelingen van internationale bedrijven, die in Brussel zitten vanwege de EU en de NATO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk niets.
Of toch. Nee, eigenlijk niets, buiten dat het de Vlamingen samen houd. Want eens Vlaanderen onafhankelijk is, zullen de transfers van Antwerpen en Brabant naar Limburg en Oost-Vlaanderen aan het licht komen. Dan gaat aan het licht komen dat West-Vlaanderen leeft op de kosten van de kustgemeenten. Dan gaat aan het licht komen, dat er heel veel geld van Vlaanderen naar Nederland vloeit. Dan gaat aan het licht komen dat Nederlandse bedrijven op kosten van de Vlamingen, hier de wegen komen herstellen die door de Nederlanders worden kapot gereden. Dan gaat aan het licht komen dat de Vlamingen op wachtlijsten komen voor medische zorgen, omdat de buitenlanders (vooral Nederlanders) voorrang krijgen. Dan gaat aan het licht komen dat niet de Franstalige, maar de Vlaamse politici de oorzaak zijn van alle ellende die Vlaanderen kent. Dan gaat aan het licht komen dat de Vlaamse politici onbekwame dromers zijn. Dat alles is nu eigenlijk ook zichbaar, maar de Vlaamse politici hebben een zondenbok om alles op te steken en de Vlamingen geloven die leugenachtige Vlaamse politici, waardoor ze met oogkleppen kijken. Dan gaan de Vlamingen zien dat het de Vlaamse politici zijn die Vlaanderen en Wallonië uitverkopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het desnoods op. Met deze link van vandaag, ben je helemaal mee over zijn kwestie waar te wonen. https://www.hln.be/binnenland/wil-co...past~a5e21b41/
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wallonië wankelt, vooral wegens zijn financiële en economische situatie.
Hoeveel Waalse regeringsverklaringen en ronkende interviews van partijvoorzitters zijn er inmiddels gepasseerd de laatste 50 jaar, waarin ze aankondigden dat ze het tij gingen keren? Maar is er één druppel water gekeerd?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat één regio het hele land overeind houdt.
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkleinwoordjes zijn hier wat uit den boze, niet Zipper?
![]()
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en de meeste firma's en instellingen die nu nog in Brussel gevestigd zijn zullen na de Vlaamse onafhankelijk ook naar Vlaanderen verhuizen . Niemand wil blijven zitten in een stad die failliet is en niet meer op Vlaamse steun moet rekenen. |
|
![]() |
![]() |