![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel partijslaven van het simpelste soort kunnen dit.
Ze wezen Bourgeois gegund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus even de volledige context aanhalen! Bourgeois maakte zijn achterban geen leugens wijs, maar gebruikte die slogantaal tijdens een telefonisch contact met een journalist van de Morgen, die hem in de richting van die uitspraak duwde. In het interview met De Morgen verklaarde Bourgeois o.a. ook “Ik beklaag me dat ik dat gezegd heb. Leterme had dat op televisie verklaard en toen kreeg ik telefoon van De Morgen, die wilde weten wat wij zouden doen. Ik heb toen een hele lange seconde getwijfeld, ik wist dat dat niet realistisch was. Maar Yves had het op televisie gezegd en de achterban zou het niet pikken als ik niet even ver ging. En De Morgenbleef maar aandringen (lacht) en toen heb ik dat inderdaad gezegd.” Uiteindelijk heeft de N-VA, zoals beloofd aan haar kiezers en de Vlaamse Burgemeesters, ervoor gezorgd dat de splitsing BHV in het Vlaams regeerakkoord kwam. Voor de rest is het zoals Geert Bourgeois verwoordde: “Ik herhaal, mijn partij heeft gedaan wat ze moest doen. Ik kan elke kiezer recht in de ogen kijken." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Houdt u beter bezig met uw eigen mensen! VB-ster Marie-Rose Morel liet enkele dagen geleden, tijdens een TV-programma, eerst weten dat het VB enkel in de laatste federale regering zou stappen waar België gesplitst zou worden, enkele minuten later tijdens dezelfde uitzending, liet ze weten dat het VB wel in een federale regering wou stappen ook al was dit niet de laatste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een veel belovende politica zoals Morel is overgelopen naar het VB ligt jou blijkbaar nog zwaar op de lever lijkt mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meen jij dat nu echt? ![]() ![]() ![]() 30/3 2005 Dewever heeft gezegd dat B-H-V binnen de twee weken na de Paasvakantie gesplitst moet zijn, zoniet moet de Vlaamse regering conclusies trekken. Aldus een artikel in GVA van vandaag. Ondertussen een jaar later en............? |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die probeerde ook zijn leugens te verhalen op de kap van een journalist, maar zoals we allemaal weten kwam hij van een kale reis terug |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar al zou dit zo zijn, het is niet naast de waarheid. Wat die Vlaamse onafhankelijkheid betreft, lees even wat Jaak Peeters schreef, medestichter VB en ex algemeen-secretaris: "Iedereen, ook N-VA , zou liever hebben dat Vlaanderen seffens al onafhankelijk werd. Maar zo gaat dat niet. Het Blok moet dat ook niet zo voorspiegelen. Maar ze jutten hun mensen op: in grote zalen met veel volk hard brullen, denkt ge echt dat de hoofdsteden in de buurlanden d�*�*rmee gaan overtuigd worden om Vlaanderen als nieuwe buurstaat te aanvaarden?? Zo werkt dat echt niet, hoor. Het ergste is: het Blok weet dat ook wel. En toch: het Blok maakt haar mensen wat wijs. En dat neem ik hen kwalijk. Het zijn BEDRIEGERS. Ik ken die gasten, ik ben 8 jaar lang nationaal secretaris geweest. Zij willen "de macht", zoals in de jaren dertig. Maar dat zal nooit lukken: geen enkele partij kan "de macht" verwerven. Die macht is ten andere verdeeld over Vlaanderen , ( nog altijd) Belgie, Europa, de UNO, de Wereldbank, en een hoop internationale organisaties. "De macht" bestaat niet meer. Die kerels redeneren in termen die 80 jaar oud zijn. Trouwens: hebben die echt niets anders te doen dan mensen van N-VA proberen weg te halen??? Het blok/belang: dat is het slechtste wat Vlaanderen sinds de laatste oorlog is overkomen. [SIZE="3"] Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal dat zijn ONDANKS het belang/blok.[/SIZE] jaak Peeters" Laatst gewijzigd door Clemens : 2 april 2006 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik treed Jaak Peeters in zijn laatste zin bij en herhaal wat ik op dit forum al meermaals schreef:
Vlaanderen zal niet onafhankelijk worden dankzij de Vlaams-nationalisten maar ondanks hen. Voor de rest is het Clemmenspraat die uitstekend in de Clemmenskraam past. |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou voor minder zijn ware bedoelingen in een minder doorzichtige verpakking wikkelen. Dat het VB er, in geval van machtsdeelname, alles aan zou doen om Vlaanderen uit de klauwen van Belgique te krijgen, daar twijfel ik echter niet aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE="3"]"Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal dat zijn [SIZE="4"]ONDANKS het belang/blok"[/SIZE].[/SIZE] Geen doordeweekse Knuppelpraat gebruiken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat jij maar 'doordeweekse Knuppelpraat' vindt wat ik al jarenlang zeg, dat had ik al eerder door. Voor jou komt de 'Vlaams-nationalistische' waarheid, uiteraard, uit de mond van JP.
Ik herhaal dus wat Knuppel daarover denkt: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog dit, Clemmens:
Het recenste voorbeeld dat Vlaanderen niet onafhankelijk KAN worden dankzij DE Vlaams-nationalisten werd zopas door de N-VA gegeven door de ontwerper van dit charter de samenwerking tussen beide Vlaams-nationalistische partijen te beletten. CHARTER VOOR VLAAMS-NATIONALE EENHEID Deze oproep van ongebonden Vlamingen is gericht aan al wie met de toekomst van Vlaanderen begaan is en in het bijzonder aan de leden van de N-VA en het Vlaams Belang. België loopt steeds meer vast op de onoverbrugbare visies van zijn twee gemeenschappen, die bovendien steeds verder uit elkaar groeien. Voorbeelden uit de recente actualiteit zijn er bij de vleet voor wie zijn ogen niet wil sluiten. Om te kunnen overleven wordt de Belgische staat verplicht de wil van zijn grootste gemeenschap te negeren (vreemdelingenstemrecht, BHV) en broodnodige beslissingen (pensioenen, vergrijzing) voor zich uit te schuiven. In het licht van deze dramatische toestand, komen de institutionele status quo en het uitblijven van gepaste maatregelen neer op een misdadige verwaarlozing van onze economie en onze welvaart. Zelfbestuur voor Vlaanderen en Wallonië moet ons bevrijden van de steeds weerkerende, energie-opslorpende spanningen van een land met twee snelheden. In dat Vlaanderen is plaats voor eenieder die onze democratische spelregels, vrijheden én plichten respecteert. Wij sturen aan op een boedelscheiding, maar richten ons niet tegen Wallonië. Wij pleiten voor een doorzichtige en redelijke solidariteit, en wensen de Walen een voorspoedige toekomst. Wij veroordelen het cordon sanitaire, dat één Vlaamse kiezer op vier buitenspel zet met de bedoeling Vlaanderen blijvend te minoriseren binnen de Belgische structuren. Tegelijk stellen wij vast dat beide Vlaams-nationale partijen steeds verder verstrikt raken in onderlinge concurrentie. Die verdeeldheid bestaat nauwelijks aan de basis, maar des te meer tussen de leiding van N-VA en VB, en belemmert de verwezenlijking van het gemeenschappelijke doel: de Vlaamse onafhankelijkheid. Daarom vragen wij dat N-VA en Vlaams Belang: · de doelstellingen van de ruime Vlaamse Beweging en de vijf resoluties van het Vlaams Parlement van 3 maart 1999 voorop plaatsen; · een positieve houding aannemen ten aanzien van elkaars verschillende inzichten en strategie; · samenwerking tussen leden en afdelingen toelaten Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande … |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het pamflet van de Welkomgroep staat vol met leugens en halve waarheden over N-VA. Het beste bewijs dat voor het VB dit charter gewoon een vodje papier is, dat ze enkel gebruiken om hun pesterijen naar N-VA onverminderd voort te zetten. Het VB heeft van bij het ontstaan van de N-VA er alles aan gedaan om die partij trachten te fnuiken. VB-er Frank Van Hecke heeft steeds laten weten dat het de taak van Morel is om N-VA-ers te overtuigen over te stappen naar het VB. Onlangs richtte Van Hecke een publieke oorlogsverklaring tegen N-VA. Zijn hypocriete uitgestoken hand in de bokshandschoen werd al te doorzichtig! Om jaak peeters correct te citeren [SIZE="3"]Het blok/belang: dat is het slechtste wat Vlaanderen sinds de laatste oorlog is overkomen. "Als Vlaanderen onafhankelijk wordt, zal dat zijn [SIZE="4"]ONDANKS het belang/blok[/SIZE]".[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Welkomstgroep heeft NIETS, maar dan ook NIETS met bovenstaand charter te maken. Het is van de hand van een N-VA-er die het opstelde samen met één VB-er en drie onafhankelijken. Maar voor de Clemmensen en consoorten is het natuurlijk handiger om zich vast te klampen aan de bijbel van JP.
Wat er ook bij betrekt om je grote gelijk te halen, Clemmens, het enige dat je ermee doet is mijn 'Knuppelpraat' bevestigen: Vlaanderen zal niet onafhankelijk worden dankzij DE Vlaams-nationalisten maar ONDANKS hen. Jouw Welkomst-obsessie en je Jaak Peeters-bijbel kunnen mij vierkant aan de reet roesten. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 april 2006 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wel dan schrijf het maar op je buik, Clemenske, want dan wordt Vlaanderen NOOIT onafhankelijk. Dan mogen BDW en GB nog 6 federale mandaten gehad hebben, wel dan staan we nog geen stap verder...................integendeel. De PS zit gebeiteld zolang het VB in het cordon zit...............en BDW en GB trouwens ook!!
![]() |
![]() |
#399 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
[SIZE="4"]cordon blijft leggen rond zichzelf.[/SIZE] [SIZE="3"]“Wij stappen enkel in de laatste regering”[/SIZE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgique mag niet in gevaar worden gebracht door het VB. Proficiat, Clemmens!!! Nooit gedacht dat jij ooit zou durven toegeven dat je een rasechte belgicist bent! ![]()
![]() |