![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onnozelaren, de laatste Oostfrontstrijders hebben enkel hun voorvaderen gevolgd. Het is reeds eeuwen bezig dat men vanuit centraal europa de strijd aangaat met de russen.
En niemand van ons heeft zelf deze tijd meegemaakt, dus niemand van ons is bekwaam om te zeggen wat goed en wat fout was. Als er morgen een nieuwe oorlog uitbreekt in onze landen en de Moslims gaan meedoen met de nieuwe vijand, dan zijn zij ook verraders, of zijn deze die hen hier hebben laten komen wonen verraders en moeten zij dan gestraft worden. Tja, wie is er dan eigenlijk de schuldige van het feit dat er zoveel vijanden reeds hier wonen. Of rusland begint samen met China een oorlog tegen europa en amerika. En alle russen en chinezen die hier wonen doen plots met hen mee tegen ons, wie is er dan de verrader geweest. Inplaats van te blijven zeveren over het verleden, kijk verdomme naar de toekomst en stop met elkaar verwijten te maken over zaken die wij toch niet begrijpen. De meeste oostfronters zitten nu immers allang samen met de russen en de amerikanen uit die oorlog te kaarten met de rest van het duitse leger van die tijd in de hemel en lachen ons gewoon uit om ons kinderachtig gedoe. |
|
|
|
|
|
#382 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
deze onzin is gewoon te gemakkelijk om te ontkrachten. 1 Voorvaders vochten in rusland, diezelfde voorvaders mochten nog als een patriarch over hun familie heersen, diezelfde voorvaders trokken ook op godsdienstoorlogen, diezelfde grootvaders deden aan kolonisatie, diezelfde grootvaders dachten dat je psyciatrische patienten kon behandelen door het kwade uit hen te slagen, enz. Zwak argument, normaal gezien leert men uit de fouten van het verleden, men gaat ze niet hermaken. In dat geval zijn de oosfronters stomme ezels die zich twee keer aan de zelfde steen hebbe gestoten... 2Niemand heeft die tijd meegemaakt dus niemand is bekwaam om te zeggen of dat goed was of niet? Wat een dikke onzin, ik heb nog nooit foltering meegemaakt dus ik kan niet zeggen of dat goed is of niet? Ik heb ng nooit met iemand van hetzelfde geslacht gekust, dus ik kan er niet over oordelen dat ik dat niet leuk ou vinden? 3Alds er morgen een oorlog uitbreekt met bijvoorbeeld amerika of rusland die ons land binnenvallen dan weet ik 100 procent zeker dat vele moslims ons zullen steunen. De situatie die eigenlijk echter in de tweede wereldoorlog gebeurde is de volgende stel: iran valt belgie binnen, sommige mensen vinden de politiek vn iran wel ok, zij gaan samen met het iraanse leger vechten tegen de amerikanen... Zijn dit dan geen misdadigers. Het voorbeeld dat jij aanhaalt is dikke onzin, je laat het uitschijnen alsof de oostfronters al in duitsland leefden en daarom mee zijn gaan vechten, deze oostfronters leefden echtr in belgie en zijn vadaaruit duitslnd gaan steunen. Maar ja, mischien ben jij zo dol op de Islam en haar volgelingen dat je het in elk voorbeeld wil betrekken. Als jij zo een bewondering wil hebben voor de Islam ga je gang dan maar, ik doe daar niet aan mee. 4 Als china ons aanvalt en de chinezen die hier wonen komen mee tegen ons vechten, dan zijn dat uiteraard veraders van belgie. Maar dat wil ik nog wel eens zien gebeuren...In elk land heb je gekke moordenaars, en bij ons waren dat de oostfronters. 5 Om de toekomst te kennen oet je ook je verleden kennen. Indien men mij vraagt zijn oostfronters helden? Dan kan ik toch moeilijk in deze topic over de toekomst beginnen? Of komen er nog toekomstige fascisten die leuk eventjes een wat gaan moorden uit de naam van een nazi-regime. 6 Ik geloof niet in de hemel, en moest ik er in geloven dan kan ik u met zekerheid vertellen, oostfronters gaan naar de hel
|
|
|
|
#383 | ||||
|
Staatssecretaris
|
[
Citaat:
Als je nu de mensen vraagt wie zou je steunen, de amerikanen of de moslims over het algemeen zullen vele westerlingen zeggen de amerikanen wetende dat de amerikanen op zijn minst evenveel zoniet meer onschuldige moslims hebben vermoord dan moslims westerlingen! Welke keuze is dan de juiste? hangt af van vele factoren maar ik begrijp dat sommige indertijd voor de bezetter kozen en zelfs achterna bleven volhouden en de juistheid van hun keuze Citaat:
1) de russen en dus Stalin had hij beter als vriend gehouden en met hem besproken wat voor duitsland en wat voor rusland was dan was dat verschrikkelijk oostfront er nooit geweest 2) de amerikanen had hij met rust moeten laten en zeker niet met de jappanners in zee te gaan wetende dat deze sowieso op een confrontatie met amerika uit waren Had hitler deze punten gedaan dan had je zoveel verzet mogen hebben als je wou dan had het niks geholpen en leefden we nu inderdaad in een dictatuur Citaat:
Citaat:
en de goeden worden de slechten, De grootste slachtoffers van WO2 zijn de grootste moordenaars van nu samen met de overwinnar van WO2 Israël en Amerika hebben de wereld in een terreur wereld gestort zo simpel is het tot zover uw goeden en slechten |
||||
|
|
|
|
|
#384 | |||
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
Citaat:
Duitsland was op die moment in Belgie binnengevallen, dus ga je tegen Rusland strijden. Dit zou dus zijn: amerikanen zouden Belgie bezetten, dus gaan er belgen met de amerikanen bijvoorbeeld china aanvallen, omdat china een andere ideologie heeft. Is dat geen vreemde logica? Citaat:
Citaat:
het stelt gewoon dat ook amerika en israel moorden begaan. Twee slechte zaken, maken zoals reeds eerder gezegd, nog steeds geen goed ding. moordenaars zijn moordenaars.
|
|
|
|
#385 | ||
|
Staatssecretaris
|
[quote=jamás será vencido;3021313]Laat ons even duidelijk zijn,
Duitsland was op die moment in Belgie binnengevallen, dus ga je tegen Rusland strijden. Dit zou dus zijn: amerikanen zouden Belgie bezetten, dus gaan er belgen met de amerikanen bijvoorbeeld china aanvallen, omdat china een andere ideologie heeft. Is dat geen vreemde logica?[quote] Amerika bezet niet letterlijk België of Europa maar we volgen toch bijna blindelings het amerikaanse beleid of durven toch zeker niet de amerikanen op het matje te roepen voor hun wandaden. En ja als er ooit oorlog tussen china en amerika komt dan kiezen wij massaal voor de amerikanen omdat we denken dat zij het bij het rechte eind hebben. [quote] Citaat:
Citaat:
De keuze van een idealogie is op zich geen moord |
||
|
|
|
|
|
#386 | |
|
President van Europa
Europees Commissaris
|
[quote=slegie;3023795]
Amerika bezet niet letterlijk België of Europa maar we volgen toch bijna blindelings het amerikaanse beleid of durven toch zeker niet de amerikanen op het matje te roepen voor hun wandaden. En ja als er ooit oorlog tussen china en amerika komt dan kiezen wij massaal voor de amerikanen omdat we denken dat zij het bij het rechte eind hebben. [quote] Dan ben ik toch al blij dat wij al met twee zijn die dat niet zouden doen... Ik denk echter dat er ook genoeg mensen zijn die deze wandaden vandaag de dag aanklagen, ze worden echter direct uitgemaakt als linkse ratten die geen waarheid vertellen... Citaat:
Neen dat is nu juist het punt, een gewonen soldaat MOEST vechten anders werd hij vervolgd enz. het valt niet helemaal goed te praten maar het is volkomen begrijpelijk dat zij uit angst voor hun leven meevochten in het leger. Oostfronters gingen VRIJWILLIG vechten, zij wilden stijden voor de nazi-ideologie en gingen uit eigen vrije wil communisten vermoorden... Deze nazi-ideologie houdt misdaden in zoals het beperken van de vrije wil, racisme, moorden op andersdenkenden of opsluiting hiervan, enz.
|
|
|
|
#387 |
|
Vreemdeling
|
VOOR MIJ ZIJN HET HELDEN ZE HEBBEN EEN GOEDE ZAAK GEDIEND WAAR ZE IN GELOOFDEN ZE HEBBEN GEDIEND IN EEN VAN DE BESTE LEGERS DIE ER TOEN WAREN SPIJTIG DAT ZE VERLOREN HEBBEN ALS IK ZELF IN DIE TIJD GEBOREN WAS HAD IK HET ZELFDE GEDAAN DIENST NAME IN DE GLORIE RIJKE WAFFEN SS 14/88
|
|
|
|
|
|
#388 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weiger een post hoc-standpunt ter zake in te nemen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Gouverneur
|
Hindsight is always 20/20.
|
|
|
#394 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wel bij voorkeur met dezelfde intonatie, hé.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 februari 2010 om 07:45. |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een deel waren slechte mensen, vuile nazi's en dus ook verraders. Een ander deel waren zielepoten. In beide gevallen verdienden ze hun lot. Al mag men vandaag wel stilaan de zielepoten vergeven. Maar dan wel geval per geval, niet algemeen. Laatst gewijzigd door Antoon : 25 februari 2010 om 14:53. |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#399 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Maar wat me, ook in school, verteld werd is dat zij vochten tegen het communisme. Opgehitst door RK-kringen. Daar was uit het (latere) westers oogpunt helemaal niks mis mee (gezien de later Koude Oorlog, die nog niet echt zolang geleden voorbij is). Toen het mij verteld werd was de Koude Oorlog op zijn hoogtepunt. Ze vochten tijdens WO 2 gewoon met de verkeerde kant mee. Ze vochten met de verliezers mee. Hadden ze tien/twintig/dertig jaar later gevochten tegen het communisme, dan waren het ongetwijfeld helden geweest. Ik wil hier helemaal géén lans breken voor 'de Oostfronter'. Maar enige nuance in de geschiedenis is wél op zijn plaats.
|
|