Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 23:00   #381
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En nu gaan we voortaan ook ALLEMAAL de dynamiteurs uit hetzelfde BELGISCHE leger veroordelen die de IJzertoren opbliezen, zeker?
Of mogen die weer niet gevonden worden?
los van het feit dat jij precies wel dol bent op grote betonnen falussen : ik heb zo'n flauw vermoeden dat die mannen zoveel jaren na dato vooral terug te vinden zijn onder grafzerken
we leven in de 21ste eeuw goddamnit, tijd om de HUIDIGE (politieke) situatie onder ogen te zien.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:02   #382
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Heb je ook zo'n lijst van al dan niet verijdelde aanslagen van moslimextremisten in België?
Maar DIE werden allemaal door onze Madame Justice voorkomen, hé?
Ze laat het gevaarlijkste soort dan ook van Belgique hun uitvalsbasis maken, nietwaar?

De bende van Nijvel lieten ze destijds dan weer lopen wegens te Belgisch en de IJzertorendinamiteurs wegens niet Vlaemsch.

Een beetje selectiviteit binnen 'extreem-rechts' moet kunnen in een koningdom zoals Belgique, hé?
Oud 7 september 2006, 23:02   #383
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wie zegt dat die werkeloos moeten toekijken? Ik niet. Gij begint daarover.
Maar ge beantwoord mijn vraag met een andere vraag.Typisch voor mensen die niet willen/kunnen antwoorden maar toch absoluut hun klep willen opentrekken .
Ik herhaal nog eens, speciaal voor jou: hebben de leden van de club "Blood & Honour" al ooit ergens bomaanslagen of zoiets in de aard gepleegd, gebouwen verbrand, mensen half- of helemaal doodgeslagen/geschoten/gestoken, verkracht, bestolen enz enz. D�*�*r wilde ik antwoord op.
die vraag is irrelevant.
de wet voorziet duidelijk dat er pro-actief mag opgetreden worden indien nodig. Dit lijkt nu net hetgene te zijn wat er momenteel gebeurd is.
M.a.w. : waarom zou de overheid niet optreden in een geval als dit ?
Oud 7 september 2006, 23:04   #384
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
los van het feit dat jij precies wel dol bent op grote betonnen falussen : ik heb zo'n flauw vermoeden dat die mannen zoveel jaren na dato vooral terug te vinden zijn onder grafzerken
we leven in de 21ste eeuw goddamnit, tijd om de HUIDIGE (politieke) situatie onder ogen te zien.
Juist....

Je bedoelt toch dat 60 jaar na de oorlog er ook al eens aan amnestie mag gedacht worden, zeker?

Of moeten we in dat geval toch weer de VROEGERE situatie onder ogen blijven zien?
Oud 7 september 2006, 23:07   #385
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die vraag is irrelevant.
de wet voorziet duidelijk dat er pro-actief mag opgetreden worden indien nodig. Dit lijkt nu net hetgene te zijn wat er momenteel gebeurd is.
Er is niets mis met 'proactief' optreden.

Ik vind zelfs dat er niets mis was geweest met optreden NA effectief gepleegde aanslagen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2006 om 23:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:08   #386
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist....

Je bedoelt toch dat 60 jaar na de oorlog er ook al eens aan amnestie mag gedacht worden, zeker?

Of moeten we in dat geval toch weer de VROEGERE situatie onder ogen blijven zien?
ik zie niet in waarom er amnestie voor veroordeelde misdadigers zou moeten zijn omdat er een aantal andere misdadigers de dans ontsprongen zijn.
ik zei enkel dat het weinig zin heeft nu nog te zoeken naar misdadigers die toch allang overleden zijn.
Oud 7 september 2006, 23:10   #387
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zie niet in waarom er amnestie voor veroordeelde misdadigers zou moeten zijn omdat er een aantal andere misdadigers de dans ontsprongen zijn.
ik zei enkel dat het weinig zin heeft nu nog te zoeken naar misdadigers die toch allang overleden zijn.
Dat dacht ik al.

Alleen....

Ze zochten er toen ze nog leefden evenmin naar.
Oud 7 september 2006, 23:12   #388
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dacht ik al.

Alleen....

Ze zochten er toen ze nog leefden evenmin naar.
tijden veranderen.
laten we hopen dat we leren uit de fouten van het verleden.
Oud 7 september 2006, 23:14   #389
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Moest het tot een conflict komen tussen de Belgische staat en een Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd, dan zijn er zo'n gasten nodig hoor. Mensen die actie kunnen maken op het terrein. Dat zij nu Adolf Hitler aanbidden of niet speelt in deze niet zoveel geen rol, tenzij ik iets gemist heb uit de hedendaagse Duitse politiek...

Voila se dat soort terroristen mag hier dus vrij zijn zeg doen. Zijn maten zijn nog maar net opgepakt of ze zijn al nieuwe plannen aan't smeden.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:15   #390
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar die moslims zijn ook gefrustreerd na al dat gepest door autochtonen.
mischien, maar zij hebben een voordeel tegenover ons: als moslims zich teveel gepest voelen, kunnen ze nog altijd terug naar hun eigen land, wij zijn hier al thuis, in Europa, wij staan met de rug tegen de muur, en kunnen enkel afbijten om het vege lijf te redden...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:16   #391
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tijden veranderen.
laten we hopen dat we leren uit de fouten van het verleden.
Dat ligt er al aan.

Ik heb niet de indruk dat er 60 jaar na de oorlog zo gek veel veranderde waar het de Belgische attitude betreft tegen vermeend VLAAMS extreem rechts....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2006 om 23:16.
Oud 7 september 2006, 23:17   #392
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb niet de indruk dat er 60 jaar na de oorlog zo gek veel veranderde waar het de Belgische attitude betreft tegen vermeend VLAAMS extreem rechts....
En vice versa.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:18   #393
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Een grote aanslag.... dat kan alleen betekenen dat ze Flahaut verder gingen opblazen...
lol
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:19   #394
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ligt er al aan.

dat is jou subjectieve mening. Ik denk niet dat je vandaag de dag nog ongestraft een ijzertoren opblaast. je krijgt toch minstens de milieupolitie over je heen dan

Dat vlaams extreem rechts het niet kan laten met het nazisme te koketeren zorgt voor m.i. een terechte afkeer van vlaams extreem rechts.
ik kan geen sympatie voelen voor een beweging die iets te graag heerschappen als Staf de Clerck omarmt.
als vlaams extreem rechts een imagoprobleem heeft, zou het wel eens aan vlaams extreem rechts zelf kunnen liggen.

Laatst gewijzigd door jules : 7 september 2006 om 23:20.
Oud 7 september 2006, 23:24   #395
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Moest iedere reactie hier een bommetje zijn, het was gepiept.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 23:24   #396
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
die vraag is irrelevant.
irrelevant...pro-aktief...
Mijn vraag is helemaal niet "irrelevant", en heeft wel degelijk te maken met deze zaak.
En pro-aktief optreden?...Dan kunnen ze alle marokanen morgen in de bak steken, want ze zouden mischien wel eens iets kunnen stelen? is het zulke maatschappij die ge wilt, meneer de pro-aktievist Wie is er hier de uiterst-rechtse nu? Die bloed-en- eer club, die nog nooit een vlieg kwaad gedaan heeft, of gij, die een totalitaire staat op poten wilt zetten, waar mensen op simpele verdenking preventief opgesloten mogen worden...wilt ge mischien ook het kamp van Breendonk terug openen om uw slachtoffers daar op te sluiten, of iets nieuws bouwen?Een stukje Guantanamo afhuren mischien?
Oud 7 september 2006, 23:30   #397
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is jou subjectieve mening. Ik denk niet dat je vandaag de dag nog ongestraft een ijzertoren opblaast. je krijgt toch minstens de milieupolitie over je heen dan

Dat vlaams extreem rechts het niet kan laten met het nazisme te koketeren zorgt voor m.i. een terechte afkeer van vlaams extreem rechts.
ik kan geen sympatie voelen voor een beweging die iets te graag heerschappen als Staf de Clerck omarmt.
als vlaams extreem rechts een imagoprobleem heeft, zou het wel eens aan vlaams extreem rechts zelf kunnen liggen.
Wie 'koketeert' er met de Nazi's?
Me dunkt dat van Godwins' law iets te gulhartig gebruik wordt gemaakt.

Staf Declerck was vooral Vlaamsgezind en werd om die reden 'omarmd' door de ene en uitgespuwd door de andere.
Ik heb er echter niks op tegen dat die kerel als een vuile collaborateur gebrandmerkt wordt als ook, bijvoorbeeld, LeopoldIII van hetzelfde laken een pak krijgt.

Of is die wél weer amnestie gegund voor de akkoordjes die het met Hitler himself wilde sluiten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 september 2006 om 23:30.
Oud 7 september 2006, 23:31   #398
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
irrelevant...pro-aktief...
Mijn vraag is helemaal niet "irrelevant", en heeft wel degelijk te maken met deze zaak.
En pro-aktief optreden?...Dan kunnen ze alle marokanen morgen in de bak steken, want ze zouden mischien wel eens iets kunnen stelen? is het zulke maatschappij die ge wilt, meneer de pro-aktievist Wie is er hier de uiterst-rechtse nu? Die bloed-en- eer club, die nog nooit een vlieg kwaad gedaan heeft, of gij, die een totalitaire staat op poten wilt zetten, waar mensen op simpele verdenking preventief opgesloten mogen worden...wilt ge mischien ook het kamp van Breendonk terug openen om uw slachtoffers daar op te sluiten, of iets nieuws bouwen?Een stukje Guantanamo afhuren mischien?
de rechtbank zal wel oordelen of het louter een simpele verdenking is, of dat het om concrete plannen om terroristische daden te verrichten gaat. De uitspraak in het eerste geval zal bij een veroordeling voor verboden wapenbezit alleen blijven.
Dat weet jij zelf ook goed genoeg. Hoop ik toch.
Oud 7 september 2006, 23:33   #399
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie 'koketeert' er met de Nazi's?
zowat ieder kopstuk van een niet nader genoemde partij kan het niet laten zichjzelf te liëren aan nazituig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Staf Declerck was vooral Vlaamsgezind en werd om die reden 'omarmd' door de ene en uitgespuwd door de andere.
Ik heb er echter niks op tegen dat die kerel als een vuile collaborateur gebrandmerkt wordt als ook, bijvoorbeeld, LeopoldIII van hetzelfde laken een pak krijgt.

Of is die wél weer amnestie gegund voor de akkoordjes die het met Hitler himself wilde sluiten?
hoelang is LeoIII nog koning geweest na de oorlog ? juist ja.
Oud 7 september 2006, 23:34   #400
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
@Carlgustaaf: zie bijv. http://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Gladio om meer te weten over hoe CIA en NAVO uit anti-communisme extreem-rechts terrorisme steunden, specifiek in Italië dan wel maar vermoedelijk ook in vele andere West-Europese landen.
Of dat direct met plannen tot staatsgreep gepaard ging, is niet zeker en eerder twijfelachtig.
bedankt voor de informatie.Ik heb al wel eens gehoord over Gladio.De CIA doet in Europa natuurlijk wat ze elders in de wereld ook doen: mensen tegen elkaar uitspelen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be