![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als christen maak ik een onderscheid tussen de zonde en de zondaar. Wanneer iemand iets slecht doet, wil dat daarom niet zeggen dat die persoon slecht is. Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Aangezien alle mensen zondaars zijn, moeten we er begrip voor hebben dat mensen kunnen zondigen. De zonde daarentegen mag men niet goedkeuren en dient steeds veroordeeld te worden.
![]() |
![]() |
#382 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Heeft het ongeboren kind dan geen recht op vrije keuze?
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat er tegen hem samengezweerd werd? Waarom koste wat kost zijn dood? Omdat hij het gezag aantaste met hun eigen middelen en ze er geen woord konden tegen inbrengen. Net zo weinig als jij tegen mij. Je hebt nog geen enkel bijbels argument aangehaald om je stelling te verdedigen, behalve die je door anderen zijn aangedragen. Dat ik een beetje handiger ben met de Bijbel maakt echter NIET dat ik gelijk heb. Maar jij bewijst jouw gelijk geenszins. Je antwoord niet eens op simpele gestelde vragen, waar ik enkel om je MENING vraag. Wil jij eigenlijk wel tot een oplossing komen, of maak jij liever "ruzie"? Als Jezus aan je deur zou aankloppen, ben jij zeker dat je Hem niet zou doorsturen? Gesteld dat die niet komt met een aureooltje over zijn hoofd he... Praktisch: HOE zou JIJ dat regelen in de wetgeving? Volgens mij kan je alleen maar stellen dat abortus IN DAT GEVAL toegelaten is. Als je dat NIET doet, maak je dat meisje strafbaar...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 29 april 2007 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel veroorzaakte Hij onrust onder de schriftgeleerden en oudsten die godslastering Hem ten laste legden en Hem ervan beschuldigden de Wet te overtreden (en probeerden Hem meermaals te betrappen op overtredingen, tevergeefs echter). Wel stelde hij de talmoedische wetjes en voorschriften in vraag, niet omwille van hun inhoud op zich, maar wel omdat die ertoe hadden geleid dat er voor schijnheiligheid was gekomen. De oprechtheid was zoek geraakt. Daarom ook Zijn vlammende toespraak tegen de witgekalkte graven en de rijke die een aalmoes aan de tempel gaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, rekening houdend met wat een meisje van die leeftijd nog doormaakt, zal de strafmaat eerder bij de volwassenen moeten gelegd worden die haar tot abortus aanzetten of dwongen, alsook natuurlijk diegenen die abortus uitvoerden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanaf hoe oud kan je een vrije keuze maken? Vanaf hoe oud heb je werkende hersens? Vanaf wanneer klopt je hart? Vanaf wanneer kan je echt van een mens spreken? Gedurende een zwangerschap kan er vanalles mislopen, en dat op elke "leeftijd"... tegenwoordig kan men al veel om foetussen in leven te houden, maar daar geldt toch een minimum draagtijd... Verschillende dingen waar kan over gediscuteerd worden, maar in ieder geval: als het "moet" dan zo snel mogelijk. In de Bijbel vinden we weinig terug aangaande dit onderwerp, enkel incidenteel, omdat men er vroeger niet aan DACHT om zoiets te doen. Zwanger zij was toen voor ieder een zegen, nu is dat voor sommigen blijkbaar een vloek...
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk dit altijd met wat ik op school meemaakt: zelfs de braafste leerling durft wel eens iets uitspoken. Wordt een leerling daarom "slecht" en vedient hij voor de rest van het schooljaar met de vinger te worden gewezen? Neen, natuurlijk niet. Eens gewezen op de fout, er eventueel een straf volgde, is de zaak achter de rug en begint de leerling weer met een nieuwe lei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 april 2007 om 18:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor deze discussie vind ik niets mooier dan psalm 139 waarin verhaald wordt hoe God al met welbehagen neerkijkt op het nieuw leven in de moederschoot en hoe Hij wonderbaarlijk dicht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom moeten we als christenen de zonde steeds verfoeien en verachten, maar geen oordeel vellen over de zondaar zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus dutroux maar vrijlaten dan? Ineens iedereen die in de gevangenissen zit dan ook he. Geen last meer van de overbevolking daar en het gebrek aan personeel. Ineens allemaal opgelost... Begrijpe wie kan... Jan, je bent hier duidelijk wel wat vergeten toe te lichten he ![]()
![]() |