Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 4 maart 2004, 08:30   #381
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
- Jij beweerde dat ik wou discrimineren op basis van AFKOMST. Verontschuldig je maar.
Goed dan.
Ik verontschuldig mij omdat jij wil discrimineren op basis van afkomst.
Oud 4 maart 2004, 16:31   #382
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Het is wel waardeloos, want afkomstig van de overheid, maar ik ga het hier toch eens opgooien: http://meta.fgov.be/pdf/pd/nldg08.pdf
Kwestie van eens kom af te maken met die mythe dat er geen informatie zou bestaan over de migratie in België.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 4 maart 2004, 20:46   #383
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
- Jij beweerde dat ik wou discrimineren op basis van AFKOMST. Verontschuldig je maar.
Goed dan.
Neen! Ik wil NIET discrimineren op basis van afkomst! Ben je daar weer met die laster!
Stefanie is offline  
Oud 4 maart 2004, 22:45   #384
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Goed dan.
Neen! Ik wil NIET discrimineren op basis van afkomst! Ben je daar weer met die laster!
Oeps sorry.
Dat had je rechtgezet geloof ik
't Was op basis van ideologie dat je wilde discrimineren.

Ik moet me dus excuseren omdat jij wil discrimineren op basis van ideologie

Een mens kan zich toch nogal vergissen.
Oud 4 maart 2004, 22:50   #385
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Oeps sorry.

Jij beweerde dat ik wil discrimineren op basis van afkomst. Dat is niet waar. Dat klopt helemaal niet. Verontschuldig je dus op een ernstige manier!
Stefanie is offline  
Oud 4 maart 2004, 23:14   #386
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oeps sorry.

Jij beweerde dat ik wil discrimineren op basis van afkomst. Dat is niet waar. Dat klopt helemaal niet. Verontschuldig je dus op een ernstige manier!
De afkomst van criminelen ga je enkel uit nieuwsgierigheid opzoeken in de Eigen-Volk-Eerst-Krant. Niet om te discrimineren. Dat postte je inderdaad ergens.

Je wens om op basis van ideologie te discrimineren werd je ingefluisterd door Nederlandse media, dus zelfs daarvoor heb je een geldig excuus.

Ik verontschuldig me dus, zo ernstig als maar enigszins mogelijk is, omdat jij niet wenst te discrimineren op basis van afkomst, doch wél naargelang de ideologie.
Oud 4 maart 2004, 23:28   #387
Stefanie
Minister-President

Standaard

- Die Marokkanen wonen hier nog maar 40 jaar.
- Veel allochtonen van Marokkaanse afkomst voelen zich Marokkaan en géén belg.
- Veel moslims maken zélf een onderscheid tussen moslims en niet-moslims.
- Het is niet zo dat ik gewoon maar nieuwsgierig ben naar de afkomst van criminelen. Zo is het niet. Maar er is nu éénmaal een ernstig probleem met vreemdelingen en integratie. De integratie is mislukt. Onlangs nog werd een Belg van Marokkaanse afkomst opgepakt. Marokko wil hem berechten voor terrorisme.
- Waarom zou ik geen poging mogen doen om het probleem van de mislukte integratie juist in te schatten?
- Waarom zou ik geen interesse mogen hebben voor het thema vreemdelingen en integratie? Wat is daar misschien verkeerd aan?
- Ik heb ook nergens gezegd dat mensen met een bepaalde idiologie moeten gediscrimineerd worden, wél dat het een element kan zijn in hun rechtzaak.

Opmerking: Je staat hier wel helemaal alleen. Lees maar eens wat Dies en TomB schreven, eergisteren.
Stefanie is offline  
Oud 4 maart 2004, 23:34   #388
Stefanie
Minister-President

Standaard

Nog een opmerking: In Marokko willen ze die moslimterroristen ter dood veroordelen. Dat is nog straffer dan wij in Europa. Die Marokkanen zijn dus harder voor moslimterroristen dan veel Belgen. Marokko heeft er geen moeite mee om op te treden tegen moslimterroristen. En nog iets: Het Vlaams blok heeft duidelijk gezegd dat vreemdelingen die zich willen assimileren welkom zijn. Op hun site zijn ze vol lof over Hirsi Ali Ayaan, een zwarte vrouw. Zij is dan nog in Afrika opgegroeid! Merk ook op dat ex-moslims harder en scherper zijn voor de Islam dan het Vlaams blok. Misschien zit dat proces dat momenteel aan de gang is in Gent er voor iets tussen, maar toch... Het feit dat die ex-moslims dergelijke dingen zeggen, zegt denk ik genoeg. Trouwens, een tijdje geleden was er wél een goede uitzending op de VRT. De Croo pleitte voor het toelaten van de dubbele nationaliteit, terwijl die allochtoon daar kritiek op had! Stof tot nadenken zou ik zeggen.
Stefanie is offline  
Oud 4 maart 2004, 23:45   #389
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Het is niet zo dat ik gewoon maar nieuwsgierig ben naar de afkomst van criminelen. Zo is het niet. Maar er is nu éénmaal een ernstig probleem met vreemdelingen en integratie. De integratie is mislukt. Onlangs nog werd een Belg van Marokkaanse afkomst opgepakt. Marokko wil hem berechten voor terrorisme.
- Waarom zou ik geen poging mogen doen om het probleem van de mislukte integratie juist in te schatten?
- Waarom zou ik geen interesse mogen hebben voor het thema vreemdelingen en integratie? Wat is daar misschien verkeerd aan?
- Ik heb ook nergens gezegd dat mensen met een bepaalde idiologie moeten gediscrimineerd worden, wél dat het een element kan zijn in hun rechtzaak.

Opmerking: Je staat hier wel helemaal alleen. Lees maar eens wat Dies en TomB schreven, eergisteren.
Wow wow.

1) De integratie is helemaal niet mislukt, ze is gewoon nog bezig.
2) Voor mij hoeft niemand zich aan te passen aan mijn cultuur, zolang de wet gerespecteerd wordt
3) De wet mag voor mijn part aangepast worden aan de meerderheid zolang de basisvoorwaarden (mensenrechten ed) blijven gerespecteerd worden.
4) Fundamentalisme is iets dat een rol speelt in de motivatie van bepaalde misdaden, maar dat wil niet zeggen dat als een fundamentalist iets opblaast, of iemand anders blaast iets op dat ze een verschillende bestraffing moeten krijgen.

Het zou ten andere beter zijn voor de discussie als we niet met fundamentalisme als voorbeeld werken, je moet al fundamentalistisch in iets verkeerd geloven om te gaan massamoorden.

De problematiek ligt em eerder in de straatcriminaliteit in bepaalde streken in Belgie. Ik zie geen enkele reden waarom iemand zijn geloof een rol zou spelen in het stelen van een oud madammeke haar sjakosh, en zelfs al zou dat een rol spelen, dan nog moet de bestraffing voor het stelen van een sjakosh dezelfde zijn.

Dus vooral niet: Criminele vreemdelingen buiten en criminele Belgen vastgezet.
Oud 4 maart 2004, 23:57   #390
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft nationaliteit hier nu weer mee te maken?
Ik dacht dat je dat geen reden vond om te discrimineren?

Citaat:
- Het is niet zo dat ik gewoon maar nieuwsgierig ben naar de afkomst van criminelen. Zo is het niet.
Niet enkel nieuwsgierig?
Wat nog dan?
Toch geen lust om er voor te pleiten om ze bij criminele feiten anders te behandelen dan autochtonen?

Citaat:
Maar er is nu éénmaal een ernstig probleem met vreemdelingen en integratie.
Waarom moeten allochtonen integreren en onaangepaste Belgen niet?
Wat is voor jou (voldoende) integreren?

Citaat:
De integratie is mislukt.
Integratie is niet meetbaar.
Hoe kan je dan van een mislukking gewagen?
Dat is gewoon een proces in zijn volle verloop!
Mijn integratie is dan trouwens ook 'mislukt'.
Ik leef volkomen onaangepast, maar ben toevallig als Belg geboren, doch ik wordt gerust gelaten door uw Vlaamsblokpers.

Citaat:
Onlangs nog werd een Belg van Marokkaanse afkomst opgepakt. Marokko wil hem berechten voor terrorisme.
Weerom allusie op nationaliteit?
Waarom?
Wat voer je in je schild?
Een Belg, wat zijn origine ook moge wezen, moet op dezelfde wijze als iemand anders hier berecht worden?
Of wou je daar alsnog aan tornen?

Citaat:
Probeer maar dapper in te schatten.
't Lukt niet al te best, maar trek het je niet aan.
Het was toch niet echt waar de discussie over ging.

Citaat:
Feel free!
Bevredig je interesse gerust.
Hollandse media, Vlaamsblokkrant: materiaal genoeg om je in te vermeien. Maar probeer ook eens de naakte cijfers van de overheid of een echt wetenschappelijk werk erover.

Citaat:
Als je ideologie relevant vindt in een rechtszaak, dan is dat toch met een bedoeling.
Ik vermoed om onderscheid mee te maken.
Zoniet leg me eens uit wat de relevantie ervan is.

Citaat:
Ik heb net een nieuwe Pearl-bril, en ik merk niet direct dat TomB of Dies jouw warrige standpunten hier onderschrijven. Uit beleefdheid proberen ze het zachtjes te verpakken in een vraaggesprek, maar ik zou zeggen:"Vrees de Grieken, ook als ze geschenken brengen" (Zou dit een racistische opmerking zijn? )

Onderschrijf jij ondertussen dan mijn standpunt?:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
1/Bij verslag over een crimineel feit, is de afkomst, opinie, religie, van de dader niet relevant.
De journalist of bladvuller van rioolblaadjes, die dit onderwerp behandelt, mag wat mij betreft kiezen of hij die details al dan niet vermeldt.
Doet hij dit op selectieve wijze, dan snuif ik zijn verborgen agenda: stigmatisatie en discriminatie van de groep waartoe de crimineel behoort

2/Bij beoordeling voor de rechtbank van een crimineel feit, mag de rechter de afkomst, opinie, religie van een crimineel niet in rekening brengen of als bezwarende of verzachtende omstandigheid aanvoeren (tenzij anders voorzien in de wet)
Doet hij dit toch, dan discrimineert hij , en is hij zelfs strafbaar, en behoort uit zijn ambt ontzet te worden.
Oud 5 maart 2004, 00:18   #391
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- Wie zijn die Marokkanen? En hoe lang woont gij hier misschien al?

Citaat:
So? Gij voelt u (misschien) Vlaming in plaats van Belg, is dat ook een probleem dan? Van mijn part voelen ze zich een cactus.

Citaat:
En dat wilt zeggen dat gij dan maar hetzelfde moet doen?

Citaat:
De integratie is mislukt.
Althans volgens u.

Citaat:
Misschoen moet je dat rapport dat ik hier geplaatst heb toch maar eens eventjes snel doornemen. Het mag dan wel van de overheid afkomstig zijn, dan ga je misschien toch al beseffen dat de immigratie naar België een absoluut verwaarloosbaar fenomeen is.

Citaat:
Wat schreef ik dan wel volgens u? U mag dan ondertussen wel verklaart hebben dat u niet wenst te discrimineren op basis van afkomst, voor de rest strooit u uw onzin lustig verder in het rond.

Citaat:
Trouwens, een tijdje geleden was er wél een goede uitzending op de VRT
Als het voor een keertje wel in uw kraam past dan is het plots wel een goede uitzending of wat?

Citaat:
Zijt gij daar nu weer met uw lastige vragen waar ge of ja of nee kunt op antwoorden!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 5 maart 2004, 00:31   #392
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Zijt gij daar nu weer met uw lastige vragen waar ge of ja of nee kunt op antwoorden!
Niet makkelijk hee!
Wat denk jij er NU over?
Ik hoorde van Stefanie dat jij je kap versmeten hebt en niet langer mijn standpunt deelt?
Voel je den Keizerlijken Supe®staaf wankelen, en verlaat je als een rat het zinkende galjoen?

Komaan.
Ik stel u ook de vraag van 1 miljoen.
Onderschrijft ge mijn standpunt ja ofte neen (50% kans):
Citaat:
1/Bij verslag over een crimineel feit, is de afkomst, opinie, religie, van de dader niet relevant.
De journalist of bladvuller van rioolblaadjes, die dit onderwerp behandelt, mag wat mij betreft kiezen of hij die details al dan niet vermeldt.
Doet hij dit op selectieve wijze, dan snuif ik zijn verborgen agenda: stigmatisatie en discriminatie van de groep waartoe de crimineel behoort

2/Bij beoordeling voor de rechtbank van een crimineel feit, mag de rechter de afkomst, opinie, religie van een crimineel niet in rekening brengen of als bezwarende of verzachtende omstandigheid aanvoeren (tenzij anders voorzien in de wet)
Doet hij dit toch, dan discrimineert hij , en is hij zelfs strafbaar, en behoort uit zijn ambt ontzet te worden.
Bezint eer ge begint, gij trouweloosen, valschen minnaar
Oud 5 maart 2004, 00:39   #393
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderschrijft ge mijn standpunt ja ofte neen (50% kans)
Dat is niet van belang, ik ben geen crimineel of geen rechtspreker.
Dies is offline  
Oud 5 maart 2004, 00:41   #394
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Onderschrijft ge mijn standpunt ja ofte neen (50% kans)
Dat is niet van belang, ik ben geen crimineel of geen rechtspreker.
Sofist
Gij zult branden in de hel.
En de geldprijs verkwanselt ge ook.....
Oud 5 maart 2004, 02:23   #395
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Hey Stefanie,

Ik ben er weer met mijn vervelende vraag, waar je btw nog altijd niet op geantwoord hebt.
Jij zegt dat het Vlaams Blok vreemdelingen die zich assimileren wel tollereert en er zelfs vol lof over zijn. Nu moet je voor de lol assimileren eens gaan opzoeken in het woordenboek; assimileren staat haaks op zich integreren. Assimilatie is het volledig opgeven van de eigen cultuur en waarden ten voordele van een andere cultuur en andere waarden, dus daar is het het Vlaams Blok dan toch om te doen, eindelijk komt de aap uit de mouw. Ze willen helemaal niet dat vreemdelingen zich integreren neen ze willen de vreemdelingen assimileren...

I rest my case.

En dan wil jij een debat voeren over integratie: assimilatie sluit integratie volledig uit!

De maskers vallens stilaan af...
Oud 5 maart 2004, 14:08   #396
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Hey Stefanie,

Ik ben er weer met mijn vervelende vraag, waar je btw nog altijd niet op geantwoord hebt.
Jij zegt dat het Vlaams Blok vreemdelingen die zich assimileren wel tollereert en er zelfs vol lof over zijn. Nu moet je voor de lol assimileren eens gaan opzoeken in het woordenboek; assimileren staat haaks op zich integreren. Assimilatie is het volledig opgeven van de eigen cultuur en waarden ten voordele van een andere cultuur en andere waarden, dus daar is het het Vlaams Blok dan toch om te doen, eindelijk komt de aap uit de mouw. Ze willen helemaal niet dat vreemdelingen zich integreren neen ze willen de vreemdelingen assimileren...

I rest my case.

En dan wil jij een debat voeren over integratie: assimilatie sluit integratie volledig uit!

De maskers vallens stilaan af...
eens kijken wat de grote leider himself, FDW hierover te zeggen heeft:

jakkemakkejogger schreef:
Kan iemand van het Blok mij omschrijven wie het 'eigen volk' is en wie niet: aan welke voorwaarden moet men voldoen om tot het eigen volk te behoren?

=>antwoord van FDW: Ik denk dat iedereen wel weet wie Vlaming is, wie Marokkaan en wie Chinees. Een eenvoudige wandeling door de Antwerpse, Gentse, ... wijken kan terzake raad brengen.

als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 5 maart 2004, 17:38   #397
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet akkoord. Als een koppesneller iemand zijn hoofd afhakt, en zich van geen kwaad bewust is, dan is zijn afkomst/religie/opinie relevante informatie. Als een sekteleider naar aanleiding van het einde van de wereld al zijn volgelingen zelfmoord laat plegen nadat hij gifgas in de metro heeft gesproeid, dan is dit relevante informatie. Als Marokaanse jongeren integratieproblemen hebben, met kansarmoede af te rekenen hebben, en dan een overval plegen, dan is dat relevante informatie.

Kortom, het is aan de journalist om te oordelen wat relevant is en wat niet, en wat nieuwswaarde heeft. Dit noemt men *persvrijheid*. Indien er bijvoorbeeld een pseudo-intellectuele kliek van overjaarse mei-68 adepten is die deze journalist oplegt om enkel de Politiek Correcte visie op de waarheid te verkondigen, dan is er sprake van een inbreuk op de persvrijheid.
Oud 5 maart 2004, 17:54   #398
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

We weten dat er in de nabije toekomst een hele rij nieuwe EU-ers ondanks een "voorlopige" migratiestop tegen hen gericht, hier op de arbeidsmarkt met het grootste gemak alle marokkanen en turken zal verdringen. bovendien komen er op het einde van dit jaar onderhandelingen met Turkije die uiteindelijk dit land eveneens binnen de EU zal opnemen.

Voor het Vlaams Blok stemmen verandert daar geen ene moer aan !

Het enige wat er gedaan kan worden is binnen Europa, de EU de verwachte migratiegolven aankaarten en trachten in de juiste banen te leiden, want als ik het goed heb hoort Vlaanderen bij de top van de allerwelvarendste streken in de EU en zal als bestemming zeer gegeerd
zijn (niet in het minst doordat er in Brussel een legertje EU ambtenaren en hun acolieten bijkomt, allemaal goed betaalde ambtenaren die
de criminele inbrekersgilde aantrekt als vliegen een stront).

Kijk : daar zou ik onze would-be Europarlementariërs eens graag over horen uitweiden..
Oud 5 maart 2004, 18:25   #399
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
niet in het minst doordat er in Brussel een legertje EU ambtenaren en hun acolieten bijkomt, allemaal goed betaalde ambtenaren die de criminele inbrekersgilde aantrekt als vliegen een stront).

Kijk : daar zou ik onze would-be Europarlementariërs eens graag over horen uitweiden..
Goh zeg, en ik die dacht dat die vette lonen die betaald worden met belastingsgeld van elders in ons land worden uitgegeven zodat onze welvaart stijgt.
Oud 5 maart 2004, 21:00   #400
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stefanie schreef:

Citaat:
Wat heeft nationaliteit hier nu weer mee te maken?
Ik dacht dat je dat geen reden vond om te discrimineren?
Wat ik vind is hier het punt niet. Ik stel enkel vast dat een aantal van die Marokkanen in Borgerhout zich géén Belg voelt. Dat is de realiteit. En ik denk dat je bij het voorkomen en bestraffen van misdaden zin voor realiteit moet hebben. Een ander feit is dat Marokkanen die in Marokko iets stelen ook bestraft worden, maar dan volgens Marokkaans recht, wat anders is dan Belgisch recht. Ik gun jou je mening dat die dieven in Borgerhout moeten berecht worden volgens Belgisch recht. Dat recht heb je en ik heb daar geen enkel probleem mee. Maar mijn vraag is wél waarom we onderscheid moeten maken tussen Marokkanen die ginder iets stelen en Marokkanen die hier iets stelen. Waarom moeten ze anders behandeld worden dan hun landgenoten die in Marokko zijn? Vooral indien ze zich helemaal geen Belg voelen. Ik probeer hier enkel wat feiten op een rij te zetten.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be