![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgende keer ga je misschien (? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nav de openingstopic lijkt het me niet slecht om daarop te focusen.
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat hier ondertussen al enige tijd over allerhande oorzaken van ongevallen één daarvan is een te grote snelheid : vandaar dat ik zei dat het niet enkel over die 120 km/h gaat niet te min, als je dan toch terug naar die openingspost wilt gaan dan is het antwoord onverminderd ja voor het verbod , buiten alle andere bedenkingen, erop en/of ja voor een snelheidsbeperker daar de maximumsnelheid in geen geval die 120 km/h mag overschrijden Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de arbitraire grens van net die 120 is natuurlijk nimmer hard te staven ... wat wil je ? 121 km/h |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |||
Banneling
|
![]() Nee, geen probleem.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemd, ik dacht dat verkeersveiligheid prioritair zou zijn... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat dat zal helpen kunnen we misschien eens bespreken als er iemand die 160 rijdt tegen je aanknalt of voor je inschiet of tegen je bumper plakt? ![]() Citaat:
En het is bovendien bijzonder onzinnig auto's te produceren met een snelheid tegen 220 per uur in de wetenschap dat je er nergens MAG mee rijden. Auto's waarmee je dus wel een overtreding van de wet moet begaan wil je hun capaciteiten maximaal benutten. Tenzij je in Duitsland gaat rijden natuurlijk, maar dit is België! Daar gaat het in de eerste plaats om. Zoals al iemand zei. Je kan evengoed hier coffeeshops openen en dan overal het gebruik van cannabis verbieden. Het is idioot. En het toont mooi aan hoe de overheid zwicht onder de druk van het kapitalisme.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juni 2007 om 16:45. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juni 2007 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik had de indruk dat je de dingen een beetje door elkaar haalde.
![]()
![]() |
#395 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helaas zal er nooit zo een wet goedgekeurd worden.
![]()
![]() |
#396 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 juni 2007 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dan blijft mijn vraag: waar trek je de grens? Tabak helemaal verbieden? Om maar eens één kwestie te noemen.
![]() |
![]() |
#398 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is hetzelfde zeggen als dat er geen idioten op de weg zouden rijden die zichzelf niet verkeerdelijk zouden inschatten
en ik die net dacht dat uitgerekend jij je zo superieur voelt dat wel te kunnen en dat terwijl je simultaan uithaalt naar die 'echte' idioten op de weg 'k vraag me af hoe dat rijmt ? waarom zou ik of beter gezegd waarom zou de gehele maatschappij jouw vermeende capaciteiten ( en anderen ofcourse ) niet betwijfelen en dat van anderen dan weer wel ? je kan dat toch maar aan de hand van min of meer objectieve criteria of hoe zag jij dat anders ? Citaat:
je gaf tot nu toe een exact uur maar een plaatsbepaling dat was nogal vaag het idee is nu net dat ze beiden onmisverstaanbaar duidelijk afgebakend zijn als je dat ergens in code wilt Citaat:
neen, eerlijk gezegd geloof ik eerder wetenschappelijke test waaruit blijkt dat het slechts een enkeling gegeven is dat te kunnen en waaruit eveneens blijkt dat ze het er dan nog slechter van afbrengen dan bij lagere snelheden en vervolgens hieruit een algemene code te destilleren ... het is natuurlijk perfect denkbaar dat we bovenop die algemene code uitzonderingsmaatregelen toestaan voor vermeende f1-piloten die kunnen bewijzen dat ze ze zich in een zelfde risicoprofiel doorheen de slakkengang zouden kunnen manouevreren Citaat:
niettemin ... vertel maar hoor en niettemin, ongeacht de reden of beter net omwille van de reden, spreekt dat natuurlijk net je futuristische plaatje om dat op 1-2-3 even te implementeren op de weg tegen Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 16:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verdere discussie lijkt me dan ook niet nodig, want je gaat toch niet van dat standpunt afkomen. Rij jij dus gerust mooi volgens de regels, ik zalldat ook doen op mijn manier. Dat je me intussen vervloekt, dat neem ik er dan maar voor lief bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, Sfax jammer genoeg wel in theorie
geautomatiseerd zou dat perfect kunnen doch een mens heeft zijn fysieke beperkingen Citaat:
dat het mogelijk is ontken ik toch niet met Big Brother heeft het mijn inziens ook niets te doen, al kan ik me voorstellen dat het op verzet stuit maar ik betwijfel of het op 1-2-3 kan en ik maak me wel min of meer druk om reacties die zijn in den trend van : jamaar, dat is allemaal technisch mogelijk dus al dat betuttelen/beteugelen hoeft niet als we dat gewoon even invoeren en zolang dat ze dat niet doen rij ik wel even zoals het me uitkomt Citaat:
awel dat is een reactie op je ongenoegen dat al wat men tot nu toe schijnt te doen is te controleren/beteugelen op snelheden terwijl er heel wat anders is ik vraag je dus hoe je dat concreet ziet ... dat is nu dus en niet na de eventuele invoer van intelligente snelheidsbegrenzers etc |
||
![]() |
![]() |