Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 juni 2007, 14:20   #381
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol Bekijk bericht
Ik zal eens een persoonlijke ervaring met Dewever vertellen.

Toen ik zelf nog bestuurslid was van de N-VA Rupel hielden wij traditiegetrouw ons jaarlijks eetfeest. Ik had met mijn zwangere vrouw nog frikadellen zitten rollen tot 1u 's nachts. (voor bij de krieken). Dat deden we gratis, we betaalden een deel van de ingrediënten uit eigen zak en we betaalden ook nog eens met de glimlach de 16€ inkom. Het was immers voor de goede zaak (lege partijkas van de lokale afdeling).

Mijn vrouw zit de volgende dag aan de inkomtafel en Bart Dewever komt toe met zijn ega. Mijn vrouw vraagt 32 € en wat zegt Dewever ? "Ik ben hier op uitnodiging." Zowel hij als zijn vrouw hebben dus gratis gegeten. Hij was toen Vlaams parlementslid en het was verdomme voor de kas van zijn eigen partij, in zijn eigen arrondissement !

Dat zegt volgens mij heel veel over de mens Dewever... Mijn vrouw heeft haar lidkaart teruggestuurd en ik ben overgelopen naar VLOTT. De niet splitsing van B-H-V zat me toen al hoog en dit was de druppel.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ikzelf heb ook hopen geld en moeite in de VU gestoken maar haakte af kort na het Lambermontakkoord waar Bertje en Krunkel zo trots op waren.

Bij de N-VA haakte ik af toen bleek dat de partij tegen de invoering van het referendum is. (en blijft) De Wever liet het nog even anders uitschijnen maar zijn leugens werden dus ook op dit vlak doorprikt.

Wat me een afkeer van De Wever bezorgt is zijn machtswellust, zijn politieke onbetrouwbaarheid en leugenachtigheid. Met dergelijke eigenschappen kan je evenmin een hoogwaardig mens zijn.

En dan is er nog het geval Robert t. Wie heeft gevolgd wat die man geprobeerd heeft om de Vlaams-nationalisten aan één zeel te doen trekken, en hoe De Wever daarop reageerde, kan er niet omheen dat De Wever een smeerlap eerste klas is.
Oud 20 juni 2007, 14:23   #382
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Wat me een afkeer van De Wever bezorgt is zijn machtswellust, zijn politieke onbetrouwbaarheid en leugenachtigheid. Met dergelijke eigenschappen kan je evenmin een hoogwaardig mens zijn.
EN kan je eens wat voorbeelden geven waar dit blijkt?

Citaat:
En dan is er nog het geval Robert t. Wie heeft gevolgd wat die man geprobeerd heeft om de Vlaams-nationalisten aan één zeel te doen trekken, en hoe De Wever daarop reageerde, kan er niet omheen dat De Wever een smeerlap eerste klas is.
?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 20 juni 2007, 14:31   #383
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik was er niet ...
Citaat:

De constructie van België leert ook veel over hoe een land barst. Zo vernam ik tot mijn verbazing dat bijna geen enkele Belg voor de onafhankelijkheid ijverde vlak voor de revolutie in 1830. De enige separatist was de Brugse journalist De Potter, de toenmalige De Wever. De rest van de politici wilde hooguit "het herstel van het evenwicht tussen noord en zuid", onder meer inzake taal- en fiscaal beleid. Het doet aan de huidige situatie denken. Dat, volgens de recente peiling van deze krant, 93% van de Vlamingen en 98% van de Walen België willen samenhouden, vormt dus geen obstakel voor een splitsing van het land.

Twee eeuwen geleden, begon de breuk met een protestactie van een dertigtal jongeren na een operaopvoering op 25 augustus 1830. Door de onhandige reactie van Willem werd het lot van België in 33 dagen bezegeld, tot aan de aftocht uit Brussel van het Nederlandse leger.

Belgen zijn efficiënt als het om te scheiden gaat.
In 1830 speelde de pers een grote rol.
Het zou vandaag niet anders verlopen.

Christophe Deborsu, journalist bij de RTBF
Oud 20 juni 2007, 14:31   #384
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat is een antwoord dat ik meer en meer opmerk op dit forum, heden ten dage.
Tja, sorry dat sommigen onder wie ik zo eerlijk zijn om toe te geven dat ze niet alles weten... Bij het vlaams belang is dat anders, die geven op alles een (verkeerd) antwoord
Tommm is offline  
Oud 20 juni 2007, 14:33   #385
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dekristallenbol Bekijk bericht
Ik zal eens een persoonlijke ervaring met Dewever vertellen.

Toen ik zelf nog bestuurslid was van de N-VA Rupel hielden wij traditiegetrouw ons jaarlijks eetfeest. Ik had met mijn zwangere vrouw nog frikadellen zitten rollen tot 1u 's nachts. (voor bij de krieken). Dat deden we gratis, we betaalden een deel van de ingrediënten uit eigen zak en we betaalden ook nog eens met de glimlach de 16€ inkom. Het was immers voor de goede zaak (lege partijkas van de lokale afdeling).

Mijn vrouw zit de volgende dag aan de inkomtafel en Bart Dewever komt toe met zijn ega. Mijn vrouw vraagt 32 € en wat zegt Dewever ? "Ik ben hier op uitnodiging." Zowel hij als zijn vrouw hebben dus gratis gegeten. Hij was toen Vlaams parlementslid en het was verdomme voor de kas van zijn eigen partij, in zijn eigen arrondissement !

Dat zegt volgens mij heel veel over de mens Dewever... Mijn vrouw heeft haar lidkaart teruggestuurd en ik ben overgelopen naar VLOTT. De niet splitsing van B-H-V zat me toen al hoog en dit was de druppel.
Ik denk dat je dan om compleet de verkeerde redenen op de NVA stemde, net zoals nu op VLOTT trouwens, als je een idealist zoekt die zonder geld voor de politiek zou moeten werken denk ik dat er niet veel politic zullen overblijven.Beetje naief vind ik.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 20 juni 2007, 14:40   #386
dekristallenbol
Vreemdeling

Standaard

Euh, K9 ...

Bartje mag voor mijn part heel goed zijn boterham verdienen in de politiek.
De clou is dat hij dat ook doet. Verdient een Vlaams parlementslid geen 180 000 fr netto en onkosten ? Ik begrijp dat hij niet gaat betalen wanneer hij spreekt voor de Rotary of de Lions of zo. Maar hier ging het om een afdeling van zijn eigen partij in zijn eigen arrondissement die een fundraising hield en hij wil geen 32 € betalen ! Het hele bestuur heeft vrijwillig keihard gewerkt en zelf wel inkom betaald ! Bovendien denk ik dat ik alleen al in de loop der jaren zo'n 10 000 folders van Bart heb gebust.

Dat voorval zegt wel degelijk heel veel over hem als mens en jouw reactie zegt veel over de hardheid waarmee je blijkbaar in het leven staat.

Laatst gewijzigd door dekristallenbol : 20 juni 2007 om 14:40.
dekristallenbol is offline  
Oud 20 juni 2007, 14:44   #387
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
EN kan je eens wat voorbeelden geven waar dit blijkt?

Dewever heeft gezegd dat B-H-V binnen de twee weken na de Paasvakantie gesplitst moet zijn, zoniet moet de Vlaamse regering conclusies trekken. Aldus een artikel in GVA van vandaag, 30-03.
Waarom behalve uit machtswellust trok De Wever zélf zijn conclusies niet toen zijn eigen ultimatum verstreek zonder succes?

De Wever haalde De Decker binnen maar liet hem een paar dagen later alweer vallen omdat de CD&V met de vinger knipte.
Waarom behalve terwille van dezelfde macht waar ook Hugo Schiltz voor bezweek?

?[/quote]

Robert t doorbrak het cordon sanitaire door met een kartel met N-VA-ers, VB-ers en onafhankelijken op te komen in eigen streek. Hij gaf dus de aanzet tot wat de wens van de leden bleek te zijn op een N-VA congres. Resultaat: Robert t werd door Bart De Wever uit de N-VA verwijderd.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 juni 2007 om 14:45.
Knuppel is offline  
Oud 20 juni 2007, 14:53   #388
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Dank u voor de info, Knuppel.

Ik vermoed wel dat die dertig mannen hulp hebben gekregen bij het bestrijden van het Nederlands leger.
Oud 20 juni 2007, 14:53   #389
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik denk dat je dan om compleet de verkeerde redenen op de NVA stemde, net zoals nu op VLOTT trouwens, als je een idealist zoekt die zonder geld voor de politiek zou moeten werken denk ik dat er niet veel politic zullen overblijven.Beetje naief vind ik.
Bart De Wever hoeft helemaal niet voor niks te werken.

Echte idealisten verliezen echter hun idealisme de dag dat ze geconfronteerd worden met de schraperigheid van politici waarop ze hun hoop vestigden, en die HUN idealisme bij de eerste de beste gelegenheid omruilen voor een beetje Belgische nep-macht.
Oud 20 juni 2007, 14:59   #390
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Bart De Wever hoeft helemaal niet voor niks te werken.

Echte idealisten verliezen echter hun idealisme de dag dat ze geconfronteerd worden met de schraperigheid van politici waarop ze hun hoop vestigden, en die HUN idealisme bij de eerste de beste gelegenheid omruilen voor een beetje Belgische nep-macht.
Knuppel, en als de NVA zou bedanken voor een Belgische ministerpost is het kot ook te klein voor sommigen? Moet trouwens nog uitgewezen worden ivm post van minister of staatssecretaris.

Zo kan je op alle slakken zout leggen.
Ferre is offline  
Oud 20 juni 2007, 15:03   #391
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een klotevolk van politici hebben wij, dat zij niet durven wat de Tsjechen en de Slowaken wél klaarspeelden?

Wat is de reden achter die lafheid?
De bijna 70 jaar zonder nederlandstalige grondwet, de minachtende houding tov het nederlands, de decennialange knechterij, de twee collaboraties, ...
Miguelito is offline  
Oud 20 juni 2007, 15:04   #392
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank u voor de info, Knuppel.

Ik vermoed wel dat die dertig mannen hulp hebben gekregen bij het bestrijden van het Nederlands leger.
De actie was dan ook duidelijk geregiseerd.

En blijkbaar is de RTBF ervan overtuigd dat dit nog een tweede keer kan ook, maar dan geregiseerd vanuit Vlaamse hoek.
Ik vrees echter ook dat de Vlamingen geen hulp zullen mogen verwachten van het leger van Flahaut.
Er zitten daar nochtans nog altijd een hoop Vlamingen in. Het zou dus nog spannend kunnen worden mocht er vanuit Vlaanderen verzet op touw worden gezet.

Ik weet ook niet of Europa het zou toelaten dat een leger tegen 'de eigen' burgerbevolking wordt ingezet als deze vecht voor zijn vrijheid.
Oud 20 juni 2007, 15:11   #393
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Een goede vergelijking ! Immers, vooraleer de scheiding er kwam, was er federaal immers al een pak meer overgeheveld dan in België nu het geval was (ik denk aan justitie, sociale zekerheid, etc.). De te volgen weg is dus duidelijk: eerst verder federaliseren, een splitsing is nog niet aan de orde.
Waarom al die tijd verliezen ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 20 juni 2007, 15:12   #394
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
De bijna 70 jaar zonder nederlandstalige grondwet, de minachtende houding tov het nederlands, de decennialange knechterij, de twee collaboraties, ...
Volgens mij is het 177 jaar lange indoctrineren en verbelzieken en van de Vlamingen de échte oorzaak.

Zelfs een kwart eeuw uitgescholden worden voor egoist, racist, fascist en nazi blijft niet zonder gevolgen bij de meeste Vlamingen.
Oud 20 juni 2007, 15:15   #395
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Of we stoppen gewoon met dat lelijke taaltje te spreken en schakelen over naar het veel mooiere Frans. Dan kunnen we meteen deel worden van Frankrijk. Voor de flaminganten hier op reageren, eerst deze bedenking: waar gaat u op vakantie, Nederland of Frankrijk.
Spanje.... moeten we nu Spaans spreken...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 20 juni 2007, 15:28   #396
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De actie was dan ook duidelijk geregiseerd.

En blijkbaar is de RTBF ervan overtuigd dat dit nog een tweede keer kan ook, maar dan geregiseerd vanuit Vlaamse hoek.
Uiteraard is een eenzijdige verklaring van Vlaamse onafhankelijkheid mogelijk ... niks nieuws onder de zon dus ...

Citaat:
Ik vrees echter ook dat de Vlamingen geen hulp zullen mogen verwachten van het leger van Flahaut.
Er zitten daar nochtans nog altijd een hoop Vlamingen in. Het zou dus nog spannend kunnen worden mocht er vanuit Vlaanderen verzet op touw worden gezet.

Ik weet ook niet of Europa het zou toelaten dat een leger tegen 'de eigen' burgerbevolking wordt ingezet als deze vecht voor zijn vrijheid.
Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is ...
Oud 20 juni 2007, 15:29   #397
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Knuppel, en als de NVA zou bedanken voor een Belgische ministerpost is het kot ook te klein voor sommigen? Moet trouwens nog uitgewezen worden ivm post van minister of staatssecretaris.

Zo kan je op alle slakken zout leggen.
Het gaat hier niet om een ministerspost maar om de schraperigheid van 'Vlaamse' politici waarmee de échte idealisten geconfronteerd werden.

Hoe denk je dat ik me voelde toen Bertje beloofde dat hij een deel van zijn veel te hoge loon als europarlementslid zou afstaan voor goede doelen, maar eens hij 'Vlaams' minister werd inplaats van in Europa zijn plaats in te nemen, zijn bijdrage aan zijn eigen partij weigerde te betalen?
Het was op het hoofdkwartier van de VU dat ik vernam dat hij daar elke maand voor 30.000fr papier liet afleveren dat op rekening van zijn kabinet, en dus op die van de belastingbetaler, kwam.
Johan Sauwens betaalde zijn bijdrage aan de partij trouwens evenmin toen hij nog minister was.
Bert Anciaux liet bovendien zijn rookverslaving financieren met de restautantticketjes van zijn chaufeur!

Reken maar dat millitanten die tijd én geld in hun partij steken daarop afknappen!
Oud 20 juni 2007, 15:33   #398
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is een eenzijdige verklaring van Vlaamse onafhankelijkheid mogelijk ... niks nieuws onder de zon dus ...

Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is ...
Zoals dit?

Citaat:
Waarom denk je dat Flahaut alle belangrijke leger-eenheden naar Wallonië heeft teruggetrokken? De flaminganten met hooivork en goedendag zullen een gang gaan als ze vervelend beginnen doen
http://forum.politics.be/showthread....=1#post1450998
Oud 20 juni 2007, 15:33   #399
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om een ministerspost maar om de schraperigheid van 'Vlaamse' politici waarmee de échte idealisten geconfronteerd werden.

Hoe denk je dat ik me voelde toen Bertje beloofde dat hij een deel van zijn veel te hoge loon als europarlementslid zou afstaan voor goede doelen, maar eens hij 'Vlaams' minister werd inplaats van in Europa zijn plaats in te nemen, zijn bijdrage aan zijn eigen partij weigerde te betalen?
Het was op het hoofdkwartier van de VU dat ik vernam dat hij daar elke maand voor 30.000fr papier liet afleveren dat op rekening van zijn kabinet, en dus op die van de belastingbetaler, kwam.
Johan Sauwens betaalde zijn bijdrage aan de partij trouwens evenmin toen hij nog minister was.
Bert Anciaux liet bovendien zijn rookverslaving financieren met de restautantticketjes van zijn chaufeur!

Reken maar dat millitanten die tijd én geld in hun partij steken daarop afknappen!
Tja, hier kan ik u volledig volgen.
Ferre is offline  
Oud 20 juni 2007, 15:36   #400
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm
Of we stoppen gewoon met dat lelijke taaltje te spreken en schakelen over naar het veel mooiere Frans. Dan kunnen we meteen deel worden van Frankrijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Voor mij mag heel België gewoon Franstalig worden. Dat is nogal een mooiere taal dan dat mottig Vlaams...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be